Így van ... 300 az jó ...de A 4 t vel nincs hiszti. Nyomom a gombot és megyek a hegyre. Majd lemosom, lànc kap olajat...és két hét mulva kezdem előröl. Szali ezt el se tudja képzelni. Neki muszàj vàsàrolni...Egy tű .egy màsik síber...stb. Persze hogy fontos .hogy naponta tudjàk alkatrészt venni.
Mar csak az is sokat valtoztat,ha egy rezo erosebb vagy vekonyabb anyagbol van,nem beszelve az alakjarol,a diffuz reszerol es a konfuz reszerol amelyek mind a az also gaz tartomanyba mind a felos be befojasolo tenyezok,es melle a kipuff ,a tompito tomitese ,atmeroje, hossza..mind mind befojasolo tenyezok..es ez csak kipuffogo rendszer.A levego aramlasa,legzese aa motornak egy igen nagyon fontos tenyezo,mert a gazok itt aramlanak,siklanak vagy kavarodnak,orvenyek keletkeznek,visszacsapodhatnak,utkozhetnek.A karburalas is egy igazi tudomany,az ugymond porlasztasa atomizalasa a benzinnek,..van ki kacag rajta van ki tudja mirol szol.Egy karburalas nem csak a duznik es fuvokak cserejerol szolhat,hanem suber tipusok,annak alakjai is befojasoljak az orvenyeket amiket porlaszt a karbi.A membran os egy igen. Fontos tenyezo tud lenni alap es fullgazon is,hogy meg birja e tartani a funkciojat a kulombozo tartomanyokba,mennyire zar a kisebb fordulatokon az a kezelhetoseget a gaz reakciokat befojasolja,a nem jol zaro membran a vissza aramlo gazokal a motor megfelelo mukodeset mar rontja mert az aramlasok valtoznak,a motor nem beszivja es elrobbantva kipufogja hanem visszadolgozik,beszivja es visszafujja a gazokat,ezek mind igy hujen hangzanak de egy alapon terhelt motornal mar vagy a motor felteleset vagy kiuruleset okozza,nehezen megy,nehezen pattogoan robban,nem a megfelelo keveredesi aranyokkal..szoval egy igen bonyolult rendszer,mindt az is,hogy nem mindegy egy karbi es membran mekkora tavolsagra van a motortol...es meg ott a hebgerfej ,annak alakja,terfogata amibe surul a gaz,es annak pontos beszivott mennyisegu gaza ami elrobban ..ott is fontosak az aranyok a megfelelo huteshez es erohoz...Szoval en nem vagyok sem mernok sem nagy technikai kurkasz,de az evek soran sokat olvastam utana mit miert tesznek.
Egy 300 as 2T egy elegge nehez termeszetu motor,alapon nagyon menne ha nem fojtanak le,ezert van a power mechanizmus amivel szabajozzak a fordulat fugvenyeben az erot...egy 2T tuningolasa nem kimondottan hajtomuraketa beleszereleset vonja maga utan,hanem mukodesi elveken alabszik.Ezt lehet kezdeni legszurohazba,lehet fojtatni karburalasi opciokkal a csillagos egig,membran,felolmlonyilasok,szoge,tisztasaga,ele,henger minoseg,dugattyu suj, minosege...kipuffogo gazok aramlasa,power mukodes,azon keresztul torteno gazok ki es be aramlasa,kipuffogo rezo es vegdob..szoval a simogatas tuningolas egy motornal a csillagos eg.Nem azt ondom,hogy hujek a tervezok,mert nem,csak azt ,hogy sokszor megy valami a valaminek a karara.Egy jo motor,olyan mindt egy jol sportolt test..meg kell mindene legyen es jol mukodjon,fullon mukodo korulmenyek kozott is es kell minden birja is.A 2T egy igen kopmlikalt szerkezet,ahol minden valtoztatas szamit
Ja,oké,tudom hogy köszönő viszonyban sincs a két technika de azért jó látni a KTM-ek meg a huskik közt egy feltörekvő márkát.
A telók tényleg jófélék lehetnek...
Milyeneket ugranak már a motorokkal lapra. Brrr.
A sherco...igen bizonyitott...de a minoseg sajnos..a filingje jo..es a kivitelezesekkel is van baj...es a gyari versenyzonek a futomu benne dragabb mindt az uj sherco,es a motor s minden ezeknek agyon van tuningolva matatva,a gyarihoz kozuk nincs..akar. aktm factorisoknak vagy. ahuski Bolt meg Jaro..na ezekkel vakitjak a nepet...es a motorjuk 20.000 eurot ér :)))
Szerintem hardban (is) számít a motor is, nem mindegy milyen finoman használható a kuplung, mikor melegszik el a fék, hogy fordul a motor, mennyire folyatható el, hogy veszi a lapot, mennyire kezelhető, meddig bírja a helyben kínlódást elforrás nélkül,, stb. Kínszenvedés tud lenni ez a fajta motorozás egy nem alkalmas vagy nem jól beállított technikával, persze mindennel meg lehet oldani mindent, csak nem mindegy mennyi harc által.
Márka összehasonlításnak látom értelmét nézőpontokból figyelve, így kiderülhet melyik jobb bizonyos nézőpontból, de sajnos tud szubjektív lenni ez az infó is...
Annak nem sok értelmét látom, hogy melyik márka a jobb globálisan mert ilyen nincs!
A mi a jobb az mindig egy szubjektív dolog, marha sok tényesős egyenlet, s legnagyobb változó benne a pilóta értékrendje, stílusa, igényei, stb.
Aki szereti magas motort, nem vesz BETA-t, aki meg a beleülős alacsonyabb motort szereti, annak már nincs már választása az új motor piacon, stb.
Lehet valakinek az alkatrészellátás a legfontosabb valakinek meg nem, s még lehetne ragozni.
Egy alap dolog a fontos szerintem, mindenki véleményét el kell fogadni, ő úgy látja neki az a legjobb választás,
s akkor szerintem simán lehet arról beszélgetni melyik motor/márka milyen nézőpontokból milyen...
de a legfontosabb, a gyakorlati tapasztalat úgy is csak akkor lesz meg, ha kipróbálod, legyen is az akármelyik motor!
Egy jól kiválasztott új gumi és egy jól beállított futómű szerintem többet hoz a konyhára mint az, hogy nem y hanem x motorom van+ a jo kondi, se elhanyagolhato tenyezo...
Hát srácok ez a márkaharc jelentősen túl van tolva szerintem. Az én szintemen (átlag felhasználó) a mai gépek közül szinte mindegy mi van. Nekem eddig egy 2005 Yamaha Wr 250 volt, mindent megoldottam vele erdőben, és jó volt krosszban is. Most 2015 Ktm Sxf 350 van ezzel sincs gond erdei szakaszon viszont krossz pályán nem lettem fényévekkel gyorsabb, pedig a technika jelentősen komolyabb.Gyorsultam jópár másodpercet de egy 2 perc közeli pályán nem hozott 20- 30 másodperceket. Mivel nem lotton nyerem a pénzemet ezért a majdani eladhatóság sokat nyomott a latba, illetve a 100 üzemórában meghatározott szervízintervallum és az ünindító, ja és a hidro kuplung. Ha más márka tudná ezeket nekem bármelyik megfelelt volna és nem lennék az egyikkel ügyetlenebb mint a másikkal. Egy jól kiválasztott új gumi és egy jól beállított futómű szerintem többet hoz a konyhára mint az, hogy nem y hanem x motorom van.
Nem találtam sehol,de lehet én kerestem bénán.
Amúgy nincs már meg,KTM-re váltottam.
Azért esett rosszul a 10 rugós kislánckerék mert a telefonban nekem is a "mindent a feléért adunk mint a KTM" szöveg szólt!
Akkor adtam el mikor egy szabadonfutóra s két önindító közlőfogaskerékre mondott valami 150 ezret ,de az sem tudott megvalósulni kb. két hónap alatt.
Nem köpködök senkit,egyszerűen ez történt!
Maga a motor rendben volt,bődületes erő,jól működő injektor,jó futómű.
A hibák ez előző tulaj "szaktudásából" adódtak.
Màrkatàrs.......Ne àruld el a titkot,hogy jó a moci. Hagy higgyék , mi vagyunk az ügyesek. Miksivel semmi gond. Bàr nem sokszor tettem próbàra,de szerdàn teló....péntek itt van.
ilyeneket nem tudsz valami jt forgalmazótól venni?
pl én egy autósboltban rendelek minden lánc dolgot, előre jt, hátra meg sunstar vagy mi a fene
mondjuk hátra most vágattam annyi lánckereket hogy ha 120 éves koromig motorozok akkor sem fogy el még akkor sem ha 10x annyit megyenk mint általában
Szerintem mindegyiknél másra és erősen pilóta függő, kinek mire.
A telók tényleg jófélék lehetnek...
Milyeneket ugranak már a motorokkal lapra. Brrr.
Márka összehasonlításnak látom értelmét nézőpontokból figyelve, így kiderülhet melyik jobb bizonyos nézőpontból, de sajnos tud szubjektív lenni ez az infó is...
Annak nem sok értelmét látom, hogy melyik márka a jobb globálisan mert ilyen nincs!
A mi a jobb az mindig egy szubjektív dolog, marha sok tényesős egyenlet, s legnagyobb változó benne a pilóta értékrendje, stílusa, igényei, stb.
Aki szereti magas motort, nem vesz BETA-t, aki meg a beleülős alacsonyabb motort szereti, annak már nincs már választása az új motor piacon, stb.
Lehet valakinek az alkatrészellátás a legfontosabb valakinek meg nem, s még lehetne ragozni.
Egy alap dolog a fontos szerintem, mindenki véleményét el kell fogadni, ő úgy látja neki az a legjobb választás,
s akkor szerintem simán lehet arról beszélgetni melyik motor/márka milyen nézőpontokból milyen...
de a legfontosabb, a gyakorlati tapasztalat úgy is csak akkor lesz meg, ha kipróbálod, legyen is az akármelyik motor!
Amúgy nincs már meg,KTM-re váltottam.
Azért esett rosszul a 10 rugós kislánckerék mert a telefonban nekem is a "mindent a feléért adunk mint a KTM" szöveg szólt!
Akkor adtam el mikor egy szabadonfutóra s két önindító közlőfogaskerékre mondott valami 150 ezret ,de az sem tudott megvalósulni kb. két hónap alatt.
Nem köpködök senkit,egyszerűen ez történt!
Maga a motor rendben volt,bődületes erő,jól működő injektor,jó futómű.
A hibák ez előző tulaj "szaktudásából" adódtak.
vagy ez is titok?
pl én egy autósboltban rendelek minden lánc dolgot, előre jt, hátra meg sunstar vagy mi a fene
mondjuk hátra most vágattam annyi lánckereket hogy ha 120 éves koromig motorozok akkor sem fogy el még akkor sem ha 10x annyit megyenk mint általában