Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem ez a tanult szakmám de néhány éve végigcsináltam a 16 szelepes 400-as CB-n. A lapka nem cementált mint a szelepmechanizmus kopó felületei, vagyis teljes anyagában ugyanolyan keménységű, ezért ha profi géppel veszitek le a felesleget ugyanúgy teljes értékű marad. Arra érdemes figyelni hogy a számozott felületekből kell leszedni, így a későbbiekben nem lesz félreértelmezhető. 1-2 századot 500-as vízespapírral tükörsík felületen viszonylag hamar le lehet munkálni, de ez olyan kevés, hogy szinte a kéz melegétől változik annyit, ezt én is meglepve tapasztaltam. A lényeg hogy a mérés legyen pontos, úgy lesz precíz a számolt hézag, a szívó oldali felcserélhető a kipufogó oldali lapkával, a 16-ból 10-et fel tudtam használni, a legtöbb valami 4-5 század volt amit leszedtem, nagyobb eltérésnél cseréltem, ha jól rémlik 6db-ot kellett vennem összesen. Ha profi síkköszörűn csináljátok akkor nem lesz gond, feltölteni viszont nem lehet, ill. kiegészíteni sem szabad mással, hallottam már pengéből csinált kiegészítő hézagolásról is... a hátamon felállt a szőr!
Van közöttünk valaki aki gépész ill. autó/motorszerelés területén járatos szaki?
Mert szelephézagot állítok és 2...6 század amit el kellene távolítani a lapkákról. Kézzel csiszolni egy örökkévalóság lenne és arra sincs garancia hogy tökéletesen párhuzamosak maradnak a fölfekvő felületek. Viszont lenne lehetőségem a hézagoló lapkák méretét századmilliméter pontossággal beállítani profi síkköszörű gépen. A kérdés, hogy szabad? Nem teszünk kárt benne az utólagos gépi megmunkálással???
én motoralkatrész.eu ról rendeltem utángyártottat, NG márkájút
Ugyanannyiba adtak volna bontott gyárit.
idestova van benne, tizenpárezer km, de kopásnak nyoma sincs.
És az mégiscsak új.
Sziasztok! Valaki ha tud, Honda cb 500-as vashoz első féktárcsát, eredetit, használtat is, légyszi üzenjen. Előre is köszönöm.
Szia Sebi! Nem mindig az a jobb ami drága. A Prevent ellenőrzött és jó minőségű termékeket gyárt, nem biztos hogy egy drágább vagy nevesebb jobb választás. Az év elején ellenőrizte az NFH a forgalomban lévő fagyállókat és szélvédőmosókat, meglepve olvastam hogy a kifogásolt termékek között olyan is szerepelt mint pl. a Liqui Moly...
A Prevent is forgalmaz olyan fagyállót ami minden motortípushoz ajánlott, szerintem azzal nem nyúlsz mellé.
Sziasztok !
A prelix vagy prevent alu fagyálló megfelel a gépünkbe. vagy valami jobb márkát vegyek ?
ok....ment
Sebaj ,kiírom ide:
fat.man@freemail.hu
A Honda-cska is csipegette, de kicseréltem a szelepszár-szimeringeket, és azóta ha bejárok a (konyha) nem érzem a szagát és nem fogy!
Így van. Az digo csikóm meg még csipegeti is, így azért utána kell töltögetni. Nem bánom legalább kerül bele mindig friss olaj. Gondolom kapott már rendesen az évek alatt, ha tudna mesélni...
A teljesen zárt motorban mi baja lehet annak az olajnak? Szerintem egy kissé el van túlozva! Más dolog, hogy a motor féltése miatt én is cserélem! Sőt csere alkalmával belső tisztító adalékot is használok.
...semmi nem jött
Én a 6 ezret még a VFR miatt kezdtem el betartani. Az előzőnél és ennél is bejött, és más motoroknál is ezt csináljuk családi-baráti körben. Van vagy 8 motor. Mindnél több van írva a szervizkönyvben szerintem. Egyébként is illő lecserélni szezononként és nálam ez 6-7 ezer szokott lenni. Persze Én többnyire túrázom, munkába járni nem szoktam motorral. Az asszony CB-jébe előfordult hogy két nyarat is ment egy olaj, de akkor a km szám csak 2500 volt összesen. Az azért luxus lett volna ha bő ezrenként cserélem mert letelt a szezon.
Ha minden igaz elküldtem az email címem atesz44.

6 ezrenként? Mintha olvastam volna ,hogy 12 ezrenként van a csereperiódus (persze valamivel hamarabb előrehoztam volna én is) vagy 6 ezrenként ajánljátok?
Az asszonyom motorja egy 1997-es CB500s. Egyszer próbáltam vele ezt a Motul 5100 dolgot, de mivel nem éreztem semmi pozitívumát visszatértem a korábban is már többször használt sima ásványi 10-40-es Repsol olajra (talán rider a neve). Ezeket a gépeket még az ásványi olaj ismeretében tervezték anno a mérnökök. Van egyáltalán értelme beletenni a drágább Motult amikor hat ezrenként úgyis csere?
Üdv! ... látom, te is Békés-megyei vagy! Küld el a mail címed, s küldöm, a MANUAL-t...
Gratulálok !
Itt is keresgélhetsz !
http://motoralkatresz.eu/motorok/honda/500/234/
Szép kis motor, vigyázzatok egymásra. Itt találsz mindent egy helyen. Tudsz tipusra évjáratra szűkíteni. http://www.nagyvas.hu/
Üdv ismét, tegnap voltam meglesni a motort ....nemtudtam otthagyni :)mostmár mint CB tulaj írok közétek. Állapotáról annyit ,hogy házsártos ismerősöm aki szerint hülye vagyok ,hogy nem BMW-t vettem, kérdeztem tőle szerinte milyen idős a motor? ...idézem : "jó néz ki, de 5-6 éves biztos van . :) "

Most pedig ha lehet ismét kérném segítségeteket.
Olaj,olajszűrő,levegőszűrő, gyertya ?
Vissza olvasva olajat Motul 5100 ajánlottatok..
A többinél milyet tudtok ajánlani? Honnan szoktátok rendelni (jó lenne egy helyről a legjobbat a legjobb áron:) ) ? Javasoltok estleg valamit amit mindenképp ki kell cseréljek? (Szervízbe mindenképp elfogom vinni ezen felül álltalános átnézésre(gumik szinte újak, láncszett szintén...))
Ismét köszönöm előre ha valaki tudna írni ezügyben ,bár még jócskán messze a szezon ,első utam ígéretemhez híven bátyámhoz Bécsbe (oda vissza 1000km) úgyhogy szeretném ,hogy minden szükséges dolog cserélve legyen.
Üdv. Köszönöm nagyon jók a képek. Így mindent tudok.
Ha már kint volt a gép lőttem pár fotót a jelenlegi állapotáról !
A Fotók amiket kértél .Ha más szögből kell fotózni írd meg ! Szerintem jól látható,alulról is készítettem agy fotót hogy lásd a felfogatást ez a utolsó kép !
Halli
Ha minden tuti és megveszed a forgalomba helyezéshez kell egy szigorított műszaki vizsga mivel lejárt külföldi okmányokkal rendelkezik ! / Ez drágább mintha érvényes lenne ! / Utána vámhivatal reg adó ez nem vészes ! Aztán biztosítás kötés alvázszámra ! Majd okmányiroda rendszámozáshoz ! És utána biztosítónál rendszámra átíratni a kötvényt amit alvázszámra kötöttél ! Mert nem látja a rendszerük és küldik a felszólítást hogy ha nem mutatod be a kötelezőt akkor leveszik a rendszámot ! Biztosítás nélkül meg nem adja ki az okmányiroda a rendszámot ! Remélem tudtam segíteni !
Köszönöm.
Halli !
Holnap délután lefényképezem és este felteszem a képeket