Na várjunk, akkor ez azt jelenti, hogy ha beleteszünk a rugóba még 10 mm energiát, akkor keményebb lesz a futómű? Magyarul pattogni fog alattam a motor ezeken a jó magyar utakon, mint kecskesz@r a deszkán. Ugye?
A rugóstag alsó bekötési pontjánál nézelődj és meg fogod találni.
A linkelt szett 35mm enged a fenekén, amivel adunk egy pofont a geometriának, szóval az elejével is utána kell menni.
Mivel lejjebb kerül a súlypont az egyenesfutása atomstabil lesz, de kitéríteni belőle nagyobb erővel lehet. Fékezéskor nő a felegyenesedési hajlam, stb.
Be lehet lőni "jóra", ha az eleje jobban be van húzva, de ennek mértékét fórumon keresztül elég bonyolult lenne megjósolni.
A körmös kulcshoz meg akkor nyúlj, ha hintázik, vagy pattog alattad a motor. Ha pattog, akkor lazíts, ha hintázik, akkor feszíts.
Zoli32nek is igaza van, mert meg lehet szokni, csak kerüld a kijárt buszöblöket megállásnál, mert az meg tudja viccelni az embert, ha kalimpál a levegőbe és dől a motor
A rugó előfeszítéssel alapvetően a következő dolgot befolyásoljuk:
- a teljes rugóúton belül azt a tartomány amiben az adott futómű elem jellemzően dolgozik. (Ideális esetben ez a középső harmada, így nem koppan fel huplin és nem koppan "ki" amikor gödörbe megy a kerék).
Az előfeszítéssel NEM változik a rugó keménysége. Ha egy rugó rugóállandója pl. 9 kg/mm, akkor annak minden egyes mm-hez plusz 9 kg terhelés kell (kivéve progresszív rugók, és progresszív himbarendszer; ezek valójában egy picit levonnak a bekezdés elején tett -elvileg azonban igaz - kijelentésemből.)
Az előfeszítés azt jelenti, hogy ( 9 kg/mm-es rugónál maradva) bele teszünk a rugóba mondjuk 10 mm * 9 kg/mm, azaz 90 kg-nyi energiát (a tömeg nem energia, de ezen most ugorjunk át; valójában 900 N , de ezt ki nem sz... le ). Azaz ez a rugó így 90.0001 kg terhelésig meg sem moccan. Hiába raksz rá 89 kg terhelést, meg sem moccan. Ámde 99kg-nál 1 mm-t, 180 kg-nál (90 kg "beletáplátig" 0 mm, 90 kg plusz meg 10*9kg/mm= 10 mm) 10 mm-t ül össze.
Ellenben ugyanez a rugó, ha csak 5 mm-t feszítettük volna elő, akkor 180 kg-nál már (180-5*9=135; 135 kg/9 kg/mm = 15 mm) 15 mm-t ülne össze.
Ha ezt átgondoljuk, könnyű belátni, hogy ennek mellékhatásaként természetesen változik a motor magassága is, hiszen az előfeszítéssel beletáplált rugó energiával (ill. annak megfelelő tömeggel) megegyező mértékben csökken a motor saját súlya, ill. a motor és a motoros saját súlya alatti összeülés mértéke.
Az előfeszítéssel tehát elvileg azt illene beállítani, hogy az adott motoros súlya alatt megfelelő tartományban mozogjon a rugóstag és a telószárak. De "mellesleg" lehet a magassággal is néhány mm-t variálni, vigyázva, hogy az előző szempontba ne rondítsunk bele túlságosan.
Az én feleségem 165cm (magas) kicseréltük a kutyacsontot, az elejét is utána engedtük és boldogan motorozik a CBR-rel. Az oldal támaszból kellett egy másik amiből levágtunk kb 2cm és így már megfelelő a dölése parkoláskor is :) Az eredeti kutyacsontokat megtartottuk ha esetleg el lesz adva akkor bármikor vissza lehet emelni az eredeti magasságra.
Zsírkirály! Így most már értem, sejtettem, hogy valamilyen csontformájú alkatrésznek kell lennie, de akárhogy nézegettem a motoromat, sehogy nem tudtam kitalálni, hogy melyik lehet az. Hiába nem vagyok egy műszaki zseni.
A hátsó futóművetek egy himbarendszerre szerelt központi rugóstagból áll. Ennek a himbarendszernek az egyik alkatrésze a "kutyacsont". Köze nem sok van az állatokhoz, mert a nevet csak a formája miatt kapta.
Aki ültetni akarja a motorját, annak ilyet kell beszerezni.
A körmöskulccsal pedig nem tudod befolyásolni a magasságot, mert azzal a rugóelőfeszítést állítod.
Hááááátttt.....én ugyan kicsit magasabb (176 cm) vagyok, és még szinte semmit (kb. 700 km) sem motoroztam, de azt hiszem nekem a későbbiekben sem lesz gond vele. Amikor forgalomra jártam (tanulóként), egy kicsit fájt a csuklóm és az alkarom, de megtanultam kezelni ezt a dolgot. Nekem legutóbb a belső combizmom na meg a far izmom durrant be kicsit, de gondolom idővel és kilométerek százaival később ezt is megszokom. Egyébként az FS-nek állítható a hátsó rugóstagja egy speciális (asszem körmös kulcsnak hívják) segítségével.
Most nem mondod hogy te is fogást keresel rajtam?Néha elég nehéz ezen a fórumon az életem legalább kíméletesen osztogatnátok nekem az idegeim ehhez gyengék.
174 vagyok, nekem sem ér le egyszerre mindkét lábam telitalppal, de ez nem gond, csak akkor, ha rajta ülök, és hátra felfelé kéne tolatni kicsit, és poros a placc, ezért inkább úgy állok meg, hogy erre ne kerüljön sor. Lámpánál meg mindegy, úgyis csak az egyiket rakom le.
Szerintem az ültetés nem jó ötlet, változik a villaszög, utánfutás stb... , nem fog kanyarodni rendesen a gép.
Én mondjuk 176cm magas vagyok és cbr em van az hogy csutka a kormány ennél a gépnél még örülhetsz általában a sportgépeknél lejebb van a csutka nekem 636 os kawám volt na az tényleg lent volt a kormánya sőt egy sportmotoron magasabb a has magasság és kicsit fentebb vannak a lábtartók is
példaként megmutatom a honda és a kawa kormánycsutka különbségét
A linkelt szett 35mm enged a fenekén, amivel adunk egy pofont a geometriának, szóval az elejével is utána kell menni.
Mivel lejjebb kerül a súlypont az egyenesfutása atomstabil lesz, de kitéríteni belőle nagyobb erővel lehet. Fékezéskor nő a felegyenesedési hajlam, stb.
Be lehet lőni "jóra", ha az eleje jobban be van húzva, de ennek mértékét fórumon keresztül elég bonyolult lenne megjósolni.
A körmös kulcshoz meg akkor nyúlj, ha hintázik, vagy pattog alattad a motor. Ha pattog, akkor lazíts, ha hintázik, akkor feszíts.
Zoli32nek is igaza van, mert meg lehet szokni, csak kerüld a kijárt buszöblöket megállásnál, mert az meg tudja viccelni az embert, ha kalimpál a levegőbe és dől a motor
A lábtartót még nem karcolja a hölgyemény de olyan boldogan motorozik hogy ki nem szarja le. És ez a lényeg szerintem.
- a teljes rugóúton belül azt a tartomány amiben az adott futómű elem jellemzően dolgozik. (Ideális esetben ez a középső harmada, így nem koppan fel huplin és nem koppan "ki" amikor gödörbe megy a kerék).
Az előfeszítéssel NEM változik a rugó keménysége. Ha egy rugó rugóállandója pl. 9 kg/mm, akkor annak minden egyes mm-hez plusz 9 kg terhelés kell (kivéve progresszív rugók, és progresszív himbarendszer; ezek valójában egy picit levonnak a bekezdés elején tett -elvileg azonban igaz - kijelentésemből.)
Az előfeszítés azt jelenti, hogy ( 9 kg/mm-es rugónál maradva) bele teszünk a rugóba mondjuk 10 mm * 9 kg/mm, azaz 90 kg-nyi energiát (a tömeg nem energia, de ezen most ugorjunk át; valójában 900 N , de ezt ki nem sz... le ). Azaz ez a rugó így 90.0001 kg terhelésig meg sem moccan. Hiába raksz rá 89 kg terhelést, meg sem moccan. Ámde 99kg-nál 1 mm-t, 180 kg-nál (90 kg "beletáplátig" 0 mm, 90 kg plusz meg 10*9kg/mm= 10 mm) 10 mm-t ül össze.
Ellenben ugyanez a rugó, ha csak 5 mm-t feszítettük volna elő, akkor 180 kg-nál már (180-5*9=135; 135 kg/9 kg/mm = 15 mm) 15 mm-t ülne össze.
Ha ezt átgondoljuk, könnyű belátni, hogy ennek mellékhatásaként természetesen változik a motor magassága is, hiszen az előfeszítéssel beletáplált rugó energiával (ill. annak megfelelő tömeggel) megegyező mértékben csökken a motor saját súlya, ill. a motor és a motoros saját súlya alatti összeülés mértéke.
Az előfeszítéssel tehát elvileg azt illene beállítani, hogy az adott motoros súlya alatt megfelelő tartományban mozogjon a rugóstag és a telószárak. De "mellesleg" lehet a magassággal is néhány mm-t variálni, vigyázva, hogy az előző szempontba ne rondítsunk bele túlságosan.
Az én feleségem 165cm (magas) kicseréltük a kutyacsontot, az elejét is utána engedtük és boldogan motorozik a CBR-rel. Az oldal támaszból kellett egy másik amiből levágtunk kb 2cm és így már megfelelő a dölése parkoláskor is :) Az eredeti kutyacsontokat megtartottuk ha esetleg el lesz adva akkor bármikor vissza lehet emelni az eredeti magasságra.
Aki ültetni akarja a motorját, annak ilyet kell beszerezni.
A körmöskulccsal pedig nem tudod befolyásolni a magasságot, mert azzal a rugóelőfeszítést állítod.
No para, más motor ülésmagassága se kevesebb, majd megszokod.
Vagyis elszoktam de most már a km óra probléma nekem unalmas. főleg úgy, hogy elmondták már a megoldást.
csak GTO-nak írtam, hogy azért ne provokáljon ha nem muszáj
kibaszott kényelmetlen. kicsi, keskeny.
ez ilyen alacsony 60kg-os gyerekeknek való.
Után tök jó volt visszaülni a gsx-r-re. Volt mit a lábközé venni.
Egyet írsz neki is szépen kivesézi. Én meg nem győzök görgetni
Szerintem az ültetés nem jó ötlet, változik a villaszög, utánfutás stb... , nem fog kanyarodni rendesen a gép.
példaként megmutatom a honda és a kawa kormánycsutka különbségét