Látom Te is követted a fokozatosság elvét! Gratulálok!
Én is így tettem, és nem bántam meg. Ha a hazafelé úton tényleg nem forgatod, max 5e-ig, akkor nagy baj nem lehet. (6.-ban akkor már 150-el mész! )
Olaj témához meg annyit, ha nem mész túl sokat, nem pályázol, akkor nem kell a legdrágábbat venni. Ne legyen full szintetikus és kész. Én gyári Honda olajat használtam eddig, most valami shell advancet raktak bele a szalonban. Rakhatsz bele MOL-osat is (bár én Csányinak egyik cégénél sem vásárolok, ha nem muszáj! Mondjuk a Pick szalámit speciel imádom. ), az is jó lesz. A lényeg, hogy egyik motorolajat sem lehet kihasználni a mi átlagos felhasználási módunkkal...
Gyilkolás nélkül KRESZ szerinti sebességgel remélem nem lesz gond akkor.
Milyen olajat érdemes beletenni, illetve esetemben minimum milyet vegyek meg? (Szerintem olaszmotoros haverral kicseréljük házilag, a karbis xx gépkönyve 10W40-est ír.) Szintetikust? Részben szintetikust?
Mennyibe kerül az az olaj, amit igényel a paripa? Annyi fajta van a neten, hogy csak néztem ki a fejemből.
Pontosan!
Elméletileg az olaj "szavatossága" használhatósága X-km max. 1-év!
az 1-év akkor os betartandó,ha állt a vas!Mivel a mai olajok olyan összetevőket tartalmaznak(főleg a motorkerékpár olajok),amik ennyi idő után elkezdenek lebomlani,szétesni,stb.
Ez is szép, de csak az útiköltség vadkeletről belemegy néhány tízesbe. És übermessze az ára a limitemtől. Pedig a dobozok nagyon ott vannak, de a jelenlegi helyzetben pár évig nem valószínű, hogy kihasználnám őket.
Ez biztosan változni fog az évekkel, de csak 1-2 napos túrákban gondolkodom.
akkor cserélj motorolajat és szürőket ..aztán gó
öreg olajjal ne használd....
Aztán csak óvatosan első motornak merész választás...De kezes motor nagyon..Hű társad lehet akár 100 e km is...
Az olajról annyit tudok, hogy világos, mint a kocsimban csere után, nem benzin v. kuplungégetés szagú. Csak régen benne van. A lánckerekek és a lánc gyári, de nem nyúlott és nem cápafogas. Ez is alátámasztja a km-t és a használat módját.
Tényleg el kellene mennem a bankba a pénzért.
A fék- és telóolaj cseréjét meg szerintem még egy-két hónapig kitolom. A telószimmeringek rendben vannak, de szerintem azokat sem árt öregedés miatt cserélni, ha már szét van kapva.
(Fék- és kuplungolaj is szép tiszta, szint is o.k.)
Várni azért nem akarok, mert a diákhitelt egyébként is törleszteni kell és a kamat is megy. Legalább akkor legyen meg a vas.
erre csak annyit tudok válaszolni,hogy TELJES MÉRTÉKBEN IGAZAD VAN,egyetértek!
Sajna az enyém tényleg makulátlan!Azért sajna mert tavaly óta nem volt időm,kedvem menni!Tavaly új gumik(két komponensű CONTI),olaj,szűrők,láncszett,stb.És az egészbe egy Lengyel túra van kb.1500km.Azóta áll a garagéban kivett aksival!Ja igen az aksi is vadi új!
"agyon van használva"
Többek között ezért is adom el!
igaz!
De nem az az általános mint a te motorod,hogy valóban költségmentes..
Van egy összeg amit rá( akar vagy tud) szánni..
Ami jelen esetben nem enged sok mozgásteret..
Amit ezért a pénzért tud venni,azon szinte mindegyiken van mit költeni szerintem...
Ha ez valoban szép és jó akkor ne a folyadékok cseréje legyen az ami visszatartja a vásárlástól...
a feketéhez képest nekem ehhez a kékhez sokkal több a bizodalmam..
Én amikor veszek motort azonnal olajat cserélek szűrökkel..
Mert nem az eladó hibájábol is lehet ratyi olaj a motorba..
Kiemelt figyelmet kívánnak: láncszett,fékbetétek,tárcsák és a gumik is...Mert ugye ez sem olcsó..Aztán könnyen rászalad még 2 kilo..
Azért egy össz olajcsere nem olcsó,még akkor se ha "olcsóbb" utángyártott alkatrészeket veszel!Mert ugye ilyenkor ugranak a szűrők is(levegőszűrő kimondottan drága),stb.
A fékfolyadék lecserélése meg vagy sokba kerül(szakműhely),vagy nagyon tudni kell az okosságot!
És mint írta a srác,nem dúskál anyagiakba!
az az összes folyadék azért nem annyira drága...
Olajat amugy is érdemes cserélni vásárláskor,a kuplung és fék olajak szintén nem egy eget verő összeg... Ja és a hütőfolyadék...
Ha tényleg nagyon jó a moci ,nincs miért álmatlankodnod...
Ezek ne tartsanak vissza a vásárlástól.. Más motoron is kellenek ezek a karbantartások..
Legalább tudod mit raksz bele(olajak)..
sok sikert
Legyen ahogy jónak látod...
Én senkinek nem bizonygatok semmit,csak magamnak..
ha valami tetszik vagy érdekel megveszem kiprobálom ennyi..
Leirtam a tapasztalataimat saját szemszögemből..
A fazert kizárolag a használhatósága miatt vettem...S nem bántam meg..
Mert kényelemben verhetetlen a három általam emlitett motor közül..
Igaz a következő motorom k8 busa lesz...De amig asszony pajti mindig mögöttem ül addig fazerezünk..
A hitel nem járható út, egy diákhitel benne van, másik hitelt meg nem akarok (nem is tudnék) törleszteni. (Közalkalmazott vagyok.) A diákhitelnél meg még akkor sem tudja vinni a bank a motort, ha valami gubanc lenne a törlesztéssel. (Bár nem lesz.)
Az extrák miatt is biztosan megérné a Te motorod is, de a limit fölött annyit már tényleg nem tudok bevállalni, még ez is húzós. Talán nem is fogom meglépni.
Látom Te is követted a fokozatosság elvét! Gratulálok!
Én is így tettem, és nem bántam meg. Ha a hazafelé úton tényleg nem forgatod, max 5e-ig, akkor nagy baj nem lehet. (6.-ban akkor már 150-el mész! )
Olaj témához meg annyit, ha nem mész túl sokat, nem pályázol, akkor nem kell a legdrágábbat venni. Ne legyen full szintetikus és kész. Én gyári Honda olajat használtam eddig, most valami shell advancet raktak bele a szalonban. Rakhatsz bele MOL-osat is (bár én Csányinak egyik cégénél sem vásárolok, ha nem muszáj! Mondjuk a Pick szalámit speciel imádom. ), az is jó lesz. A lényeg, hogy egyik motorolajat sem lehet kihasználni a mi átlagos felhasználási módunkkal...