Karburátor feltétlen. És csak szetszedesnel derül majd ki , mit kell cserélni az Ő gyurukon kívül. Akku és minden folyadék csere, itt is csak a fék tartály levetelekor látod mennyire károsodott.
Ami már kérdéses az a dugattyúgyuruk, mennyire párás helyen volt. Rozsdált e és mennyire. Gumik szinte biztos cserések meg jó állapotunak tűnve is.
Jól át kell nezni. És mégegyszer jobban.
"A forgalomból rég kivont, ill rég nem használt motorok tudnak meglepetésekkel szolgálni".....
Mi lehet a meglepi?-ha van tapasztalat
Német motor van kinézve, 1 ideje tuti, hogy áll.
Soros 4hengeres léghűtéseseknél a 2 belső henger szokott hamarabb megkopni, de ez kb 150e km után jelentkezik. A vizesek ebből a szempontból jobbak. Kiegyensúlyozottabban kopnak. Sajnos 5-7 éve a nagyon kihegyezett vasak tényleg el tudnak hullani 50-70ekm alatt, de ez a kategória nem nekünk szól, meg az is csak azért sztm! mert betartják az extra 15000km-es csereperiódust. Ha 5-6000km-t vagy felhasználástól függően sűrűbben cserélnék az olajat akkor az is tudna 100ekm feletit is. De ez még mindig nem a mi kategóriánk. A miénk a megfizethető árú tartós vasak, amik nem a totális kihegyezettségről szól mint a mai sportmocik minél kevesebb alkatrészből, és minél kevesebb anyagból..
Henger elrendezés, meg hengerszám egy olyan dolog ami tényleg ízlések és pofonok. Pld én is hihetetlenül szeretem a sor2-t! Egyszerű, olcsón fentartható, olcsón szereltethető konstrukció. A sor4 sok alkatrész, a V2 szintén a maga 2db vezérműláncával, helyigényes elrendezésével. Talán a sor3 az igazán tuti, de mivel a kínálat elég karcsú belőle ezért nekem a sor2 a befutó. Az 1hengeres meg volt nekem, és a zsibbasztás garantált. Pedig csak 350en volt. Jelenleg egy NC750XD 2016-ost tudnék magamnak elképzelni. De maradok a kis CBF500-amnál, mert ezt már megfizettem, csak 47000km van benne, és még vagy 2x ennyit el fog tudni menni, pedig saját magam állítása szerint rossz gazdája vagyok a gépnek. Még teljesen gyári a kompresszió pld, pedig szinte csak hidegen használom a vasat. Beindítom, go digitális gázállással a mh-emre, és 5km-en belül leállít. Este hazafele ugyan ez. Meg is eszi az olajat a vas 4000km alatt. Érzem a váltón hogy már akadozik, ideje olajat cserélni. És nekem sem fogy 1 gram sem az olajból.
De legalább nem is akarok senkit meggyőzni arról hogy csak az X hengeres és ilyen-vagy olyan elrendezésű motor a motor, a többi az csak amolyan próbálkozás.
Az S4 szerintem onnantól kezdve lesz nagyon jó (és feltételezem a BMW és a Honda 6 hengeresei is), amikor már tényleg nagyon drága lesz a játék... mert ezekkel menni kell, napi sok kilométert sok napon át, évi sok alkalommal.
Szeretem a Divit, szó se róla... de az adott nap első 3-400 kilométerén bármi ami kicsit karakteresebb (nyersebb) jobb lenne. Mondjuk most már keveset is használom. Tavaly elugrottam vele a Zemplénbe meg vissza a létező legkisebb rendű aszfaltos utakon a Tisza mentén. De ez se volt távolság.. irányonként kicsit több mint 4 óra... na ezt bármin ki lehetett volna bírni ami megy olyan gyorsan, a szar utakon mint a Divi tud.. De ha csak egy stabil 120-at tud utazni, akkor is.
"Egyáltalán nem értem mit lehet őszintén szeretni az S4-ben"
Meg is válaszoltad: "Az hogy kényelmes, simán jár, nehéz lefullasztani, ha olyan akkor már alapjáratról használható az összes fokozat." Ja hogy neked ez nem élvezet és ettől megalszik a tej a szádban...
Szubjektív dolgok ezek és az életben nem tudnánk meggyőzni egymást, ne is erőlködjünk
Na én mások hasonló vészmadárkodásai miatt nem mertem sokáig egyhengeres motort venni, ami így utólag nézve nagy hiba volt.
Emlékszem már akkor amikor a gimi végén csináltam az Ak-t, mindenki azzal jött, hogy a négyhengeres motor a valami (az oktató, motoros, tanuló egyaránt), a két henger, pláne ha sor2 az olyan, hát ha nincs pénz vegyed. Nekem persze nem volt, így beértem a sor2-vel.
Na most így majd százezer nyeregben töltött kilométerrel bölcsebben azt mondom, hogy ezek mind beszűkült agyú idióták voltak, és valószínűleg műmájerek is a javából. Szóval ha engem kérdez valaki, milyen motort vegyen, vegyen olyat ami tetszik neki. Ha kezdő, nyilván jobb ha olyat vesz ami relatív gyenge max 50-60 lovas, később meg az vegyen istenített 4hengeres motort, akit amúgy sem zavar ha megalszik a tej a szájában. Egyáltalán nem értem mit lehet őszintén szeretni az S4-ben. Az hogy kényelmes, simán jár, nehéz lefullasztani, ha olyan akkor már alapjáratról használható az összes fokozat. Na ez szvsz minden csak nem élvezet.. pont ilyen egy átlag személyautó is. Az S4-ben egyetlen egy dolog szerethető igazán, az az hogyha erős, akkor igen fölényesen tud menni. Na de ez önmagában szerintem elég karcsú... és olyan tettekre is ösztönöz a örömök keresése közben, amit jobb nem életvitelszerűen űzni.
A pontos idézetben még véletlenül sem szerepel a léghűtéses technika, te viszont tényként kezelted azok alávalóságát, mi alapján? tapasztalat? A nép szája és a valóság között szakadéknyi a különbség, értem ez alatt leginkább a netes fórumokat, ahol helyreigazítás nélkül olvashatóak a hülyeségek. Egyszer én is kellemetlen helyzetbe kerültem, ez még a CB500 fórum kezdete környékén volt. Egyik barátom privátban kért tanácsot tőlem motorvásárlással kapcsolatban, ráadásul egy 400-as Inazuma volt az alany. Akkor a szokásos közhelyeket tudtam csak felsorolni, "nagyobb illesztési hézagok", "nyersebb motorhang", "esetenként forszírozott üzemben magasabb olajfogyasztás"...stb, vagyis olyan dolgokra hívtam fel a figyelmét amiről én is hallottam de nem a saját tapasztalataimon alapultak. Így lett az én barátomnak Inazuma helyett CB 500-as Hondája, amit persze nem bánt meg, de sokszor felemlegette a 400-as Inazumát is ami jobban tetszett neki. Eltelt néhány év, tartottuk a kapcsolatot sőt még a motorja apróbb hibáit is javítgattam, majd az történt hogy egy hirtelen szerelem hatására megvettem a 750-es Inazumát, legyintve az előítéletekre miután a próbakör során egyszerűen nem akartam róla leszállni...
A használat során minden megdőlt amit addig gondoltam vagy hittem, mások tapasztalatára vagy véleményére építkezve, a motor a tavasz és ősz közötti teljes időszakot figyelembe véve inkább alul hűtött, de 40°C-ban is elmegy gond nélkül 130°C-os olajhőmérséklettel is, természetesen ha nem sajnáljuk bele a minőségi kenőanyagot. Olajcserétől olajcseréig soha nem kellett olajat után töltenem és úttalan utakon is derekasan helytállt. Az egyik inazumás barátom ezerkettesében 120ezer km van, idén tavasszal volt állapotfelmérésen és még a gyári tűrésen belül vannak a paraméterei... én meg korábban lebeszéltem róla egy olyan ismerősömet aki adott a véleményemre, mit ne mondjak kellemetlen szituáció, még akkor is ha konkrétan nem láttam a kiszemelt motort és még az is lehet hogy egy feneketlen zsáktól mentettem meg, mert minden motort tönkre lehet tenni.
Idén tavasszal volt alkalmam belegázolni térdig a magyar autópiac pöcegödrébe is, pedig nem a párszázezres kategóriát céloztam meg. Kezdődött az információ gyűjtés ami alapján felállítottam egy 3-as sorrendet, aztán érdekes módon az a kocsi nyert amit az olvasottak alapján korábban az utolsó helyre soroltam... Szerencsére azóta is probléma nélkül használjuk de az ezt megelőző 2 hónapnyi autó keresgélés már egy másik cifra történet ami nem motoros oldalra való.
Minden véleménynek felelőssége van, te leírod, más elolvassa, majd az is a maga módján adja tovább, így aztán a féligazságok is elvesznek, a valóságból pedig nem marad semmi. 50ezer km a Trabik és Wartburgok világában sem jelentette a közelgő véget, egy jóval komolyabb konstrukciónál ilyet leírni elég bátor húzás, főleg újságírói részről, pedig azt hinnénk hogy ők értik...
Az 500 ba a magyar papírosoknak is bele kéne férnie.
Saját tapasztalat alapján a gumi alkatrészeket érdemes rendesen szemügyre venni, illetve olyan motort próbálj venni ami napi használatban volt.
A forgalomból rég kivont, ill rég nem használt motorok tudnak meglepetésekkel szolgálni.
Ez a cikk volt az?
500-asok 500 alatt
Mit tud a három legismertebb, kéthengeres japán ebben az árkategóriában?
Szóval te ez alapján (GS 500) általánosítottál, hogy a léghűtésesek meg a kihegyezett motorok -(most találgatok) amire a cikkíró nyilván utalni akart, hogy drágábbak, rizikósabbak lehetnek idősebb korukban mint ezek az igénytelen szaladgálógépek- 50 000 kilométer felett már időzített bombák. Hát szép.
Egyébként a GS 500-ak is csuklás nélkül elfutnak 100k fölé, max egy vezérműlánc cserével.
Nyilván nem pontosan írtam, de akkor itt a pontos idézet:
"Pedig ebben az árkategóriában mindenki nyugodt lehet, hogy a kínálat túlnyomó többsége messze elhagyta a bűvös 50 000 km-es határt, ami felett a kihegyezettebb technikáknak már minden nap ajándék. Ezek a sorkettesek azonban a maguk úrias nyugodtságával pöfögnek kilométerről kilométerre, miközben még halkan sem zúgnak felettük a lélekharangok."
Senki nem mondta, hogy 50E felett feltétlenül behalnak ezek a gépek, szó nincs semmilyen csöcsös korsóról, arra célozhatott hogy ennyi km után nincsenek már toppon azok a motorok.
Mivel nem járatom a motorrevüt, így leellenőrizni se tudom. De ha már neked van, akkor esetleg szöveg hűen idézhetnéd mit írnak, aztán majd kimegyek a garázsba és felolvasom a motoromnak, hogy most már ideje lenne harmadjára is bedöglenie.
Olvasta... a net már csak ilyen, ömlik belőle a szar, csak az a baj hogy van aki elhiszi és leírja, majd jön a következő és az is elolvassa majd leírja... és mint a lakodalmi csöcsös korsó, szájról szájra jár
Szia! 500-ból tudsz venni jó CB-t. Az enyém is németből behozott és nagyon egyszerű volt meggyőződni róla, mert adták hozzá az eredeti német papírjait. 50 ezer km meg sem kottyan ezeknek. Korábban csináltak egy 300 ezer (!) km-es tesztet, ahol ha jól emlékszem 150 ezernél cseréltek dugókat és gyűrűket. Ezzel szemben a léghűtéseseknek és a kihegyezett sportgépeknek 50 ezer km felett már minden nap ajándék.
Rizikó sajnos mindig van. A behozott gépeket szeretik papíron fiatalítani és állítólag ilyenkor még tudnak ügyeskedni a km számláló visszatekeréssel. Viszont ezek a motorok legalább rendszeresen és szakszerűen szervizelve voltak, nincsenek rommá berhelve mint egy-két hazai gép...
zolibá német, 25000, 98-as.
MINDENKIHEZ!
a kormányt lehet magasítani? A vezetékek, bovdenek mit engednek meg?
Szeretek egyenesebben ülni.