Korábban beszélgettem erről okmányirodai ismerőssel. Ő azt mondta, ne tegyem azt hogy műszaki nélkül használom, annak ellenére, hogy jelenleg erre van lehetőség, mert a biztosító ha kárt okozok nem fogja megtéríteni az összeget mert nem volt érvényes műszaki. Nem fogja vizsgálni azt, hogy meghibásodás vagy személyi hiba okozta a balesetet, egyszerűen nem fizet.
Az autóm, amiről írtam a városi szaladgálós, amibe évi pár ezer km kerül bele. Tisztában vagyok a műszaki állapotával.
A motorral is évi pár ezret gurulok, természetesen nem is kérdés, hogy a fék, gumi egyebek rendben vannak. Nem vagyok a magam ellensége.
A műszaki nem járt le, meghosszabbodott az érvényessége.
"Az a pár ezer forint,"
Az én esetemben kb. 40 ezer forintról van szó.
Természetesen mindenki eldöntheti, hogy ilyen esetszámoknál milyen ügyeket intéz személyesen.
Hát, ... azért én inkább ezzel nem játszom, főleg, hogy külföldön nem fogadják el a lejárt papírt.
Hozzáteszem, ha történik egy baleset, kíváncsi vagyok, mit szól a biztosító a lejárt műszakihoz?
Arról nem beszélve, hogy ha egy vizsgálat "kideríti", hogy valami kis "hiba" is volt a kocsin/motoron, ami a műszaki vizsgán kiderülhetett és javításra kerülhetett volna...
Fene tudja, ezekkel a dolgokkal én nem szeretek variálni. Főleg, hogy igazából gond nélkül lehet most is vizsgáztatni a járműveket.
Ez egy olyan engedmény, amit én pl. nem akarok igénybe venni. Az a pár ezer forint, amibe a vizsgáztatás kerül, nem ér annyit, hogy akár csak egy álmatlan éjszakám is legyen miatta, ha bármi történik.
Ez persze mindenkinek a saját felelőssége/ döntése.
Az autóm műszakija decemberben lejárt, most nyáron terveztem levizsgáztatni, de ha tényleg őszig meghosszabbítják a veszélyhelyzetet, akkor már 1 évet fogok nyerni. A motort is kellene vinnem májusban, de nem fogom. Majd jövőre.
Nekem volt már olyan csúnya, de ilyen cukros ragadós sz@rral biztos nem locsolgatnám. 2e Ft az autosol metal polish, szivaccsal fényesre varázsoltam kb. 10 perc alatt.
Sziasztok tudja valaki hogy 2009évj. cb-nek menyi a tps szenzor(fojtószelep állás érzékelő) értéke gyujtáson nem járó motornál?.4-7 volt között van valahol,de a pontos érték kellene.
Igen, az ellenanya.
Nem feltétlenül. Sokáig közlekedtem így, én is azt hittem hogy csapágy. Átvizsgáltam, újra beállítottam a csapágyat, maradt a jelenség. A CB-n nem tudom alu-e ez az anya, az előző motoromon alu volt, így nem igazán húztam meg. Mikor lapozgattam a manuált, és feltűnt a nagy meghúzási nyomaték, meghúztam utána elmúlt a kottyanás.
Minden esetre ha van időd, kedved szedd szét, ellenőrizd le bár nem tartom valószínűnek, hogy tönkrement volna a csapágyad.
Az az ellenanya, nem? Ha az lenne laza, akkor feltételezem, hogy gyorsan tudna tovább lazulni, így a kotyogás mértéke viszonylag rövid időn belül észrevehetően nőne. Nálam nincs ilyen jelenség.
Hasonló csapágyhibára utaló jelenséget, kottyanást tud okozni, ha a felső villahíd anyája nincs megfelelően meghúzva. Ez általában 100+NM szokott lenni ami nem kevés. CB- hez nincs manuálom a pontos értéket nem tudom. A videon 2:18-nál lazítja.
Japán motorról van szó úgyhogy szerintem golyós, de nem merek kijelenteni semmit. A golyós kalap szart sem ér, ha véletlen cserélni kell, csak kúpgörgőset rakj bele.
Nem tudom, mert nekem még soha sem volt annyira szar a csapágy. Sokkal sokkal hamarabb jelentkezett valami igazán csapágyra jellemző tünet mint pl a kormányszitálás.
Nem tuti ha féket behúzva nézi mert a tárcsa lógása félrevezető tud lenni.
A motorral is évi pár ezret gurulok, természetesen nem is kérdés, hogy a fék, gumi egyebek rendben vannak. Nem vagyok a magam ellensége.
A műszaki nem járt le, meghosszabbodott az érvényessége.
"Az a pár ezer forint,"
Az én esetemben kb. 40 ezer forintról van szó.
Természetesen mindenki eldöntheti, hogy ilyen esetszámoknál milyen ügyeket intéz személyesen.
Hozzáteszem, ha történik egy baleset, kíváncsi vagyok, mit szól a biztosító a lejárt műszakihoz?
Arról nem beszélve, hogy ha egy vizsgálat "kideríti", hogy valami kis "hiba" is volt a kocsin/motoron, ami a műszaki vizsgán kiderülhetett és javításra kerülhetett volna...
Fene tudja, ezekkel a dolgokkal én nem szeretek variálni. Főleg, hogy igazából gond nélkül lehet most is vizsgáztatni a járműveket.
Ez egy olyan engedmény, amit én pl. nem akarok igénybe venni. Az a pár ezer forint, amibe a vizsgáztatás kerül, nem ér annyit, hogy akár csak egy álmatlan éjszakám is legyen miatta, ha bármi történik.
Ez persze mindenkinek a saját felelőssége/ döntése.
https://alapjarat.hu/hasznos-i...
Az autóm műszakija decemberben lejárt, most nyáron terveztem levizsgáztatni, de ha tényleg őszig meghosszabbítják a veszélyhelyzetet, akkor már 1 évet fogok nyerni. A motort is kellene vinnem májusban, de nem fogom. Majd jövőre.
http://youtu.be/NsphJhLhgQ4
Tavasszal viszem fék és kuplungfolyadék cserére, akkor majd megnézetem.
Van köztetek olyan őrült állat aki ezekben a hideg napokban is kitolta a vasat?
Nem feltétlenül. Sokáig közlekedtem így, én is azt hittem hogy csapágy. Átvizsgáltam, újra beállítottam a csapágyat, maradt a jelenség. A CB-n nem tudom alu-e ez az anya, az előző motoromon alu volt, így nem igazán húztam meg. Mikor lapozgattam a manuált, és feltűnt a nagy meghúzási nyomaték, meghúztam utána elmúlt a kottyanás.
Minden esetre ha van időd, kedved szedd szét, ellenőrizd le bár nem tartom valószínűnek, hogy tönkrement volna a csapágyad.
Nem tuti ha féket behúzva nézi mert a tárcsa lógása félrevezető tud lenni.