na az is alig indult,meg csak szívatóval... betegesen ment... furcsább hangja is volt...
de: 5-6 éve nálad akkor már nézni kellett volna eddig is szelephézagot szerintem..
1. Gyanitom én is,hogy szerelési hiba is lehet a háttérben...
2. miért pingvinezik a szerelő és ,hogy enged el úgy a mühelyből ,hogy szar a motor amikor most csinálta. nem lehet mérni benzinpumpa nyomást?
Hol volt ez?
Igen igen olvastam azt továbbgondolva jutottam az eltömődésre. De persze találgathatunk de valójában a megoldás akkor is egy rendes szerelő lesz aki szétszedi és megtalálja hol a hiba
ez lehet csak ötletelek. Azonban az biztos hogy a döglött benzin jelenség sajnos ha túl is van lihegve kicsit akkor is előfordul főleg a műanyag tankoknál (Persze az XX nem ilyen) azonban sokszor előfordult már egy hosszabb téli tárolás után (4-5 hónap) tavaszi szerviz idején letekerve a tanksapkát olyan büdös szag csapta meg az orrom hogy iszonyat. Persze ha az ember észreveszi feltölti friss benzinnel jól összerázza a motort hogy elkeveredjen a régi benya meg az új akkor gond nélkül ki szokta köpködni a retket.
Mindenesetre a leírt tünetek nekem mindenképpen valami üzemagyag rendszer vagy levegő hibát sejtetnek.
Injektorosnál ez nem áll meg!
No meg mielőtt szétszedték üzemelt a masina (elment a szervizig) .
Nekem is injektoros,és még sose volt bedöglött benzin problémám,szerintem ez is kicsit túl van hisztizve,mint az olaj,meg gumi téma! Pár hónap állás nem lehet gond! Ha mondjuk 8-10 évet álla masina,akkor talán!
Meg szerintem ha injektor rakoncátlankodna,hamar jelezne az FI-lámpa!
Nem vagyok szaki de a szomszédomban jól menő szerviz üzemel ott szoktam lógni. Az ilyen jellegű hibáknál (Bár főleg karbis motorok vannak a műhelyben) Mindig az úszóházban lévő kevés benzin okolható. Ha azt injektorosra fordítom le akkor az kevés benzin befecskendezés lehet a ludas. (esetleg a téli lerakáskor a gépben maradt benzin kicsit megdöglött és eltömített egy két fúvókát részlegesen). Így a normál üzemeléshez elegendő benzint kap a masina de az intenzív gyorsításhoz amikor effektíve nagyobb áramlás kell ahhoz már kevés a keresztmetszet. Nekem ez a tippem és előre is bocsai ha nem a rendes szaknyelvet használom ezt csak a műhelyben való lebzselések alatt ragadt rám, de effektíve nem vagyok sem szerelő sem túl jó műszaki ember. Csak tippelek
Fel lehet nyitni a tankot így is hogy lejeb lett vágva a benzin cső, lehet hogy ezen már cserélve volt az üzemanyag cső... valóban kicsit hosszú volt, de amióta nálam van ( 5-6 ) éve azóta úgy van,,,, amikor le csukta a tankot az üzemanyag cső le ért az alapjárat állító csavarig, gondolta egy hibát ki szűr ha lejeb vágja ne érjen bele sehová. Én gondoltam ezzel nem oldja meg a bajomat mert eddig is így volt, és jó volt.....
Tartok tőle,hogy ott a vezérlésnél lesz a gond,bár lehet ha eltenné egy fogat,valami összeérne!?
Így látatlanba csak találgatni lehet!
A tünet benzin,vagy levegő hiányára utal!
Mért is kellet abból levágni?
Eddig még senkinek se volt ezzel gondja!
Én nem szeressem az ilyen vagdossunk,alakítgassunk szerelőket,akik így próbálnak meg orvosolni egy hibát!
Nem ez a megoldás!
No meg ha rövidebbre vágja a benzincsövet,hogy nyitod fel a tankot úgy,hogy nem kötöd majd le? Arról már nem is beszélek,hogy a benzincső egy nagyon vastag,vastagfalú gumicső!Nem szokása megtőrni!
Ki volt ez a szerelő?
azzal kezdte amikor vissza vittem hogy nincs e meg törve a benzin cső, kicsit hosszúnak találta lejeb vágta, de közbe valami műszert rá tett meg nézte mennyit nyom a pumpa, de azt jónak találta, próba kör de nem javult. Tank megint fel nyit megy a nézelődés piszkálgatás,,,, de egyenlőre semmi :-(
Minden esetre én ott kutakodnék ahol csesztetve volt!
Egy érzékelő vezetéke,egy cső nincs,vagy rossz helyre van dugva,esetleg meg van törve,stb.stb.stb.
igen nekem is ez a véleményem, előtte semmi gondom nem volt a mocival, szét szedte,ki cserélte a dolgokat vezérmű lánc + feszítő , azóta nem jó ez a hiba jelenség van. ! :-(
Tartok tőle hogy ott a szerelő cseszett el valamit!
Főleg ha addig jó volt!
Egyébként vezérmű-láncfeszítő nem tud szétesni!
Vidd vissza!
De ne hagyod hogy újabb munkaíjra levegyen!
Lehet garanciába neki ugrani!
Amit leírtál,annak ezer meg egy oka lehet!
Én benzinszűrőt,nem cseréltem,nem tisztítottam még sose,mégis megy!
Októberbe tettem le a mocit. Semmi gondom nem volt vele. Március oil csere én magam itthon, be indít régi oil felmelegít le enged. Új olaj + szűrő bele, be indít melegítem minden ok, egyszer csak fura hang zakatol lánc hang. Na tököm ki van irány szerelő. Megnézi feszítő szétesve lánc fellazul. Ok, akkor feszítő csere, de hát legyen kerek a dolog nem tudni moci előzményét nálam van 5-6-éve cseréljük ki a vezérmű láncot is. Moci kész ,el hozom haza felé tesztelgetem nem akar kiforogni, közbe kuton tankoltam akarom indítani alig indul vagy 3-dik inditásra sikerült, na fasza, irány vissza szerelőhöz. M 0-áson teszteltem huztam neki és ott vettem észre igazából hogy 7-8-ezernél többet nem forog, de ha kicsit visszább engedem a gázt meg lódul, kiforog, ismét nyél gáz akkor megtorpan ott áll ahol épp van, szóval játszani kel a gázzal hogy kiforogja magát.Én arra gondoltam vagy gondolok nem e el baszott valamit,vagy szarul rakta össze.... de szerelő elmondása ha a vezérlést el teszi akár 1 foggal akkor más tünetek lennének, én annyira nem értek hozzá akkor kérdem mi a fasz van vele, mert eddig nem volt semmi gond a mocival! Tank kitisztít, tankba a szűrő kitisztít, másik benzin bele biztos ami biztos , de semmi javulás. :-( Szerelő : lehet nem nyom el gyengül a benzin nyomás, vagyis szarakodik a benzin pumpa, vagy nem tudom,,, megy a gondolkodás. Mindent nem akarok habokra ki cserélni,,mert az elég költséges... kb, itt tart a dolog :-(
Sziasztok,szép estét! Szeretnék tanácsot kérni hátha......
Vezérmű lánc és feszítő csere megvolt. Haza akartam hozni a mocit a szerelőtől de az a gond lett hogy a moci nem forog 6-7-ezernél többet :-( Vagyis ha nyél gázon nem forog ki,de ha minimálisan vissza engedem a gázt akkor meg indul, kúszik a fordszám mérő felfelé. de ha újra nyél gáz...akkor torpan és meg áll azon a fordulaton sebességen, ismét visszább engedem a gázt lassan adagolom akkor bele megy a pirosba, kiforog . Tankot kipucolták, van egy szűrő a tankba,az nem lett cserélve csak tisztítva de semmi változás :-( ja és szarul is indul, mondjuk kb, 5-inditásból 2-szer szarul indul, elég sokat kel indítózni :-( és úgy vettem észre inkább melegen indul szarul. Ha valakinek van hasznos ötlet tanácsa,,, vagy valaki találkozott már ezzel a jelenséggel..... Előre is köszönöm. További szép estét.
Ez lett..: 2004 /68-e km.
Nekem teccik.. :)