Sziasztok!
A mai szép időt nem lehetett kihagyni, szóval 2hét után csak elővettem megint a darazsamat. Akksi bele és pöcc-röff indult is
Még elrakáskor gondoltam kipróbálom a Repsol féle lánc spray-t, szerintem jobb mint a Motulnak a fehér színű lánc spray-e, nem taknyolja össze se a felnit, sem pedig a nadrágomat és szerintem gusztusosabban is néz így ki a lánc bár ez szubjektív.
Utolsó tankoláskor gondoltam belerakom az OMW 100-as benzint, háát nem is tudom semmi extra , a mai 120 km alatt szerintem többet is fogyasztott , mert míg a OMW maxmotion 95-el 78 km megtétele után tűnt el egy csíkom, ez most 65 km után következett be és nem is húztam annyira, mert a feneke csúszkált egy pár km-ig míg be nem melegedet .
Ma sikeresen blokkoltam az első kerekemet, egy autós társunknak köszönhetően, aki olyan szépen kifordult elém, hogy azt hittem eltaknyolok. Pedig még a szemkontaktust is felvettük , vagy lehet hogy nem volt rajta szemüveg
Mindenesetre bennem volt a para.
Remélem holnap is ilyen időnk lesz
Balesetmentes KM-t mindenkinek
Kíváncsi voltam mikor indul be a "hogyan rájuk el télre a motorunkat " kérdéskör
Én tavaly havonta indítottam, aztán tavasszal amikor megkapta az új kipufogót és húztam egy kövéret, kilökött egy jókora füstpamacsot. Úgyhogy csak járatni nem fogom, csak ha tudok legalább gurulni vele kicsit.
Persze nem fényszóróba gondoltam, hátsó fék és hátsó lámpának. Meg autóba, de ott is csak hátul.
Amikor megvettem a motoromat én is kicseréltem Tungsram vagy Osram valami +?0%-osra, de lehet hogy kamu, de megvagyok vele elégedve.
Az indítással csak annyit, hogy nekem (PC34) nagy hidegben (télen) max szívatóval könnyen indul, nyáron meg átmeneti időben kb. fél szívató és pillanatnyi gázadás kell indítások, utána szépen beálll a szívatóval a fordulat. De úgy látszik mindenkinek vagy egy kis trükkje
Exec! Igazad van, tényleg semmilyen elektromos kütyü nincs a karbin! Még jo hogy a google a barátunk :) Bár a vákuumban azért vannak kételyeim.
esetleg van tipped hogy hideg állapotban miért nem indul csak szivatóval?
mert a leirtak szerint tökéletesen indul gázadás nélkül inditozáskor.
Szia. Szivató nélkül meg sem pöffen? Csak abból kiindulva hogy mondtad hogy durrant indítózás közben. Nekem egy 1998-as PC34 esem van és ott például full szivatóval nem hajlandó elindulni normálisan... tekertetni kell, gáz kell neki húzni és akkor nagy nehezen elindul. Keresgéltem hogy mitől lehet nekem is volt szinkron, gyertya STB cserélve. A szerelőm javasolta hogy ne full szivatóval indítsam hanem játszak vele, és igaza lett. Szivató nélkül megpöffen és le is áll rá pár másodpercre, viszont ha indításkor picit húzom csak rá beindul és kapásból húzok rá még 1 kicsit amíg beáll úgy 2000 re a fordulat. 3 hét után is boldogan indul :)
Megerősítem. A NightBreaker-nek nagyon jó fénye van. Sokkal erősebb és fehérebb mint a mezei halogén izzónak.
Az élettartama viszont állítólag nem túl nagy és különösen érzékeny a feszültség-ingadozásokra. Nekem csak nyár óta izzik ilyen a mociban, így erről egyelőre nem tudok nyilatkozni. Még működik. :-)
Azt ajánlják hogy csak akkor kapcsolja be az ember, ha már jár a motor (elkerülendő az indítózáskor a fesz.ingadozást). Ez mondjuk PC36-nál nem játszik, mert gyújtáskor automatikusan kapcsol a tompított.
F.Levi!
Ha esetleg hülyeséget írnék le, akkor szívesen hallgatom annak kíjavítását tőled vagy aki jobban ért hozzá!
Na szóval, ha jól tudom akkor a PC36-nak karbisorra van (Nem esküszöm meg rá ,de talán Kehini) 4db karbi sorbakötve. A benzin levegő keveréket 1db karbi végzi hengerenként, tehát hengerenként 1 karbi. Mint minden karburátoron van egy pillangó szelep, ez esetben 4darabról beszélünk.
Na most jön az elméletem ami lehet hülyeség vagy nem, de majd megmondjátok: Amikor a gyújtást ráadjuk akkor elvileg itt is van egy mágnes szelep ami a benzin áramlását megnyitja!? (Autóknál van pl: Lada, Nissan , Mitchubisi "mind karbisok")
Szívatót behúzom ,de ha esetleg állt 1-2 vagy több napot a moci, akkor indítózáskor nem biztos, hogy egyből van üzemanyag a karburátorban és ezáltal nem indul el elsőre, vagy csak kis gázadásra indítózás közben indulna be.
Na már most ha gyújtás ráadása után a szívatót behuzom és ezután kb 3 másodpercig teljes gázon tartom akkor a pillangószelepek kinyitnak , ezáltal keletkezik szerintem annyi vákum, hogy a karbiba megjelenjen az üzemanagy. Ezáltal könnyebben indulna be.
Ezt csak azért irtam le, mert nekem nem indul be szimplán csak szívatózásra a mocim, ha csak nem adok egy kis gázt neki indítózáskor. De kb. másfél hónapja ezt is csak kiváncsiságból csináltam, hogy úgy indítom be mint az egyik kocsinkat, hogy még indítózás előtt rátaposok a gázpedálra. Aztán azóta hideg állapotban mindig így indítom be, melegen meg semmi, csak start.
Remélem úgy ahogy érthető voltam, aztán ha valamit rosszul tudok, azt kijavítjátok
Teljesen felesleges hetente elinditani, ennek a nem indulasnak kell a vegere jarni. En osszel leteritem egy ponyvaval, tavasszal eloveszem es mukodik. Igaz a karbikbol kijaratom a benzint, neha ha jo ido van kerulok vele egyet de volt hogy 2honapig ra sem neztem es teljesen jol indult
Év elején vásároltam használtan, 2001-es PC34 CB600-as.
Általában mint ahogy most is MOL-nál tankolok bele 95-öst. Nyáron szépen ment egy darabig aztán volt, hogy menet közben leállt, amikor visszaváltottam kereszteződésben.
Télen már nem fogom használni, de hetente beindítom, hogy érezze a törődést..... Már ha életre kel újra.
Már annyit indítóztam, hogy az akksi sem bírja.
Nem olvastam a korábbi benzines hozzászólásokat itt, nem gondolom, hogy egy egyszerű ülepítéssel lehet ezt vizsgálni....
Zoli
Szia Zoltán, és Üdvözletem mindenkinek!
Én csak érdeklődnék, hogy neked milyen évjáratú a Horneted? És, hogy általában milyen üzemanyagot szoktál beleönteni?
Nekem PC36 van és ha 1-2 hét után indítom be, akkor szívató fullra , majd 3mp-ig csutkára húzom a gázt majd elengedem és indítózok. Legtöbbször egyből életre kell.
Én valahogy még mindig nem értem ezt az adalék kiválást a benzinből, mert szoktam kisérletezni, hogy egy befőtes űvegbe beleöntök kb 2deci benzint és lezárom, és várom hogy mi történik...
PL: Mol 95 3 hónap múlva kezdet az alján egy barnás keveredés képződni. OMW 95 MaxMotion már július óta van egy űvegben, de ez idáig semmi váltózás (Mindig ezt az üzemanyagot használom). 2hete raktam el a Hornetomat most OMW 100 van benne (csak kiváncsiságból raktam most ezt bele) szintén 2deci egy űvegben, bár 2 hét alatt csodálkoznék ha elszíneződne. Hozzáteszem, hogy az űvegeket 1x sem rázogatom. Csak annó szezon elején volt erről egy kis vita a benzinben lévő adalékokról, hogy kiválnak így meg úgy, aztán gondoltam kísérletezek egy kicsit. Ja azt még hozzátenném, hogy szerintem a mol 95-ben kevesebb adalék kell, hogy legyen a többihez viszonyitva gondolom én.
Remélem sikerül a hiba okát megtalálnod!
Szia!
Köszönöm, hogy reagáltál. Kiszedem a gyertyákat, és készítek képet amint tudok. De érdekelne addig is, hogy ni a bánat lehet az aoka annak, hogy szervízben kicserélték a gyertyákat, kipucolták a motoromat, hazajöttem vele és egy hét után megint nem indul?
A sok indítózás talán? A hideg idő? Új benzint öntöttem bele mert mondták, hogy a régi benzinben kicsapódik a sok adalék... A karbi alján kieengedtem a benzint is, mert arra gondoltam, az lehet az oka... Hülye vok hozzá.
Megint gyertya. De nem kell cserelned. Csak tisztitsd meg es meg kell javitani azt a hibat. Vedd ki a gyertyakat es keszits egy lehetoleg jo minosegu fotot es tedd ide hadd lassuk.
Sziasztok!
Kérném valaki segítsen!
Motorom (Hornet 600) most (sokadjára) karbitisztításon.
De sajnos megint nem indul. Legutóbb kicserélték a gyertyákat is.
Indítózok többször egymás után, de semmi. Volt már durranás is a kipufogóból indítózás közben. Kb. 1 hete nem használtam.
Nem akarom megint szervízbe vinni.
A mai szép időt nem lehetett kihagyni, szóval 2hét után csak elővettem megint a darazsamat. Akksi bele és pöcc-röff indult is
Még elrakáskor gondoltam kipróbálom a Repsol féle lánc spray-t, szerintem jobb mint a Motulnak a fehér színű lánc spray-e, nem taknyolja össze se a felnit, sem pedig a nadrágomat és szerintem gusztusosabban is néz így ki a lánc bár ez szubjektív.
Utolsó tankoláskor gondoltam belerakom az OMW 100-as benzint, háát nem is tudom semmi extra , a mai 120 km alatt szerintem többet is fogyasztott , mert míg a OMW maxmotion 95-el 78 km megtétele után tűnt el egy csíkom, ez most 65 km után következett be és nem is húztam annyira, mert a feneke csúszkált egy pár km-ig míg be nem melegedet .
Ma sikeresen blokkoltam az első kerekemet, egy autós társunknak köszönhetően, aki olyan szépen kifordult elém, hogy azt hittem eltaknyolok. Pedig még a szemkontaktust is felvettük , vagy lehet hogy nem volt rajta szemüveg
Mindenesetre bennem volt a para.
Remélem holnap is ilyen időnk lesz
Balesetmentes KM-t mindenkinek