Ez egy 4200 km -es nyugodt tempójú túra volt.
Amint alább írtam:
Ha a saját tempómban megyek, akkor 160 km -en megeszi a 17 literes tankot tartalékig (4 l).
A 3,9 l-ről sajnos nincs már képem, rég nem érdekel a fogyasztás. De akkor azt vegyük is semmisnek. Az első kép ugyanazon a túra másik napjának a fogyasztása, tehát legyen ez elfogadva, mert errol van kép: 4,37 l.
A másik képen láthatod, a saját tempós napot.
Nálam is ugyanez a helyzet a hűtővel.
Tavaly télen cseréltem hűtőfolyadékot, kimostam, lepucoltam a hűtőt faszául. Semmi nem változott utána sem.
Olajat én is 10W40 -et használok. Szarok a fogyasztására
Egyébként a fogyasztás csuklótól függ .
Amikor görögbe mentünk haverral 90-120km/h között, akkor 3,9 -es atlagom volt. Egy ezres motortól nem várok kisebb fogyit. Az amúgyis egyszeri eset volt, annál sokkal tempósabban megyek, olyankor 160 km -nél villan a tartalék
Van benne 2 sor pillangó, van egy szívócsatorna. Látszana ha port vinne be.
És megint csak ismételni tudom magam, ha egy enduro vagy krosszmotorban megfogja, a port. Ujjnyi vastag olajsár van a szivacson de a szűrt oldalon semmi, akkor az egy jól működő szűrő.
erre hagy irjak valamit. Céges autó turbós, olajhőmérővel. Nyáron +35 fok felett és télen -10 fok környékén is az olajhőmérséklet kb 90-94 fok közott van normál sebesség, közúton 100 és autópályán 130-140 körül.
Ha megzavarom akkor megy fel max 112- fokig (de ez télen és nyáron is ennyi nála). Azt nem tudom, hogy az olajat viz hűti-e benne (mint egyes Honda motorkerékpároknál).
Hűtős kérdés: kinek meddig megy fel a hőfok maximum? Nálam 106 foknál megáll, afölé nem megy, onnan hűti vissza talán 100-ig (?).
Most reggel óvatosan megtisztogattam a hűtőt, kíváncsi vagyok, számítani fog-e. Pár hónap múlva kiderül.
Ehhez kapcsolódva: van aki tartja magát a Honda által ajánlott 10w-30-as olajhoz?
Én kezdettől fogva 40-est töltök bele, épp a nyári melegek és 106 fokos víz miatt. az olaj ilyenkor 110-120 fokos is lehet (akár még több is), ezért maradtam a 40-es olajnál.
a 30-as olaj mellett szól a kicsivel alacsonyabb fogyasztás és a picivel nagyobb teljesítmény, a 40-es mellett a nagyobb védettség.
én ezen tanácsok szerint élek 20 éve:
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/080331b/
https://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/olcso_tuning_a_rossz_levegoszuro/
Csak érdekességként, már nem emlékszem, hogy ki, de azt mondta, hogy nem való a szivacs szűrő nagymotorba. Na most itt vannak a képek amik szerintem magukért beszélnek. LiquiMoly folyadékkal van impregnálva, durván 10ezer km de lehet hogy csak 8ezer km van benne. Nem csak közúton használva. Egy K&N ilyen körülmények között már nagyon rég átengedte volna a port de ez semmit.
Eladnam Arrow Thunder kipufogó dobomat. Természetesen van összekötő cső is hozzá illetve egy decat cső is, ami még nem volt használva. A dob E jeles db killer kivehető. Nélküle kellemes hangja van :)
Akkor az akkor se volt olcso.
En anno raszoktam a pr2 hatso,power elso combora,az olyan 70 re jott ki a road 5 mar kicsit tobb mint 90e,a rosso corsa ajandek volt Hinckley-ből.
Amint alább írtam:
Ha a saját tempómban megyek, akkor 160 km -en megeszi a 17 literes tankot tartalékig (4 l).
A 3,9 l-ről sajnos nincs már képem, rég nem érdekel a fogyasztás. De akkor azt vegyük is semmisnek. Az első kép ugyanazon a túra másik napjának a fogyasztása, tehát legyen ez elfogadva, mert errol van kép: 4,37 l.
A másik képen láthatod, a saját tempós napot.