biztos vagyok benne hogy az ilyen road legal kipunak benne van a leirasaban hogy csak db killerrel felel meg a kozutra. Az hogy nem nezik/ nem veszik eszre vizsgan (amugy is az egesz egy bohockodas, lehuzas) nem teszi legalissa.
Az elmult 40e km alatt egyszer igazoltattak. Tavaly kivillogtak kocsival, mikor kiegett a hatso, aztan mondta, hogy csereljek egot majd, mert veszelyes.
Mondta, hogy latom, szep Akrapovic van. Mondom igen, igen. Mondta, hogy szep a hangja es szeles utat. Aztan elengedett.
Az is erdekes kerdes, hogy kell e a dB killer a legalitashoz vagy sem. Az Akrapovic honlapja sehol sem irja, hogy csak a killerrel legalis utcan a motor vagy hogy csak azzal ervenyes az E jel vagy a homologizacio.
Muszakin sem mernek hangnyomast alapbol, tehat killer nelkul is legalisan atmehet a motor...
Innen nezve folosleges az E jel, mert muszakin a vizsgaallomasok nagy reszenel nem is nezik...
A rendor megint nem nezi sehol sem. Max kulfoldon, de az is inkabb varosi legenda.
Akkor erne valamit, ha benne lenne a forgalmiban, hogy E jeles dob van a motoron es az megfelelt. Amig ilyen nincsen benne, addig senki sem tudja, hogy mivel vizsgazott es senkit nem is erdekel.
Mellesleg a szűkítő is benne kellene hogy legyen... amelyik akar az megbüntet :) szerencsere nagyon nagyon ritka az ilyen csicska rendőr aki mindenbe beleköt akkor is ha viszonylag normálisan motorozol.
MO-n ha nem teped mint allat lakott teruleten, es nem arcoskodsz veluk, le sem szarjak a rendorok. Persze biztos akad egy ket nagyon szorgalmas aki meg fog buntetni de ez benne van, nekem eddig nincs rossz tapasztalatom a rendorokkel kozuton pedig kint vagyok mar en is 19 eve. Mas teruleten meg hagyjuk inkabb:)
ha mar a doboknál vagyunk, valaki felvilágosíthatna. Hornetemen Mivv Carbon oval dob van, rajta ennyi: ME018 e9 1210
Gondolom ez az "e" jelzés rajta. Műszakin nincs feltüntetve, viszont találtam egy homologizációs papírt: http://www.mas-motorrad.de/_im...
Ha a rend éber őrei kérnék, ez elég nekik, vagy kell a robbantott ábra is hozzá? (A robbantott, felhasznált alkatrészeket jelölő rajz máshogy néz ki, mint az én oval dobom) Bár tisztában vagyok vele, hogy akkor lenne legális, ha ezzel a dobbal lenne leműszakiztatva, de az még másfél év :) Viszont ha odakerülök, DB killer berak, homologizációs igazolás bemutat és ennyi? Beírják a forgalmiba műszaki után? Sem átalakítási igazolást, semmit nem kérnek?
Nem volt, csak sportdobbal. A gyari beallitassal kb 98 Le volt sportszurovel. Allitas utan jott meg a tobbi loero. Nem mertek ki az osszes kombinaciot, bar engem is erdekelt volna.
Biztos lehetne meg 128 felet merni, de se penzem, se idom, se raero szerelom nincsen erre. Par meres volt es szereles. A legjobb setup lett ugy hagyva.
Amugy nem is a csucs loeroben volt valtozas, hanem kb 4000ig lett nyomatekosabb, kozepen ugyan olyan, fent picit megint erosebb.
11.800on van a loerocsucs, utana picit csokkent tiltasig. Azt mondta Bubus, hogy nagyobb fofuvokaval vegig tartana tiltasig a csucs loerot. De erre nem fizettem mar be ezreket.
A sportszurovel eleve jobban megy lent es fent is. Akkor is, ha nem nyulok a karburatorhoz.
Nekem az Akrapovic dobbal szegeny volt a keverek, ami azt jelenti, hogy kozepes tartomanyban 16:1 gyari szurovel, 18:1 K&N-nel. Ez matek, nem csoda. Nyilvan a homersekletvaltozas befolyasolja a kevereket, az egest, de nem lesz akkor sem extremen szegeny vagy dus a keverek.
Dynojet nekem nem kellett, mert az also tartomanyt csavarral kell allitani es nekem ott volt baj.
A kozeptartomanyt a tu cserejevel, alatetezesevel kell allitani. Ehhez nem kellett uj tu, mert a gyarit meg tudta Bubus csinalni alatetekkel, nem tudom mikkel.
A felso tartomanyt a fo fuvoka hatarozza meg. Ez maradt a gyari, de mondta, hogy egy picit nagyobb meg hozna egy kicsit.
A hatso kereken merik a teljesitmenyt, es azt szorozzak fel 1,1-1,15tel, igy kb-ra tudni a motor teljesitmenyet. Nekem igy az erositett lanccal es a kisebb szammal szorozva 105 LE jott ki. Ennyi a minimum a gyari 96-97-tel szemben egy 13 eves motornal.
Nekem ez az egesz egy nagy mese :) ilyen olyan padozas, tokeletes beallitas. Aztan 10fokkal hidegebb van mint a beallitaskor es mar borult a rendszer, koszos lesz az a sportszuro ami egyebkent tokfelesleges es hulyeseg az utcai motorba, mar borult a rendszer... plane egy karbis horneten ami semmit sem tud a kornyezetrol.
Es mire jutottak a padozassal, mennyit adott eg igy pluszba? A sportszurovel hulyeseget csinaltal, utcara felesleges. Erdekes hogy masik 1000000motor tejesen jol mukodik nyitott dobbal es gyari szurovel anelkul hogy padolgatni kellett volna
Nekem volt egy Akrapovic dob a motoromon, mikor vettem. Tehat a motor vetelaraba fizettem erte valamennyit. Katalizator nincsen benne, a leomlotol uj minden.
Vettem hozza uj K&N legszurot 20e Ftert kb.
Elvittem Bubushoz, aki leszervizelte a motort, szinkronizalta, stb. Majd elvitte padoztatni, beallitotta, ujra kimertek, ujra beallitotta, stb. A padozas volt asszem 25e Ft, plusz az o munkadija. Ha PCt kellett volna vennem, akkor az sokkal tobbe kerult volna, mint a karburator allitasa. Igaz, konnyebben es precizebben be lehetne allitani.
Vegulis nekem a dob kb 170e lenne ujonnan, meg 20 a szuro, meg mondjuk 50e a komplett karbizas. 240e kb osszesen. Az injektorosra 300 is meglenne szerintem.
Visszaterve a dobra... elvileg az E jel alatt van egy szamsor is, ami arra utal, hogy ezt a PC36os Hornetre terveztek. Lehet, hogy a PC34 dobja is ugyan ez, csak mas a szam rajta. De elvileg ezt a tipusu dobot ehhez a motorhoz gyartotta az Akrapovic. Ennek ellenere kellett a karbit basztatni, mert elszegenyedett a keverek. Mondjuk ez lehet a katalizator hianya miatt is.
Az vizsgarol minden esetben foto keszul, ha haverod ezt bevallal fek nelkuli muszakit, akkor hamar munkanelkuli lesz.