Az olajpumpma alapjáraton 1/70 környékét kever ha jól emlékszem.
HA motorfékezel, nem húzod a gázt, a pumpa szállítása egy főtengelyfordulatra vonatkoztatva, az alapjárati, vagyis 1/70 vagy mennyi, lényeg, hogy jó kevés.
Bekevert cuccnál ami ha tételezzük fel van annyi esze a szakinak, hogy csúcsterhelésre kever, akkor 1/33.
HA így motorfékezel, értelemszerűen az egy főtengelyfordulatra vonatkoztatott benzin mennyiség uygan annyi, mint a pumpás esetben, hiszen a karbi alapjárati rendszere mindkét esetben dolgozik.
Ergó, a pupás esetben, egy főtengelyfordulatra vonatkoztatva, az alapjárati olajmennyiéséget kapja meg a motor,(1/70 vagy mennyi) bekevert esetben viszont az alapjárti rendszeren keresztül a bejutó benzinnel együtt z 1/33-as keveréket kapja.
egyáltalánnem vagyok biztos benne, hogy ez az olajmennyiéség egy főcifordultra vonaktoztatva melyik esetben több.
Üdv! Akkor suberes a karbi. Tök mindegy. A lényeg hogy az olaj cső biztos hogy a suber és a henger között van, tehát a suber után. Amikor motorféken megy akkor is kap olajat. Ha ki van kötve a külön olajzás és motorféken elzárja a subertű a benzint, azzal az olajat is. Akkor motorféken nem lesz jó az olajzás, hol ott gyári külön olajzással igen.. Na ez szerettem volna reggel kifejteni...
Én is úgy tudom, hogy MBX-en CV karbi van, így az nehezen van csukva bármikor is.
emzoli igazat adok!
Még egy kérdéssel azért megszekíroznám a társaságot: milyen viszkozitású és mennyi olajat töltsek a váltóba, hogy boldogságban menjen odabent minden? :)
Üdv! Ha lekötöd a külön olajzást, hamarabb szétesik, mert motorféken nem lesz olajzás, külön olajzással pedig van. Ezért van az olajcső a karburátoron a pillangó szelep után, és ezért találták ki. Ha egy mód van rá ne kössed ki.
Igazából a járművek tele vannak oylan egyszerű de fontos alkatrészekkel, amik ha elromlanak nagy kárt okoznak, és megáll a motor.
Ilyen minden motorban az olajpumpa, de a vízpumpa is.
Megfelelő karbantartás mellett, ezek az alkatrészek rndkívül ritkán hibásodnak meg, annál sokkalta ritkábban, mint ahágyszor eldugul a fúvóka, vagy felakad az úszó, illetve nem nyit ki a tűszelep.
Merthogy az a rossz hírem van, hogy ezektől pontosan ugyan úgy tönkremegy a motor:)
HA van autód, abban is van olajpumpa, semmivel nem precízebb mint a motorban lévő.
Abban sem bízol, azt is kikötöd?
:)
A korábban vázolt módszerrel simán le lehet próbálni a pumpa átlag szállítását, ha za oké, akkor nem lesz vele baj.
HA lekötöd, és szárazon forog, azt ne fogja szeretni hoszasan.
Zoli teljesen igazad van és tudom, hogy írtad, hogy csak fém a pumpa belseje, így nem megy szét, de én nem bízom meg benne, inkább bekeverem, az a tuti, drága nekem egy motorgenerál.
Ha totál lekötöm szétsül a belseje? Még sosem szedtem szét, ezért laikusként: meghajtása esetleg kiiktatható egyszerűen?
Kérem valaki írja meg, ha csinált már ilyet! Köszi!
Hogy statikus állapotban a benzin lefolyik, nem jelenti azt, hogy menet közben is.
HA megáll, azonnal zárni kell a csapot, és megnézni, nem alacsonyabb e a szint mint a statikusan beálíltott.
HA igen, akkor rossza tűszelep, felakad, hol kinyit, hol nem.
Ugyan ezt tudja a surlódó ufó is.
jah még valami, én sokat szívtam azzal, hogy légmentesen zárt a tank, abból pedig ugye nem folyik ki a benzin. Próbáld, hogy nincsen rajta tanksapka. És nézd meg, kifolyik-e a benzin.
sziasztok! Hétvégén elmentem egy nagyobb körre a kicsikémmel... MB-ről van szó. Egy X- km után elkezdte rázni a kormányt a motor adott fordulaton. Megálltam, kerekek rendben. Alapjáraton a blokk rezonál valahogyan, és az egész motor bizsergeti a seggem. Mire hazaértem, alig bírtam leszállni. Valakinek ötlete? Mi lehet ez? A rezonanciától el tud törni mondjuk a főtengelyem meg egyebek ugye?
Az szép és nagyobb nyomás alatt máshogy dolgozna?
Amúgy próbáltuk ha a légszűrőnél a gumiharangba fecskendővel spriccelünk be benzint szépen felpörög amígy van anyag !
Sziasztok !
Olyan problémám van MB 80-sal, hogy a karburátor kivan tisztítva . Egyszer kap anyagot egyszer nem és a karbiba a fúvóka tiszta, a rendszer rendesen át lett fújva.
valaki segítsen ! HELP
Már bocsánat.