Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gyerekek!Ez a lánckenős dolog nem úri-muri?Mit kell ezzel annyit foglalkozni?Én 500km-enként fújom,1000km-enként fogkefével csüszmákolom a láncot.A fújás kb 10perc,a fogkefés móka kb30.(nem Fisi szinten)Ráadásul én még tologathatom is mert nincs középsztender.Most voltam a 24000km-es szervizen a szerelő meg még nem is akart állítani a láncon(pedíg erőltettem)mert nem nyúlt stb...Ha még egyszer elmegy kb ennyit akkor meg majd kicseréltetem.Aztán nem állítgatok meg olajozok össze semmit.
Pont a hangolás miatt nem választottam az első fogaskeréknél a kenési helyet, hanem inkább ott ahol látom, így nem a lánc olajosságából vagy a felnin lévő trutyiból kell következtetnem a megfelelő mennyiségre. Az olaj folyóssága változik a hőmérséklettel ez tudjuk, talán a leginkább motorozott tartomány 15-30°C körül van, ott ha beállítok egy arányt a kenés talán nem változik olyan sokat... ha meg extrém kánikula lesz tudok szabályozni könnyen mert sztenderen a szemem előtt zajlik a dolog, akár stopperrel is megmérhetem.
Egyébként nem tudom a profi rendszerek ezeket a hőmérsékleti tényezőket ill az olaj tulajdonságából adódó értékeket hogyan reagálják le annyira pontosan hogy alig kelljen beavatkozni, ill. úgy hogy nem amikor már csorog a hátulja akkor vegyük észre hogy lejjebb kell tekerni... valószínű egy adott olajtípussal dolgoznak
Biztos jók nem azt akarom mondani hogy megbízhatatlan, de ha már 40ezret kiadnék komoly elvárásaim lennének, amit nem biztos hogy teljesíteni tudna.
Szerintem érdemes nagyobb kiadás előtt egy nagyon egyszerűt összehozni és azon gyakorolni, akkor már látja az ember milyen elvárásai lehetnek, persze akkor már előfordulhat az is hogy miután átlátja épít magának egy olyat amivel megtalálja az arany középutat.
Mindig is láncspray-t használtam, megmondom őszintén nehéz lesz átállni...
Na ezzel szögön találtad a fejet.
Ha meg pl lenne teflonos vagy femkeramia kepzos lásd Xado lancolaj , akkor lehet 200 ezret menne el a lánc tehát a körülötte lévô hardware kb. 2x omolna romma mellette.
Ettol független ha bejön Neked, akkor megfontolandó egy ilyen beépítèse számomra is!
Szerintem nem fog ekkora különbség lenni, gondolj csak bele !
3x-os élettartam?
Épp ezt mondtam tegnap Lacinak is.
Nekem a spray-el ment el45ezret, ha igaz amit mondasz, akkor olajzoval ennek135ezer km-re kellene kijönni de egy pl. autóban sokkal lassabb fordulaton szinte végig teljesen olajban futó vezermu lánc nem bír ki ennyit a motorokban levokrol nem is beszélve.
Arról meg végképp nem szólva,hogy egy kicsit reneszánsz útra folyos olajzos veterán gép lesz a motorbol ,de ez már csak kotozkodes
Hát ezt támogatnám. Én is úgy érzem, hogy jelentősen olcsóbban meg tudnék építeni egy nagyon profi szintű rendszert, mint a scottoiler és a többiek. Persze magamnak nem számolnék fel K+F költséget, munkadíjat, stb. :) Na majd egyszer ha sok időm lesz.

Egyébként egy egyszerű gravitációs rendszert magad is összedobhatsz elég olcsón szerintem. De pl. egy Tutoro díjnyertes gravitációs olajzó is ~7000 Ft. Csak az én mániám az elektromos pumpa. :) Nem biztos, hogy annyira kell az.
Ja, vannak biológiai úton lebomló olajok is, bár ezek meg rosszabbul kennek, általában nem nagyon ajánlják őket motorokhoz. Azért vannak kivételek: találtam egy környezetbarát, lebomló motoros láncolajat (PTLube): http://ptlube.co.uk/article/mo...
Ez jogos, a környezeti terhelés jelen van, és hiába mondják, hogy a láncspray is lejön, legkésőbb lánctisztításkor, azért nem ugyanaz, ha a garázsodban mellé fújsz, mintha egy erdei utat permetezel.

De... egy jó rendszer kb. 20 ml-t fogyaszt 1000 km-en (több mindentől függ, olajtól, beállítástól, de ez abszolút reális érték, pl. a PD oiler is itt körül van normál használat mellett). Ezen lehet vitatkozni, mennyire sok vagy kevés... Viszont ha azt nézed, hogy a láncszetted így mondjuk legalább 3x addig bírja, akkor máris megspóroltál 2 láncszett legyártásával járó környezeti terhelést és erőforrásfelhasználást. Ami talán többet árt, mint 20 ml olaj/1000 km. Nem tudom... Én is agyaltam ezen, a környezet védelme nekem is fontos azért.
Na igen ez tényleg gáz. Ezért fontos a jó rendszer, jó beállítással. Nem olajpermetezőt akarok én sem a motorra. :)
Köszönöm a véleményeket!

A gravitációs rendszereknél nem gondolom, hogy nem folyik ki az olaj, természetesen. :) A hangsúly azon van, hogy nem egyenletes a kenés változó körülmények közt. Kezdve azzal, hogy már teli tartálynál is más lesz a folyadékoszlop nyomása, mint kiürülésközeli állapotban. Az olaj viszkozitása is változik mondjuk amikor egy téli napon a munkából hazaindulsz a -10 fokban, vagy amikor a parkolóban állva sütötte a nap a motort és felmelegedett akár 50-70 °C-ra. Ezek mind befolyásolják a csepegést. Kíváncsi leszek a menettapasztalataidra mondjuk egy év múlva (remélem lesz beszámoló, én mindenképp megosztom majd a tapasztalataimat), nem-e kellett tavasszal-nyáron-ősszel újrahangolnod a rendszert. Nekem azért tetszenek a pumpás rendszerek, mert mindig egyformán olajoznak, és a menet közbeni állításuk is egyszerűen megoldott. Persze lehet csak annyira nüansznyi különbség van egy gravitációs meg egy pumpás rendszer közt, hogy a végén a pumpással kent lánc tovább bírja 100 km-rel. :) Vagy 1000-rel. Akkor meg tényleg mindegy. Ezért is most már 99%, hogy az olcsóbbat fogom venni. Igazából a csúcskategóriás olajzók (scottoil, mccoi stb.) szép, hogy sebességet, hőmérsékletet, meg ki tudja milyen paramétereket figyelnek még, de ha belegondolunk, ezek alapján mennyit változtatnak a kinyomott olaj mennyiségén? Tized-század-ezred mikrolitereket? Ez tényleg annyit számít, hogy kifizessem érte 3 láncszett árát? Szerintem nem.

Amit meg írtam az elején, az abszolút helytálló, mármint hogy a legolcsóbb, legegyszerűbb rendszer is működik, és növeli az élettartamot. Igazából nincs rossz rendszer. A folyamatos kenés mindenképp jobb, mint a szakaszos (láncspray-s).
Maximálisan egyetértek!
Dehogy voltál ,sosem vagy!
Csak amit mondtam Neked, egy ilyen ára max -max szvsz15 ezer pizz kéne legyen!
Remélem nem voltam rád nagyon rossz hatással... csak elmondtam a véleményemet, de másnak meg valószinüleg más lenne...
Hallgass meg másokat is, pl. Smice leírása is nagyon jó
Viszont megvan a többiek és a környezet kenése is egy kalap alatt. Viccet takarékra de engem ez a szétcsepegtetett olaj zavar a dologban.Elhiszem,hogy kevés meg minden de nem ezért irtják ki lassan a kétüteműeket?
Hát délutáni telefon beszelgetesunk után én bizton állíthatom, hogy én NEM fogok egyenlőre ilyet használni. ..
Most amúgy is betaraztam lánc spraybol , ahogy használtam a régi láncot is- elment 45e km- et, és az olcsóbb lánc olajzo ára is majd egy szett árával ér fel. Egyenlőre marad a fujkalas
Még ez is előfordulhat ha nincs jól beállítva...
Hali!
Erdélyi túrán úgy jártam, hogy mikor megálltunk pihenni mondom letörlöm a sisak plexit mert kis pötyenetek voltak rajta. Amint törölgetem csak kenődik, szépen elmaszatolódott az egészen, mondom mi a f..... Aztán egy másik megálláskor látom nézegetnek valamit az egyik gépen, hát valami gyári lánc olajozó volt rajta. Akkor esett le, hogy ez után mentem és felszórta ilyen magasra az olajat. Hát kövezzetek meg de nem tartom valami sokra ezt az ötletet. A láncnak biztosan jó, de amúgy?
Kedves Smice!
Elolvastam amit küldtél, látszik hogy sokat foglalkoztál vele és szépen összegyüjtötted az infókat.
Kezdetekben is az volt a véleményem hogy jó dolog, de amit gondoltam róla az a gyakorlatban is bebizonyosodott. Nincs olyan tiszta mint a láncspray-s megoldás! Láttam már nem is egy működő rendszert és ott bizony volt dzsuva is rendesen, ennek ellenkezőjét senki ne próbálja megmagyarázni azok után hogy én is kipróbáltam. Mint ahogy irásod első része is rámutatott az olaj folyamatos cserélődése biztosítja a lánc hosszú élettartamát hiszen nincs ideje összegyülnie a kosznak mert folyamatos kenést kap ami lemossa a láncról... tehát némi kompromisszum azért kell, de az is tény hogy a Stihl olajat könnyebb letörölni mint a láncspray-t! Egyelőre marad, főleg hogy sokat kinlódtam vele, de legalább már úgy működik amit még koszolás terén elviselek
Most közel 3perces csepegés van beállítva ami gyakorlatban nem is nevezhető csepegésnek mert az állandóan olajnedves gumivezetőról a görgők elszállítják az olajat így nincs ideje lecseppenni. Csepegést sztenderen tudok állítani amikor eltávolodik a lánc a gumitól, ekkor viszont pontosan kalibrálható az adagolás. Amit az ejtőtartályos (gravitációs) renszerrel kapcsoladban írtál kicsit megmosolyogtatott, azért ahhoz elég extrém emelkedőket kellene leküzdeni, hogy a tartályból ne tudjon kifolyni az olaj úgyhogy ettől én azért nem tartanék.
Jó kis írás volt, szerintem sokkal többet ér mint a sok fröcsögés amit egy egy láncolajozós galériánál olvastam.
Rendben ,jövő hétre elég jó időt ígérnek.
Egy kis kedveskedès a paripának !
Arra!
Késő volt már meg T9volt már. ..
Na tegnap vegre osszeraktam;-) mar csak a mosas var ra delutan
KAWASAKI TESZTNAP AKCIÓ!

Ezúton tájékoztatunk titeket, hogy az április 12-én lévő Kawasaki Tesztnap alkalmából szervizünkben 20% kedvezményt biztosítunk minden, április 12-én 09-17 óra között leadott gyári Kawasaki alkatrészekre, kiegészítőkre és ruházatokra értékhatártól függetlenül! Megrendeléseket e-mailben adhatjátok le. A 09-17 óra között beérkezett árajánlat érdeklődésekre legkésőbb a következő munkanapon válaszolunk. Természetesen rendelés esetén a 20%-os kedvezményt biztosítjuk.
Mai naptól honlapunkon az „Akciók” menüpont alatt Óriási Kawasaki alkatrész és kiegészítő kiárusítást találhattok akár 60% - 70%-os kedvezménnyel is.
Link: (http://www.red-line.hu/akciok.... )
Az akciók nem vonhatóak össze!
Helló!Egyeztetünk időpontot és a jövő héten összefuthatnánk!
Nagyon köszönöm!
Este nekiűlök és alaposan átolvasom. A felső csepegtetés esetleges hiányoságairól már olvastam, ezért választottam az alsó láncszakaszt és fölötte a láncvezető gumit a fej helyének. A gumi vezető kialakítása olyan, hogy a középső része kiemelkedik a síkjából, így csak a görgőket érinti a besüllyesztett fejjel együtt menetközben, tartottam a szakaszos olajozástól, de szerencsére 170km után mindenütt egyformán olajos a lánc, pedig már annyira leszabályoztam hogy majdnem 3percenként cseppen egyet... Ami még tetszik, hogy sztenderen eltávolonik a lánc és jól látszik a cseppenés, így könnyen beállítható a csepegés gyakorisága.
Köszönöm mégegyszer!