Nem, de lehet. Én ott hidaltam le, amikor Yoshimura vagy melyik tuningcég spec motorjának kipufogójárataiba anyagot építettek be, mert úgy jobb az áramlás.
Lásd cápabőr...
Nem kotozkodes de hanyan cserelnek vezermutengelyt egy vegdob miatt?
Jo ha tiz szazaleka a sportdobosnak eljut egy inyektorterkep modositasig.
Szoval elpofog a gep ugyis hogy csak rahegesztik a dobot.
A legjobb bizonyíték erre az egyik Német (PS das sportmotorrad magazin) slip-on tesztje egy CBR 1000RR-en, 12 slip-on dobot hasonlítottak össze és csak három nevezetes márka ért el nagyobb csúcsteljesítményt az utolsó 500 fordulaton (1-2 lóerőt), mint a gyári dob. Alatta hatásfok-henger töltési veszteségek, teljesítmény hullámok jellemezték.
Általában hol, melyik fordulatszám tartományban használják a legtöbbet a motorokat?
Srácok az miért lehet hogy kuplung behúzásra is világít az üres jelzőm?elég nehéz így ürest rakni.
Hallottam hogy olaszból behozott mociknál ez van,ha igaz mit lehet ellene tenni?
A Power Commander nem a gyújtást hangolja alapvetően (a legújabbakhoz persze van olyan kiegészítő modul is), hanem az injektorok nyitási idejének módosításával a befecskendezett benzin mennyiségét.
Ez nem is baj, mert nem a gyújtást kell bántani megváltozott gázlengések esetén (légszűrő, kipu) hanem a keverékképzést. (Nagyobb belenyúlásnál persze már más a helyzet).
Én azt nem szeretném eldönteni, hogy egy slip-on esetén erre okvetlen szükség van e. Már csak azért sem, mert ez is relatív, hogy ki mit érez gondnak.
Egy tanácsot viszont adok. Ha nem akarsz/tudsz PC-t venni ÉS(!) azt padon behangoltatni (alap térképeket felejtsd el!), akkor hagyd úgy, ahogy van. Az olcsó félmegoldások többet ártanak, mint használnak. Egy jó motor gyári térképpel elketyeg egy slip-onnal. Viszont egy "fülre" meg hasonló kókánysággal olcsón megmókolt motorok 99%ban rosszabbak lesznek.
Ja és annyit ha karbis géped van akkor érdemes állítani,mert mikor egy suzuki gsxf600 asom volt és sport dobot raktam fel 5000 res fordulatnál volt egy hatalmas lyuk,aztán állítottak hozzá és minden rendben volt,de a tied injektoros így nem kell semmit csinálni.Azt mondják hogy a gyári kipufogóra sincs teljesen rá állítva egy gép se hanem van egy pici tűrés.
Hali nekem mivv gp dobom van a gépen és elég jól szól pláne ha nincs benne a szűkítő néha azért már zakatol a fülem kicsit hosszabb távon ,de nagyon jó a hangja.Állítgatni nem kell semmit nem fog bedögleni a gép és annyit nem is változtat az erőviszonyokon hogy a hétköznapokban megérezné az ember.
Persze, hogy minden a gyári dobhoz van optimalizálva, de ha egy nyitott dobot felteszel a gépedre és semmi mást nem változtatsz rajta, azzal semmi gondot nem fogsz okozni a vasnak akkor sem ha karbis vagy injektoros. 10 dobcserés gépből 8 hoz semmit nem állítanak utána és láss csodát mindegyik tökéletesen teszi azóta is a dolgát. Persze most néhányan majd kifejtik, hogy akkor "ez meg ez" nem lesz tökéletes és az nem tesz jót a gépnek és a teljesítményed is csökkenni fog. Ez részben igaz is, lehet tényleg csökken a teljesítményed vagy a nyomatékod egy bizonyos fordulaton, de ez kit érdekel hisz csak a hangzás végett akarsz cserélni te is ha jól értettelek. Kinek a pályán nagyon is hiányoznak a lóerők és azt ki is tudják motorozni, azok meg nem csak dobot cserélnek, hanem még jó pár dolgon fognak változtatni a gyárihoz képest.
Nekem egy nagyon jó és profi motoros barátom szokta mondani: " amíg a lábtartókat nem kell lecseréled egy sportmotoron magasabbra mert elkoptak az aszfalton, addig semmiféle töbletlóerőben ne gondolkodj"
100 szónak is 1 a vége nyugodtan tegyél fel a gépedre nyitott sportdobot és élvezd a hangját a power commander nem égbekiáltóan fontos, ha később még van rá lóvéd akkor is megveheted és belövetheted optimálisra a gépet, de akkor már egy sport légszűrőre is be kell ruháznod.
A MIVV dobok nagyon szépen szólnak, jó választás!
http://www.kepesmotor.hu/onroa...
Vélemények ?