Hát ezt inkább mondja meg egy jobban elektromos ember. Én meglátásom szerint az elv ua mindegyik cdinél szerintem felrakható, de majd valaki kijavít ha tévedek. A gáz az, hogy nem tudjuk biztosan mi a rossz? Lehet a cdinek semmi de semmi baja... Valahonnan nem tudsz szerezni akár egy tiris szimó trafót kölcsön?
Áhh, semmi időm nem volt fogalalkozni most vele, nem is voltam itthon.
De, jelenleg ilyen CDI van a mocimban: http://www.sip-scootershop.com...
A második linked azt jelenti, hogy a DIO-é is jó bele? Mert ez eléggé baráti ár érte. Azzal is tökéletesen működne?
@Ivadék:
Akku van benne, de nincs bekötve.
Egyébként lehúzót tekintve én is valami hasonló home-made megoldáson gondolkodtam. :)
No vettem egy multimetert.
Megnéztem a vezetékeket, de majdhogynem köze nincs ehhez: //s.cdnadcom.net/sm/forum_o/p/...
A színjelölések sok esetben eltérnek és szerintem már gyárilag is ('87-es). Nem beszélve arról, hogy a 90%-át a vezetékeknek cserélhette az előző tulajok egyike. Kapot Malossi sportgyújtást (ergo nem egyezik a jelölés az eredeti képen lévővel), más lámpák, slusszkulcsos rész, így mások a csatlakozók is. :S
Ahogy nézem a dekli fedél alól ki lehetne indulni (a vezetékezést tekintve), de gondolom ennek ( //sm.s1.cdnadcom.net/sm/forum-images/t/... ) a levételéhez van valami célszerszám. (pl ez.: http://www.viktormotor.hu/port... ) Mondjuk ahogy nézem a lendkeréken a menetet, ezzel se sokra mennék...
A középrészen lévő 17-es anyát levettem, de ennyi.
Hogyan lehet egyszerűen, mindenféle "barmolás" nélkül levenni a lendkereket?
Feszméréssel alig valami infó nyerhető egy olcsó műszerrel, mert egyrszt lassúak, másrészt a mintavátelezés is igen ritka, nem lesz hitles a mérés.
Olcsó műszerrel ellenállsát érdemes mérni.
Háát, pedig sajnos ha magad akarod szerelgetni a motorodat, akor egy valamiylen mérőeszköz megvásárlását nem fogod megúszni..
A motoron a legtöbb dolog megmérhető egy 1000 forintos teszkóban kapható mutatós műszerrel is (az olcsó "digi" műszerekkel nem feltétlenül, ha olcsó, akkor inkább a mutatós)
Viszont a gyújtás az sajnos pont nem iylen, ahhoz már kicsit komolyabb műszer kell, minimum csúcsérték rögzítős. (peak hold)
A hondán meg tudod mérni a trafó primer és szekunder körét, a jeladót (kis fekete izé az alaplapon) és a gyújtőtekercset ellenállás méréssel.
Az értékeket a motlek oldalon találod
A cdi nem mérhető egyszerű eszközökkel, azt cserével szokás ellenőrizni.
Az elektronikus gyűjtásoknak ez a tulajdonsága , hogy ha lassan forgatod nem ad szikrát. Ez nem hiba, iylen a szerkezet.
A magyarázat az, hogy kell egy bizonyos billentési feszültség ami a tirit begyújta, hogy kisüthesse a kondenzátort a trafóra.
Ez alatt a feszültség alatt nincs szikra.
Simsonon ez még szembetűnőbb, ott a billentési fesz állítható, úgy el tudod állítani, hogy egyáltalán nem szikrázik:)
A honda CDi-je kicsit más, de lényegileg ugyan úgy műkszik, szóval ne aggóggyá sehova, jó az úgy.
pl tapasztalat, nekem ha, kicsit forgatom szinte szar nulla.
rárugok meg szép kék.
viszont. vedd le a kábelt ami a trafóra megy, nem a testkábelt, hanem a másikat. tedd test közelébe rúgj rá ha szikrázik, akkor elvileg trafó.
eddig én ezt tapasztaltam.
Blokkról gyújtás dekli le, kb. 1 óránál van egy pici tekercs amit egy mágnes izgat. A mágnes és a tekercs közötti légrést is nézd meg, ha lehet állítani esetleg csökkentsd ha lehet. Ez a tekercs adja a gyújtás időpontját, ennek a jelére vár az elektronika.
Bele kellene mérni a trafóelé közvetlen, de vigyázz mert nem kevés kakaó rohangál arrafelé. Ha ott mutat a műszer akkor trafó, ha nem akkor hátrébb van a hiba. A jeladót is ki kellene mérni, hogy lefut-e az impulzus?
Mostanáig sz¤pattam magam.
Amit eddig csináltam az a következőek (és sajnos az eredményem egyenlő a nullával):
- Pipa nélkül szikráztattam. 50-60 forgásként adott egy szikrát.
- Néztem más gyújtókábel vezetékkel is, ugyanaz a helyzet.
- Szétkaptam a gyújtás kapcsolót (amibe a slusszkulcs megy), mert arra gyanakodtam, hogy esetleg ott a hiba. Összeraktam, van szikra. Örültem, de aztán megint nincs semmi. :S
- Átmozgattam az összes vezetéket, de a helyzet változatlan.
- A trafót le is vettem, tettem új testkábelt is, (felcsiszoltam a csatlakozókat, sarukat, stb.) de az sem oldott meg semmit.
Qrvára nem tudom mi a halál lehet vele...
Holnap folytatom a szívást, bármilyen ötletet szívesen fogadok!
(A legalapvetőbbeket is, mert ez az első mocim, így sok tapasztalatom nincs. Mondjuk ilyenekből nem is hiányzik. :D )
Hát ha a tankot mozgattad, akkor valahol ott kell legyen a trafó. Annak a kábelezése rendben van? Nekem nsr75 van, ott egyszer a trafó test kábele lazult meg, és ugyan ezt játszotta... de ha az szoros szemre jó akkor vagy ki kellene mérni a pipát, vagy csak a gyújtó kábelt "szikráztatni". remélem világos hogyan értem.
Előre leszögezem nem nagyon értek a motorokhoz, ezért is kérem segítségeteket!
Vettem egy Mbx 80-at. Motorikusan rendben van volt, de a külcsin hagyott kívánnivalót maga után. Szétkaptam, áfestettem, kicsit rendbetettem.
Ma összeraktam, de nem indul. Gyertya ki, nézem szikra van, vissza -- nem indul.
Rudgosom, szivatóval, anélkül -- nem indul. Gyertya ki, szikra nincs. :O
Most ott tartok, hogy gyertya kint van, de csak nagy ritkán van szikra.
Mivel festés után alapból gyertyát cserélni akartam, ezért vettem egyet előre. Balszerencsémre ez fix SAE csatolós így a pipa nem megy rá. :S
NGK BR9ES van benne. Ha nem a gyertyánál, akkor hol lehet még problematika?
Festés előtt mentem vele, viszont volt egy olyan "élményem", hogy 1-1-5h motorozás után menet közben leállt alattam, de kuplung be-ki és ment tovább...
De, jelenleg ilyen CDI van a mocimban:
http://www.sip-scootershop.com...
A második linked azt jelenti, hogy a DIO-é is jó bele? Mert ez eléggé baráti ár érte. Azzal is tökéletesen működne?
@Ivadék:
Akku van benne, de nincs bekötve.
Egyébként lehúzót tekintve én is valami hasonló home-made megoldáson gondolkodtam. :)
http://www.honda-ns1.eoldal.hu...
ha a cdi ment ki, lehet ilyen van benne:
http://www.robogoaruhaz.hu/670...
Jelenleg mi a szitu?
1 ruppóért adtam.
Megnéztem a vezetékeket, de majdhogynem köze nincs ehhez: //s.cdnadcom.net/sm/forum_o/p/...
A színjelölések sok esetben eltérnek és szerintem már gyárilag is ('87-es). Nem beszélve arról, hogy a 90%-át a vezetékeknek cserélhette az előző tulajok egyike. Kapot Malossi sportgyújtást (ergo nem egyezik a jelölés az eredeti képen lévővel), más lámpák, slusszkulcsos rész, így mások a csatlakozók is. :S
Ahogy nézem a dekli fedél alól ki lehetne indulni (a vezetékezést tekintve), de gondolom ennek ( //sm.s1.cdnadcom.net/sm/forum-images/t/... ) a levételéhez van valami célszerszám. (pl ez.: http://www.viktormotor.hu/port... ) Mondjuk ahogy nézem a lendkeréken a menetet, ezzel se sokra mennék...
A középrészen lévő 17-es anyát levettem, de ennyi.
Hogyan lehet egyszerűen, mindenféle "barmolás" nélkül levenni a lendkereket?
Feszméréssel alig valami infó nyerhető egy olcsó műszerrel, mert egyrszt lassúak, másrészt a mintavátelezés is igen ritka, nem lesz hitles a mérés.
Olcsó műszerrel ellenállsát érdemes mérni.
A motoron a legtöbb dolog megmérhető egy 1000 forintos teszkóban kapható mutatós műszerrel is (az olcsó "digi" műszerekkel nem feltétlenül, ha olcsó, akkor inkább a mutatós)
Viszont a gyújtás az sajnos pont nem iylen, ahhoz már kicsit komolyabb műszer kell, minimum csúcsérték rögzítős. (peak hold)
A hondán meg tudod mérni a trafó primer és szekunder körét, a jeladót (kis fekete izé az alaplapon) és a gyújtőtekercset ellenállás méréssel.
Az értékeket a motlek oldalon találod
A cdi nem mérhető egyszerű eszközökkel, azt cserével szokás ellenőrizni.
A magyarázat az, hogy kell egy bizonyos billentési feszültség ami a tirit begyújta, hogy kisüthesse a kondenzátort a trafóra.
Ez alatt a feszültség alatt nincs szikra.
Simsonon ez még szembetűnőbb, ott a billentési fesz állítható, úgy el tudod állítani, hogy egyáltalán nem szikrázik:)
A honda CDi-je kicsit más, de lényegileg ugyan úgy műkszik, szóval ne aggóggyá sehova, jó az úgy.
rárugok meg szép kék.
viszont. vedd le a kábelt ami a trafóra megy, nem a testkábelt, hanem a másikat. tedd test közelébe rúgj rá ha szikrázik, akkor elvileg trafó.
eddig én ezt tapasztaltam.
Egyébként lehet csak bebeszélem magamnak, de mintha a nagyon kevés szikra között láttam volna több fehéret és 1-2 kéket is. (Nem tudom ez segít-e?!)
Annyira örültem volna, ha egy gyertyacsere megoldja a problémámat! De már látom, hogy ez nem lesz annyira egyszerű...
Amit eddig csináltam az a következőek (és sajnos az eredményem egyenlő a nullával):
- Pipa nélkül szikráztattam. 50-60 forgásként adott egy szikrát.
- Néztem más gyújtókábel vezetékkel is, ugyanaz a helyzet.
- Szétkaptam a gyújtás kapcsolót (amibe a slusszkulcs megy), mert arra gyanakodtam, hogy esetleg ott a hiba. Összeraktam, van szikra. Örültem, de aztán megint nincs semmi. :S
- Átmozgattam az összes vezetéket, de a helyzet változatlan.
- A trafót le is vettem, tettem új testkábelt is, (felcsiszoltam a csatlakozókat, sarukat, stb.) de az sem oldott meg semmit.
Qrvára nem tudom mi a halál lehet vele...
Holnap folytatom a szívást, bármilyen ötletet szívesen fogadok!
(A legalapvetőbbeket is, mert ez az első mocim, így sok tapasztalatom nincs. Mondjuk ilyenekből nem is hiányzik. :D )
Valakinek egyéb ötlet?
A benzintank kapott új szint és a külső, takaró elemek.
Ma meló után kicserélem a gyertyát és remélem azzal menni fog...
Előre leszögezem nem nagyon értek a motorokhoz, ezért is kérem segítségeteket!
Vettem egy Mbx 80-at. Motorikusan rendben van volt, de a külcsin hagyott kívánnivalót maga után. Szétkaptam, áfestettem, kicsit rendbetettem.
Ma összeraktam, de nem indul. Gyertya ki, nézem szikra van, vissza -- nem indul.
Rudgosom, szivatóval, anélkül -- nem indul. Gyertya ki, szikra nincs. :O
Most ott tartok, hogy gyertya kint van, de csak nagy ritkán van szikra.
Mivel festés után alapból gyertyát cserélni akartam, ezért vettem egyet előre. Balszerencsémre ez fix SAE csatolós így a pipa nem megy rá. :S
NGK BR9ES van benne. Ha nem a gyertyánál, akkor hol lehet még problematika?
Festés előtt mentem vele, viszont volt egy olyan "élményem", hogy 1-1-5h motorozás után menet közben leállt alattam, de kuplung be-ki és ment tovább...
Köszönöm a válaszokat. :)