Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja hát ha te is abba a kategóriába tartozol akik 1 év alatt "kimotoroznak" egy hatszázast, akkor sok kérdésem nincs, nyilván a 900-ast kell venni. (bár ez az egy év különösen fura, mert a kimotorozzuk a haccázast emberek között ez azért elég hosszú idő, mert általában nekik pár hét alatt szokott menni)
Sajnos én abba a kategóriába tartozom, akiknek ez soha a büdös életben nem fog menni. :)
én is inkább a 900-ast venném mert abba van nyomaték, nem kell szétpörgetni
600-700 ezerért már nagyon jót lehet venni csak az átiratása lett marha drága, ezért is halogatom a motor vételt
nem akarok 1 év múlva másik motort venni
majd ha tellik rá bár ahogy látom előbb van esélyem a 900-ra
neked nem lessz 600rr?
nem tudom eldönteni mejik motort vegyem mert mindegyik nagyon jó
nekem ez már gyanús.szerintem csoki ezt már direkt azért csinálja, hogy életben tartsa a fórumot
2011-ben is azok voltak!
Általános iskolai alap dolgok azért ne legyenek már tudományos hablatyok 2012-ben :)
Persze, de közel sem az a mérvadó, hogy végül milyen karakterrel bír. :) Belevauuu :)
:) Igazad van, ha egymás mellett haladnak vagy ugyanolyan gyorsulást produkálnak, akkor azonos lesz. Kimaradt egy kulcsszó :) Mindeketten teljes terheléssel gyorsítanak :)
... bocs
Aztaaaa,ennyi tudományos hablatyot!
"A henger elrendezés NEM szól bele", bocsi, beleszól.Tudod, a dugók egyszerre nem állhatnak meg. A többi elmegy.
Tévedés, a keréken pont annyi nyomaték van, hogy az aktuális menetellenállást leküzdjed. /tehát az OHV-nek nagyobb, mivel nyilván nagyobb a menetellenállása , sztem a 2c letolja a fazert, az r6-ot nem hinném/ De bocs hogy belevau!
Nem akarom lebecsülni a csokit,mert tudjuk minden hogy kemény mint az állat,de nem merném a kezébe adni a motoromat!
Az összes túramotor 250kg körül van,egy rr meg 200kg körül .A nagy suly csak pályán hátrány,de szerintem a csoki jobban túrázni fog...
Azért a bütykös gumi adna a képének.Ha az nem akkor a szeges!
Jó duma!
Na,asszem itt most meg lett mondva a frankó...
Abban igazad van hogy motorozni nem erőből kell csokikám,de majd te is rá fogsz jönni mit jelent egy 250 kilós fémtömeget terelgetni 3-400 kilóméteren keresztül..( persze ha nem az autópálya lakója leszel )
Kérdésed nem tökéletes, meg ezt nem lehet így kijelenteni, de ha azt vesszük, hogy mondjuk mindketten ugyanannyival mentek, egymás mellett és véletlenül pont ezeknél a nyomatékcsúcsoknál van a fordulat.
Tegyük fel, hogy a kerék fordulata mindkét motor esetén 1000rpm, hiszen fej-fej mellett mentek és a hajtáslánc veszteségét nem vesszük figyelembe.
Akkor tök egyszerűen ki lehet számolni, hogy Mki * nki = Mbe * nbe-ből átrnedezve Mki = Mbe * nbe / nki
Azaz abban az esetben az MT01 600Nm-t nyom ki a kerékre, a Hyód meg 465Nm-et. És igen, ilyen elbaszottul nagy számok jönnek ki kerére. És kb ennyivel fog jobban megindulni, ha ez az eset áll fenn.

Egyetlen előnye az alacsonyabbra hangolt motornak, hogy szélesebb sávban dolgozik. Minél feljebb hangolod, annál erőteljesebb lesz, viszont szűkebb sávban, ez a fizika törvénye. Egy igazi éles versenymotor jellemzően csak váltástól váltásig szól, az hogy alatta mi történik érdektelen.

De nem ilyen fekete és fehér a helyzet, mert most csak a motornak csak egyetlen egy pillanatnyi üzemállapotáról beszélünk.
Viszont nem is úgy van, ahogy a marketingesek hintik. Különben a forma 1 is egy nagy szar, hiszen a 3000-es V10-esek 400Nm-es nyomatéka is dízel körökben pl már megmosolygatót.. csak az nem mindegy, hogy az nem 2000-en, hanem 18000-en adja azt :)

A henger elrendezés NEM szól bele abba, hogy nyomatékos lesz-e egy motor. Azt úgy alles zusammen a vezérlése adja a csatornák térfogatától, kialakításától függen.. mondhatni a hengerfej láthatatlan "lelke". Egy kellően rövid löketű V2-t is ellehet az égbe forgatni, úgymond nem lesz nyomatékos és egy sor4-es gépet is kőkeményen "nyomatékossá" széles sávban dolgozóvá tenni.
A kevés hengernek egy hátránya van, mivel fizikailag nem tudsz végtelen furatot létrehozni.. ezért nagyobb lesz a lökete. És nagy löketnél hamarabb eléred azt a fordulatot, ahol a dugattyú átlép egy bizonyos sebességet, ahol egészen egyszerűen elszakad az anyag. De ettől függeltenül kaphat akár olyan vezérlést is, mint egy f1-es autó.. csak nyomatéksávba sem érne, már mechanikailag szétszakadna. Nem hiába 40mm-es lökettel, régen talán 39.7 volt a minimum szabály (és piszokjó dugattyúval), bírnak az f1-es motorok.
Csodák nincsenek, szimpla fizika az egész.
Egyedül az ellátórendszerek profibb, elektronikus szabályzása fejlődött drámai mértékben az elmúlt évtizedben, de a fizika ugyanaz maradt.
a vastag szivacs markolattól
Arról van elképzelésem hogy a tenyered miért,de ne mond el,mert nem vagyok kíváncsi a perverz dolgaidra!
Az kivan zárva hogy széttépnééé,mee a csoki kemény!
nem erőböl kell menni hanem teknikásan
nekem csak a tenyerem meg a hátam szokott fájni egy kicsit
ezen már én is gondolkodtam
gyorsulási versenyeken a 600-as sor4-esek jobb időt mennek a v2-eseknél
meg tapasztaltam is már valamennyire
a v2 jobban tép mint a sor4 de mégis lomha egy kicsit a soros motorokhoz képest mert nem pörög, vagyis csak elég lassan
most lehet hülyeséget kérdezek...nem ér röhögni:))))
az mt01 150nm és azt kb 4000-mél adja le,sz én Hyom 62 nm 7500-nál adja le akkor az teljesítménybe akkor eléri az enyém az mt01 80%-át?