Kozmax!
Sajnos azt nem írtad oda , hogy kinek írsz ,de ha nekem szántad (mivel velem beszéltél hasonlóról ezért gondolom) akkor az a baj ,hogy nem is értem ezzel mit akartál mondani. Mert te írtad ,hogy valamelyik hideg indító rendszer hibája is lehet a zakatolás , és én meg pont erre válaszoltam ,hogy mivel alapjáraton már nincs működésben a hidegindító rendszer (de még ekkor is zakatol) , így nem hinném ,hogy az okozza.
Csizi !
Kössz ,hogy kijavítod a helyesírási hibáimat, biztos te meg magyar tanár vagy ,bár ha azt nézem akkor nálad meg a szöveg értés nem megy , mert amikor arról írtam ,hogy elmegy a holtjáték akkor nem motorról volt szó hanem éppen autóról.Most egyenetlen alapjáratról beszélsz ,de senki nem mondta ,hogy az, mert egyáltalán nem is az. Arról beszéltünk ,hogy valamelyik hideg indító rendszer nem működik rendesen és azért járhatna egyenetlenül, de viszont ha alapjáraton megy a motor akkor meg már nincs semmi köze hozzá a hidegindító rendszernek.
A kuplung hibájában pedig igazad lehet.
És az alapjárati rendszert mikor állítod? Gondolom üzem meleg motornál. A szívatót, pedig sokkal hamarabb visszanyomod.
Csizi, pedig tökéletesen írta le
Pont ez a baj hogy autószerelő vagy és nem tudsz elvonatkoztatni a négykerekűektől... Beszéltek itten autós kinyomócsapágyakról... az egy kicsit más tészta, autóknál egy axiális csapágy (mivel nagyobb a terhelés) feszül a nyomólapnak és segít kiemelni a kuplungot. A VFR-nél a nyomólap közepén van egy sima radiális csapágy, amibe a kuplungkinyomó pálca végén lévő elem csatlakozik. A csapágy ugyan állandó forgásban van, de terhelve csak akkor van amikor behúzod a kuplungot. De a zörgést nem ez a csapágy szokta produkálni, hanem a kuplungkosár csapágya. Amikor behúzod a kuplungot, nem hallható a zörgés, mert megfeszül az egész szerkezet. Ha elereszted a kuplungot, akkor a rugók nyugalmi állapotban vannak és engedni lötyögni az egészet. Illetve a tipikusan hondás kuplungzörgést a kuplungkosár szegecselésének lazulása szokta előidézni.
Jah, holtjáték, olyat se láttam még hogy "elment a kuplung holtjátéka". Azzal a kis tekerentyűvel ami a kuplungkaron van, ugye azzal lehet állítani a KAR holtjátékát, de annyira nem tudod visszatekerni hogy eltűnjön teljesen a holtjáték és elkezdjen kiemelni a kuplung... Bowdenes kuplungnál el lehet követni ezt a hibát, de a hidrokuplungnál nem igazán.
Ha valamit rosszul mondtam, majd Kozmax kolléga kijavít.
A hangja alapján nem hinném ,hogy ilyen baja lenne.
A másik meg az ,hogy a hidegindító rendszer csak akkor működik amíg a szívató rajta van, miután leveszem annak már nem kellene működni, de még az után is zakatol!
"Hidegen csörömpöl a kuplung"
Arra miért nem gondolt senki, hogy esetleg a karburátorban valamelyik, hidegindító rendszer nem dolgozik rendesen? Ekkor ha nem megy rendesen rázza az egész blokk "belsejét". Egy karbi tisztítás, és egy szinkron sokat szokott segíteni, ezeken a problémákon
Nem cseréltem mivel ha bemelegszik megszűnik a hang,így szerintem még sokáig bírja(remélem!).
Bontóba15-20e körül van,illetve szokták javítani: felheggesztik utánna felszabályoztatják.
Én amíg rendesen működik(indítózásnál nem csúszik meg)addid,nem bántom,utána javítást tervezem.
Egyébként azt figyeltem meg hogy a bemelegedés után az első nagyobb fordulatra szűnik meg a hang,mert ekkor feszülnek be rendesen a görgők(szerintem!).
Hege2!
Ez azt jelenti akkor ,hogy Te kicserélted a szabadon futót és azóta nem is csörömpöl!
mennyibe került ez a javítás?
Boldog karácsonyt Mindenkinek!
Én szétszettem ugyan ez a jelenség nálam is,a kuplungnak semmi baja.
A kuplung nagyfogaskereke hajtja a szabadon futót(behúzott kuplungnál nem)(ezért hallgat el),illetve indításkor fordítva az önindító hajtja az egészet.
A szabadonfutó kosara szokott megnyúlni ezét a görgők hidegen csörömpölnek egy kicsit,de melegen beállnak.
Én is azt gondoltam hogy a kinyomó csapány,de miután kicseréltem biztos vagyok benne hogy nem.
Nyugott karácsonyt és boldog új évet mindenkinek!(még azoknak is akiknek nem tetszik szürke eszterga szín a motoromon!)
Bogi79!
Nem okoskodsz bele, köszönöm az infót erre is gondoltam ,hogy a váltója is lehet.
Egyébként ez miatt nem áll szándékomban szétszedni, főleg hogyha bemelegszik elhallgat úgyhogy túl nagy baj nem lehet.Ha majd rosszabb lesz akkor esetleg belenézünk hátha találok valami hibát :D
Nem akarok beleokoskodni,de az én 750esemnek a váltója volt egy kicsit hangos. (behúzott kuplungnál elhallgatott) Olyan nyeleshangja volt! Évekig nem volt vele semmi gond,pedig bejárta a környező országokat!
De biztos vagy olyan okos te is mint a többiek:D Nem hinném ,hogy a szabadon futó lenne mert a kuplung behúzásakor megszűnik a hang, de akkor is ha bemelegszik a motor.
scooter.hu!
Az enyém nagyon elhanyagolt volt pl.:3db szelephézag állító csavar (a16-ból)az olaj teknőben volt,de miután szétszettem és jól összeraktam mindet motort,futóművet,elektronikát,tökéletesen működött.
A fogyasztásom 8 körül alakult.
Valamiért erősebb volt(talán a kardán áttétele miatt)alacsony fordulaton mint a vfr.
Gyárilag fokozat kijelzős információs műszerfala van,minden hibát kijelez(ezt hiányolom a vfr-ből)
Ha majd a vfr-el is megteszek néhány ezer km-t akkor tudok majd igazán véleményt mondani a külömbségről.
Sunci82!
Kinyomó csapágyat cseréltem,de szerintem alapjáraton neked a szabadonfutó zakatolhat( egy kicsit nekem is csinálja) bár én nem vagyok olyan okos mint a többiek.
Nem akarok kötöszködni de autószerelő vagyok úgyhogy hidd el , hogy a csapágy csak akkor ad hangot ha benyomod a kuplungot.Egy esetben lehet az ,hogy állandóan hallod a csapágyat, mégpedig ha elment a kuplungod holtjátéka ami elég baj.Ezért is mehet tönkre a kinyomócsapágyad ugyanis állandóan forgásban van amit hosszú távon azzal hálál meg ,hogy tönkre megy.A legjobb az lenne hogyha beállítod a holtjátékot, persze ettől még a csapágy is cserés mert ha nyikorog az már akkor biztos ,hogy rossz.
NEIN!
Ha kinyomócsapágyas a cucc, akkor non stop nyekereg, kivéve, ha kiemel a kuplung:) Bármikor demonstrálom, mert a Vectrámban halódik már egy Éve :D De ettől független szerintem valami csapágy nyűgöd lesz!
Igazad lehet , hogy csapágy, csak az autónál pont akkor jelentkezik a csapágy hang amikor benyomod a kuplungot ugyanis csak akkor kezd el működni a kinyomócsapágy.Nálam meg pont akkor szűnik meg!
Most néztem, volt VF 750 S sabre-d hege! Milyen pariba? Amikor a viffert vettem egy ilyennel is szemezgettem csak azt mondták, hogy nem lehet 8,5 alá tornázni a fogyasztását. Ugye az meg már autó fogyasztás, tehát nem játszik.
Kövezzetek meg ha rosszat szólok, de szerintem csapágy. Ugye az autókban a száraz kuplungos rendszernél amikor ilyet produkál, akkor kinyomó csapágyas a téma. Gondolom itt is valami hasonló lehet, persze itt olajban fut és hidraulika nyomja, de valami ilyesmire gyanakodnék.
A szürke festék nekem sem jön be. A fehér szürke verziónál én a gyári ezüstre gondoltam.
Ha magad fényezted a gépet akkor egy jó tapasztalat örökre, hogy mindent leszedünk a felniről fényezés előtt, ha fényező akkor meg csinálja meg újra.
Látom a féktárcsát is lekaptad, Ne feledd, hogy menetrögzítővel tedd vissza és a gyári katalógusban leírt nyomatékkal húzd meg. Ha kell megvan a katalógus.
Nekem is fájt a szívem erre a vasra, az volt debrecenben és anno 450.000-et kért érte a srác. Tudom olcsóbban vetted, valaki már kérdezte tőled. Sok sikert és jó hosszú motorozásokat!
Sajnos azt nem írtad oda , hogy kinek írsz ,de ha nekem szántad (mivel velem beszéltél hasonlóról ezért gondolom) akkor az a baj ,hogy nem is értem ezzel mit akartál mondani. Mert te írtad ,hogy valamelyik hideg indító rendszer hibája is lehet a zakatolás , és én meg pont erre válaszoltam ,hogy mivel alapjáraton már nincs működésben a hidegindító rendszer (de még ekkor is zakatol) , így nem hinném ,hogy az okozza.