Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó estét Nektek is!!
A Hondán holnap megnézem. de olyan szorosan megy fel a kerék, hogy nagyon nehéz feltenni a helyére. Azt tudom, a tengelyre illeszkedő rész legalább dupla széles mint a kerék!
Szia Józsi!
Sose mértem meg, de nem is lényeges, a CB-1 rengeteg mindenben hasonlított a CB 500-hoz, a bordástengely és a lánckerék kapcsolatának megoldása egy az egyben ugyanaz volt. A lánckerék illesztése elég pontos, talán tized millis löttyenése van, de mereven nem fogja csavarkötés. Ezt először én se értettem, aztán arra jutottam ha csavarkötésen keresztül mereven kapcsolódnának akkor esélyes lenne a lazulás. Ha merev kapcsolatot szeretett volna a tervező akkor kúpos, ékes, vagy biztosítással oldotta volna meg. Itt meg alakzáró kötés van a bordástengelynél kiszélesítve, vagyis nagyobb felülettel kapcsolódik. Nyilván a teljesítményhez van méretezve és az életben nem verődik szét.
Viszont én nem vagyok gépész csak így találom logikusnak, arról nem is beszélve hogy mások is tapasztalták ezt a minimális mozgást. Ilyesmi kialakítású a lánckerék, nem biztos hogy ez a CB 500 lánckereke, de hirtelen ezt találtam ami hasonló.
Üdv Laci!
Csak én ezt furcsának találom! Milyen vastag, mekkora a hossza a lánckerék tengelyen levő részének ?
Most nézem, hogy a tied PC 32, ott valószínű ez kell.
http://www.cmsnl.com/honda-cb5...
Szerintem a Hondánál kellene érdeklődni. Bár a képen van cikkszám, az alapján próbálkozni lehet máshol is.
http://www.cmsnl.com/honda-cb5...
Sziasztok!

A képeken látható féknyereg porvédő gumikat valaki tudja honnét lehetne szerezni? A 2. képen csak a gumik láthatók, amik kellenének. Előre is köszönöm.

Üdv.: Laci
Ezt a holtjátékos dolgot csak megerősiteni tudom,az enyém is ilyen volt,és még valami....a hátsó fékbetétek (a jobb oldali) jobban kopik.
Sebi barátomnak is ez a véleménye,vagyis gyárilag ilyen.
Egészségedre, Pesten nincs sár, a víztől meg nem kell félni
Tiszteletem Józsi!
Ez a téma feljött már régebben is, a CB 500-nál olyan gyárilag, sőt az én Hondámon (CB-1) is olyan volt. A lánckereket csak határolja a rögzítő csavar, de nem szorítja meg, egyébként ez a mozgás üzemmelegen nem olyan látványos a hőtágulás miatt, csak olyankor nem nézegeti senki
Érdekes volt ilyen szempontból a Fiam AF1-es Apriliája is, ott zégergyűrűk határolták a kislánckereket, ott is volt mozgás.
Ma motoroztam! Munkába mentem a drágasággal. Reggel jobb idő volt, mint este hazafelé. Hiányzott már a mocim! Lehet a holnapi napot is bevállalom...
A Hondámon is meg van szorítva, és egy alátét nem kerül sokba, hogy ne tudd megoldani addig amíg tengelycserére nem kell sort keríteni!. Ha a borda megkopik annyira hogy a fogaskerék bordái hézaggal "kapcsolódnak" akkor nem lesz az az anya ami megfogná! Két három motorfék és kigyorsítás és megqrhatod . Hogy finoman mondjam!
Logikus amit írtál végül is, mert így csak az alakzárás adja át a nyomatékot. Hozzám már így került a motor, előtte elég gondod gazdája volt, azt hiszem láncot és láncereket is ő cserélt rajta, szerintem felfigyelt volna erre. Mindenesetre egy elég vékonyka alátét megoldaná ezt. Nem tudom direkt így csinálták-e Hondáék. Az biztos, hogy az ETZ-ken úgy meg volt mindig szorítva a tengelyen a lánckerék mintha oda lett volna betonozva :)
Gondold el, hogy ha mozog a bordástengelyen , hogy fognak a bordák a bordás tengelyen kinézni egy idő után??! De a tiétek a motor!
Az enyémen is van holtjáték, +amit én láttam másikat azon is volt! Szabad e lenni azt nem tudom .
106-os oldalnál kezdődik.
Az kimaradt, hogy a tank oldalán lévő két műanyag idomot is le kell venni.
Első lépésként lehúzod a benzincsapról a karburátorhoz menő (benzin)csövet ill. a vákumcsövet. Az első egy vastagabb, míg utóbbi egy vékonyabb cső. Utána a másik oldalon lévő túlfolyó és szellőző csöveket húzod le. Következő lépés az ülés levétele, majd a tank ülés felöli végén lévő egy darab M 6-os csavar kivétele. Ezután felemeled a tartály hátulját, kicsit hátrafelé húzva kiakad elől és már emelheted is le óvatosan. Kb. ennyi. Ha van service manualod, abban képekkel illusztrálva megnézheted. Ha nincs itt megnézheted. http://vk.com/doc229997541_361122595?hash=e59ac1e89b6c9975c1&dl=42d168f149b48c78ea
Sziasztok!

Valaki legyen szíves elmagyarázni részletesen, pontról pontra, akár képekkel illusztrálva , az üzemanyagtartály leszedését. Köszönöm.
Ne legyen holtjátéka, mert majd a kis hézag jól kiverődik és egyre nagyobb lesz!
Sziasztok! A cb-men az első lánckeréknek van egy kis tengelyirányú holtjátêka annak ellenére,hogy rögzítőcsavar rendesen meg van húzva. Ez vajon természetes és így jó,vagy tegyek egy hézagoló alátétet a lánckerék és a csavar közé? A lánckerék amúgy JT és szép állapotú. Mi a véleményetek? Köszi!
Sziasztok fórumtársak!

Ajánlom figyelmetekbe az alábbi rendezvényt, mely július 15-17 között tartatik Győrből kiindulva Ausztriában és Szlovéniában.
Remélem sokan ismeritek már a Bikemaraton versenyt, mely idén is, mint tavaly Győrből startol.
Nézzétek meg és gyertek el minél többen:
http://www.bikemaraton.hu/vers...
Én tavaly elmentem és életem egyik legjobb és legszórakoztatóbb motoros vetélkedőjén vehettem részt potom összegért.
És az idei sem ígérkezik rosszabbnak.
Szóval hajrá, lehet jelentkezni.

Üdv.: Laci
Szia!

Köszi a linket!
A keresett alkatrészt itt megrendelheted:https://citybike.hu/sct/0/

A BT 45-el 14000-et, a Metzelerrel 16000-et mentem. Ezek a gumik többet nem birnak. Sok sikert a választáshoz!
Ebben a szezonban kéne vennem egy pár új gumit.
Maradjak a sokaknak bevált Bridgestone BT 45 mellett , vagy milyen jó másfajta gumik léteznek még? (Gyári méreteknél maradnék!)
Michelin Pilot Active , Continental , Metzeller ? Kinek mi van fent?
Szia!
Itt épp egy CB500-at bontanak:
http://www.kepesmotor.hu/teles...