"100°% nyírásbiztos,észter -salakosodás -szenesedés ! a nyírást a kuplung és a váltó kenésénél garantálja"
Nem vagyok én egyik olaj pártján sem,viszont benneteket visz a hírnév és a marketing...pedig ha tudnátok el sem hinnétek hogy a világon 3 nagy olajmulti fejleszt,és tőlük veszi mindenki és ti! :D
Bízzatok a reklámgépezetben és hagyjátok a tényeket,csak összezavarnak!
Ugyan telcsin beszéltünk ,de leírom ,hogy meglegyen ..
Részemről maradok a Motulnál . Nagyon drága ! igen az ,
gumiból ,fékbetétből ,dekorból ,gyertyából ,láncból ,göncökből
meg a bánatos kis tököm tudja ,hogy még miből a felső kategóriát veszem (vesszük) akkor az olaj ?!
Mért a Motul ,,nem szánom reklámnak, privát véleményem
Amit ők beleírnak, ott 2 fontos van, ami máshol így leírva nem nagyon
szerepel ,
ez pedig a dupla észter ,,,,, 100°% nyírásbiztos
észter -salakosodás -szenesedés ! a nyírást a kuplung és a váltó kenésénél garantálja ,
Én nem csalódtam ,nem váltok ,,
300 factori line 15w50 télen egy kicsit sürű ,de nyáron hibátlan
Nagy igazság ez, sok esetben a gyári olaj titulus a pénzről szól már, és nem biztos hogy a főbb szempontok szerint a legjobb az az adott olaj....
Amúgy ha van egy fékpadod akkor a teljesítménymérés a puszta olajcserék után sokat elárulhat, de nem mindent, alapjában véve a műszaki adatlap is sok esetben segíthet, ha tudod hogy melyik adat mit jelent.... 4t olajnál például a viszkozitási index és a hths viszkozitás , de a folyáspont-forráspont is meg más adatok is mérhetőek, de ez az elmélet, lehet a gyakorlatban megint máshogy működik az olaj mint azt az adatok sugallják...
Én azt javaslom hogy olyan olajat keress, ami ha lehet fullszintetikus, aminek alacsony a folyáspontja , magas a forráspontja és a viszkozitási indexe, a 40 fokon vett (hideg oldali)viszkozitása is kisebb legyen, mint a másik olajé, és a teljesítményszintje(ami összefügg részben a lerakódásmentességével is) se legyen régi.
Én például 15w 40 15w,20w50-es olajok helyett inkább 5w40,10w40 és 5w50,10w50 fulszinnt olajat használnék, persze nem árt a gyártó ezirányú javaslatát is figyelembe venni.....
De a gyakorlatban sokszor máshogy alakulnak a dolgok.
Ha a motorban valami szarul működik és éppen szétesni készül, akkor azt a legjobb olaj sem menti meg attól, max késlelteti picit, ha meg minden fasza, akkor egy jobb olajjal kitolod az üzembiztosságot, az élettartalmat is, és menet közben jobbak lesznek a motor reakciói is.....
Nyílván éremes elgondolkodni azon is, hogy a motor kopásának kb 80%-a a hidegindításos kopás, ami annyit tesz hogy a motor akkor kopik a legjobban amikor elindítod, és még nem alakult ki a kenőfilm réteg.
Ezért érdemes részben hideg oldalon kevésbé viszkózus olajat használni, mert az ilyen olaj lehet a rosszabb időben is előbb eléri a kenési pontokat, mint egy hidegen sűrűbb(könnyebben ledermedő) olaj. Viszont az se jó hogy üzemmelegen és extrém körülmények között túlzottan elvékonyodik, mert akkor elégtelen is lehet a kenés....
Igazából a lényeg az hogy talán az olaj az egyetlen dolog ami védi a motort a kopástól, így érdemes jót választani.
Általánosságban szerintem a fullszint olajok jobban bírják a hőterhelést, és kevésbé savasodnak mint a félszint és az ásványi olajok, persze márkánként is vannak különbségek.
Jobb? Miben,mitől? Egyik tulajdonsága lehet jobb,másik kettőben meg lehet rosszabb.
Keress ezekről az olajokról technikai adatokat és azok alapján nézd meg,melyik mit tud,és azokban bízz ne a véleményekben.
A Honda olaja azért a Repsol mert velük kötöttek gigacsilliárdos szerződést...és ennyi,nem több!
Ha megnézed az autós - motoros világot volt már rá példa hogy az egyik évről a másikra változott az adott gyárnál a "legjobb" olaj!
Sziasztok!
Valaki tudja,h miért jobb a motul 7100 vagy akár a 300, mint a Repsol moto off road full syntetic?
Hiszen a honda olaja a repsol vagy nem?!
Én is motul 7100-at használok de valaki magyarázza el miért ne lehetne a repsol csúcskategóriás olaját használni ami jóval olcsóbb....
hello esetleg valaki megtudja adi a Szandaváraljai pályát üzemelteő emberke telefon számát? elég fomtos lenne mert h. lehet akkor a jövő héten még elszeretnék menmi oda ha az időjárás is engedi.
valaki leírta itt a telószámot de sajna elhagytam..
előre is köszönöm!
xr 600 ba kell mert anno egy crm 125 hátsókerék volt benne ami köszönő viszonyban sincs féktárcsa egyéb terén az xr -el ,viszont cr -böl pár modell passzol leginkább az aminek 4 csavaros a féktárcsa felfogatása azt hiszem 95 utáni modellek.. röviden ennyi
Az általános tapasztalatom a csavarok meghúzásával az, hogy nagyobb erővel húzzák meg mint kellene. A gyakorlott szerelő tudja nyomaték kulcs nélkül is mennyire húzza meg a csavarokat, bár kényes helyeken ő is használja a nyomaték kulcsot. Akinek nincs nyomaték kulcsa, az értékeket sem tudja, az a csavar meghúzásakor, előbb álljon le egy kicsivel mint gondolja, hogy megfelelő a meghúzási nyomaték, mert túl fogja húzni.
Igazad van, részben! Nem veszem magamra mert tudom magamról hogy megtudom csinálni rendesen, nem az első motor lesz! Nekem 10-es volt a kx-embe és jó volt az én 110kg-hoz! A srác kb 95kg körül van, ha kemény lesz neki akkor lecseréljük 5-ösre, ennyi! Sajnos azóta ez a legkisebb problémája Peti haveromnak a motorral kapcsolatban!
Jajj,erdőbe 10-est?
Miért nem viszitek el valami normális műhelybe?
Teljesen elbarmoltok mindent ezeken a motorokon amit csak lehet.Aztán meg eladjátok( mint felújítottat),sajnos ez a szomorú igazság,közben meg egy kukába való fostalicska.
Nem kifejezetten rád vonatkozik vagy neked szól,nem kell mellre szívni.
Spórolásból elkövetett motor elbarmoló lassan mindenki,mert ha a másik tudja ,akkor Ő is megtudja csinálni.....Nem kell a nem így van....Igazi szétbarmolt motorok vannak már itthon,tisztelet a kivételnek ami napról napra kevesebb...
a küllö viszont megoldódott ,vagy is megrendeltem innen
950 ft /db MotoPartsShop.hu