Infó!: a GPZ típusok (mindegy mi 4-50-60 vagy 750) hajlamos hajtókar törés, vezérmű lánc ledobálás,szelep vissza égés,illetve főtengely csapágyas is szeret lenni.A motor járása kemény (traktor ,dízel hatású) és a hangja is olyan.Bizonyos fordulat tartományokban főleg gyorsuláskor (intenzív) hajlamos darabos lenni és olykor esetleg be is dadoghat (finoman rángat) ami esetleg meg is lepheti a motorost és esetleg zavaró lehet.Fékek kemények felfüggesztés még az ő korában sem volt valami csúcs.Honda cb 600 őszintén szólva nagyon nem is tudok sok rosszat elmondani róla sem motorikusan sem a sárkányát illetően.Esetleg annyit a féktárcsák szeretnek fogyni ,de ez orvosolható jó minőségű gyártó általival.Még esetleg az lehet kellemetlen főleg előzésnél ,hogy ez sima benzincsapos és nincs üzem anyag szint mérő ergó ha előzés közben rángat be és kell tartalékra tenni elég kellemetlen. Honda VFR: hajlamos hengerfejes lenni mivel V4-es és a hátsó hengereknek kisebb a hűtésük és gyakrabban kell karbi szinkron mint a sor 4-nek,de nyomatékos kényelmesen motorozható puha fogású fékek esetenként nem de az a hanyagság miatt.Yamaha FZR 600-1000 A gyengéje az első teló szimeringek ,de ez orvosolható jó minőségű teló olajjal és szimeringel,a motorjáról sok rosszat nem tudok esetleg annyit ,hogy jobban csipegeti az olajat mint a vetélytársa bár e-téren a GPZ is szereti a hasát.Városban kicsit esetlen ,de ha az ember nem nádszál nem jelent nagy problémát,az utasnak nem olyan kényelmes ülés pozíció (asszony szerint ) a futómű kényelmes kanyarban stabil,a fkek bár kellenek az újak hozzá de hatásos fékerő.Hát kb ennyi a többi rajtad áll!
Na azért ne keverjük a mai motorokat az akkoriakhoz! ,de pontosan most mutattál a lényegre!Inkább ültetném egy 1000-es FZR-re mint egy 500-as GPZ-re és én is itt befejeztem a vitát veled mert lehet nagyképűnek hangzik de nem tartom magam 1 súlycsoportba magam veled tapasztalat és műszaki téren!Bocs ha megsértettelek vannak nálam is sokkal tapasztaltabb és okosabb emberek de 2 között azthiszem nem lehet vita.Majd ha annyi féle, fajta,korú, és méretű motort kipróbáltál mint-én akkor beszélhetünk!Még 1x bocs!
Fore ne akadj ki, információt gyűjtök, mivel nincs tapasztalatom, minél többen írjátok le a véleményeteket annál közelebbi képet fogok kapni hogy mire van szükségem. Nem mondta Gedeon hogy azt kell vennem, de biztos hogy egy 1000-resnél mások a biztonsági elvárások, bár ennek ellenére ha rárántok kihajítom magam alól a szántóföldre. Egyenlőre ott tartok hogy annyi motorhirdetést megnéztem hogy azt se tudom már mit láttam, vagy mi volt érdekes :)
egy BMW s 1000 RR hamarabb oda adnék neki mint egy régi fzr-t már ne is haragudj, és csak hogy tudd amikor ilyen tanácsokat adogatsz hogy nyugodtan mehet 1000ccm-el más életével játszol és én itt le is zártam
500-as GPZ aszem 70 paci körül van a vége eléri a 200km/h laza 9-11000 ford nehéz hegesztett csőváz ,kemény nehezebben kezelhető fékrendszer 6db hmunka henger hagyományos olajos 1 csöves telók elől hátul virsli méretű gumik.Sima 2 szilentes keresztcsavaros hátsó villa felfogatás és széles fogású kormány ami ha beszitál meg nem fogod és kb 220kg.Yamaha FZR 1000 alu deltabox váz menet kész súj 230kg 144 paci 9-12000ford 250km/h lazán, hatalmas első féktárcsák elöl 8db munkahenger hátul 4, elől 2 csöves finoman kezelhető olajos teló hátul külön tartályos állítható teló 4 szilentes dupla hátsóvilla felfogatás torziós rugóval,ívben meghajtott nem túl széles kormány!Szerinted melyik biztonságosabb az 500ccm vagy az 1000ccm?Nem mindig a CCM számít! Ha nem érted a lényeget inkább ne válaszolj!
Fore cica én 16 évesen vettem az első igazán nagy motorom ami egy 750-es kawa volt előtte sámson stb. persze jogsim nem volt és még itt vagyok Embere válogatja.Van akinek elsőre is tudom ajánlani az 1000 és van akinek még 125-sem!Nem akarok nevet mondani mert akkor egyből leköpköd ,hogy miért beszélek a háta mögött!Aszem sejted mire gondolok.Elsőre mindegyik nagy lesz!
nem igazán értem mit akarsz ebből kihozni, igen vegyesen fogalmaztál de remélem azt hogy ne vegyen 1000ccm-t, te is nagyon jól tudod hogy ez nem így működik hogy valakinek az első mocia egy 1000ccm-s, meg hogy majd ésszel megy meg stb.... ha meg összetöri magát nem spórolt semmit....
Ami esetleg fontos tényező lehet!Ha okos vagy és nem vagy nagyravágyó akkor ez nagyon sokáig kielégíti az igényeid.4-5-600 után előbb-utóbb úgy is akarnál egy 1000-est.Itt a kulcs a jobb csukló használata.Nem szabad hogy elvigyen hév mert érzed az erőt alattad.Aki tapasztalatlan 400-al is megtud halni,nem kell ahoz 1000-es.Persze nem azt mondom nincs különbség ,de mindegyikhez ész kell és ha ezt megtanulod kezelni és a magadévá teszed 1-2 szezon.Akkor később nem lehet gond majd nem semmilyen motor.Most veszel egy öreg 4-500-as motort 36-50 pacival.Aztán később lesz lóvéd veszel pár éves 600-ast 2x ha nem 3x erősebbet.Aztán kezdheted előröl. Mert úgy elnyalsz vele mint a sicc!
A léghűtésre visszatérve!Még kislány koromban Pest nyár 40 fok dugó araszolás 4T léghűtéses motor.Úgy lebökött alattam mint a szög! 250ccm felett nem ajánlanám sőt az olajhűtést sem!
Nos ez attól függ többnyire hol használod és nem tudom a paramétereidet.Magasság,súly stb, lehet finoman menni vele ha okos az ember és tisztában van a képességeivel és a MOTORÉVAL IS és figyelembe veszi a környezeti és útviszonyokat akkor nem lehet baj.A kanyarokban ne vagánykodj mert pusztán az erőhatására ki megy alólad (pl nem kell ráhúzni a kanyarban) lehet finoman bánni vele és lassan is menni.A városban a súlya és mérete miatt lehet kicsit esetlen és kicsi tempónál viszonylag nagy a forduló köre,de ha nem 160cm vagy 55-60 kg akkor nem hiszem ,hogy lehet baj.Ezen is meglehet tanulni csak ésszel!
Fore nem tudom, nem akarok 1000rest de az ár ami döntő tényező, és ha 1000 ből van ennyi pénzért normlis állapotú, és lehet vele ésszel közlekedni, akkor nem ellenkezem, nem száguldozni akarok, hanem motorozni.
Felhívtam a sárga fzr600-at, műszaki lejárt, "azt hiszem fél évre lett kivonva" , felkeltette ma srácot. Kérdés hogy mennyire lehet ovatosan menni egy fzr 1000-el, mivel az összes tapasztalatom az rs50 és az er5 amin tanultam :)
már akkor tudnod kellett volna h barkácsoltak rajta