Köszi!
Hol tudom ezt beszerezni ennyiért és mi a pontos típusa? NGK....?
Hát erről írtam korábban, hogy milyen korrektek a szervizek. Bár igaz nekik is meg kell élni, de egy pecsétért a szervízkönyvbe nem fogok kiadni plusz 20 ezret.
Gyuresz!
Ez egy végeláthatatlan adok-kapok! Felesleges dolgokról beszélünk, de hidd el, hogy nem csak te vagy igényes a motorodra és nem csak te adsz meg neki mindent, csak bizonyos dolgokat másképpen látunk. De ez így van jó!
Egyébként azt írtad, hogy nincs 40 ezer egy gyertya csere. Te mennyiért és hol vetted, mert nekem itt Pesten a szakszervízben azt mondták, hogy darabja 11, de üzletben sem találtam 9 alatt.
Ha megírnád megköszönném!
Én is féltem ám a gépet mivel csak ez van és ha lenne valami nagyobb gond meglennék lőve egy időre tuti. Nem is én egykerózok vele hanem ha havernak odadom ő szokta néha de meg is engedtem neki. De ez ritka mondjuk 1 évbe egyszer mert én is kipróbálhatom az új gépét ugyan úgy. Én csak szimplán nyelezem meg pályázok vele kerózást meg gyakorolnom idővel Nem túramotor bírnia kell a kiképzést Motor téren maximalista vagyok csak a legjobbat és mindig patika a gép,pl koszosan sose áll a garázsba maximum ha motorozok akkor koszos de utána mosdás
Értem! Nem is véleményezni akartam azt, amit csinálsz. Nem vagyunk egyformák. Én féltem ahhoz a gépet, hogy orrba-szájba egykerekezzek, meg folyamatosan nyélgázon húzzam. Igaz erre való, de.... Ilyen használat mellet érthető az előírt periódus előtti szervízelés.
Azért nem 40000 a 4 gyertya :D lánc meg használatfűggő :) nyelezve volt kerekezve is az meg eszi a láncot. Megnyúlt egy szakaszon így muszáj volt cserélni. De legalább a gyári 16/42 helyett kapott 15/42-es áttételt és érezhetően jobb
A láncról nem tudok nyilatkozni, nem volt fiatal ezresem még hosszú ideig. De nyilván használatfüggő is, biztos el lehet menni egy lánccal 30-40ezret is ha csak túrázgat az ember, és ki lehet nyírni 10-15ezer alatt is, ha állandóan nyelezi meg kerekezik vele.
Nem is gondoltam volna, hogy az általam felvetett "gyertya kérdés" ilyen nagy érdeklődést fog kelteni...
A lényeg, hogy választ kaptam a kérdésemre és 24 ezernél nem kell a gyertya cserére félretennem 40.000 Ft-ot, mert bár én is szeretem a motorom (mindenből természetesen a legjobbat kapja), de én is feleslegesnek tartom az élettartam 1/3-ánál lecseréli bármilyen alkatrészt. Mondjuk a lánccserét sem nagyon értem 17 ezernél, a gyáriban attól azért több kell, hogy legyen. Ez persze csak saját vélemény és persze mindenki oda költi a pénzét, ahová szeretné...
Még egyszer köszi mindenkinek a hozzászólásokat és a jó tanácsokat!
Ne félj nem pazarlok ennyire csak most az egyszer döntöttem így Eladó a cucc csak senkinek se kell egyenlőre De ha lesz felesleges dolgom felajánlom neked
A kereskedők örülnek, hogy valaki így gondolkodik.:) Én személy szerint nem szeretem az indokolatlan pazarlást. De add el a kiszedett gyertyát és legalább nem megy kárba. A többit inkább ne add el.
Nem volt felesleges mert a motorba raktam Nekem a motor a minden ez van Szerintem amit két kezemmel keresem arra költöm amire kedvem tartja Valaki a kocsmába költi a pénzt egész nap én nem. Nem dobtam ki megvan még természetesen minden alkatrész. Teljesség igénye nélkül vegyétek vigyétek
Nem baj, szervizeld csak így tovább, csak irigykedünk, hogy egyeseknek ennyi felesleges pénzük van kidobálni az ablakon, amit mondjuk hasznosan is el lehetne költeni. Remélem azért a régi gyertyát nem dobtad a kukába! Valakinek az még jó lenne 30-35ezer km-re legalább.
Tudom hogy ehhez van írva külön ehhez valót töltöttem le :)
Nyugodtabb vagyok akkor is hogy rendbe van a gép. Én akkor is soknak találom az 51200 km-t hozzá. Meg nem túrázásra használom a gépet :) Azzal a 4 gyertyával nem mentem csődbe nem zavar :D De itt már az is baj ha szervizelik a gépet rendesen? :)
meg azt se, hogy minden második olajcserekor cserélsz csak olajszűrőt, mert a könyvben ez van írva.
De gyertyát tényleg értelmetlen tizenX-ezernél cserélni, ha 50ezret is elmegy, addig úgyis szét lesz még szedve a motor.
Jó, de egy átlagautó kb feleannyit forog, mint egy cbr1000, tehát ugyan annyi km alatt feleannyit használódik a gyertya is az autóban.
SC59-nek pl 51.200km-re írja a gyertyacserét amúgy.
Hűtőfolyadék csere,légszűrő,gyertya lánc-lánckerék volt a szervíz. Aztán ha már lebontottuk mért is ne cseréltük volna ki:) Tőlem minden jót megkap én nem spórolok vele azért mint sokan teszik. Meg nem fogom azért betartani azt amit a service manual ír mivel mégis csak egy sportmotor. Az meg hogy én olyan vagyok hogy minden porcikáját patikán tartok ez az én bajom. szeretek vigyázni a dolgaimra ha már megdolgoztam érte :)
Akárhogy próbálkozom, nem sikerül rájönnöm, milyen nagyszerviz lehet egy SC59-en aminél érdemes egyúttal az élete felénél sem járó gyertyákat kicserélni.
Igen simán kibírnak annyit,én is csodálkoztam mikor megnéztem service manualt és furcsán is néztem igaz nekem sc59 van de iridiumos megy bele ugyanúgy. Olajcserére meg 12800 km irt:) Igaz én 17000 km-nél cseréltem gyertyákat mert nagyszerviz volt így egyszerűbb volt mert nem kell mindenér szétszedni :)
Hol tudom ezt beszerezni ennyiért és mi a pontos típusa? NGK....?
Hát erről írtam korábban, hogy milyen korrektek a szervizek. Bár igaz nekik is meg kell élni, de egy pecsétért a szervízkönyvbe nem fogok kiadni plusz 20 ezret.