Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Es Zsir Feri is megjelenik, feltamad poraibol, hogy ezert jo a karbis Beta . Aztan Rodriguez es Alejandro is erkezik
Most jon majd hogy "milyen szar az a TPI"
Na vegre vki gyakorlatis kicsit es nem elmeleti megkozeliteseket tesz. Majdnem, mint egy brazil szappanopera ez a folyam
http://youtu.be/H_L93wuc5qw Gondolom ez eloszlat minden illuziót...Ahogy 0.30-nál látható..az öninditó betáp kábele lett zárlatos a tank alatt a váznál...és a tankból kifolyt benzin...(mert ugye inditás elött el volt dölntve a motor)..kapott lángra...Tehát..ha nincs zárlat...nincs tüz...
ismerősnek berúgáskor visszadurrant az xr650 aztán már lángolt is......
A benzin ha kifolyt is valahol...a semmitöl nem szokott meggyulladni...a hengerben is szikra kell hozzá...Igen a benzin égett...de azt valami meggyujtotta....Ha csak a benzin ég...8 perc oltás után...nem szedik le az ülést..és az akkusarut..csak ugy levezetésnek...Érdekes...mikor leszedték..nem gyulladt ujra...a többször is eloltottnak tünö tüz...Én ennyit láttam..De az is lehet..volt ott egy liberális.....és felgyujtotta azt a szart... vagy a zöldek..a klimahiszti...a ligetvédök...stb....
Egy motor kigyulladhat attol is hogy megserul.valami.benzincso vagy kireped a tank. Szivarog abenya aztan elmesz egy kő mellett ami.surolja a motor aljat keletkezik egy szikra es mar egicsél is. Nem.kell itt magy dolgokat belekepzelni
Zárlat? Nem a benzin égett? A zárlat meg pont akkor keletkezett amikor el lett indítva és rögtön égett is?
A benzinnek a göze gyullad..vagy robban..Mennyi olyan eset van..föként autóknál...ami elektromos tüzben ég ki...Mindegy...hogy éppen parkol...vagy mennek vele..Pedig ott is van biztositék rendesen...mégis kiég...Egy autovillamosság szerelö...biztos tudna ebben mondani okosat..Vettél már le öninditót autóról?..Ha veszed le.a vastag fökábelt...és hozzá érsz vele a motorblokkhoz...szikrázik minden...Pedig nincs gyujtáson a kulcs lehet a zsebedben is...Ezért kell elötte levenni a sarut...Az izzó vezeték..nem a benzint gyujtja be...ha csak rá nem öntöd....hanem a szigetelést ami a vezetéken van...és a gumi..müanyag dolgok a környezetében...ahogy terjed a tüz...
Van biztosíték a motorokban rögtön az akksi után/relé előtt, szerintem azonnal elpuhan egy zárlat esetében és meg is szakad az áramkör.
Ha ez a TPI nél nem így van, valamit nagyon elrontottak

Olyanra gondolsz, hogy a plusz letestelt a vázhoz valahol az ülés alatt még a biztosíték előtt?

Elsősorban szerintem azért áramtalanítanak a tűzoltók, hogy megelőzzék az esetleges így keletkező tüzet, de logikus lehet az is amit írsz, hogy izzó vezeték begyújtja, sose próbáltam még pl. forraszatópákával benzint gyújtani.
Itt nem szikra volt...hanem zárlat..de az folyamatosan...egészen addig még le nem vették a sarut...Ha nem tudják levenni a sarut...porig ég minden...A tüzoltók mindig áramtalanitanak...ha baleset van...mert tudják..hogy amig egy vezeték izzik...azt nem lehet eloltani....
Igy is levették...azért maradt meg a motor java része....Voltak elegen...egy embernek ilyenkor a szerelés..a többi meg olt...Tudom ilyenkor van pánik rendesen...de talán...mi tanulunk belöle...ha ilyen elöfordul....Amig van áramforrás...addig a vezetékeken levö szigetés...újra gyullad...mert izzik alatta a drót...ezért nem tudod eloltani...csak úgy tünik..aztán odébb 5 cm...ujra gyullad....Ha itt benzin gyullad...kis mennyiségben...azt el lehet igy oltani...de az elektromos tüzet nem igazán...A benzin nem igazán tud egy ilyen motoron meggyulladni..(ugy értem ha ráfolyik valamire).itt akkora höfok nincs soha...Tölts meg egy vödröt félig benzinnel...és dobj bele egy égö cigit...El fog aludni...
Megyek csak még várom hogy a -2 foktól picit több legyen.


Hogy megy?
Benzin tüzet sikerült már valakinek eloltani vízzel? (Ez felesleges művelet volt szerintem)
(A srácok tuti nem pálinkáznak ebben a hidegben, láthatóan nem öntött rá senki ilyet )

A sár a lehető legjobb ötlet, de ha többen vannak, valakinek már az elején el kellett volna kezdeni az ülés meg a tankot lefelé kapni.
Persze ezt így higgadtan marha könnyű, ott élesben lehet azt se tudom hova nyúljak.

A tanksapka túlfolyó tűszelep nem szuperált szerintem és mindig amikor ledöntötték folyt ki újabb benya, valószínú az önindítózás lobbantotta lángra,
szerintem nem volt újabb szikra, de nem sikerült eloltani a lángot, azaz akku saru levétellel sem lettek volna bentebb a konkrét helyzetben.

Ilyenkor jó a lepattintható ülés...

Forró kipuff szerintem nem lobbantja lángra a benyát, nekem nemrég egy eldőlésnél elrepedt/letört a benzincsap, vagy 3-4 L benya ráömlött a forró rezora/blokkra mire sikerült abszolváni, megúsztam tűz nélkül.
Sok motorozásban gazdag új évet mindenkinek!
Szerinted mennyi idő alatt jutottak volna el, az akkusaru levételéig?
Ha megnézitek a motor a földre volt fektetve a tank még majdnem tele, és gondolom valahogyan kifolyt a benzin persze a meggyulladáshoz kellett , hogy valahol áthúzzon de az sem volt bonyolult ebben a vizes környezetben! Vissza meg pont azért gyulladt mindíg mert fektetve oltották és kapott utánpótlást.
Nekem egyszer a vaddohány száraz termése akadt be a husky kipufogó és a váz közé
Megálltunk hugyálni aztán pöccsel a kézben rohantam a motorhoz mert nagyon füstölt
Dobáltam homokkal vagy egy percig mire elmúlt a füst java része aztán ki lehetett piszkálni azt a biszbaszt
Nagyon valószinü...söt biztos..hogy elektromos tüz....Az szokott újra gyulladni...ha már úgy tünik..hogy elaludt.....Ha az akkusaruval kezdik...biztos kisebb a kár...Szerencséjük volt...mert az ilyen esetek...porig égéssel szoktak záródni...
Trafó esetleg?
Ez durva, mitől gyulladhatott igy ki?
Motorozásban gazdag boldog 2020-at minden fórumtársnak.
BUÉK....fiúk...
Az Új év tiszteletére!