Sziasztok!Nem is tudom hol kezdjem.Van egy 89-es yz 250-em.Kb egy hete van nállam.Egy 17 esztendös "tapasztalt"MOTOROS FIU-évolt.Mindent "beállitgatott" rajta,aminek az lett az eredménye,hogy hol indul,hol pedig nem.Én sem vagyok egy nagy szaki,de alap dolgokat tudok.Ami a kérdésem lenne,hogy pl a levegö benzin keverését hogy tudom beállitani.Melegen indul,csak ha megmakacsolja magát akkor egész nap rugdoshatom,de semmi.Soxor olyat durran a kipuff hogy majd bexarok tölle.Lehet hogy gyujtás.Viszont azt sem tudom hogy lehet optimalizálni.Ha valakinek van kedve nekem leirni a tuti,és volna szándéka itt segiteni igy ollájn,kérem tegye meg.Köszi ;Sanyi
Én az 1200 C fokos sziloval szoktam összerakni a blokkot, tökéletesen tömít, olaj és benzin álló. A kipuf tömítéshez is jó ha nincs nagy hézag, ha nagy a hézag akkor a lökéshullámok kinyomják.
király, felkutatom a környékemen.
szerintem tökéletes megoldás.
valaha is papirt vágtunk ki és bezsiroztuk de ez a kencefice szerintem a megfelelö még látatlanba is
Nekem aktuális lesz mert meg tudom emelni a hátsó kereket kb 5 milimétert vagy többet egy kicsivel , ami szerintem kivánja hogy foglalkozzak vele.
Jó megoldásokat vázoltál fel, nekem egyszerü lesz mert szerszámkészitö mühelyben dolgozok kiskorom óta.
amit leirtál teljesen világos és érthetö.
Volt szó itt néhány napja arról, hogy ki miből készít tömítést. Megint csak a pénztárcakímélés, nekem bevált: 0,7 mm vastag – egyik oldalán fényezett - préselt karton (bármelyik papírboltban kapható, akár A1-es méretben is), Ezt használom évek óta, kiegészítve egy "prime seal" nevű USA gyártmányú tömítő anyaggal, ami rendkívül jól tömít, nem korrodál, nem keményedik meg, -54 és +218 celsius hőtűrő képessége van, és 360 kg/cm2 nyomást bír (kifejezetten motorblokkok, deknik, különböző gépalkatrészek illesztési tömítésére kifejlesztett motyesz). Nekem idáig semmi bajom nem volt ennek használatával, nem csak szennyezőanyag bejutás, de olajkönnyezés sem fordult elő. Biztosan a gyári tömítés a legtutibb (annál is inkább, mert nem kell szarakodni a kivágással), de itt is van alternatív/olcsóbb megoldás, ami ugyanolyan jó. Van ugyan hivatalosan szavatossági ideje, de én nem vettem észre semmilyen negatív tulajdonságot a lejárat után sem. Kb. 1,5-2 éve vettem Kecskeméten az egyik járműalkatrész üzletben (eddig még nem is láttam máshol), kb. 1200-1300 pénz volt.
Csávesz mindenkinek! Tegnap Gergőnek megígértem, ezért most...
Szeretném azonban leszögezni, hogy amit itt leírok ez saját kútfőből pattant ki (mert hogy szegény ember vízzel főz), ezért akinek van lehetősége - és persze pénze - az valószínűleg a gyár által kínált javítási/felújítási lehetőséggel él (felújítószett). Én egyébként alapból nem vagyok híve a \"mindenáron gyári felújító cuccoknak\", de van úgy hogy nincs más lehetőség. ...szóval himbafelújítás (avagy én a CR-en hogy csináltam): amint szétszedtem a himbát, megmértem a tűgörgők méretét tolómérővel (átmérő, hossz - több görgőt kell mérni, főleg ha rossz állapotúk - pikkelyesedés, esetleg rozsda). Nem ismerem az eredeti méretét a görgőknek, többet megmérve 2, 43 mm körüli értéket mértem - nyilván kopott állapotukban. SKF csapágyboltban 28 Huf/db áron (tavalyi ár) kaptam hozzá 2,5 mm-s görgőket, és még darabszámra is stimmeltek mindegyik furatban az eredetivel úgy, hogy normális illesztési hézaggal lehetett szerelni. Én egy speciális (repülőgépeknél használt) szilikonos csapágyzsírral szereltem, teljesen oké lett (a lényeg hogy jó minőségű - lehetőleg szilikonos csapágyzsírral szereld). Úgy emlékszem 80 db- körüli görgő kellett. Ha a himba csapjai is cserére szorulnak, akkor ha veszed a fáradtságot, fogsz találni a csap külső átmérőjével megegyező személygépkocsi dugyttyú csapszeget, aminek esetleg csak a hosszán kell korrigálni és/vagy esetleg a belső furatának nem egyezése miatt cseréled az átmenő acél-csavart is (az eredetinél kisebb átmérőjű csavart azonban semmiképpen se használj - van ott terhelés rendesen). Ha a himbába sajtolt perselyek is nagyon szét lennének kopva, akkor ott nincs más megoldás, jó minőségű anyagból kell készíttetni forgácsolóműhelyben (a régit kiszedni roncsolás nélkül csak melegítéssel - gázlámpa/benzinlámpa - lehet, ill. valamilyen eszközzel ki kell nyomni az alu-házból - ezt akár satuban is lehet megfelelő közdarabok használatával). Ha a himbát szétszeded, akkor érdemes megnézni a hátsó villa tűgörgős csapágyait is, azok is kopnak rendesen, ha a porvédők nem jól zárnak. Ez viszont kosaras tűgörgős csapágy lesz és ha kopott, akkor meg kell venni a gyárit, ami a tudomásom szerint bizony nem olcsó (20e Huf-körül van, de ez nem hivatalos info) . Itt is van azonban alternatíva. Sokan nem adnak ki ennyi pénzt érte, inkább megperselyezik ugyancsak forgácsolóműhely igénybe vételével (pl. bronz), zsírzó-furatot tesznek rá zsírzógombbal, ami kétségtelenül olcsóbb megoldás (azt mondják ez is jó, de nem bírja olyan sokáig, mint a gyári - ebben nincs személyes tapasztalatom). A porvédőket is meg kell nézni, hogy jól zárnak-e, ez lényeges! Általános szabály viszont a felújítást követően, hogy a napi haszálat során zsírozni, zsírozni, zsírozni folyamatosan (a bejutó szennyeződés - por, víz, sár - hamar kinyírja). Remélem tudtam segíteni!
elbújt bementem a kedvenc csapágyboltomba és ott kaptam kedvemre valót! kő kemény 80 ft ot kértek el azér az o gyűrűért ami miatt sokak szenvednek. 43,8 a belseje mittomén hány colos,szabványos cucc.hasonló közeli méret nincs,de ez jó oda,ijedtségembe vettem rögtön 4 db ot még nincs itthon a kipuffancs meg darabokba a motor,elvileg jó lesz,ha nem akkor elkönyvelhető ipari veszteségnek
szerintem tökéletes megoldás.
valaha is papirt vágtunk ki és bezsiroztuk de ez a kencefice szerintem a megfelelö még látatlanba is
Nekem aktuális lesz mert meg tudom emelni a hátsó kereket kb 5 milimétert vagy többet egy kicsivel , ami szerintem kivánja hogy foglalkozzak vele.
Jó megoldásokat vázoltál fel, nekem egyszerü lesz mert szerszámkészitö mühelyben dolgozok kiskorom óta.
amit leirtál teljesen világos és érthetö.
Szeretném azonban leszögezni, hogy amit itt leírok ez saját kútfőből pattant ki (mert hogy szegény ember vízzel főz), ezért akinek van lehetősége - és persze pénze - az valószínűleg a gyár által kínált javítási/felújítási lehetőséggel él (felújítószett). Én egyébként alapból nem vagyok híve a \"mindenáron gyári felújító cuccoknak\", de van úgy hogy nincs más lehetőség. ...szóval himbafelújítás (avagy én a CR-en hogy csináltam): amint szétszedtem a himbát, megmértem a tűgörgők méretét tolómérővel (átmérő, hossz - több görgőt kell mérni, főleg ha rossz állapotúk - pikkelyesedés, esetleg rozsda). Nem ismerem az eredeti méretét a görgőknek, többet megmérve 2, 43 mm körüli értéket mértem - nyilván kopott állapotukban. SKF csapágyboltban 28 Huf/db áron (tavalyi ár) kaptam hozzá 2,5 mm-s görgőket, és még darabszámra is stimmeltek mindegyik furatban az eredetivel úgy, hogy normális illesztési hézaggal lehetett szerelni. Én egy speciális (repülőgépeknél használt) szilikonos csapágyzsírral szereltem, teljesen oké lett (a lényeg hogy jó minőségű - lehetőleg szilikonos csapágyzsírral szereld). Úgy emlékszem 80 db- körüli görgő kellett. Ha a himba csapjai is cserére szorulnak, akkor ha veszed a fáradtságot, fogsz találni a csap külső átmérőjével megegyező személygépkocsi dugyttyú csapszeget, aminek esetleg csak a hosszán kell korrigálni és/vagy esetleg a belső furatának nem egyezése miatt cseréled az átmenő acél-csavart is (az eredetinél kisebb átmérőjű csavart azonban semmiképpen se használj - van ott terhelés rendesen). Ha a himbába sajtolt perselyek is nagyon szét lennének kopva, akkor ott nincs más megoldás, jó minőségű anyagból kell készíttetni forgácsolóműhelyben (a régit kiszedni roncsolás nélkül csak melegítéssel - gázlámpa/benzinlámpa - lehet, ill. valamilyen eszközzel ki kell nyomni az alu-házból - ezt akár satuban is lehet megfelelő közdarabok használatával). Ha a himbát szétszeded, akkor érdemes megnézni a hátsó villa tűgörgős csapágyait is, azok is kopnak rendesen, ha a porvédők nem jól zárnak. Ez viszont kosaras tűgörgős csapágy lesz és ha kopott, akkor meg kell venni a gyárit, ami a tudomásom szerint bizony nem olcsó (20e Huf-körül van, de ez nem hivatalos info) . Itt is van azonban alternatíva. Sokan nem adnak ki ennyi pénzt érte, inkább megperselyezik ugyancsak forgácsolóműhely igénybe vételével (pl. bronz), zsírzó-furatot tesznek rá zsírzógombbal, ami kétségtelenül olcsóbb megoldás (azt mondják ez is jó, de nem bírja olyan sokáig, mint a gyári - ebben nincs személyes tapasztalatom). A porvédőket is meg kell nézni, hogy jól zárnak-e, ez lényeges! Általános szabály viszont a felújítást követően, hogy a napi haszálat során zsírozni, zsírozni, zsírozni folyamatosan (a bejutó szennyeződés - por, víz, sár - hamar kinyírja). Remélem tudtam segíteni!
utánna meg veszek dieselt
izéa
És nem félsz 2t ről 4 re váltani ?
Elviszi a pénzed :D
térdvédö nem de sisak meg ruha az kellene mert a másik utött kopott. Vegyél fel msn-re azt ott meg dumáljuk:pytyu056@freemail.hu