Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Te a motoron ülve érzel bármit is nagyobb fékezéskor vagy lassú, enyhe fekezéskor a piroslampahoz guruláskor?
Ha nem érzel pulzálást akkor menj el egy másik vizsgahelyre és kapja be az a vizsgáztató.
Amit javasoltál - a féktárcsák állapotának motoron történő ellenőrzése - az teljesen logikus és ésszerű. Ezt már csak a magam megnyugvása érdekében mindenképpen elvégezzük.
Bár tulajdonképpen számomra a féktárcsás sztorinak a konklúziója, hogy bármit mérek és bármit tapasztalok az szinte lényegtelen, mert minden a fékpadon dől el!? Ha a vizsgabiztos azt mondja, hogy a fékhatás nem megfelelő, akkor azt tényként kell elfogadni. Persze hallottam ezzel kapcsolatban különböző városi mendemondákat, de én nem hiszek ezekben. .. Biztos vagyok abban, hogy minden 10-20 éves motorral közlekedő társam azonnal új féktárcsákat rendel, ha olyan helyzetbe kerül, mit én.
Szereld vissza a motorba, menj vele egy kicsit és a motoron mérd meg az ütést, az alu agyét és az acél tárcsáét is. Kiszerelve nem tudod megmérni mert a csapokon elmászkál a tárcsa.
Sziasztok,
Hát futottam egy nagy kört a tárcsafék kapcsán és az alábbiakra jutottam.
A gépész ismerőseim is megállapították, hogy tényleg nem lehet felszabályozni az első tárcsákat.
Viszont az én gyári Sunstar féktárcsáimnak a mechanikai mérések szerint olyan minimális a kopása (0,3 mm), illetve olyan kicsi az ütése (1 tized mm), hogy a szakemberek ezt hibátlannak minősítették,.
A fentiek után úgy döntöttem, hogy visszateszem a motorra féktárcsákat és boldogan és tünetmentesen használom újabb 2 évig.

Ezek után nyilván másban is felmerülhet az a kérdés (ami bennem is), hogy akkor a műszaki vizsgán miért mondták, hogy cserés a hullámos tárcsa, illetve miért mutatta a fékpadi mérés a nem egyenletes fékteljesítményt?
Meglevegöztettem
Sunstar a gyári.
amúgy siman vennek bontottat töredék áron, 06 70 317-90-83. neki szokott lenni.
"mas baj lesz ott nem a tarcsa, egy 5mm szeles tarcsa ugyanugy fog mint egy 3.5mm-es, ha minden mas rendben van...."

Erre én is gondoltam, de a mérésen kívül nincs semmi hibajelenség.
Az a baj, hogy nem tudom pontosa mennyi Km van a féktárcsában, mely - szerintem - már nem is az eredeti, hanem Sunstar típusú.
Egyébként milyen gyártmányú féktárcsa volt a 2002-es Horneteken?
ha hullamos azt nem tudjak szabalyozni, azt ki szoktak "huzni". egyszer sikerult lakattal elindulnom, elgorbult, de egy szaki megcsinalta. Valahol rákosakárhol volt, sajnos nem tudom már pontosan. kérdezd meg őt, hátha tud segíteni
http://derivo.hu/index.html
"Nem lehet szabályoztatni....próbálták már sokan".
Hú ezt gondolom, hogy sokan próbálták már a javítást, mert mikor megláttam az új tárcsák árát a neten (60eFt x 2 db), nem voltam boldog.
Persze egy 16 éves motorra elég furcsa érzés lesz csak a féktárcsákra elkölteni 120.00 Ft-ot, de hát ez van. Ha "majmot" vettem, ne sajnáljam "banánra" a pénzt.
Érdekes, hogy már > 30 éve motorozom a sokadik gépen, de a féktárcsákkal még sosem volt dolgom...
"56 ezer van a vasban. Bevittem, bejelenteni vizsgára, azonnal fékpadra tették. Még nincsen bent a rendszerben. Az eredeti tárcsavastagság, 4,5 mm."

A féktárcsáid még az eredetiek? Ha igen, akkor nem olyan rossz az 56 ezer megtett Km. Persze jó lenne egy picit még meghosszabbítani az életét egy gépmunkával. Remélem sikerül valahogy kivitelezned a hullámok eltüntetését, bár a hozzászólások nem sok jóval biztatnak. Nyilván az új féktárcsa árak már korábban is sokakat elgondolkodtattak, hogy megpróbálják olcsóbban megúszni a fékjavítást.
Én nem tapasztaltam a motoron olyan jelenséget, amely bármilyen fékhibára utalt volna. A fékbetétek és a fékolaj 1/2 éve voltak cserélve, a féktárcsák nem, mert a vastagságuk ~ 4,6 mm.
A múlt héten műszaki vizsgára vittem a motort és a fékpadi mérés során / közben mondta a biztos, hogy hamarosan cserélni kell majd a tárcsákat, mert nem egyenletes a fékhatás, hullámos a tárcsa és üt. Szerencsére átengedték a vizsgán a motort (még éppen benne volt a megengedett tartományban), de javasolták a féktárcsa cserét.
Innen indult a kérdés, hogy fel lehet ezeket gépműhelyben szabályozni?
56 ezer van a vasban. Bevittem, bejelenteni vizsgára, azonnal fékpadra tették. Még nincsen bent a rendszerben. Az eredeti tárcsavastagság, 4,5 mm.
Neked most üt a tárcsa, pumpál a fék vagy gyenge a fékhatás ?
Nem lehet szabályoztatni....próbálták már sokan
mas baj lesz ott nem a tarcsa, egy 5mm szeles tarcsa ugyanugy fog mint egy 3.5mm-es, ha minden mas rendben van....
Hű, ez nem hangzik jól, akkor lehet, hogy nincs olcsó megoldás? Pont most akartam behozni ide a szomszéd cég gépműhelyébe, ahol ismerek a szakikat. Előzetesen a motoron mutattam nekik, hogy miről lenne szó, de a perselyen mozgó tárcsa miatt nem ígértek biztos eredményt. Ők is feltételezték, hogy nem lesz elég az eredeti felfogatási pontoknál rögzíteni a féktárcsát, és ők is egy tárcsa-adapter készítésén gondolkodtak. Hát ahogy leírtad, egy motornál ez nem olyan egyszerű művelet, mint az autónál.
A te tárcsáid egyébként hány kilométert mentek? Én sajnos ezt nem tudom a sajátomnál, mert használtan vettem és nem ismertem az előzményét.
Nálad a 15 százados kopás nem tűnik soknak az eredeti 3,5 mm-es tárcsaszélességhez képest. Te méretted a fékhatást fékpadon? Vizsgára vitted volna a motort?
Nem tudod felszabályoztatni, a szegecsek miatt. Egy hete küzdök velük, mert a padon 30 helyett 41% a mért eredmény. Tárcsa kopása, 15 század oldalanként. Minimális. A tárcsák ütését levittem 1 tized mm- re, de a mai mérés alapján bukta. Nem ráz, a betétekben 5000 km van. Ma még játszadoztam vele. Ha így sem lesz jó, akkor egyetemes köszörű. A baj, nem a tárcsa, hanem a hordozója. Csináltam egy tárcsaméretű gyűrűt, amire ráfektettem, márványasztalon. Körbemérve, nincsen deformáció.
Hú ezt láttam, micsoda féktárcsa árak!!! 1 db ~ 60eFt, persze kettő kell(ene) belőle. Na ezért próbálom a gépi felszabályozást erőltetni. Időközben már találtam is egy gépműhelyt, ahol elméletileg vállalják.
Mielőtt bármit rendelsz, szerintem nézesd meg egy másik helyen. Elég húzós az ára ahhoz, hogy csak úgy kicseréld...
A féktárcsa felszabályozás alatt azt értem, hogy marógéppel leszedik a felületi egyenetlenségeket, már, ha engedi a használt tárcsa. Ma reggel megmértem a motoron az első tárcsákat ~ 4,6 mm az átlagos vastagsága. Ez szerintem nem olyan rossz érték, mert az új kereken 5 mm, míg a minimális 3,5 mm lehet. Ha jól emlékszem a vizsgán egyébként nem is a max. fékerőt vitatták, hanem a folyamatos és egyenletes fékhatást, melynél egyenetlenséget mértek. Ehhez fűzték hozzá, hogy ezt a jelenséget vélhetően a hullámos a féktárcsa okozza.
Szia, köszönöm, tényleg rajta van a féktárcsán a minimális érték. 3,5 mm.
attol mert felszabalyozzak, a vastagsaga nem lesz jobb, illetve a fekhatas sem lesz gyengebb mert vekonyabb a tarcsa, ellenben ha uj a betet az valoban nem fekszik fel 100%-osan a regi tarcsakra, kell neki parszaz km mire osszekopik. Tarcsakon rajta szokott lenni hany mm-nél kellene cserélni.
Lehet hogy azért volt gyenge a fékhatás, mert nemrég cseréltétek, és még nem kopott össze az uj betét a régi kicsit Bordás tárcsával.?
Nem tudom, minden féktárcsa ilyen-e, de az enyémre a rögzítőcsavarok környékén rá van írva a min. vastagság. Ha a tieden esetleg nincs, akkor a könyvében kell lennie róla adatnak.