Odaférsz te egyáltalán a rugóstaghoz
Nézegetem neten a Tripláról a képeket, de nagyon úgy tűnik, hogy gyári dobokkal útban van a bal oldalihoz vezető összekötőcső
Hangzanak el még mindig félrevezető dolgok előfeszítés témában itt. Nem akarok senkivel felesleges és végeláthatatlan vitába bonyolódni. Akit érdekel olvasson utána. Két példa: http://www.zenithracing.eu/hir... ( a cím megtévesztő, minket az "A rugóelőfeszítés beállítása" rész érdekel - egyébként ők "A" Hivatalos magyar Öhlins szerviz)
Röviden a legfontosabb: az előfeszítés NEM változtat a rugó erőn (hogy miért érződhet úgy mégis, az eszembe jutott, míg lementem sörért, de nem untatom már vele a népet). Előfeszítéssel azt akarjuk elérni, hogy a felfüggesztésünk a megfelelő tartományban dolgozzon, ne koppanjon fel, és ne fogyjon ki a rugóútból felfelé sem. Ezt befolyásolja a súlyunk és a stílusunk (pl. aki nagyot fékez, nagyobb terhelést tesz az első telókra; nagyobb előfeszítésre van szüksége, hogy ne koppanjon fel a teló). Emellett enyhén játszhatunk még a geometriával is az előfeszítés állítással, hogy az elejére vagy a hátuljára akarunk több/kevesebb súlyt tenni. Ennyi. Nem több, nem kevesebb.
Azt azért ne felejtsd el, hogy nem túraenduró.
A rugóelőfeszítést inkább stílushoz szokták állítani és nem a súlyhoz, mert aki tinglitanglizik annak jó lehet egy a súlyához képest puha beállítás is, viszont mikor tempóban megtámadsz egy kanyart, akkor lehet kevés a súlyhoz passzoló feszesség. ebben az esetben egy kersztbordás nyújtottba olyan hullámvasutat vihet bele, hogy meggebedsz Megéri jól belőni.
Látszott rajta, mint utólag fülünek megmutatták, de talán nem annyira...nem tudom. Mindenesetre tény, hogy gumicsere óta nem érzem, hogy elpattogna...ma is mentem egy kb. 100 km-e kört, amiben volt 7 km rettenet. Régebben 55-60-al alig bírtam, ma 75-80 még elviselhető volt.
szerintem sem. 10 mm-re tippelnék a 7 fokozaton át. De ez csak egy tipp.
Ami viszont nem tipp: ez a motor alapból is hintaló agresszív motorozáshoz. Ha kiveszed az előfeszítést minimumra, akkor vezethetetlen lesz. Geometria ÉS hátsó rugóstag viselkedés miatt.
Nem. Egy adott rugó olyan erős, amilyen erősre gyártották. Ez egy szám (kivéve progresszív rugók), és ez független az előfeszítéstől.
Ha beleteszel még 10 mm előfeszítést (annyit utólag egyébként nem fogsz tudni, de maradjunk ennél mint példa), akkor annyival magasabban lesz a segge (ha a hátuljáról beszélünk), mintha 90 kg-val könnyebb lenne a motor hátulja. Azaz kb. mintha leszállt volna róla egy 90 kg-s ember, aki rajta sem ült.
Az előfszítéstől NEM lesz erősebb a rugó.
Ellenben van ezekben a rendszerekben némi progresszivitás, illetve a hidraulika (csillapítás) sem pontosan ugyanúgy működik különböző előfeszítéseknél.
A 600F alapvetően egy puha motor. Ha seggbe rúg, akkor már az sem kizárt, hogy valójában a kifelé csillapítás (rebound) kevés, és olyan erővel rugózik ki, hogy fent koppig kirúgja a segged alatt a rugót.
Amikor megvettem a motort, és végre mehettem is vele, akkor úgy éreztem, hogy iszonyatosan pattog alattam a hátulja, és még mintha egy kicsit el is mászkálna oldalra. Nemrég lecseréltem a Michelin Power One-t egy Pilot Road I-re, és boldogan tapasztaltam, hogy még mindig döcögős némelyik útszakasz, de már nem érzem, hogy mászkálna alattam. Arra gondoltam, hogy a Power One eléggé kocka volt, ezért eladás előtt felfújták atom keményre, miután a gumicsere megvolt, a normál keréknyomáson fasza minden(szerintem)
Én meg bőszen írom a kommentet, miközben már itt matematikai számításokkal levezetett hozzászólás van Előfeszítéssel szerintem nem lehet annyit játszani, hogy a lábujjhegyből telitalp legyen. De ha igen, akkor egy erőszakosabb menetnél olyan hintát vinne a játékba, hogy a biztonságérzetnek búcsút lehet inteni
A kormoskulcs nem egyszeruen fer oda.inkabb jobbrol tamadnek.
Hatso labtartot leveve.
Nézegetem neten a Tripláról a képeket, de nagyon úgy tűnik, hogy gyári dobokkal útban van a bal oldalihoz vezető összekötőcső
http://www.zenithracing.eu/hir... ( a cím megtévesztő, minket az "A rugóelőfeszítés beállítása" rész érdekel - egyébként ők "A" Hivatalos magyar Öhlins szerviz)
http://racetech.com/page/id/30 (itt 3-as kérdés: What is Race Sag (Static Sag)?
Röviden a legfontosabb: az előfeszítés NEM változtat a rugó erőn (hogy miért érződhet úgy mégis, az eszembe jutott, míg lementem sörért, de nem untatom már vele a népet). Előfeszítéssel azt akarjuk elérni, hogy a felfüggesztésünk a megfelelő tartományban dolgozzon, ne koppanjon fel, és ne fogyjon ki a rugóútból felfelé sem. Ezt befolyásolja a súlyunk és a stílusunk (pl. aki nagyot fékez, nagyobb terhelést tesz az első telókra; nagyobb előfeszítésre van szüksége, hogy ne koppanjon fel a teló). Emellett enyhén játszhatunk még a geometriával is az előfeszítés állítással, hogy az elejére vagy a hátuljára akarunk több/kevesebb súlyt tenni. Ennyi. Nem több, nem kevesebb.
Jó hétvégét, jó motorozást!
Beállítottam gyári értékre oszt hajrá.
Már ezis űrtudomány nekem. ű
Igaz daytonáét vettem alapul.
A rugóelőfeszítést inkább stílushoz szokták állítani és nem a súlyhoz, mert aki tinglitanglizik annak jó lehet egy a súlyához képest puha beállítás is, viszont mikor tempóban megtámadsz egy kanyart, akkor lehet kevés a súlyhoz passzoló feszesség. ebben az esetben egy kersztbordás nyújtottba olyan hullámvasutat vihet bele, hogy meggebedsz Megéri jól belőni.
Mi most a fordítottjával játszunk. 600RR rugók kerültek előre plusz néhány extra lemezke a szelepelésbe, más olaj. De ez sem egyszerű.
Ami viszont nem tipp: ez a motor alapból is hintaló agresszív motorozáshoz. Ha kiveszed az előfeszítést minimumra, akkor vezethetetlen lesz. Geometria ÉS hátsó rugóstag viselkedés miatt.
Ha beleteszel még 10 mm előfeszítést (annyit utólag egyébként nem fogsz tudni, de maradjunk ennél mint példa), akkor annyival magasabban lesz a segge (ha a hátuljáról beszélünk), mintha 90 kg-val könnyebb lenne a motor hátulja. Azaz kb. mintha leszállt volna róla egy 90 kg-s ember, aki rajta sem ült.
Az előfszítéstől NEM lesz erősebb a rugó.
Ellenben van ezekben a rendszerekben némi progresszivitás, illetve a hidraulika (csillapítás) sem pontosan ugyanúgy működik különböző előfeszítéseknél.
A 600F alapvetően egy puha motor. Ha seggbe rúg, akkor már az sem kizárt, hogy valójában a kifelé csillapítás (rebound) kevés, és olyan erővel rugózik ki, hogy fent koppig kirúgja a segged alatt a rugót.