Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én is 6000-ről tudtam Egyébként én is a Motul 5100 10W-40et használom, eddig frankó. Előző tulaj is ezt használta bele.
Csak mellékelek egy táblázatot a service manual-ból.
Évenként felesleges, ha nincsen meg a 6000. persze akkor ha jó minőséget töltesz bele. A gépkönyv 10W-40-et ír elő, normál használat mellett tökéletes. Én az elmúlt 6 évben Repsolt raktam bele, most tettem bele először 5100-at és nemhogy hangosabbnak hanem hallbaknak érzem a váltást.
VFR-nél 6000 km max az illendő olajcsere periódus
Én is ezt a véleményt osztom. Ha nem is mentél vele sokat a szezonban, akkor is érdemes évente lecserélni az olajat (szezon elején). Én tavaly szinte alig használtam, és sajnos úgy néz ki idén sem lesz rá több idő (külföldi munka). De mégis minden évben csere.
és milyen időközönként cseréltek olajat? sok helyen olvastam, hogy szezon elején érdemes cserélni, akkor is ha nincs meg a 8-10 ezer km. ti mit gondoltok, mi a tapasztalat?
Szűrőből a Hiflofiltro tökéletesen megfelel. Sok helyen lehet kapni és az ára is megfelelő.
Igazából szerintem is elég jó a 10w40. Sok ismerősöm azt használja mindenféle probléma nélkül. Kinek a pap... nekem a lánya! Szóval én bízom a szerelőmben, így marad a 10w50. Ártani az sem árthat!
Sziasztok!Gyári kritériumokat már rég meghaladja az 5100 10W40 "tudása" is.

10W50nél tényleg több tartalék van meleg oldalon, de aki normális használat túrázás, néha kicsit kergetésre használja szerintem felesleges.
Először én is a Motul 5100 10w40-et néztem. Aztán a szerelőm lebeszélt, azt mondta hogy a nagyobb teljesítményű motorokhoz sokkal jobb a 10w50!
De ezt itt is írják: https://www.motul.com/hu/hu/pr...
Szóval én áprilisban viszem hozzá a vasat és 10w50 kerül bele!
Én Vtec-be azt használom. Páran írták, hogy nekik hangosabb tőle a váltó, de én nem tapasztaltam.
ja és még valami: a Motul 5100 10w40-ről mi a véleményetek?800 fi-be
milyen márkájú olajszűrőt szoktatok venni?
Na igen, kinek mi jön be A szemüvegem szára direkt vékony, és van sisak aminél direkt úgy van a párnázás kialakítva, hogy ne nyomjon. Kontakt lencse macerás nekem kicsit és egyébként szeretem hogy a szemem előtt van még egy "védőréteg" -mert nyaranta sokat használom felnyitva a sisakot, hogy tudjak rádiózni (utasként)- és így nem zavar úgy a menetszél. A Caberg nekem is olyan kétes, AGV meglepően gyenge az árához képest (compactot néztem), Givit megkapni fele annyiért más márkanév alatt...
Sziasztok!

Bukósisak ügyben én pl az alábbi Sharp tesztek alapján választottam sisakot: http://sharp.direct.gov.uk/tes...
Nem tudom ezek a tesztek mennyire megbízhatóak, de én így választottam magamnak a HJC ZF10-et, ami 4 csillagot kapott az ötből, üvegszálas, dupla D gyűrűs és újonnan is csak 35 ezerbe került. Azóta estem is benne és koppant is egy kicsit a fejem és semmit sem éreztem, tökéletesen védett.
Szóval a kiszemelt sisakot érdemes megnézni ebben a listában, mert új infókat is megtudhatunk és a legfontosabb mindig a biztonság!

Üdv.: Laci
Én speciel Scorpion 750 bukót használok. Anno akciósan 40 e volt. Van felhajtható állú és napszemüveges modell is belőle. Szerintem nagyon jó ár-érték arányú. Kompozit héj, D csat, pumpás bélés stb. Budán a Superzone-ban fel is lehet próbálgatni a különböző modelleket + meg lehet nézni milyen minőség. A Fullmoon által linkelt oldalon meg van belőle akciós több is. Kevésbé ismert kanadai márka, de Én nem csalódtam benne, ellentétben pl. a Caberggel meg az AGV-vel. A Caberg olyan mint egy tojáshéj, recseg-ropog, meg hurrikán van benne 50 fölött. Az AGV meg olyan mintha kifelejtették volna belőle a párnázást, és a hungarocell fogná az ember arcát. Legalábbis azok a típusok melyeket Én próbáltam.
A Nolan napszemüvegéhez csak annyit szeretnék hozzá fűzni, hogy pont jó, nem ér le a számít, így a tükröket látom sötétítés nélkül. Tudom milyen rossz érzés volt amikor a szemüveg nyomta a búrámat. Soha nem veszek fel szemüveget sisak alá!
Jah és bocs mindenkitől az OFF-ért, befejeztem :D
Említenék még párat hátha:
Lazer Paname, Caberg Modus, Shark Openline, HJC sy-max III
A nolan egyébként nekem is nagyon kényelmes volt, viszont ami engem zavar az a napszemüvegen az orrnak kivágott rész. Egyszerűen túl nagy és sok zavaró fény jön ott be. Nem is értem mekkora nagy tokmány orr kell ahhoz hogy azt kitöltse... kb. mint a bazilika kilincs . Cimborám is az N90-be inkább sima napszemüveget hord, nálam ez sajna nem opció.
Az első 3-at próbáltam is, ezek mind jók voltak méretben és formában a sharknál volt szintén ez a napszemüveg kivágás a probléma. HJC-t csak rendelésre hozott az üzlet ahol néztem így nem volt próbadarab.
Próbáltam shark evoline 3at, ami nagyon tetszett, viszont nagyon nem passzol a fejformamra. Agv numo, vagy compact, ez nem volt rossz, de ennyiért inkább a n104. Volt meg Givi, Caberg, meg egy olcsóbb fajta shark. N90 is volt... Bocsi, de picit nehezen irok telefonról.... :) ezek voltak a fenyithatoak.. most találtam az euromotor oldalán 104 classicot 84ert fehérben.. a bnv-n nem mutattak, csak evot.. holnap elszaladok megnézem.
Kotorásztam én is a témában és én sem igazán találtam kézzel foghatóan megfogalmazott összehasonlítást. Azt a "marketing bullshit"-et nyomják mindenhol ami a saját oldalukon van, amiből kb annyi igaz, hogy ez egy "új" generáció és vannak új színek. Biztos reszelgettek még rajta ezt azt de az tuti, hogy annyit nem mint amennyit az árkülönbség indokolna.
Próbáltam én is a 104-est, tényleg hatalmas a látótér benne, de az ára már a határán van annak amit kiadnék egy sisakért. Cimborámnak N90 classic van és ott pl. az a hiba, hogy a plexi tömítése nem ér teljesen körbe és ott zavaróan húz be a szél így kicsit esett nálam az ázsiójuk. Én személyszerint nem ragaszkodom márkához, ha az minőséggel párosul. Néha egy nagynevű sisak középkategóriájánál sokkal jobbat lehet találni sokkal olcsóbban egy kevésbé ismert gyártónál. De mindenki azt veszi ami neki tetszik, én mindenesetre nem adnék többet azért az "EVO" szócskáért... Egyébként az előbb azt írtad , hogy kb. 10-et felpróbáltál... arra értettem hogy: "miféléket?". Csak mert én is felnyithatót keresek aztán hátha tudsz újat mondani
Nolan n104 evo
nekem most is felnyithato van, de soha nem megyék úgy, hogy nincs lecsukva...
Azt megérdeklődhetem, hogy milyen sityakokat próbáltál? Egyébként nekem is a kényelem miatt jön be sokkal jobban a nyitható sisak. Zajosabb mint egy zárt az tény, de én pl. a szemüvegemet sokkal könnyebben tudom felvenni a sisak alá, illetve ha nem szükséges akkor nem veszem le csak felnyitom, míg a zártnál -fel a plexi-szemüveg le-valahová letesz ahonnan nem esik le-kicsatol-levesz-sisak felakaszt-szemüveg vissza... és ez visszafelé ha indulok Ha olyan helyen és sebességgel megyek akkor simán nyitva használom, ha városból kilépek akkor pedig alap, hogy lecsukom.
háááát jóóóóó legyen, úgyis segítettél már máskor is...
2 sör Dédesen (persze házi pálinkával)...mert ugye semmi sincsen ingyen