Ott a pont terhelővillával meg lehet nézni mennyi szuflát raktároz az akksi csak hát az nem mindenkinek van így hát marad a nyomozás a tesco-s multiméterrel :)
Nyáron történt, hogy 12,6-12.7 volt az aksiban és mégsem volt jó.
Kamionról van szó. De az elv ugyan az.
Visszavittük rámértek, láttak, hogy jó aztán elővettem valami műszert és mértek rajta aztán mondta, hogy a fesz megvan de már nincs akkora indító áram ami kéne.
Most nem a konkrétan a problémához kapcsolódik csak jelzem, hogy a feszkó ha megvan akkor még nem biztos, hogy jó az aksi.
Amúgy ment már tönkre akkum úgy, hogy előtte nap még pöcc másnap meg még a műszerfal sem világított nemhogy indított zárlatos lett a picike azt egy éjccaka alatt megadta magát!
Gyári Yuasa akkut 10 évesen dobtam ki még működött de nem akartam, hogy az isten háta mögött megtréfáljon szerintem a mai akkuk jó ha kibírnak 3-4 évet vagy be kell fektetni egy Yuasára csak hát elég borsos az ár én most egy banner-t vettem majd kiderül meddig bírja idén lesz két éves
Vedd ki az akkut töltsd fel teljesen vedd le töltőről ha kész mérj egy feszt az akkuban majd hagyd pihenni egy 24 órát és mérd meg ismét ha nem esett a nyugalmi 12,4 12,5 alá akkor az akku még jó
Ha valóban nincs töltésed persze, hogy lemerül a gyújtás meg a pilács lemeríti
Sztem kar hogy megkerdezted. De akkor mondom: generator tekercseles, fesszab csere, meg a felesleesen vett aksi.
De ne sirasd elore! Majd kiderul!
Ha fesszab kell, van egy magyar mernok aki vallalhato aron ad sajat gyartmanyu szabalyzot. A fel magyar VFR allomany az ovevel jar mar. Azzal onnan nincs gond.
;)
Köszi!
Igen ettől félek, amit írtál. Nem nagyon vágom az elektronika témakörét, de valamelyik nap hozok haza egy multiméter, aztán kísérletezek, és boldog leszek, ha az akku szar. Neked mi volt a végeredmény a VFR-nél? Generátor javítás, vagy csere?
Szia!K&N szűrőt használok, jók a tapasztalatok vele, nyugodtan ajánlom, csak rendszeresen kell tisztítani, "olajozni". Behozza az árát, elég drága a gyári ugyanis, utángyártott azt hiszem nem nagyon van. Jó szerelő ügyben szerintem érdeklődj a Miskolc és környéke topikban.
Sziasztok,
szeretnék tanácsot kérni. A tavasszal esedékes lesz a szelephézag ellenőrzés + injektor/henger szinkron. Miskolc környékén tudnátok ajánlani egy megbízható műhelyt? Valamint ha használ vki sport légszűrőt ,milyet ajánl és honnan?
Manapság amit nem Kínában gyártanak, az hamisítvány.
De viccen kívül, nekem már 2 éves a Poweroad és semmi gond vele.
A Yuasa-t úgysem tudod kifizetni, meg ugye minek.
Az Unibat név kicsit jobban cseng az SBK miatt, ugye ott használják,de szerintem azonos a technológia mindegyikben.
Az akksi élettartama amúgyis sok mindentől függ, igazából az lenne a legjobb,ha minden nap motoroznál, kapna töltést,de ezt nem mindenki tudja megtenni. Haverom új Unibat akksija döglődik, mert nem indította be egy hónapig nyáron. Kiszámíthatatlanok. Akkor már legyen olcsó, nem?
Előző sztoriban az "áááá biztos az aksi lesz az, mer'má' hány éves má'!" biztatásra vettem egy új Unibat aksit. Az első, amit a srác házhoz hozott eleve cellazárlatos volt, el is vitte. Másnap hozott másikat. Az jó volt. 3 hónapig. Szerencsére nem a Mátrában hagyott ott, hanem onnan hazaérkezve éjjel a városban. Visszavittem, pénzt felmarkoltam, viszlát! Visszatettem az ekkor már legalább 5-6 éves Yuasa-t, és még 3 évig használtam én meg az új tulaj, mire tavaly végre tényleg megdöglött.
Ilyen értelemben a legjobb ár/érték arányú az Unibat, hiszen ingyen használtam 3 hónapig.
Én is jártam így, még a VFR-rel. Azért trükkös a dolog, mert az 5 év az már nem kizárt, hogy sok az aksinak, de bőven lehet még jó is. (Yuasa-k ennél általában többet bírnak, de persze sok mindentől
függ).
Érdemes lehet előre megtenned azt, amit én utólag tettem meg. Aksit töltsd fel, ekkor töltőről levéve 13-13.2V kellene hogy legyen a kapocsfeszültsége, tedd be, gépet indítsd be, mérj feszültséget az aksi két saruján. Érdemes alapjáraton és mondjuk 4-5e-s fordulaton is mérni (fényszóró égjen). 14-15.5V közt kéne hogy mérj, ha a töltésed rendben van (nem vagyok benne biztos, hogy tized voltra pontosan emlékszem, de ha nincs töltésed, azt látni fogod).
Sajnos nem ritka a japán motorokon a töltés gond.
Az autóknál a gerjesztő tekercsre engedett árammal szabályozzák a töltő feszültséget (kb. gyengítik-erősítik a mágneses teret). A mociknál ilyen nincs, állandó mágnesek vannak (hely, tömeg, magas fordulat, stb.) így a plusz áramot gyakorlatilag elfűtjük. Amikor eléri az adott feszültséget a töltés, a szabályzó gyak. letesteli magán keresztül a generátor tekercset. Azaz magán és a tekercsen keresztül elfűti a felesleges áramot. A félvezetők persze nem bírják ezt a hőterhelést a végtelenségig.
Köszi srácok, kicsit megnyugodtam. Köszi a linket, már megnéztem, tényleg jó az a legolcsóbb kínai akksi? Unibatom volt eddig, kocsikba mindig bannert vettünk, a többit nem ismerem. Ha kibír annyit mint a többi, akkor nem baj, hogy olcsó.
kurva drága volt.
Tescoban a multi méter 6ezer.
Valahol máshol vettem 1-2 ezerért tök faszát.
Nem az 500Ft-os legolcsóbb szar.
Bár valljuk be otthon mire használjuk?
Feszültség és esetleg dióda állásba nézzük, hogy van szakadás vagy nincs a vezetéken.
Ellenállást nem hiszem, hogy egy átlagos ember mér. Áramot meg főleg nem.
Szerintem sokan azt se tudják, hogy kell.
Viszont aki még nem látott ilyen annak lehet villogni. Mert annak ez űrtechnika lesz :-)