Végre motoroztam!
Rég látogattam a forumot, de kb 9 hónapon keresztül nem történt semmi a motorral. Max havonta töltöttem az akksit, de végül kakukk lett neki, nem bírta ki a telet így sem. Nem tudtam vele beindítani a motort.
Új akksival első blikkre indult az erőforrás és még mindig szépen jár :) Cseréltem első izzót, lefixáltam az index vezetékeit, pótoltam az elhagyott csavarokat, kentem előtte a láncot. Ülés kárpitozás van még hátra. Olaj és szűrőt nem tervezek cserélni, tavaly volt a csere, és nem sokat mentem azóta vele... Szerintem ennyit ki kell bírnia nekik. Kellemes időt!
Sziasztok!
Milyen fékbetétet ajánlotok előre
...és hol tudok beszerezni azt a kis dobozfedelet jobb oldalra?
Lesz valamikor vt250 találkozó?
Üdv:
robeeka
Kedves VT250-es kollégák!
Büszkén jelentem, hogy drága VTZ-m 2012.04.27-én átlépte az 50ezredik kilométert, mindezt blokk problémák nélkül!
Ennek örömére (persze ideje is volt) kapott szép új láncszettet, tiszteletére átfóliáztam a nyitott sisakomat café racer-esre, valamint tervezek a mocira valami emlékmatricát. :))
Pedig emlékszem,anno hogy intettek óva a szerelő ismerősök.
Remélem, hogy még sok sok hibamentes km-t fogunk együtt tölteni!
(Ami meg cserélendő, azt így is,úgy is cserélni kell :))
összeraktam,de vmiért a 2.nap csepegett a karbiból a benya,tehát ez a plussz membrános berakás nem lett jó,lehet másmilyen kellene,így maradt a csap és az elzárás,még egy szűrőt ajánlottak ideépíteni...
aludtam rá 1et, benzincsap gumiperemes dugattyú kiszed ,a régi membrán háztömítésnek marad ,dugók eltömve így,marad egy zárható nyitható csapom,ezután a karbi felé beépítésre kerül egy füles robogó vákuum membrános csap és kész,ha kész lesz kép róla
Szétszedtem a benzincsapot, vákuum membrán szakadás lehet ami szemmel alig látható, pici luk a megtört mozgó perem mentén,de ez nem gányolható, különös membrán kettős házban, egyik felét a szívócső szívja és egy közvetítő dugattyú gumiperemesen a másik házban zárja ill. nyitja a benzint....ha ilyen nincs akkor talán CB500 csap mert ugyanilyen a tank és műanyag betét talán ilyen felfogatású az is ..majd jelentkezem ha sikerült ebben vmit teljesen orvosolnom...ha közlekedni akarok addig,a membrán házat ki kell támasztanom belülről, és a vákuumcső csatlakozást és a csepegő levezetőt a házban teljesen dugaszolnom kell ,és motort leállítás után zárni a csapot érdem szerűen...bassza meg, na új feladat, pedig felakartam tenni hírdetésbe a gépet-----esetleg vki tudja az új gépeken ahol nincs csap ott mi van ? relészelep? mert olyat is belehet iktatni gyújtásra nyisson ki.. Üdv Társaim
sorry a kormány csapágyért.
Más kérdés: csepeg a benzincsapom,ha elzárom akkor egy idő után abba hagyja és nem csepeg, menet közben viszont pár decivel megnőtt a fogyasztásom és elszínezte a tágulási tartályt mert rá csöpög,tudja vki mi lehet a pontos baja,a vákum membrán hátoldala nem ereszt mert ha szívom a csövet ami karbin van ott nem jön,a csap alján van vmi kis cső és luk ott csepeg
Hali FKrisz76!
Már elforgattam a csészét nem teljesen 90 fokkal mert ha annyival akkor ugyanott vannak a "beverődések vagy benyomódások"...
Egy darabig jó volt aztán mindennél erősebben kezdett "beugrani" egyenesbe .
Már megrendeltem a csapágyat mert veszélyes már a régi.
A pécsi Yakomot-tól rendeltem meg és kb 18ezerbe lesz a gyári csapágy...Ma vagy holnap fog megérkezni,alig várom már hogy nekiugorhassak
Üdv Mindenkinek és Széles balesetmentes utakat!
Ády
szia Dave
Emlékszel,irtam neked anno?:)"Másik tapasztalat:6.ban 60nál 6000,80nál 8000,100nál 10ezer a fordulat,igy 130nál van vége.Lánckerekek origiak 17/54esek. Nálatok is Spadasok? Szerintem vmi nem stimmel"...ez volt az egyik Spadamnál.
Most sikerült haver gépével lemérnünk,nekem 80at mutatott,havernél 110 körül mutatott,nekem 90-havernál 120 felett,szal kiderült sebességmérő csal egy 30ast:) azaz 160 körül megy..nem tom miért...lehet a keréknél a kihajtás mérföldes?...nem hiszem,de nem is érdekel már...csak megirtam neked:))
Szép időt...olcsó benzin már úgysem lesz,hiába is irnám:))
Szia,kiszedtem neked pár hozzászólást:
Hali Foxbed!
Nekem a Vt-m 100km/h-nál 6700 rpm fordulatom van.7400 rpm-nél 110km/h van 8400 rpm-nél 120 km/h 9000rpm-nél 135km/h. A spadánál úgy emlékszem hogy kb 7500+-100rpm körül van 100km/h-nál a fordulat.
Üdv:Ády
összességében 7000 körüli a 100as tempó,az meg hogy mennyire pörgetem,kedv és helyzetfüggő..én alapból nyugisan mék,de ha 1-2 diesel-es okoskodik helyreteszem őket..olyankor 13k-ig is elforgatom:)
Remélem mindenki aktívan motorozik és ezért lassult be a fórumélet. Egy pár használati kérdésem lenne hozzátok: ti milyen fordulatszám tartományban használjátok a motorjaitokat,pörgetitek vagy inkább csak nyugisa? Hatodikban utazón(90-es tempó) mennyit forog a motor, illetve ekkor mennyit szokott fogyasztani? Köszi előre is, sok balesetmentes kilómétert és olcsóbb benzint mindenkinek.
Üdv,tavaly én is cseréltem teló szimeringet,1500ft volt párja azóta tipp topp,hátul srácok pedig szinte egy null kilométeres yamaha lengéscsillapító párt szereztem bontóból 20ezerért párban,csak 3-4mm vel hosszabb és a szem persellyel kell picit babrálni ,az enyém szára már be volt rágódva én már úgy vettem,jó a yamaháé,(ybr 125-250) bár az én 74 kg hoz picit sportos de majd lágyul idővel,lehet csak a régi volt kinyúlva mert az még anno felütött olykor és azt szoktam meg, a kormány csapágy nekem is megáll középen 1ponton de nem zavar,viszont ha nem akarsz cserélni még csapágyát pár ezer ft lehet, elég szerintem elforgatni a fészket 90 fokkal is...amúgy hamarost eladó a gépem a helyzet hogy cb500 ban gondolkodom mert akarok messzebbre is járni..de a moci jó mint egy virgonc tinédzser ,csak én változtam, ő nem :-) széles tiszta utat napfényt ...
Sziasztok fórumlakók!
De rég voltam már itt fent
Mindenkit csak üdvözölni tudok és balesetmentes utakat kívánok!
idén pár napja indítottam be nagy nehezen a motort de még nem mentem vele.Ki kellett cserélnem a telószimmeringet mert engedte az olajat most már okés.
Viszont a kormány nem tetszik nekem mert "beugrik" egyenesbe...
Valószínűleg a kormánycsapágy csésze egyik fele be van "nyomódva".Jó lenne hozzá szerezni....
Nos mi is 2011 tavaszán tettük le a nagymoci jogsit. Párom előtt eldobták a 600-as kawasakit rutinozás közbenváltorés stb., ezért ugy döntött marad az A korlátozottnál. Ebben pedig vacak gépek voltak, ezért hirtelen felindulásból vettük a japán belpiacos xlv-t. Nem akarja eladni még akkor sem ha lesz másik. Szóval értedd....
Üdv!
Leírásod szerint úgy viselkedik, hogy csak hidegen, vagy betolás után üzemképes a motor.
Van egy tippem: lehet, hogy nagyon benzindús a keverék, ami hidegen pont jó, de melegen indítási problémákat okoz. Ennek oka lehet felakadt szivató, eltömődött levegőszűrő, egyéb eltömődöttség a karburátorban.
Másik tipp, a dús keverékkel kombinálva a túl kicsi szikraköz, amit "rövidrezár" a meleg motorba jutó keverék.
Jó teszt, ha kiveszitek a gyertyát, amikor nem indul.
Ha benzinben úszik, akkor dús a keverék, de kell szikrapróba, hogy van-e gyújtás.
Ha betolásra sem indult volna, akkor mondanám, hogy melegedésre érzékeny kontakthiba.
üdv, Dave
sziasztok,lenne egy érdekfeszítő kérdésem. ha nem okoz nagy problémát. ismerősömnek van egy vt 500 típusú motor kerékpárja,fel merült az a probléma hogy hidegen tökéletesen indul,de melegen már csak tolásra,de ha be indult utána tökéletesen működik.
ha valaki tudna valami ész szerűt mondani azt meg köszönném.:)
Köszönöm a tippet . A benzin szűrőt már tettem mindkét csőbe és fulladozott nekem is meg leállt. De majd meg próbálok rá jó minőségű benzin szűrőt venni rá meg csövet is. Remélem bejön.
Neoka: Érdemes murvával próbálkoznod. Éles a széle és jól koptat, csak sokáig kell rázni, forgatni. Jó módszer lehet, amit egyszer olvastam: nyélre tűzve forgatták, mint egy betonkeverőt.
Elvileg ha fémtiszta, utána a benzingőz nem engedi be a párát. (Feltéve, ha mindig van benne elég benzin, szerintem 1/3 tank felett.)
A karbi szennyeződést meg tudod előzni egy papírbetétes benzinszűrővel, a tank után beszerelve. Úgy tudom, hogy a Xelvis tank gyárilag direktben van kötve a karbi párosra.
Csak arra figyelj, hogy a benzincső ne törjön meg! Nálam ez többször okozott problémát, fulladozott és leállt a motor. Valami jó minőségű szövetbetétes csövet érdemes venni.
Üdv,Dave
Köszi a választ4 Próbáltam a nagya rozsda ki is jött de ez folyamatosan rozsdasodik, a benzin szűrőn átmegy a homok szemnyi rozsda por és az tömi el a karbikat. Bontott tankot meg nemtalalok ami ne lenne rozsdás. Igy sajnos nem tom hasznalni.Pedig jo lenne a nagy helyet néa hasznalni.
Én tudom hogy amatőr vagyok,de ha tankba szórsz kis kavicsokat vagy rostálsz vmi sódert és jól szét rázod a nagy rozsdákat kitudod vele mosni talán ezzel érdemes kezdeni
Sziasztok!
Valaki használt már a motorjához tank felujítót? Szivesen motoroznék a vt -mel de sajnos mindig teli megy rozsdával a karbi ,bontott tankot meg nem találok sehol. Már egy éve nem volt használva .
ennek örülök ezek szerint van még megoldás,annyira nem kisérleteztm csak hason méretet kerestem,de amint látom a szűrőd 3500ft körül van,ilyen beépített képet nem tudok adni mert most nem szedem szét
Rég látogattam a forumot, de kb 9 hónapon keresztül nem történt semmi a motorral. Max havonta töltöttem az akksit, de végül kakukk lett neki, nem bírta ki a telet így sem. Nem tudtam vele beindítani a motort.
Új akksival első blikkre indult az erőforrás és még mindig szépen jár :) Cseréltem első izzót, lefixáltam az index vezetékeit, pótoltam az elhagyott csavarokat, kentem előtte a láncot. Ülés kárpitozás van még hátra. Olaj és szűrőt nem tervezek cserélni, tavaly volt a csere, és nem sokat mentem azóta vele... Szerintem ennyit ki kell bírnia nekik. Kellemes időt!