Hát egy álló motornál ahol a szelepek zárva, dugó nem mozog stb egyáltalán nincs levegőáramlás. Úgyhogy ott nem fog tudni nedvesség bejutni az olajba. Hidd el eléggé zárt rendszer. Több nedvesség fog bejutni akkor ha leveszed az olajbetöltőt olajcserénél
Én azt mondom mindenki azt csinál amit akar, de próbáljátok ki azt hogy fogtok 2 befőttes üveget, egyikbe friss olajat tesztek, másikba használtat. tegyetek bele 1-1 fémdarabot, majd zárjátok le. Tavasszal vegyétek elő és nézzétek meg mindkét fémet.. használt olajos fém szennyezettebb lesz. Ennyi.
Szóval aki olajcsere előtt áll az jobban jár ha lecseréli télire. Aki nem az perzse ne cseréljen csak csereperióduskor. Illetve érdemes végignézni vagy végigcsinálni egy olajcserét otthon, legelább lássátok milyen olaj megy bele frssen és milyen jön ki 6000km után..
nem puhul fel
nekem az lett más,hogy mindig ugyanott marad a nyomáspontja,és így könnyebb szabályozni
a célegyenes végén? igen ott tuti. az jó:)
a féktárcsáktól nem várok semmit,nem csodálkozom,ha nem változik semmi
Nem tudom, menni nem mentem vele, de próbálgattam olyan RR-t, amin volt fémfékcső, úgy álló helyzetben nem volt annyira más érzet. Meg mentem a Miller r1-ével is, azok fémfékcső, szirmos tárcsa, de nem éreztem azt, hogy brutál más lenne. Nyilván majd pályán kijön a különbség a célegyenes végén...
Fémfékcső az tuti. Az, hogy magasabb forráspontú-e, azt nem tudom, valószínűleg DOT5.0, vagy DOT5.1 lesz. De nem a forráspont miatt lesz csere, hanem a fékcső miatt, ha meg már meg lesz bontva, a legjobbat teszik majd bele.
én nem tudom,tavaly ssem,azelőtt sem csináltam vele semmit
akksi ki,szobába be a radiátor alá és még tölteni sem kellett tavasszal
motor meg várt felbakolva 3 hónapot
az égvilágon semmi nem történt
nem kell ezt túlspilázni
az autókat szted megcsinálják így a szalonokban?
vagy kérdezzük meg Alexet,az oldtimerjeit hogy csinálja
Alex! itt vagy? hogy csinálod az oldtimerjeid téli tárolását? főleg a 7.5-re gondolok,amiben van sztem kb 8 liter olaj...
Helo.
Csak a téli elrakásról szoló hozzászolásodra szeretnék reagálni.
Nekem 2004-es 1000 rr-em van ,és ha ezen lekapcsolom a vészleállító gombot,és megnyomom az önindító gombját nekem akkor is teker az önindító.Nem tudom hogy a te motorodon ez müködik -e,csak azért írtam le hogy ha vannak itt ezererer tulajok és úgy szeretnék csinálni a dolgokat mint ahogy írtad,tehát néha megforgatják 4-5 másodpercig a motort akkor nem kell kopprahúzni a gázt csak lekapcsolni a vészleállítót.a többi típuson nem tudom hogy müködik -e ez.
Mivel bejött a szar idő, nem jutottam már el szépen lemosatni a vasat. Vagyis, a mostani szezont csak épphogy tisztán fogja átvészelni, amennyire tudom, megpróbálom a hétvégén letakarítani, aztán ennyi.
Eleje-hátulja emelőn. Akku kivesz, töltés. Motor ponyva alatt. Majd ha lesz egy kis időm a tél végefelé, akkor kiveszem a kerekeket és szépen lepucolom őket, meg még a láncot is. Aztán láncfeszítés, akku vissza és irány a Takober, olajcsere, fékcsőcsere, fékolajcsere, kormánycsapágy húzás, hátsó gumicsere. És jöhet a tavasz.
Igen az olaj az állás közben is veszit a minőségéből.
Ha jól tudom a kenőanyagokra vonatkozó szabvány szerint a bontatlan és szakszerűen tárolt olajnak a töltéstől számitott 24 hónapig legalább meg kell tartani a szavatosságát.
Ebből kiindulva a blokkban való 2-3 hónapig tartó állás nem okozhat neki igenjelentős romlást.
Anno még 2004 -ben K.Gábor a castrol olajakat vette górcső alá,akkor neki a bontatlan és szakszerűen tárolt olajakra 48 hónapot mondtak,amit úgy kell értelmezni hogyha a 36 hónapban betöltöt akkor ki kell az olajnak szolgálnia a motort még 12 hónapig.
Ez a "téli elrakás" már rendszeresen visszatérő kérdés amire pro-kontra válaszok özőne érkezik.
Bár én nem vagyok se tribologus,se gépészmérnök ezért nem irok okfejtéseket hogy miért cserélj,illetve miért ne cserélj olajat és szüröt a blokkban a téli 2-3 hónapos leállitás idejére.
Minden gépkönyvben,igy a honda könyvében is le van irva egy eljárás a motor szakszerü, hosszabb időtartalmú leállitására, és újbóli üzembehelyezésére.
Ezt pontról pontra senki nem tartja be, ebben olyan biztos vagyok minthogy ezen a hétvégén se az én számaimat húzzák ki a lottosorsoláson.
Inkább leírom hogy én hogyan teszek, ha visszahozom a szervizből a motort kb 2 hét múlva.
-olajat+szűröt nem cserélek mert ezt a szerviz megteszi helyettem,a kérésemre (10w40 félszintetikus)
-mivel fűtőtt garázsban áll a motor ponyva alatt, igy az akkumulátort sem szedem ki,de a jó kondija megőrzésére még tavaly vásároltam egy automata töltöt, aminek a csatlakozása már a hozáadott töltövezeték+csatifej kombo beépitése után 3 másodperc.
-mivel a mocnak van középtámasza igy csak az elsőkereket kell felbakolni.
-az üzemanyagtartályt csurig tőltöm benzinnel.
- lánc szervizbe szállitás előtt tisztitva és ken lett,igy ha viszahozom még max 1 szer lefújom.
-a motort nem inditgatom 2-3 hetente "átkenés" cimszóval,hanem csak az inditómotor rövid idejü 3-5 másodperces müködtetésével átforgatom csak a blokkot,ennyi elég,több nem kell.
Ezt csak úgy lehet megcsinálni hogy az inditózás előtt a gázt koppra kell húzni!
Ilyenkor az elektronika a befecskedezést letiltja,rgo nem fog beindulni és szétforogni a motor,hanem csak az öninditó forgatja. (injektoros motoroknál igaz csak ez,karbisnál nem! )
Amit leírtam nem szentírás,igy mindenki csak saját felelőségre probálja ki a motorján ezt!
Az enyémben pont esedékes lenne a csere, de majdcsak tavasszal, minek álljon benne a friss olaj? Sajnos az olajok az állásban is minőséget veszítenek, akkor már inkább járatás közben menjen tönkre az új olaj, mint állásban...
Nem véletlen, hogy 6ezer km, vagy 1 év az olajcsere intervallum...
tattok a csajokon
Ki fogja mostanában varratni magát?
Én már elmondtam a hvernak aki csinálja majd a varrást,most a rajzokra várok amikből majd a kiválasztott fog felvarrásra kerülni.
Csajok,ne bújjatok el, a motoroscsajok .hu-n egészen szép kis galériátok van fent a varrásokból
Én azt mondom mindenki azt csinál amit akar, de próbáljátok ki azt hogy fogtok 2 befőttes üveget, egyikbe friss olajat tesztek, másikba használtat. tegyetek bele 1-1 fémdarabot, majd zárjátok le. Tavasszal vegyétek elő és nézzétek meg mindkét fémet.. használt olajos fém szennyezettebb lesz. Ennyi.
Szóval aki olajcsere előtt áll az jobban jár ha lecseréli télire. Aki nem az perzse ne cseréljen csak csereperióduskor. Illetve érdemes végignézni vagy végigcsinálni egy olajcserét otthon, legelább lássátok milyen olaj megy bele frssen és milyen jön ki 6000km után..
kb kétszer annyiba fáj,de nem tudom miben jobb
bár papíron biztos le van vezetve
nekem az lett más,hogy mindig ugyanott marad a nyomáspontja,és így könnyebb szabályozni
a célegyenes végén? igen ott tuti. az jó:)
a féktárcsáktól nem várok semmit,nem csodálkozom,ha nem változik semmi
én nem is engednék mást rátenni gyárilag sem,akkora a különbség
akksi ki,szobába be a radiátor alá és még tölteni sem kellett tavasszal
motor meg várt felbakolva 3 hónapot
az égvilágon semmi nem történt
nem kell ezt túlspilázni
az autókat szted megcsinálják így a szalonokban?
vagy kérdezzük meg Alexet,az oldtimerjeit hogy csinálja
Alex! itt vagy? hogy csinálod az oldtimerjeid téli tárolását? főleg a 7.5-re gondolok,amiben van sztem kb 8 liter olaj...
Igen ezt a tipet egy 1000RR-s haverom már emlitette,de sajnos a 600F-en nem müködik,a vészleállitó az öninditót és a benzinpumpát is blokkolja
Csak a téli elrakásról szoló hozzászolásodra szeretnék reagálni.
Nekem 2004-es 1000 rr-em van ,és ha ezen lekapcsolom a vészleállító gombot,és megnyomom az önindító gombját nekem akkor is teker az önindító.Nem tudom hogy a te motorodon ez müködik -e,csak azért írtam le hogy ha vannak itt ezererer tulajok és úgy szeretnék csinálni a dolgokat mint ahogy írtad,tehát néha megforgatják 4-5 másodpercig a motort akkor nem kell kopprahúzni a gázt csak lekapcsolni a vészleállítót.a többi típuson nem tudom hogy müködik -e ez.
Eleje-hátulja emelőn. Akku kivesz, töltés. Motor ponyva alatt. Majd ha lesz egy kis időm a tél végefelé, akkor kiveszem a kerekeket és szépen lepucolom őket, meg még a láncot is. Aztán láncfeszítés, akku vissza és irány a Takober, olajcsere, fékcsőcsere, fékolajcsere, kormánycsapágy húzás, hátsó gumicsere. És jöhet a tavasz.
Ha jól tudom a kenőanyagokra vonatkozó szabvány szerint a bontatlan és szakszerűen tárolt olajnak a töltéstől számitott 24 hónapig legalább meg kell tartani a szavatosságát.
Ebből kiindulva a blokkban való 2-3 hónapig tartó állás nem okozhat neki igenjelentős romlást.
Anno még 2004 -ben K.Gábor a castrol olajakat vette górcső alá,akkor neki a bontatlan és szakszerűen tárolt olajakra 48 hónapot mondtak,amit úgy kell értelmezni hogyha a 36 hónapban betöltöt akkor ki kell az olajnak szolgálnia a motort még 12 hónapig.
Ez a "téli elrakás" már rendszeresen visszatérő kérdés amire pro-kontra válaszok özőne érkezik.
Bár én nem vagyok se tribologus,se gépészmérnök ezért nem irok okfejtéseket hogy miért cserélj,illetve miért ne cserélj olajat és szüröt a blokkban a téli 2-3 hónapos leállitás idejére.
Minden gépkönyvben,igy a honda könyvében is le van irva egy eljárás a motor szakszerü, hosszabb időtartalmú leállitására, és újbóli üzembehelyezésére.
Ezt pontról pontra senki nem tartja be, ebben olyan biztos vagyok minthogy ezen a hétvégén se az én számaimat húzzák ki a lottosorsoláson.
Inkább leírom hogy én hogyan teszek, ha visszahozom a szervizből a motort kb 2 hét múlva.
-olajat+szűröt nem cserélek mert ezt a szerviz megteszi helyettem,a kérésemre (10w40 félszintetikus)
-mivel fűtőtt garázsban áll a motor ponyva alatt, igy az akkumulátort sem szedem ki,de a jó kondija megőrzésére még tavaly vásároltam egy automata töltöt, aminek a csatlakozása már a hozáadott töltövezeték+csatifej kombo beépitése után 3 másodperc.
-mivel a mocnak van középtámasza igy csak az elsőkereket kell felbakolni.
-az üzemanyagtartályt csurig tőltöm benzinnel.
- lánc szervizbe szállitás előtt tisztitva és ken lett,igy ha viszahozom még max 1 szer lefújom.
-a motort nem inditgatom 2-3 hetente "átkenés" cimszóval,hanem csak az inditómotor rövid idejü 3-5 másodperces müködtetésével átforgatom csak a blokkot,ennyi elég,több nem kell.
Ezt csak úgy lehet megcsinálni hogy az inditózás előtt a gázt koppra kell húzni!
Ilyenkor az elektronika a befecskedezést letiltja,rgo nem fog beindulni és szétforogni a motor,hanem csak az öninditó forgatja. (injektoros motoroknál igaz csak ez,karbisnál nem! )
Amit leírtam nem szentírás,igy mindenki csak saját felelőségre probálja ki a motorján ezt!
Nem véletlen, hogy 6ezer km, vagy 1 év az olajcsere intervallum...