Mi van akkor, ha a motor gyújtás rendszere olyan, hogy pl. az egyik csak 720 fokonként, a másik viszont 360 vagy 180 fokonként gyújt... feleslegesen és azért van különbség?!
Mi a magyarázata, hogy a Honda, Suzuki motorkerékpárokban 12 ezrenként kell gyertyát cserélni, a Yamahákban 20ezrenként.
Műszaki magyarázatot nehéz adni rá, hogy mitől lenne jobb ugyan az gyertya más márkában. És ugye minden esetben túl van a csere periódus biztosítva.
nekem kellene láncot cserélnem lánckerekestül, komplet első idomzat is kellene, mert mindenütt törött és egy lámpa sem ártana, de teljesen átérzem a gyertyakérdést
Ez is kopó alkatrész, néha cserélni kell. Ahogy gyújt a gyertya, minden egyes szikránál kopik az anód-katód, ami extrém esetben el/le is törhet, új megvilágításba helyezve a fém-megmunkálás fogalmát.
Erről Kozmax tudna bővebb felvilágosítást adni. Én csak azt tudom, hogy 10, max. 12-ezrenként cserélni kell :)
(ja, és mielőtt szó éri a ház elejét, a laser irídium az drágább mint a sima IX, szóval abból kb 3ezerrel drágább a 4db)
Ebből már volt félreértés, szóval ide is felírom megelőzendő a felesleges köröket
(én nem mennék sima szikrancsal 15k-t, ellenben ezzel simán menni fogok 35-öt)
Árra olyan 10-11k között saccolom most. Ha leesik a valuta (vagy erősödik a forint ) a duplájára, akkor fele lesz az ára
De nagyságrendileg ennyire _lehet_ számolni. 4db, ajánlott postával.
Ja, és nem ratyi, fos, kínai
Azt csak a marketingből emeletem ki, azért is írtam oda, hogy blablabla :)
Ami tényleg jobb, az a hidegindítás. 400as elég érzékeny volt a hidegre; 2 hónapnyi állás után télen ezzel pár sec tekerést követően mindig indult, hagyományos gyertyával sokszor nem röccent első indítózásra. Ez a része nem kamu. Elvileg más szikra miatt más égéstérképnek is kell lennie, ami elvileg hozhat lovat (inkább csikót) de ehhez nem értek, hülyeséget nem akarok írni.
Azért azt vegyük számításba, hogy ezen a motoron jó nagy szopás gyertyát cserélni, főleg az első két hengerben. Aki otthon bütyköl, annak nem mindegy, hogy mennyiszer kell szo.ni az elejével
Akkor írok egy papírost, keresek még 2-3 embert, aztán kérek egy csomagot.
Akkor létszíves nyomozzál Sanyám, hogy mipénz, mert nekem is kell gyertyát cserélnem tavasszal. Bár azt mondta a bótos, hogy minek bele iridiumos, az legyen benne amit előír a gépkönyv. Ha a simával elmegy 15000-et az iridiumossal 30-at és a duplájába kerül akkor most nem mindegy? Vagy tényleg ad vmi pluszt is az élettartamon kívül. A LE ben kicsit kétkedek, mert nem értem, hogy mitől tudna többet más gyertyától.
Elvileg a simát 10-12ezrenként illik cserélni.
Irídiumosból két féle van, az egyik az IX, ezt olyan 32-34ezrenként, a Laser Iridiumot meg 44-46ezrenként.
Amúgy nem környezetvédelem miatt ír a könyve irídiumos gyertyát, hanem mert sokkal magasabb a hőtűrő képessége mint a sima, vagy akár a platina gyertyának. Asszem platinánál 2.5* keményebb, és sokkal stabilabb, nagyobb szikrát ad mint a sima szikrancs. Ezért más az égése a keveréknek a hengerben, ettől jön lóerő, meg blablabla. Szikra része az igaz, meg a hidegindítás is (könnyebben indul), lóerőt nem tapasztaltam, de a 400asnak némileg más lett a hangja (de ezt lehet csak bedumáltam magamnak )
Gondolom láttatok már sima gyertyát gyújtani. Az össze-vissza szikrázik. irídiumos ahhoz képes ionágyú
A helyzet a következő. Vasárnap vettünk a csajomnak egy CBR600F4i-t. (óra szerint) van benne 27e km. Nyilván birtokba vételkor alap a szűrők, olaj és gyertya csere. Utóbbi persze lehet, hogy inkább a szervizelés során derül ki tapasztalt szerlő általi szemrevételezéssel. De... Ehhez a géphez kizárólag irídium gyertyát ír a manual. Nem tudom, hogy ez környezetvédelmi okból van e így (ekkor én -kövezzetek meg- beletennék 1-2 szezonra hagyományos NGK-t) vagy komolyabb műszaki oka van (szerintem a környezetvédelem is fontos, de a karbis VFR-emhez képest...)
A VFR-be még Swillson-tól vettem anno nagyon jó áron irídium gyertyát (szerintem 2008-ban), azóta is az van benne. Bízok benne, hogy az még jó, de nem tudom.
A CBR-be nem sürgős. Márciusig bármi jó, de őszintén szólva 3,500-nál többet nem szeretnék fizetni /db (nyilván 1-200 HUF nem a világ vége). Ezért azt javaslom, hogy mérd fel nyugodtan az igényeket, és ha összejön a gazdaságos mennyiség, nekem is kell, ha meg nem, akkor sincs gond.
ha mondjuk te egyszer indítod be és mész egyből 20.000km-t, akkor neked elég 1.346.254km-nél cserélni....
annak, amelyikkel kevesebbet indítanak hidegen...
VFR800 720 fokonként ad szikrát= 12ezres csere periódus
FZ6 360 fokonként =20 ezres csere periodus
GSF600 360 fokonként =12 ezres csere periódus
Most akkor melyik gyertyának várható hosszabb élettartama?
Mi van akkor, ha a motor gyújtás rendszere olyan, hogy pl. az egyik csak 720 fokonként, a másik viszont 360 vagy 180 fokonként gyújt... feleslegesen és azért van különbség?!
Van 2 db vfr fejidomom, meg lámpám is vadi uj. Gyári fénnyel..
Műszaki magyarázatot nehéz adni rá, hogy mitől lenne jobb ugyan az gyertya más márkában. És ugye minden esetben túl van a csere periódus biztosítva.
Erről Kozmax tudna bővebb felvilágosítást adni. Én csak azt tudom, hogy 10, max. 12-ezrenként cserélni kell :)
Ebből már volt félreértés, szóval ide is felírom megelőzendő a felesleges köröket
Árra olyan 10-11k között saccolom most. Ha leesik a valuta (vagy erősödik a forint ) a duplájára, akkor fele lesz az ára
De nagyságrendileg ennyire _lehet_ számolni. 4db, ajánlott postával.
Ja, és nem ratyi, fos, kínai
Ami tényleg jobb, az a hidegindítás. 400as elég érzékeny volt a hidegre; 2 hónapnyi állás után télen ezzel pár sec tekerést követően mindig indult, hagyományos gyertyával sokszor nem röccent első indítózásra. Ez a része nem kamu. Elvileg más szikra miatt más égéstérképnek is kell lennie, ami elvileg hozhat lovat (inkább csikót) de ehhez nem értek, hülyeséget nem akarok írni.
Azért azt vegyük számításba, hogy ezen a motoron jó nagy szopás gyertyát cserélni, főleg az első két hengerben. Aki otthon bütyköl, annak nem mindegy, hogy mennyiszer kell szo.ni az elejével
Akkor írok egy papírost, keresek még 2-3 embert, aztán kérek egy csomagot.
Irídiumosból két féle van, az egyik az IX, ezt olyan 32-34ezrenként, a Laser Iridiumot meg 44-46ezrenként.
Amúgy nem környezetvédelem miatt ír a könyve irídiumos gyertyát, hanem mert sokkal magasabb a hőtűrő képessége mint a sima, vagy akár a platina gyertyának. Asszem platinánál 2.5* keményebb, és sokkal stabilabb, nagyobb szikrát ad mint a sima szikrancs. Ezért más az égése a keveréknek a hengerben, ettől jön lóerő, meg blablabla. Szikra része az igaz, meg a hidegindítás is (könnyebben indul), lóerőt nem tapasztaltam, de a 400asnak némileg más lett a hangja (de ezt lehet csak bedumáltam magamnak )
Gondolom láttatok már sima gyertyát gyújtani. Az össze-vissza szikrázik. irídiumos ahhoz képes ionágyú
A helyzet a következő. Vasárnap vettünk a csajomnak egy CBR600F4i-t. (óra szerint) van benne 27e km. Nyilván birtokba vételkor alap a szűrők, olaj és gyertya csere. Utóbbi persze lehet, hogy inkább a szervizelés során derül ki tapasztalt szerlő általi szemrevételezéssel. De... Ehhez a géphez kizárólag irídium gyertyát ír a manual. Nem tudom, hogy ez környezetvédelmi okból van e így (ekkor én -kövezzetek meg- beletennék 1-2 szezonra hagyományos NGK-t) vagy komolyabb műszaki oka van (szerintem a környezetvédelem is fontos, de a karbis VFR-emhez képest...)
A VFR-be még Swillson-tól vettem anno nagyon jó áron irídium gyertyát (szerintem 2008-ban), azóta is az van benne. Bízok benne, hogy az még jó, de nem tudom.
A CBR-be nem sürgős. Márciusig bármi jó, de őszintén szólva 3,500-nál többet nem szeretnék fizetni /db (nyilván 1-200 HUF nem a világ vége). Ezért azt javaslom, hogy mérd fel nyugodtan az igényeket, és ha összejön a gazdaságos mennyiség, nekem is kell, ha meg nem, akkor sincs gond.