Én is olajcsere előtt állok. Engem meggyőztetek a Motul 5100-ról. A kérdésem az lenne, hogy én otthon ki tudom cserélni magamnak? Nem vagyok teljesen amatőr. De még ilyent nem csináltam. Tippeket kérnék, gondolom egyúttal olajszűrőt is kell cserélni. Leírná valaki a folyamatot és tippet hozzá?
Szia! Hornetet szeretnék venni. Igaz 2005 2006 körülit,de nem zárkózok el az idősebb motor elöl sem. Hány km van benn,mikori kiadás,műszaki? Mennyi az irányár? Hol lehet megnézni?Esetleg yamaha jogot vagy aeroxot beszámítanál-e?
Megvilágosodta, itt lesz a kutya elásva. Néha pörgetem 10 fölé is, de nálam nem ez az általános. Legalább kiderült. Akkor a kérdezőnek itt a válasz.
Ha nyúzod sokat a gépet akkor kell a jobb, ha nem akkor felesleges.
Ami furcsa volt, hogy a cserénél fekete volt az olaj, de az még nem nálam került bele, és ki tudja mennyit futott és hogyan....
Nalunk nagy mértékben attol koxosodik az olaj hogy forog a motor 10000felett eleg könnyen. Es a gyuruhoronyban, hengerfalon az olaj atlepi a koxosodasi hőmérsékletet. Lehet aki nem nagyon forgatja a motorjat annak jol birja de nalam a repsol leszerepelt. Már csak attol is hogy az uj olajjal zajosabban jart a blokk es nehezebb volt vele valtani mint a hasznalt motullal.
Hát megint mint autószerelő szólnék csak a témához, (lehet motornál másképp van). Az olaj elszíneződését nem hiszem, hogy az olaj okozza, az minden esetben a motorról ad jelzést, én tavaly repsolt tettem bele, és pont a múlt héten néztem meg hogy áll (kb 6000 km van az olajban).
Szép arany barna volt, olyan mikor beletöltöttem.
Ha logikusan belegondolok az alábbi dolgok miatt színeződhet az olaj (csak szerintem, így ne vegyétek eskünek:-D):
- Légszűrő és az ő kis állapota fajtája (pl sportlégszűrő)
- Használat módja (Város, hegyi levegő?)
- Motor kopottsága, állapota (szelepek?!)
- Kipufogó fajtája (Elvégre itt távozik a korom is.)
- Gyújtás, gyertya.
- Váltó állapota.
Nem is sorolom tovább basszus sok minden van na.
Ami engem illet, idén motul-t kap, de nem azért mert istenkirálycsászárolaj, hanem kivácsi vagyok milyen lesz a váltó utána.
Azt azért nem jelenteném ki, hogy az egyik olaj sokkal jobb a másiknál grrrrrr. Szezon végén leírom, nálam mi változott az új olajjal, de ez csak az ilyen nyugger városi, néha kirándulós motorra lesz igaz. Aki kimegy a ringre netán, na ott már biztos más lesz. Oda kell a qdrága. Vagy annak a srácnak vagy lánynak aki tavaly nyáron úgy ment el mellettem, hogy a kanyarban az aszfalt és közém még befért motorral együtt, úgy bedöntötte a gépet:-D Azóta is haragszom rá a motorozási tudás miatt:-D
Szép napot!
u.i.:
Banyek nekem nagyon hiányzik már egy jó kanyargás....szegény meg ott árvátlankodik a garázsban:-(
Akkor jó az olaj ha összeszedi a kokszot. Lebegteti. Nem hagyja leülepedni.
Igaz, mindenkinek szúrja a szemét a sötét színű olaj ,de az nem feltétlenül jelent rosszat!
Jo akkor ugorja at a szemed az elszinezodest. En egy olyan olajban nem bizok ami 5000km alatt szinte elfeketedett mig a motul 8000 nel is szep vilagosbarna volt ugyanaz a felhasznalas melett... Biztos jobb volt a szurom es a koxot kiszurte a motulbol
8000et mentem a motullal, 5100zal es meg ugyis csendesebben finomabban jart vele a motor mint a repsollal uj korában, nem lehet hogy valami hamisitvanyt kaptal?
Ja es nem volt meg 8000nel sem annyira elszinezodve mint a repsol mar 3000nel. Nalunk az 5100 bizonyitott, hornetnel joval hegyesebb motorban is.
Üdvözletem!
Bár én nem istenitem egyik olajat sem, én most probáltam ki először a motul 5100at
, az első 100-200 km-en nem vettem észre változást. De az elmúlt napokban amikor tudtam motorozni, akkor már éreztem hogy furcsán elpuhultak a váltások.
Elég furcsa volt úgy váltani h nem éreztem, hogy most feljebb kapcsoltam e vagy
sem. Kicsit megszoktam h be kattant a fokozatba és nem bele huppant
Ezt most még szoknom kell.
Ettől függetlenül szerintem jó választás a repsol is!
Jahh meg én örülök ha idén 6000et beletudok tekerni a gépbe...
Én is olajcsere előtt állok. Engem meggyőztetek a Motul 5100-ról. A kérdésem az lenne, hogy én otthon ki tudom cserélni magamnak? Nem vagyok teljesen amatőr. De még ilyent nem csináltam. Tippeket kérnék, gondolom egyúttal olajszűrőt is kell cserélni. Leírná valaki a folyamatot és tippet hozzá?
Köszönöm!
Megvilágosodta, itt lesz a kutya elásva. Néha pörgetem 10 fölé is, de nálam nem ez az általános. Legalább kiderült. Akkor a kérdezőnek itt a válasz.
Ha nyúzod sokat a gépet akkor kell a jobb, ha nem akkor felesleges.
Ami furcsa volt, hogy a cserénél fekete volt az olaj, de az még nem nálam került bele, és ki tudja mennyit futott és hogyan....
Szép arany barna volt, olyan mikor beletöltöttem.
Ha logikusan belegondolok az alábbi dolgok miatt színeződhet az olaj (csak szerintem, így ne vegyétek eskünek:-D):
- Légszűrő és az ő kis állapota fajtája (pl sportlégszűrő)
- Használat módja (Város, hegyi levegő?)
- Motor kopottsága, állapota (szelepek?!)
- Kipufogó fajtája (Elvégre itt távozik a korom is.)
- Gyújtás, gyertya.
- Váltó állapota.
Nem is sorolom tovább basszus sok minden van na.
Ami engem illet, idén motul-t kap, de nem azért mert istenkirálycsászárolaj, hanem kivácsi vagyok milyen lesz a váltó utána.
Azt azért nem jelenteném ki, hogy az egyik olaj sokkal jobb a másiknál grrrrrr. Szezon végén leírom, nálam mi változott az új olajjal, de ez csak az ilyen nyugger városi, néha kirándulós motorra lesz igaz. Aki kimegy a ringre netán, na ott már biztos más lesz. Oda kell a qdrága. Vagy annak a srácnak vagy lánynak aki tavaly nyáron úgy ment el mellettem, hogy a kanyarban az aszfalt és közém még befért motorral együtt, úgy bedöntötte a gépet:-D Azóta is haragszom rá a motorozási tudás miatt:-D
Szép napot!
u.i.:
Banyek nekem nagyon hiányzik már egy jó kanyargás....szegény meg ott árvátlankodik a garázsban:-(
szóval a többség azt mondja simán jó a motul 5100... ha jól értem...
Igaz, mindenkinek szúrja a szemét a sötét színű olaj ,de az nem feltétlenül jelent rosszat!
Az meg, hogy hány km-t bír, függ a használat jellegétől is.
Ja es nem volt meg 8000nel sem annyira elszinezodve mint a repsol mar 3000nel. Nalunk az 5100 bizonyitott, hornetnel joval hegyesebb motorban is.
Bár én nem istenitem egyik olajat sem, én most probáltam ki először a motul 5100at
, az első 100-200 km-en nem vettem észre változást. De az elmúlt napokban amikor tudtam motorozni, akkor már éreztem hogy furcsán elpuhultak a váltások.
Elég furcsa volt úgy váltani h nem éreztem, hogy most feljebb kapcsoltam e vagy
sem. Kicsit megszoktam h be kattant a fokozatba és nem bele huppant
Ezt most még szoknom kell.
Ettől függetlenül szerintem jó választás a repsol is!
Jahh meg én örülök ha idén 6000et beletudok tekerni a gépbe...
Ja és erről mi a vélemény?
http://alkatresz.forensis.hu/t...
vagy maradjak a motul nál?