Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezekkel az emelésekkel az a gond, hogy ha megemeled a hátulját, akkor egyrészt a hátsó csillapítás karakterisztikája is elmegy, bár én őszintén bevallva anynira szarul megyek, hogy ilyenek ha nem nagyon gáz a helyzet, nem bántanak, nem igazán érzem, csak ha már elpattog. Na.. nem elöbb motoroztam, mint jártam, sokan vannak ezzel így. Ami már sokkal bántóbb, hogy felemelt seggel meredekebb lesz a villaszög, csökken az egyenesfutása, szitálásra hajlamosabb lesz, bár cserébe fordulékonyabb. Elejét pedig már én is elég jól érzem. :)
Itt még nem álltam meg, mert volt még mit kicserélni. A festék lepattogott, így az egészet kromofággal leszedtük, lecsiszoltuk, ahol kelett kigitteltük, és szép csillogós fekete lett. Tehát már magas, és szép a Dt. Az első teleszkópban friss olaj van, kicsit keményítettük a hátsó teleszkóp csere miatt. A kuplung-bowden szakadt volt, azt egyből cseréltem. Az új hátsó teló miatt, nem fért be a gyári légszűrő, így vettünk rá sportlégszűrőt. A gumik kopottak voltak, így vettem rá 2 db ÚJ Dunlop cross gumit. Tehát mint láthatjátok rengeteg mindent cseréltünk, újjítottunk a motoron, mert eszembe se jutott olyan állapotban eladni/meghirdetni. Az apróságok miatt, még szervízben van, de onnan hazatolom, és úgy fogom eladni, hogy teljes generálás után 0k-resen eladó. Szerintem ez elég korrekt. (70-80.000Ft-ot hagytam most ott mindenre.)

Tehát kapott: Felújított első felnit, jó állapotú hátsó felnit, ezekre 2db új gumit, kuplung-bowden, új karbon membrán, friss-karcmentes festést, első teleszkópban új olaj, hátsó teleszkóp csere, új hátsó lámpa, sportlégszűrő. (+Arrow kipufogó rendszer, 80ccm-es Dr henger.) A motor mellé adok még egy hátsó felnit (1 kiszakadt küllővel) és egy első felnit, ami Dt-re való de dobfékes. (Megoldható tárcsásra is.)

Szóval ha bennem megfordult ez a gondolat, hogy nem adok el szart, akkor én abban bízok, hogy másban is. Persze vannak romhalmazok, de én bízok abban, hogy vannak még becsületes eladók!
Szia! Na ez már válasz. Nekem a mostani Yamaha Dt 80-asom is a kezdő/tanuló motor kategória. Én lassan megszeretném hirdetni. De én kimerem jelenteni, hogy az általad leírtaknak az ellenkezőjét fogom ezzel az eladással csinálni. Azaz: A motort nem tagadom, volt hogy kivittem szántóföldre, vagy töltésre. Egyszer csak, hazaértem vele és minden nap után azért átnézem. Azt láttam egy mozgalmas nap után, hogy a hátsó felnimből lóg 1 küllő. Én úgy érzem, hogy igényes tulaja voltam és leszek is akármilyen motornak. A Dt-t másnap elvittem egy motorszerelő ismerősömhöz, és olyan listát írt össze, hogy a motor kifogástalan állapotú legyen, mert mondtam hogy el szeretném adni. Apróságokkal kezdtük, mint például egy kisebb hátsó lámpa, a kicsit szakadt ülést újrahuzattuk gyönyörű marhabőrrel. Aztán egyszerre csak egy nem várt munkából, jött be pénz. Így a felújítás, vagyis a generálás eléggé belendült: az elített hátsó kereket egy az egyben kicseréltem, egy megegyező évjáratúéra. Ha már ott voltam, egy első felnit is vettem, mert jó árban volt a 2. A motor sokat evett, így raktam bele karbon membránt. Mint írtad, a Dt-k le vannak ültetve. Én ezt azzal küszöböltem ki, hogy vettem bele egy kicsit magasabb nitrogén-gázos teleszkópot, amire most lett téve egy vadonatújan legyártott szilentblokk.
Hallottál már mindenfélét bizonyos motorokról, na ez az amire itthon nem igen lehet adni.
Tudod van aki imádja, akkor is ha egy rakat szar és olyan erő van benne, hogy uccsó gangban is elrúg, 6.-ban is gázra kerékreáll lásd DT80 a dt topikban, meg szaggatja a láncot, eljutnak arra a szintre, mikor már a balfaszság is, igénytelenség, hiba is erénnyé kovácsolódik.
Vagy éppen baszik rá, mert hát nyilvánvaló, hogy baszik az egészre, csak öli és hajtja, akkor meg egy japán szar, egy olasz fos lesz a végeredmény.
De mondjuk aki nincs benne, annak szervizeltetni is nehéz, mert 2t-hez nem igazán értenek a szerelők, magyarán lövésük sincs. Bár nem mintha a 4t-hez lenne, mert ugye ott is úgy van, hogy a motor szelephézagját annyira kell beállítani, mint ahogyan 1970-ben a ladánál, aztán csodálkoznak, hogy szar :)
Felsoroltak közül a dt a legkevésbé forgós és erős. Szerintem az egy más kategória. A többi egy kategóriával erősebb. Dt inkább kezdőknek lehet jó, nem olyan hirtelen, agresszív. Viszont szerintem 125-öst nehéz motorozni, jó pilóta kell rá, hogy folyamatosan rezósávban tartsa a motort, rezósávon kívül elég vérszegény.
Dt amúgy sem egy erőbajnok, illetve alacsony a hasa, alacsonyan van a légszűrőház is (víz). Rx a szokásos rotax blokk amal gyújtással.. kdx, crm, hát nemtom, ezek nehéz kérdések, nem is igazán tudom milyen választ vársz. De ha szervízperiódusok szerint, igényesen akarod fenntartani a motort, úgy hogy a karbantartás ne magyar módra nézzen ki, hogy mikor kikönyökölt, akkor hozzányúlunk, akkor ez a sport bizony elég drága.
Így ismerősök és saját tapsztalat alapján ez úgy szokott kinézni, hogy vesz az ember egy ilyen endurot, megtesz mindent, megpróbál jót kiválasztani, ami patent. Aztán megveszi, telnek múlnak a hetek, úgy nyugodt úgysem vagy, meg ezt kéne, meg azt kéne csinálni rajta, mert van pár apróság. Aztán egyszercsak meghal és biztosan gyorsabban mint vártad. Akkor szétdöntöd a blokkot és nem örülsz a látottaknak és kb 2x annyiba fog kerülni, mint amit előzőleg kitaláltál egy rosszabb kimenetelű generálnak. Aztán akkor összerakod, normálisan és onnantól lesz egy jó motorod, amit karban lehet és érdemes tartani.
Sajnos a hazai motorosok igényessége, szervízelési hajlama olyan szinten a béka segge alatt van hogy már fájdalmas. Szinte csak leélt és kókány állapotú motorok vannak.
Igen, jogos :)
Köszi szépen, ezekután a cross motor kilőve. Tehát akkor enduroban gondolkozok, méghozzá 125ccm-esbe. Ahogy néztem, szinte az összes 125-ös endurot papírok nélkül adják... De mégis milyen márkák, típusok jöhetnek szóba, hogyha nem is pályára, hanem kis dimbes-dombos helyre akarom vinni. Magyarán endurozni szeretnék vele. Az Aprilia Rx 125-ösökről hallottam mindenfélét. Szerintetek milyen az a gép? De a többi: Kawasaki Kdx, Yamaha Dt, Honda CRM... Milyeneket nézzek, amire Ti tapasztalt motorosok, azt mondjátok hogy bírná a kisebb kiképzést?
Csak mondom,hogy a haverom tolta át a motorját a mosóba,és pont a sisakér büntették meg.
aki ezt közzétette avval sem volt valami teljesen rendben.
"a) Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek. A gépkocsivezetés oktatása és az azt követő gyakorlati vizsga során vezetőnek az oktató minősül."

"(4) A gyalogosnak az úton olyan tárgyat, illetőleg anyagot, amely sérülést, rongálást vagy szennyezést okozhat, csak megfelelően becsomagolva szabad vinnie. _Olyan tárggyal, amely méretei miatt a gyalogosforgalmat zavarná_, az úttesten - a menetirány szerinti jobb oldalon, az úttest szélén - kell közlekedni; éjszaka és korlátozott látási viszonyok között az ilyen tárggyal közlekedő gyalogosnak a járművek vezetői által elölről és hátulról kellő távolságból észlelhető lámpát kell vinnie."

ezekből most nem derül ki tisztán h a motorkerékpárt toló személy vezetőnek minősül e .mivel nem vezetem,csak tolom.viszont sisaknak nem kötelező rajtam lennie.én így emlékszem
csak gratulálni tudok nekik .gyorsulási futam egy kanyargós úton? ekkora idiótákat.köszönjük emese .én inkább azt a 60-as táblát tüntetném onnan el.az olajfolyató köcsögöt elkapták már?
EZ LETT A HÉTVÉGI BULI EREDMÉNYE...
Köszönet a hatásvadász firkásznak, hogy mindent megtesz, hogy a motorosok ellen hangolja a közvéleményt .
Ha tolod és nincs rajtad bukósisak (tudom hogy viccesen hangzik) akkor is megbüntetnek. Elmondom mégegyszer.Ha tolod a motorodat,akkor is részt veszel vele a forgalomba!
de.van olyan h csak tolom a motort.és amikor csak tolod a motort akkor hivatalosan te gyalogos vagy.amikor a bringát tolod akkor sem vagy biciklis.ezért is kell áttolni a zebrán a bringát.és a motorral is gyalogolhatsz a járdán.már kérdés h 10ből 8an vernek agyon mert nem férnek el miattad .viszont akkor is kell hogy legyen valami papír róla h nem loptad v épp most lopod .de pl műszaki meg ilyenek nem hiszem h kell olyankor.
csak azért is belédkötök .'numlock'-ra gondoltál sztem
Alukerékkel az az általános, hogy acélkerékre való programon futtatják. A súlyt nem oda rakják, ahova bemérik (acél program a peremre méri értelem szerűen, ezt meg ugye belűlre ragasztják). Aztán persze a gép szar :) Neadj isten olyan, hogy küllő mögé rejteni és végigvinni a programot, hú hát az már nagyon pro gumis :)
Ja és tisztelet a kivételnek, meg nem feltételezek senkiről semmit, de olyan súlyos szakemberek vannak, hogy esetek nagyrészében még a saját retkes centirozóját sem tudja beálíltani, némelyik azért nem vállal alukereket, mert nem tudja használni a gépet, amihez persze tartozik használati leírás, amivel BÁRKI megcsinálná.
Autószerelő és műszerek az ott kezdődik, hogy felhív, hogy beszart a műszer nem megy a billentyűzet. Nézed és működik, majd egyszer csak leesik, hogy benyomta a caps lockot és onnatól már kurzorként ment a numerikus, nem számokat írt és itt elakadnak. Innen nincs tovább. Csak és kizárólag egy betanult műveletsor meg, ha a gép egy kérdést magyarul feldob, hogy igen vagy nem, akkor onnatól kezdve vége a dalnak.
És ismétlem, tisztelet a kivételnek, tudnék felsorolni egy csomót, de a jellemző ez. :)
otoro helyett meg motor. Elírtam,mert a köcsög laptopnak a billentyűzete nem az én szafaládé ujjaimnak valók.
Nem csak olyan motorokra igaz,mint a dt,hanem pl olyanokra is,mint az 525 EXC. Kinézhetsz vele,de nem fogod jól érezni magad a pályán! Az enduro nem csak azért enduro,mert van rajta tükör meg lámpa. Attól más,hogy egész más a váltója,futóműve,meg mindene. Magasságra nincs semmi különbség a cross meg az enduo között.Minden olyannal mehetsz,aminek redben vannak a papírjai. Ha 50-es akkor adásvételi,vagy 125-ös,de akkor rendszám meg minden.

Olyan otoro meg nincs,ami mindenhova jó.
"meg nem mindegy hogyan forgatják a gumit a felnin mert vn amikor be lehet ugy forgatni hogy csak nagyon kevés sulyt kell rátenni"

Meg a faja dizájnos fém szelepsapkák és társaik :)
60g? Az még autó kerékre sem kevés :)
Vannak gumik amik meg vannak jelölve, hogy hova kell forgatni, nyilván a szelep a mérvadó.
EXC és társai is üzemórásak.
Relatív azért bírják ezek és akármilyen motor is elég jól, mert a menőcsávók egy profihoz képest még bejáratós tempót sem szoktak tudni diktálni, főleg nem terepen. :)
Éppen volt itt egy (igaz csak vertex) aszalaton valahol egy dugós papír, azon street és offroad use-ra 20h-t írtak. Race use-ra 10h-t. De gokartoknál 2 órát ajánlanak :)
Biztos vettek valami szar lincost :)
Kézzel statikusan sosem tudod úgy kiegyensúlyozni, mint egy gép dinamikusan. Eleve már ha csak belegondolsz a statikus és a dinamikus kiegyensúlyozatlanságba.
No persze ha dinamikusan kiegyensúlyozol egy kereket, akkor az lehet statikusan szar. Aztán innen már könnyen jön a konklúzió, hogy szar a gép. Csak hát a motor éppen nem áll.
Mondjuk tény és való, hogy én is csak kézzel,statikusan szoktam kiegyensúlyozni a kerekeket. De ezért még pénzt kérni sosem volt pofám :)
Szia! Ezeket hallva, akkor enduro! Tehát lámpás, tükrös... 125ccm-es de 50es papírral lévő motor érdekel. Az hogy enduroval nem lehet (hétvégenként) kinézni pályára, az olyan motorokra igaz, mint a dt. Mostanival eszembe se jutni kimenni, azt féltem, de ha lenne egy Ktm Exc 125 enduro motorom, az sem bírná? Vagy egy Husqwarna Wre 125? Ezeket a motorokat néztem, és oldalnézetből majdhogynem egy magasak, csak az egyiken van lámpa. Persze ez egy laikus hozzászólása. Tehát az utolsó kérdés az hogy melyik olyan ENDURO motor van a piacon, amivel közúton is mehetek, de ha heti 1szer kikeveredek egy pályára, akkor ott is megállja a helyét. Köszi.
Megpróbálok mindere válaszolni. Olyan nincs hogy "csak tolom a motort". Teljesen mindegy,akkor is részt veszel a forgalomba. Tehát vagy zárt pályán mész,és oda kocsival viszed,vagy nem állsz meg senkinek,akárhogy integetnek. Minden versenymotor üzemórás,mindegy hogy cross vagy enduro. Persze a nagytőgy túrha endurók nem,de azok nem is versenymotorok. Először is szerintem döntsd el hogy mit akarsz.Cross,vagy enduro.Egy enduroval nem lehet crossozni,egy crossal nem lehet endurozni. Ha szart veszel,akkor mindegyikre lehet költeni egy valag pénzt.
Szia! Na ez már válasz volt! :D A barátodnak üzenem, hogyha 5-6 év múlva is meg lesz felkeresem. :D A mostani motorom nem sokára készen lesz a teljes felújítás után, azért szeretnék 200.000-220.000Ft-ot. Tehát 250.000Ft a keret. Esetleg linkelnél pár olyan motort, ami ezeknek a feltételeknek eleget tesz? (Magas, bírja a pályát, 125ccm-es, de csak 50-es adásvételivel.) Előre is köszi. Kíváncsi vagyok ebben az árban ki- milyet tudna vagy akarna vásárolni.