Nem lenne szabad mozognia. A kosáron lévő fogaskoszorú emlékeim szerint (ha jól látom a képen is úgy tűnik) osztott, így rugó ellenében egymásnak kellene feszüljön a két fogaskerék.
Szia!
Ha megfogom a üres kuplung kosarat és a fogaskereket, és megpróbálom ellentétes irányba forgatni a kettőt, akkor szabad mozdulnia? Bocs a tudatlanságomért, de most látom ennyire szétborítva először!
Mellékeltem egy képet, hogy könnyebben érthető legyen mire gondolok!
Első körben hívj fel egy tetszőleges Honda márkakereskedést, és kérj rá árajánlatot. Nála a Suzukinál bevált, nem is olyan méregdrágák ezek az "apróságok", ráadásul tuti gyárit kapsz.
Nem a rugó gyenge,hanem a kuplungkosár verődik be könnyebben, ezért kotyogósabban tudnak a kuplunglemezek közlekedni. Ducisan. Az új kb 100eFt és 20-30e km múltán ugyan úgy csörögni fog. Meg kell szokni!!!
99% ban egyforma a 2 blokk:
- hengerfejnél a CBF-en a szelepeknél van 1-1db alternatív kipufogó kivezetés,
- a szekunder 6. sebességfokozat fogaskerekénél van egy sebességjeladó,
- és a szekunder kihajtás 1-1,5cm-el hosszabb, a szélesebb hátsó traktus azaz felni-gumi miatt.
Sziasztok!
Nincs valakinek eladó bontott és jó (Nem csörgő) kuplung kosara CB 500-hoz? Nálam is előjött az üresben csörgő kuplung esete és úgy fest a dolog, hogy ezt csak egy kuplung kosár cserével lehet orvosolni. A rajta lévő 6 rugó okozza a csörgést. Esetleg van erre valakinek valami jobb ötlete?
A másik kérdésem pedig az, hogy a CB és CBF 500 blokk teljesen megegyezik?
Én egy ilyen német cuccot használok. Home made a dolog, bár így is arany árban van, de hihetetlenül jól működik a cucc! http://www.sportmotor.hu/album...
2011ben lett beépítve, azóta sajnos csak olyan szűk 20e km-t tettem csak meg, de 2011 óta nem kellett a láncomon feszíteni. Ugyan úgy van ahogy akkor beállítottam. Pedig rengetegszer megyek utassal, málházva, és nálam a moci inkább 5-6 litert fogyaszt mert kicsit digites a kezem.
Ettől "csak" olcsóbban vannak, főleg a lada félolajtartályosok, de erről nem én tudok beszámolni.
Sziasztok!Olvasgatam itt az oldalon hogy elég sokmindenkinek van atomata lánc olajozo beszerelve.Az lenne a kérdésem hogy a cb-sek kőzőtt van-e ilyen valakinek?Mik a tapasztalatok?Nagyábbol menyibe fáj?Mik kellenek hozzá és hol tudom beszerezni?
Sziasztok!Nincs kedve ma delutan gurulni egyet valakinek?Harasztirol indulnek es velencei to lenne a cel.Ott egy kave vagy valami.Csak egy kis gurulas.Olyan fel harom fele indulnek
Na, tegnap én is megejtettem az olajcserét, a sokak által ajánlott Motul 5100-at tettem bele. A motor mechanikus zajai mintha egy kicsit erősebben hallatszanának mint a Castrol-lal, de a váltás sokkal simábbá vált, főleg a három alsó fokozatban érezhető jelentősen. Úgyhogy tényleg nem rossz választás!
A láncot petroleummal vagy annak a finomított változatával, kerozinnal illik takarítani. A Brigéciolnak két változata van, az egyik vizesbázisú, az olyan mintha ultrával mosnád le, a másik nagy része kerozin plusz egy rakás adalékanyag. Összefoglalva, valószínűleg nem károsítja egyik fajta sem, de ha biztosra akarsz menni, akkor petroleummal (vagy kerozinnal) mosd le.
folyadék csere után nekem is kinyomta. Egyszer az első úton, utána egy meleg nyári napon. Sokat töltöttem bele.
Nekem is csöpögött a vízszivattyúnál, de nálam egy elöregedett laza bilincs okozta a bajt.
ezeket azért nézd át első körben.
Igazad van elektro-motor! Most néztem meg a Haynes manualban, valóban rosszul írtam (és rosszul is csináltam ezek szerint). A lánc ellenőrzéséhez és kenéséhez kell középállványra tenni, konkrétan a láncfeszesség méréséhez pedig az oldalsztenderre kell állítani. Ebben az állapotban kell 30 és 40 mm közötti értéket beállítani. Gondolom ha utassal vagy sok csomaggal használod akkor inkább a 40 körülire érdemes állítani, egy személlyel a 30 jobb.
'A lánc feszességét ellenőrizni és beállítani csak oldaltámaszra állított, vagy az első keréknél (első tengelynél), vagy a hátsókeréknél, a lengővillánál, megfelelő emelővel megemelt, kitámasztott motoron végezzük!
Ilyenkor a motor súlya a rugós-tagokon nyugszik, leterhelve azokat. A gyártók ennél az állapotnál adják meg a lánc megengedett lógását, feszességét. Középtámaszra állított motornál semmiképp se végezzünk láncfeszesség állítást, mivel ilyenkor a lengővilla teljesen kirugózott állapotban van, így a beállított érték nem fog megfelelni a gyártó által megadott adatoknak." http://csajokamotoron.hu/magaz...
Ha ól emlékszem letámasztott motornál (tehát lent van a hátsó kerék) ha olyan le-föl 2-2 Centi a mozgása az jónak mondható. De a lényeg hogy ha felülsz ne feszüljön ki. Könnyebb motor nagydarab zsokénál lehet hogy a letámasztott állapotban 3-3 centi is kellhet.
Ha megfogom a üres kuplung kosarat és a fogaskereket, és megpróbálom ellentétes irányba forgatni a kettőt, akkor szabad mozdulnia? Bocs a tudatlanságomért, de most látom ennyire szétborítva először!
Mellékeltem egy képet, hogy könnyebben érthető legyen mire gondolok!
engem elso sarvedo erdekelne uj/hasznalt de nem talalok, tudna valaki segiteni ?
Motoromhoz (CB500 1999-es évjárat) keresek kormány szilentet. Új v használt is érdekel. Valaki tud segíteni?
99% ban egyforma a 2 blokk:
- hengerfejnél a CBF-en a szelepeknél van 1-1db alternatív kipufogó kivezetés,
- a szekunder 6. sebességfokozat fogaskerekénél van egy sebességjeladó,
- és a szekunder kihajtás 1-1,5cm-el hosszabb, a szélesebb hátsó traktus azaz felni-gumi miatt.
Nincs valakinek eladó bontott és jó (Nem csörgő) kuplung kosara CB 500-hoz? Nálam is előjött az üresben csörgő kuplung esete és úgy fest a dolog, hogy ezt csak egy kuplung kosár cserével lehet orvosolni. A rajta lévő 6 rugó okozza a csörgést. Esetleg van erre valakinek valami jobb ötlete?
A másik kérdésem pedig az, hogy a CB és CBF 500 blokk teljesen megegyezik?
http://www.sportmotor.hu/album...
2011ben lett beépítve, azóta sajnos csak olyan szűk 20e km-t tettem csak meg, de 2011 óta nem kellett a láncomon feszíteni. Ugyan úgy van ahogy akkor beállítottam. Pedig rengetegszer megyek utassal, málházva, és nálam a moci inkább 5-6 litert fogyaszt mert kicsit digites a kezem.
Ettől "csak" olcsóbban vannak, főleg a lada félolajtartályosok, de erről nem én tudok beszámolni.
Láncot, lánckereket brigéciolal letakarítom, utána motul lánckenővel befújom, jót teszek ?
Széles utat!
Nekem is csöpögött a vízszivattyúnál, de nálam egy elöregedett laza bilincs okozta a bajt.
ezeket azért nézd át első körben.
A szerviz leírás nem ezt írja, szerintem az a mérvadó, nem ez a cikk, amit bárki írhatott, bár ebben is van ráció. A lentebbi leírások a helyesek. ;)
Ilyenkor a motor súlya a rugós-tagokon nyugszik, leterhelve azokat. A gyártók ennél az állapotnál adják meg a lánc megengedett lógását, feszességét. Középtámaszra állított motornál semmiképp se végezzünk láncfeszesség állítást, mivel ilyenkor a lengővilla teljesen kirugózott állapotban van, így a beállított érték nem fog megfelelni a gyártó által megadott adatoknak."
http://csajokamotoron.hu/magaz...