A GS500-zal az a baja a magasabb motorosoknak, hogy túl közel van az ülés ülőlapja a lábtartóhoz, ezért húzta a görcs a lábadat (ugyanez a gondom, pedig jóval alacsonyabb vagyok nálad - most akarom 2 centivel alacsonyabbra bűvészkedni a lábtartókat). Nem akarlak elkeseríteni, de az ER-5 sem lesz kényelmesebb ilyen szempontból, az is kicsi gép. Valami endurósabb / túrásabb gépet is megnéznék a helyedben, jóval magasabb üléssel. Honda Transalp, ilyesmi... ....csak ötlet, nem kell megsértődni a topiklakóknak.
Kifejezetten az ER-5 ami szóba jöhet.GS 500-al vizsgáztam annó A-ra. Ahoz képest amikkel akkoriban motoroztam lenyűgöző volt.Imádtam oktatásra járni. Arra tisztán emlékszem, hogy gyakran huzta a görcs a jobb lábam menet közben :) Ennek ellenére és barátom javaslatára az ER-5 van megcélozva!
Talán annyi, hogy ha ebben a kategóriában gondolkozol, érdemes megnézni akár a Suzukitól a GS 500-at, vagy a Hondától a CB 500-at. Előbbi kicsit kisebb teljesítményű, de tartós és megbízható, levegős masina, míg a CB kicsit finomabb, vizes de az is cool gép.
Szívesen. A 195 cm-ed nek szerintem nem lesz kényelmes hosszútávon, de majd meglátod. Bár erre a magasságra talán nehezebb is ebben a kategóriában találni motort. Mondjuk a ZR7 sem nagyobb (az ülésmagassága) és a ZRX 1200-é sem. Ha közel vagy Veszprémhez akkor a méretpróbában tudok segíteni. (ha jófej vagy akkor akár a menetpróbában is )
93 000 Km az nem semmi futásteljesítmény! Annyi lenne a célom ezzel az egésszel, hogy legyen egy jó motorom...Több éve a szoci berkekből származó bringákkal próbálok kibontakozni de eljött az ideje, hogy más irányba mozduljak.Egyik zöldvérű barátom ajánlotta az Er-5-öt de nem volt senki a környéken akit megkérdezzek, hogy milyen motor.Köszönöm a válaszokat és remélem hamarosan csatlakozhatok a táborba :) Még egy méretpróbát kéne megejtenem mert 195 körül mozgok és ha az is jónak mutatkozik akkor eldőlt a dolog!
A tanktáska biztonságosabb. Van nekem kisebb és egészen nagy is.De mivel már egyáltalán nem fotózok ez nem probléma nálam.A megbízható rögzítés meg igen fontos ha drága vagy túl nehéz a csomag.Nálam nagyjából mindig túlterheltek a dobozok.Eddig még nem esett le egyik se szerencsére.Persze még előfordulhat...
Egy nagy fotóstáskát hová teszel egy motoron? A hátizsákot - ott volna legjobb helye - sokan utálják/utáljuk. Nekem picurka fotós cuccom van (MILC + 2 objektív), az enyém elfér a mágneses tanktáskában szerencsére.
Szia. Azt azért leszögezném, hogy 2 éve használom szóval ennek megfelelően vond le a konzekvenciát. Utazó sebességgel semmi gond. 120-130 semmi gondot nem okoz két személlyel sem ( de annyira nem vonz a száguldozás úgyhogy simán kényelmes nekem a 110 is normál főúton) Autópályán a 140-150 is belefér tartósan de naked-ről lévén szó annyira az nem kényelmes. Szóval nem sportmotor az egyértelmű, de szépen lehet vele haladni. A karbantartási ciklusok nagyjából általánosnak mondhatóak. szezononként olajcsere (6 e km) láncszett 20-30 e km, gumik szintén, fékek ( én 75 e- nél cseréltem le a gyári tárcsát.) iszonyat motorfék van rajta, uh ezzel is lehet a féket kímélni), szelephézag karbiszinkron 2 évente. Esetleg ami általánosan előjött néhány embernél az a hátsó lengéscsillapítók halála, de bőven 50 e km felett. (az enyémben 93 e van és még bírják) A fogyasztás változó. Van aki eljár vele 4 körül, de 6,5 öt is meg lehet vele etetni . Az általános valahol 4,5-5,5 között van. Szóval ahogy mondtad a cserés alkatrészek ciklusa nagyban függ a használattól. Egy láncszettet 15 e alatt is ki lehet csinálni ha szar pl a menesztőgumid. Egyéb hibák is előjöhetnek pl. tűszelep hibája a karbiban , stb de ezek nyilván nem tipus specifikusak. Ha odafigyelsz rá és jóféle olajat kap, stb akkor teljesen megbízható.
Félmillás érzékeny cuccot hátsó dobozba rakni oktalanság volt.Ha nincs kitömve valamivel úgy ugrál benne a cucc,hogy jajj.Kb 4 km-es úton a a karórám ablaka szinte átláthatatlanra csiszolódott.A sörös dobozról is lekopott a glazúr jó része.Pedig nem is volt teljesen üres a doboz mert strandról mentünk haza és ott volt a cuccunk is.
Ez a kategória a 100 körüli tempót szereti tartósan. Nyilván tud többet is, de szerintem az már felesleges kinzás. Egy-egy előzés elejéig megy az 160+ is, de tartósan nem tolerálja egész biztos. Olajat ha 6000 km-enként legkésőbb, vagy évente szezon kezdésnél lecseréled szerintem elég. A lánc meg a fék ellenőrzés után látható, hogy jó-e még, vagy cserés.
Szia. Ha a karbantartás elmulasztásából eredő hiba nem érdekel, akkor gyakorlatilag örök darab. Megbízhatósági probléma nincs vele. Én 1,78 m vagyok. nincs összehasonlítási alapom de normális tethelyzetben tudok motorozni. Kezes, könnyen kezelhető gép.
Hello
Kacérkodok egy Er-5 vásárlásának gondolatával.Típus specifikus hibák, nyűgök, észrevételek érdekelnének első sorban amik a hosszab használat során adódtak.Karbantartás elmulasztásából eredő hiba nem érdekel. Továbbá kíváncsi lennék, hogy milyen magasságú embernek ideális. Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv. Használtat nem hinném, hogy találsz, mert nincs értelme motor nélkül tartogatni, hacsak nem lett alkatrész a motorból is. Én is gyári konzolt vettem monokey platnival. talán olyan 18 körül fájt. Dobozt meg bármilyet rá lehet már biggyeszteni. Esztétikus, tartós, nincs vele gond.
Jól belendültek a válaszok én kissebbet akarok az nekem elég ,nincsennek motoros haverjaim akikkel túráznék a munkahelyeim se nagyon engedik meg/ van szerencsére 3/ csak ha netán szerszámok pumpa kellenének, innivalo erre kell ja és én a dobozt felcsavaroznám fixre.
Kacérkodok egy Er-5 vásárlásának gondolatával.Típus specifikus hibák, nyűgök, észrevételek érdekelnének első sorban amik a hosszab használat során adódtak.Karbantartás elmulasztásából eredő hiba nem érdekel. Továbbá kíváncsi lennék, hogy milyen magasságú embernek ideális. Válaszokat előre is köszönöm!