Hát az egyik az, hogy raksz rá egy párnát. :D Ez viccesen hangzik, de tényleg vannak elég profi megoldások is, amit rá lehet húzni az ülésre, és akkor nem kell szétszedni, hozzányúlni a gyári szivacsozáshoz.
A másik, meg hogy az ülés és a váz közé berakni valamit. Vagy az ülésnek a keretét módosítod, vagy a motor vázára/segédvázára raksz valamit. Ebből is vannak profi megoldások, mondjuk a GS500-hoz nem biztos, hogy gyártanak, meg vannak házi megoldások. Nem tudom, hogy a GS500-nál pont hogy van, de többnyire az ülés a segédváz egyes pontjaira és/vagy valami összekötő elemre fekszik fel, pl. ilyenre: http://www.ebay.com/itm/1971-H...
Elég ezeket megmagasítani, pl. így: http://www.kawasakiversys.com/...
Nyilván az ülés el fog távolodni a váztól, szóval ha ez bántja az esztétikai érzékedet, akkor még oda ki kell találni egy takarelemet, de különben nem tűnik nehéz feladatnak.
Az ülésen volna jobb emelni, ez igaz. Mi az az "egyéb mód", amit írtál?
A lábtartókon csak nagyon picit tudok süllyeszteni, a GS faék egyszerű megoldása miatt átalakító szett szóba sem jön, 2 db saját elkövetésű laposvassal lehetne javítani a pozíción, sajnos azzal is csak alig, mert a kipufogó nem enged többet.
Nem akarok beleszólni, a Te motorod, de nem jobb (és talán egyszerűbb) lenne inkább az ülést megemelni? A lábtartók egy naked motoron alapból olyan alacsonyan vannak, hogy minden kanyarban leérnek egy komolyabb szerpentinezéskor, én nem merném őket még lejjebb rakni, mert utána akkor is szikrázva fogsz menni, ha csak 5-tel fordulsz be a parkolóba. :)
Egy lábtartóátalakító szett meg tudtommal nem olcsó, akkor már lehet jobban jársz, ha már rászánod a pénzt, ha az ülést újraszivacsozod, és akkor más szempontból is kényelmesebb lesz ücsörögni rajta. De egyéb módon is lehet egyszerűen emelni az ülésen.
A többiek elég jól leírták már a dolgokat, csak pár kiegészítést tennék hozzá. Weasels leírása pl. korrekt, de vannak benne szubjektív dolgok, pl. hogy meddig bírja a gyári tárcsa, meg a fogyasztás (ami nekem pl. inkább 3,5-4,5, mint 4,5-5,5 - 5-fölé szerintem még életemben nem mentünk vele). Azt meg egyébként vedd hozzá, hogy a fórumon nincs nagy élet, kb. 4-5 ember van, aki többé kevésbé állandóan jelen van, úgyhogy ebből még nem biztos, hogy egy általános képet kapsz. Viszont biztos vagyok benne, hogy nagyobb fórumélet lenne, ha problémás motor lenne, szóval a kevés beírás is azt mutatja, hogy ritkán van vele baj (és igen, az is leginkább a bizonytalan előéletű daraboknál van). :) Hátsó telót tudtommal 2 ember cserélt, tűszelep zárási probléma vagy 3x került itt elő (az egyik én voltam) - nem tudom, ezek alapján levonhatunk-e következtetéseket. Ott a Fisi gépe, amit újonnan vett, és rendesen karbantartott, azon pl. nem jöttek elő ilyen hibák, pedig talán már 70e km is van benne (de már nem nála van). Az enyém meg olaszból behozott ki tudja milyen előéletű 97-es masina, de azért szeretjük, a tűszelepen kívül más gondra nem is emlékszem most.
Az szerintem sem reális, hogy csak 100-ig használható az ER-5 - nekem van egy 250-es gépem, azzal is gond nélkül eljárok autópályán, 120-140-es tartományt minden további nélkül bírja tartósan, egész nap is. Volt mikor 1000 km-t tettem meg egy nap így - semmi baja nem volt a 250-esnek. Akkor képzelheted egy 500-as mennyire simán bírja az autópályatempót... Motorikusan semmi nem gátolja meg, hogy 100 fölött haladj, A komfort az más kérdés, a naked motoron valóban nem kellemes a nagy szembeszél tartósan, de ez nem az 500-as blokk hibája, hanem a csupasz motoron nem lévő szélvédelemé.
Méret - hát megoszlanak a vélemények, én azt mondom, nagyon sokminden csak megszokás kérdése. Láttam én már 150 centis embert is endurón, meg 200 centist is sportmotoron, és teljesen jól elvoltak. Szóval szerintem a magasságod nem feltétlen zárja ki alapból a motorokat; a másik meg, hogy a szívnek nem lehet parancsolni, ha Neked a naked motorok tetszenek, nem biztos, hogy boldog leszel egy enduróval. Viszont a KLE500 tényleg elgondolkodtató, gyakorlatilag tényleg egy magasított ER-5, és nem az az igazi kőkemény terepmotor. Van itt az oldalon egy hiei nevű felhasználó, akinek sokáig KLE500-a volt, keresd meg, írj neki privátban, ha érdekelnek a KLE500 tapasztalatok.
Egyébként a magasságod önmagában nem biztos, hogy mérvadó; pl. van nálunk most egy gyakornok srác, két fejjel alacsonyabb, mint én, de bakker a lába hosszabb, mint az enyém. Kicsit olyan kaszáspók kinézete van. :) Szóval az egyéni alkatok eltérőek lehetnek; csak úgy fogod megtudni, hogy Neked tényleg kényelmes-e, ha ráülsz egyre. Én egyébként a 187 centimmel nagyon kényelmesen elférek rajta, de ugye az is egyéni, ki mit érez kényelmesnek.
Mellesleg van egy jópofa program a méretkérdésre, itt már több adatot meg lehet adni: http://cycle-ergo.com/
De nyilván ez sem mondja meg, milyen érzés a motoron ülni.
Hát azért, mert a tiéden ez meg az, ennyit meg annyit ment, még nem biztos, hogy az mindenkinél annyi lesz. Mint ahogy a lötyögő menesztőgumi sem az, de ezt a vitát el sem kezdem
Ugyanaz a blokk de - 2 lóerő a gyakorlatban nem nagyon veszed észre egy kissé lassabb meg kissé lustább de csak lehelletnyi a különbség! Gyakorlatilag az üleé olyan magasna van hogy én a 180 centimmel is erősen gondolkoztam hogy a picsába lehet felszállni rá. Ajánlom- viszont próbál az utolsó 2005 ös évjáratra rámenni ! Azon sok minden sokkal pompásabb már!
195 centivel kurva gyorsan felejtsd el az ER5 öt- kb úgy fogsz kinézni rajta mintha Pony Romettel mennél. 190 és felette erősen felejtős már az Ernő- talán inkább a KLE 500 mégiscsak!
Jaaaaj hagyjuk már ezt a menesztő gumi baromságot. 45 ezret ment a gyári szettem a gyári menesztővel volt előre hátra több mm lógása. Utána kapott új menesztőt meg új láncszettet. Szal a menesztőnek kotyogni kell gyárilag így van kitalálva punktum..
A másik, meg hogy az ülés és a váz közé berakni valamit. Vagy az ülésnek a keretét módosítod, vagy a motor vázára/segédvázára raksz valamit. Ebből is vannak profi megoldások, mondjuk a GS500-hoz nem biztos, hogy gyártanak, meg vannak házi megoldások. Nem tudom, hogy a GS500-nál pont hogy van, de többnyire az ülés a segédváz egyes pontjaira és/vagy valami összekötő elemre fekszik fel, pl. ilyenre: http://www.ebay.com/itm/1971-H...
Elég ezeket megmagasítani, pl. így: http://www.kawasakiversys.com/...
Nyilván az ülés el fog távolodni a váztól, szóval ha ez bántja az esztétikai érzékedet, akkor még oda ki kell találni egy takarelemet, de különben nem tűnik nehéz feladatnak.
A lábtartókon csak nagyon picit tudok süllyeszteni, a GS faék egyszerű megoldása miatt átalakító szett szóba sem jön, 2 db saját elkövetésű laposvassal lehetne javítani a pozíción, sajnos azzal is csak alig, mert a kipufogó nem enged többet.
Egy lábtartóátalakító szett meg tudtommal nem olcsó, akkor már lehet jobban jársz, ha már rászánod a pénzt, ha az ülést újraszivacsozod, és akkor más szempontból is kényelmesebb lesz ücsörögni rajta. De egyéb módon is lehet egyszerűen emelni az ülésen.
A többiek elég jól leírták már a dolgokat, csak pár kiegészítést tennék hozzá. Weasels leírása pl. korrekt, de vannak benne szubjektív dolgok, pl. hogy meddig bírja a gyári tárcsa, meg a fogyasztás (ami nekem pl. inkább 3,5-4,5, mint 4,5-5,5 - 5-fölé szerintem még életemben nem mentünk vele). Azt meg egyébként vedd hozzá, hogy a fórumon nincs nagy élet, kb. 4-5 ember van, aki többé kevésbé állandóan jelen van, úgyhogy ebből még nem biztos, hogy egy általános képet kapsz. Viszont biztos vagyok benne, hogy nagyobb fórumélet lenne, ha problémás motor lenne, szóval a kevés beírás is azt mutatja, hogy ritkán van vele baj (és igen, az is leginkább a bizonytalan előéletű daraboknál van). :) Hátsó telót tudtommal 2 ember cserélt, tűszelep zárási probléma vagy 3x került itt elő (az egyik én voltam) - nem tudom, ezek alapján levonhatunk-e következtetéseket. Ott a Fisi gépe, amit újonnan vett, és rendesen karbantartott, azon pl. nem jöttek elő ilyen hibák, pedig talán már 70e km is van benne (de már nem nála van). Az enyém meg olaszból behozott ki tudja milyen előéletű 97-es masina, de azért szeretjük, a tűszelepen kívül más gondra nem is emlékszem most.
Az szerintem sem reális, hogy csak 100-ig használható az ER-5 - nekem van egy 250-es gépem, azzal is gond nélkül eljárok autópályán, 120-140-es tartományt minden további nélkül bírja tartósan, egész nap is. Volt mikor 1000 km-t tettem meg egy nap így - semmi baja nem volt a 250-esnek. Akkor képzelheted egy 500-as mennyire simán bírja az autópályatempót... Motorikusan semmi nem gátolja meg, hogy 100 fölött haladj, A komfort az más kérdés, a naked motoron valóban nem kellemes a nagy szembeszél tartósan, de ez nem az 500-as blokk hibája, hanem a csupasz motoron nem lévő szélvédelemé.
Méret - hát megoszlanak a vélemények, én azt mondom, nagyon sokminden csak megszokás kérdése. Láttam én már 150 centis embert is endurón, meg 200 centist is sportmotoron, és teljesen jól elvoltak. Szóval szerintem a magasságod nem feltétlen zárja ki alapból a motorokat; a másik meg, hogy a szívnek nem lehet parancsolni, ha Neked a naked motorok tetszenek, nem biztos, hogy boldog leszel egy enduróval. Viszont a KLE500 tényleg elgondolkodtató, gyakorlatilag tényleg egy magasított ER-5, és nem az az igazi kőkemény terepmotor. Van itt az oldalon egy hiei nevű felhasználó, akinek sokáig KLE500-a volt, keresd meg, írj neki privátban, ha érdekelnek a KLE500 tapasztalatok.
Egyébként a magasságod önmagában nem biztos, hogy mérvadó; pl. van nálunk most egy gyakornok srác, két fejjel alacsonyabb, mint én, de bakker a lába hosszabb, mint az enyém. Kicsit olyan kaszáspók kinézete van. :) Szóval az egyéni alkatok eltérőek lehetnek; csak úgy fogod megtudni, hogy Neked tényleg kényelmes-e, ha ráülsz egyre. Én egyébként a 187 centimmel nagyon kényelmesen elférek rajta, de ugye az is egyéni, ki mit érez kényelmesnek.
Mellesleg van egy jópofa program a méretkérdésre, itt már több adatot meg lehet adni: http://cycle-ergo.com/
De nyilván ez sem mondja meg, milyen érzés a motoron ülni.
Na hirtelen ennyi kiegészítés jutott eszembe...
Igen és ez még csak a magasságod