Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Meg majd számolja ki valaki egyszer ha nagyon unatkozik, hogy ha bicajnál rááll a hajtókarra teljes súlyával, akkor hány Nm nyomaték lesz. Mégis szarul megy, pedig nyomaték van baromira főtengelyen. Teljesítmény meg lófasz nincs. :)
Pontosabban az első kötetének első fejezete.
Nézd.. nem akarok hosszú példát hozni.
Lényeg az, hogy egy fazer pörög tizenezret, az mt01 meg szinte semmit.. és emiatt kétszer nagyobb áttétellel tud dolgozni a fazer.. azaz megkétszerezi a nyomatékát.
Azt hogy egy adott kerékfordulatnál a kerékre mekkora nyomaték hat, azt gyakorlatilag az abban a pillanatban leadott teljesítmény. határozza meg. Had ne vezessem le. :) Ha érdekel van róla angol nyelvű írás. De pl a The Racing Motorcycle for constructors első kötete is erről szól, amiben leromboljákt ez az úgymond dízelbuzimarketing bullshitet. Tudod, neked hiába van kétszer akkora nyomatékod, ha nekem van kétszer akkora fordulatom, meg kétszer akkora áttételem :)
MT01 vs Fazer? Nyilván nem kell elhinni, de a Yamaha szerint lenyomja.
Ott a pont! 125 felett napi 2 kiló kenyér Csokikám! a 750VFR-el városba befosnál főleg utassal.
hááát,elégé nehezen hiszem hogy egy mt01-et lenyom a fazer,nem tudom cáfolni sem mert,nem vagyok technikai zseni,így csak azt hiszem amit látok vagy tapasztalok.
Csokikám,mindenféle bántás nélkül írom hogy neked először egy konditerembe kéne menned,felszedni 10-20 kilót,aztán gondolkodni olyan motoron mint pl egy vfr 750..( mondom ezt a kép alapján ).Én mentem már vfr 750el,hát barátom kapaszkodtam rendesen...itt nem arról beszélek hogy egyesbe vagy kettesbe elhúzod...azt a hülye is tudja...hanem mikor 130nál odarántasz,öcsém az még nyújtja a karod...nem beszélve arról hogy itt nem egy 120 kilós motorról beszélünk,amit ha megpakolsz,felültetsz rá valaki majdnem ott leszel hogy 250 kiló...sőt..több... nos azt egy túra alkalmával döntögetsz,tartasz...had ne soroljam...én egész télen edzek azért hogy amikor tavasszal kimegyek a 125ös motorommal,ne legyen 2 napig izomlázam és minden bajom... szal szerintem jól nézz körül,mert könnyen elő fordulhat az hogy az álommotorból rémálom motorozás lesz...
Csoki, Egy a lényeg,az sose baj,ha erős motoron ülsz,mert bár nem használod ki a teljes erejét,azért lássuk be,jó ha van tartalélod...
szerintem nyugodtan vehetsz rr-t,vagy akár zx9-et,túrázni tökéletesek,de ha pályázni akarsz,ott is megállják a helyüket,nem mellékesen egész jó a fogyasztásuk is...
azért ojan nehéz választanom mert igazábol nem mentem ojan sokat egyik motorralse hogy össze tudjam hasonlítani őket, meg mindegyikkel más úton mentem
hosszútávra keresek motort, nem akarom azt hogy most megveszem, átíratom aztán felújítom jövőre meg eladom
egyenlőre a vfr 750 teljesítti a legtöbb elvárásomat
csak 1 dolog van ami nem teccik benne hogy 2500-as fordulat alatt igen rángat
A nyomatékgörbe alatti terület, a használt fordulatszámtartomány minimuma és maximuma közötti terület (határozott integrál) nagysága a lényeg, ez a nyomatékgörbe alatti terület a teljesítmény :)
Most nem azért, hogy baszogassalak, de neked a főtengely végén van a kerék hogy ez számít?
Mert nálam, meg a legtöbb technikánál azért a kerék és a főtengely között van még egy áttétel.
És hát így van az, hogy főtengellyel ellentétben keréken már pl egy fazer 600-as nyomatéka nagyobb lesz, mint egy mt01-é. És hát jobban is megy a fazer.
Ha jóanyám meg ilyenek a válasz.. meg a szokásos dízelbuzi bullshit, akkor belemehetünk tőlem mélyebben is a témába. :)
+1
Nem régóta motorozom újra,de a tizenpár nyomaték után az én 61Nm-es GV650-em hiper állat, chopper létére,pár évig tuti megteszi amíg nem cserélem le egy 1800VRZ-re,addig tapasztalom a nyomatékot,a sebességet és a súlyt.Nem hinném hogy nsr után egy 100nm körüli 100+ lovas motor a megfelelő választás,de ki mint érzi.
csoki:vegyél egy power crusert s elférsz rajta tuti,és sok sport motorral fel veszi a versenyt,jó itt azért nem egy 900rr-re gondolok de 600 cm3-es méretben társa vagyok jó néhány túrának és nakednek
van igazság bent azért, amit te keresel csoki az a tökéletes motor :) de olyan nincs, bár az nsr-ed közel áll hozzá, de nincs bent új dugó ,
Bocsika de kb. tavaly októberben írtál aszem először ,hogy motorokat nézegetsz és még 1 centit sem haladtál az ügyben.Ez ezért nem jó az meg azért.Azok a 15km amiket mentél motorokon semmire nem elegendőek!Az csak annyit jelent ,hogy ültél rajta.a nyomaték te mit vársz?Eltudod képzelni ,hogy egy 750-vagy 1000-es gépnek milyen nyomatéka van ha rendesen kitudod motorozni és nem kell szarrápörgetni. Pl. az enyém egy öreg szar de kb 2000ford 3.ba odaránt aztán 1 keró.Vagy kérdezd meg Ice-t motorozzál ki egy olyan vasat (a kimotorozás nem feltétlen 10000/min) aztán beszarsz vagy pl. ,hogy ne sport vasról beszéljek kérdezd meg Jimmyt hogy a KTM hogyan megy jó persze ott áttétel is van de széttépne téged is.ne basszál már fel hogy a 2T 125 NSR után nem találsz nyomatékos vasat mert bevizelek!
Csokikám nem látom tisztán dolgot így kicsit vázolom a helyzetet.Nem tudod milyen motort vegyél.Kritériumok: kényelmes legyen se túl kicsi se túl nagy,lehetőleg nyomatékos és erős legyen, a fogyasztása ne legyen több 2ml/10.000 km,lehetőleg ne legyen teljesítmény adója és ha lehetne bisztit se keljen rá fizetni.Menő jó kinézetű legyen.Ja és minimum 600 literes csomagtere legyen.Te akarsz egyáltalán motorkerékpárt venni?Ha kényelmes kell sok rakodással vegyél Trájkot!Ha nyomaték kell vegyél egy valamilyen 6-8 hengeres boxert pl. a Suzuki csinál ilyent ez ügybe tudom ajánlani a RED-Baront!Ha erős kell 1300 Busa esetleg B-Kinget tudnám ajánlani vagy vannak már 1500-1800ccm motorok is.Az alacsony fogyasztásért tudok ajánlani 1-2 új elektromos robogót amit még nap elemmel is tudsz tölteni.Garantáltan 0 liter /100km.a járulékos,fizetendő költségek elkerülése érdekében tudnék ajánlani bármilyen rendszám nélküli terepmotort aztán csapas a földeken.Figyuka nem csak te vagy az egyetlen magas emberke oké kolégám 196cm és a 900rr nagyszerűen megfelel neki vagy pl. itt a Gery 180 felett van ő is és a bratyó se sokkal kisebb faszán elvannak a 600 Horneteken úgy hogy Szegedre rohangált vele sőt 2 személyes túrákon is voltak.a pakolás meg minden motorra lehet pakolni mert kapni speckó táskákat.Egyébként is hova akarsz menni világ körüli útra?Ha meg csak pár nap Mátra stb. akkor meg tanktáska ülés vagy nyeregtáska,hátizsák és bőven elég (sátor és kellékei). Egyébként csak felhívnám a figyelmed ,hogy a motorozás mint hobbi soha nem volt kényelmes ,de aki szereti észre sem veszi illetve már legalább 10 éve nem olcsó szórakozás. Ha ezek közül sok minden nem tetszik nem vagy motorra való! Bocs de ez vagyok én ,ami a szívemen az a számon.
úgy döntöttem nem lessz kényelmetlen sportmotor ugyhogy 900rr kihúzva a listárol
arra célzol hogy gondatlan vagyok? a féknyereg nélkül közlekedők a híradóba szoktak bekerülni azt meg nem nézem
én aztat ééééértem.nem azt mondtam, hogy nem számít neki, de azért pont az említett 'nsr-es előzés'-t (ott voltam ) nézve a Ziának fele akkora erőlködésbe nem kerülne.mint ahogy én is arra vártam h akkor mész-e vagy sem a Csokit a helyesen megválasztott sebesség fogja kihúzni a bajból és inkább vegyen V2/4-et mint 900RR-t
Nincs a te motoroddal baj,csak a rajtnál ne bámészkodj!
Az ezres motor is megérzi,a sulyt,ez igaz,de épp hogy csak...mondjuk ez nagyba függ a suly nagyságátol.
A busával meg nem kell lépést tartani,inkább a busa tartson lépést velem!
azon sincs féknyereg,nyugi van.ráadásul 1 körön van ezzel,sokra nem mennék vele mondjuk az olajos fék csak gondatlanságra utal ez meg olyan nem is tudom..egyediségre.mér,láttál már féknyereg nélkül menni akárkit?
amúgy ez hülyeség,az ezres motor sem megy úgy utassal mint anélkül,sőt az ariel atom sem ment úgy!busával meg nem az egyenesben kell lépést tartani. szerintem minden motorral simán lehet előzni (jó az nsr utassal 120 felett kicsit zavarba jött écsnél ) Csokit se a nyomaték fogja kihúzni a bajból,hanem előre kell látni hogy milyen lesz a forgalom.Ilyen szempontból ugyan mindegy hogy zzr1400at vagy cbr 900at vesz.a motor csak eszköz,de te kezeled (még).
én úgy hallottam h a bátrak olajos fékkel mennek még így sem vagy elég kemény, mert neked ott van a másik oldal is
"egyedül SIMÁN".mondjuk 90-100nál még lehet nagyjából utassal is simán.mikor a Busával akartam "tartani" a tempót ( ) akkor még a 2 visszaváltás sem volt elég személlyel.az autót most ne keverjük bele.a miénknél azért kell egy elég hosszú belátható út,jó nagy lendület, és egy csipet szerencse az előzéshez egyébként nekem nincs kifogásom a dinamikával, csak utassal már nem megy úgy pikk-pakk mint egyedül
különben is,ez a pláza előtt menő,meg pályán is a célegyenestől az 1. kanyarig.a bátrak így mennek
kell a súlycsökkentés,ezzel 1 tizedet hozok 400m-en
ez a megoldás sem lesz jobb,mint amikor a tárcsa nem volt fent, de a nyereg meg igen.mondtam neked h mind a kettőnek fent kell lennie.nem tudod megspórolni