En meg kovetem az adott motorhoz adott utasitasokat. Nalam ez 12 ekm es 55 ekm alatt nem volt gond. Nalam a 6 ekm kn 10 turanap.
De mindenki ugy csinalja ahogy akarja. Gyertyat is cserelhetnek 9 ekm-nkent megis cserelem az eloirt intervallumnak eloirt 18 ekm-nel akkor is ha semmi baja.
Szerintem az 1 év km futástól függetlenül indokolt a csere inkább az olajgyártók és szervizek marketing fogása, mert egy olajnak a minősége 1 év alatt ha 2-3 ezer km megy a motor nem fog elhasználódni. Mikor gyártástól számítva simán 5 évet ráirnak minősége megőrzésére akkor 1 év alig használat mellett azaz olaj nem lesz rossz még egy szezonra. Igen vannak gyártók akik 10 ezret írnak intervallumnak az mondjuk már szerintem sok főleg olyan motornál ami tizenezreket pörög. Én véleményem hogy 5-6 ezer ami tényleg ideális lehet nem is sok nem is kevés. Én egy Kawasaki ER-5-nél így csináltam 30 ezer km-en keresztül és nem volt gond.
Motorgyartoja valtogatja az eloirast. 6-10-12 ekm eleg gyakori eloiras. De az egy ev altalaban futastol fuggetlenul elo van irva. De kivetelek mindig vannak eloiras szinten is.
Hasamra csapók és azt mondom 2 1/2 szezon kell hogy elérjem a 6ekm.... itt már felejtős a "hamarabb nem indokolt" csere intervallum!
Cirka 4ekm-t mentem olajcsere óta, de tavasszal azzal kezdek.....!
Hogy a Honda ilyen e azt nem tudóm, de a gyártók előírnak hónap vagy km utáni olajcserét!
De azért jó tudni hogy friss olajjal nem kopik a gumi és nem fogyaszt sokat
Én a téliesítést,olaj csere,olaj szűrő,légszűrő,kimikszolva a moci,a tank feltankolva adalék anyagal.A kipufogó betömködve.....így csinálom,sose volt semmi gond,ja az aksi kivéve,és néha cséptöltésre ráteszem...
Nekem kicsi kacsóm van méég éppen hogy befértem
Max akkor fogók pánikolni, ha a tömités megadja magát, de akkor fogom és kicserélem
Neem tudom, az elmult 3évben mindig kiürítettem az úszóházat és nem volt gond a 4-5 hónap hibernáció...
Az hogy nem pöc röf indul elsőre na bumm, 7-8sec és beindul
A karburator full aluminium,nem rozsdasodik,viszont a benzinbol kivalo adalekok prima zold takonnyal vonjak be a jaratokat,ami eldugitja.Tankold tele Bar ez se jobb,a benne levo ethanol megkoti a vizet,ami alul gyulik ossze,volt tankom ami felig volt toltve.A felso resz szebb volt mint az also szetrohadt.
Mert én meg úgy gondolnám hogy ha a tankot teletöltve benzinnel kell eltenni hogy ne rozsdáljon akkor ez a karburátorra is érvényes,de akkor ezek szerint mégse abból kijáratni a benzint és úgy hagyni tavaszog. Nem kezd majd rozsdálni?
Idén volt karbi tisztítás és szinkron. Eltettem a mocit aludni de nem járattam ki belőle a benzint. Most járattam volna,de nekem is nehezen indult, sőt bemelegedve még a fordulatot is szenvedve vette. Tavasszal úgy látszik megint befigyel a tisztítás-szinkron kombó.
2011-től van "ráncfelvarrt". Addig csak a váz a teleszkóp és fényezés színében voltak változtatások (tudtommal). Útána kicsit CB1000R utánérzés lett :)
De mindenki ugy csinalja ahogy akarja. Gyertyat is cserelhetnek 9 ekm-nkent megis cserelem az eloirt intervallumnak eloirt 18 ekm-nel akkor is ha semmi baja.