Jol mondja szalajtos, hogy a hivatasos sportoloknak viszont nem fizeti a tb a sportbaleseteket. Hogy mi a hivatasos sportolo az megint egy erdekes szabalyozas. Akit erdekel nezzen utana en nem ntatnk senkit tovabb a temaval.
Azert azt vegyetek eszre kedves endurokrossz rajongok (en is szeretem), hogy az egy tevkepzet, hogy ha kimesz egy palyara akkor minden sima (irtam mar h a palyak tulnyulnak a sajat teruletukon, itt ez a tb kerdes, nem beszelve a fogalmatlanakrol akik keresztbe kasul mennek).
En tojok ezekre, tisztaban vagyok vele hogy az off road kockazatkkal jar minden szempontbol. Epp csak annyira jartam korbe a temat hogy nagyon ne fazzak ra ha esetleg...
Abban kell kulonbseget tenni, hogy teritesnel/fizetesnel mirol beszelunk: az egyik az egeszsegugyi ellatas, a masik minden egyeb. Pl amit versenyen kotsz az szerntem csak az alap eü ellatasra vonatkozik, az ami fedezi a szövetseget, egy jo biztositasnak viszont a keresokeptelensget is fizetnie kene pl.
En mindenhol a tb rol irtam csak. A maganbiztositokkal kotott biztositasok mas teszta.
Ozzy. En kotottem jo biztositast baj esetere... Sajnos szinte minden biztosito kulon kiter arra hogy verseny sport kozbe elszenvedett baleset utan nem.fizet,!!! Motocrosst kulon kiemelik apro betuvel!! Illetve mar az is versenyzesnek.minosul ha te versenyre keszultel elotte edzes formajaban. Kinyomozzak versenyzoi tevekenyseged . Es elutasitjak a kovetelesed karigeny eseten. S mivel te versenyzo vagy ahogy emlitetted.... Teged nem.lesz nehez nekik lenyomozni. A versenyeken a legolcsobb picsaszar biztositast kottetik veled . Kb anbyit fizet hogy beszallitanak s ellatnak. Erdemes utanajarni nevezeskor adjak meg s biztositasod tartalmàt. 2-3000 ft os egyalkalmas biztositastol nem.kell.milliokat varni... En nemreg szajra estem.. ket napot voltam a surgossegin. Es a vegen kiszamlaztak 70000 ft ot.kulonfele vizsgalatok cimen. Pedig van ervenyes eus tb m!!! Kulon extreme sportra tartosbiztositas mocsok draga.es ott is szepen kisbetuvel.kikotik milyen felteteleknek kel.megfelelned ha serulsz...ha komolyabb bajod lenne az ec .ken kötott biztositas nem fogja fedezni a koktsegeket. Nagyon sok jo biztositas van. Es nagyon sok szar is. Erdemes kulfoldon kotni es az ugyanugy jo lesz mindenhol. A hazai biztositok nem szeretnek fizetni . Plane hate motorozol. Javithatsz az eselyeiden ha rendszamos motorral..serulsz. az kozlekedesi balesetnek minosulhet.amennyiben nem versenypalyan motoroztal. Hanem.mondjuk a boltba menet a sarki.közértnel. ez jo hir lehet a krosszmotorral varosban menozo hulyegyerekeknek.
Az alabbi mar eleg homalyos es azt hiszem inkabb a biroi gyakorlatbol lehetne kiszurni mi van ha palyan szenvedunk el balesetet.
Ahogy nezem azert a palyahasznalatnal a felelossegi szabalyok eleg erdekesek. A palya uzemeltetoje a felelos ha baleset van. Ez alol nem bujhat ki, tehat hiaba iratna ala veled hogy te felelsz akkor is rajta kerik szamon anyagilag a dolgot. Viszont azt mar nem zarja ki semmi hogy ezt rajtad szamon kerje a palya. Nem emlekszem mit szoktunk Piliscseven vagy Ajkan alairni, de ott is valami felelosseg rol van szo.
Az se veletlen, hogy a versenyen csak ugy indulhatsz ha van kulon biztositasid. A sportszovetseg felelos ugyanis a szovetseg kereteiben vegzett tevekenyseg soran okozott karert.
Szoval a korhazban, ha nem a mento visz akkor jobb ha a bicajrol estel le a haz elott mint ha a krossz palyan, mert a tarsadalom biztosito is tud zavarosban halaszni.
Megnyugtato, hogy miota legutobb foglalkoztam a kerdessel az auto es motor sportok mar nincsenek benne.
Ha mar szoba hoztam az alabbiakat viszont nem fizeti
217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet
a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról
5/B. § * (1) * Az Ebtv. 18. §-a (6) bekezdésének e) pontja alkalmazásában különösen veszélyes (extrém) sportnak, szórakoztató-szabadidős tevékenységnek minősül: *
Olvasni, olvashat bárki bármit, hozzászólashoz kell regisztráció. Bajan, igazad van. Ezt a tb dolgot nem értem, mit nem fizet, kifejtenéd? Szervezett versenyen természetesen a nevezési díjban, vagy ha nem, akkor külön tételként az ember fizet baleset biztosítást az rendben, de mi a helyzet hétvégén mikor saját felelőségére megy az ember pályára? Ripityommá töröm magam mit kell kifizetnem és mit nem fizet a tb? Ez nem tiszta.
Aki életvitel szerűen extrém sportol érdemes biztosítást kötni
A sport költségei mellett elenyésző összeg aztán kap rendes ellátást
Nekem valami évi 14 ezres van aztán egy csomó mindent áll ami már évi 50 felé van ott már lényegesebben magasabb térítések vannak
A tb se terjed ki extrem sport balesetekre, legfeljebb nem foglalkoznak vele. Ugyhogy a palyan a mento is fizetos ha a szabalyokat betartjuk.
Ami a lenyeg szerintem: mindenki csak a sajat szemuvegen at hajlando nezni a vilagot, ezert csak azt tartja jo/elfogadhato/kovetendo peldanak amit o csinal. Hiaba irod le tizedszer a palyazast ha az a masiknak nem tetszik, nem orom es persze forditva is igaz. Ettol meg persze irjad csak, csak ne vard hogy mindenki egyetertoen bologat majd.
A hardenduro es az endurocross ket kulon sport. Mas tudas es mas fizikai allapot kell hozza. (Meg mas motor beallitas is)
Persze ertem amit irsz.es igazat is adok. Valoban rosszul fogalmaztam. De en ugy tudtam ez egy viszonylag zart csoport. Annak idelyen regisztralni kellett. En ugy latom inkabb hogy pl. Van egy klubhelyiség ahova egy bizonyos csoport jar es kulonbozo temakban beszelgetnek a nagy nyilvanossag pl nyilt facebook csoport elől elhuzodva...függonyok mogott.... Namost vannak akik kintrol az utcàrol , szurkulet utan leskelődnek a fuggony resei.kozt. holott nyugodtan bejohetnének senki sem zavarnà ki öket ha valamihez hozzaszolnak.mert egesz biztos van vélemenyuk sokszor amit szivesrn leirnanak.mint ahogy te is tetted! :). Mert mar nem birtad magadban tartani... Akkor fogalmazzunk ugy kar elfolytani es az szorongashoz vezethet ha mindig csak leskelődik es magaban tartja a velemenyet.. igaz Peti? :))) sorolhatnànk.még a neveket napestig. Ezek a sracok utana egy masik ( alltalunk nem latott csoportban) na az mar valoban zàrt! :) Meg beszelik egymas kozt az itt latottakat es kuncognak rajunk hogy milyen hulyesegeket irkalnak ezek a gasgason... Ha ebbol a szemszogbol kozelitjuk meg szerintem ez mar beteges. Nem vicc. Tudok ilyenről . Mas:. Az uj gasgasokrol tud valaki frissinfót? 300 2 t . En a romaniacson larsot lattam.vele parszor. Rendesen tetszett ahogy ment alatta a motor. Egy hosszu feljaroban brutal lenyelezte. Vegig uvegen ment. Vartam hogy a tetejen kiköpi a dugot .de nem....
Szerintem nyilt fórumba beolvasni nem jelent semmit de főleg nem nevezném betegesnek. Semmi más célja nincs, mint számomra hasznos információk birtokába jutni. Ugyanezen célból nézek bele az adok- veszek fórumba és mivel van Banditom a Bandit fórumba is. Az a fura ha valaki úgy tekint a NYILT fórumra mint a saját házára ahova mások kéretlenül beleskelődnek. Te Szalajtos mikor ide írsz, kint állsz a parkban és ott bármit is teszel, képzeld mindenki látja és a többi parkban járó embert nem nevezném betegnek.
Visszakanyarodva az eredeti témához én pont ezért pályázok, mert kifizetem az 1500- 2500 forintot és nem kell küzdenem senkivel, hogy mit keresek ott és biztonságos. Nem iratlan, hanem írott szabályok vannak és ha felborulok, nem kell törött testrésszel eljutnom haza és onnan a korházba nehogy kiderüljön merre jártam, mert akkor megbüntetnek, hanem helybe hívják a mentőt. Versenyekre pedig oda kell elmenni ahol normális, élvezetes a nyomvonal. Sík terepen porban kanyarogni valóban semmi értelme. Vannak 2 napos enduro versenyek is nem csak EC, ott lehet azért még erdőben kanyarogni. Azért kelle ezt népszerűsíteni, mert hazai enduro versenyt már nem rendeznek itthon csak a környező országokban. Haza kellene hozni ezt a sportot, ha valaki munkálkodik valamin hát ezen lehetne.
Pàlyàzni jó! Kimondottan élvezetes. Amiről en beszeltem az a hazai ec k. Fillert nem erő kategória. Egy jo.korpàlyàzàs a haverokkal 10 x tobbet er. Titokolvasni.egyenlő màsok hazanak ablakan sötétedés utàn leskelődni. Beteg. Aki.kilép a fényre az kb mint a beteg aki. 10 év utàn orvoshoz.megy a problémàjàval.
azért valljuk be a "hard" erősen természet károsító, még ha 1-2 ember is csinálja de amikor nagyobb csapatokba verődnek akkor ott megy minden lefelé....
főleg a mostani motorokkal
sok évvel ezelőtt a régi 600as vasakkal szerintem tized annyi fűrészelés sem volt a hegyen mert nem mentek olyan helyekre mint most hiszen nem is bírtak volna felmenni
és most vonatkoztassunk el a tarra vágott erdőktől, a munkagépekről stbstb a motor nagyon sok kárt tud csinálni, nem csoda hogy nem kedvelnek minket
Én nagyon köszönöm neked. Sok időt sporoltál nekem azzal, hogy összefoglaltad és nem nekem kellett a jogszabály útvesztőbe keveregnem.
Van ismerős aki a felfedezés, kalandozást, motoros természet járást látja bele az endurozásba. Más a hard-ot élvezi. Én rengeteget mentem aszfalton (120eKm+), élvezetes tempóban az Alpokban (50eKm+). Mivel a közúti túra tempom felgyorsult úgy 15 év után, elkezdtem 3 éve pálya motorozni. Nekem az offroad motorozás sport értéke miatt tetszik. Mióta csinálom lazábban mozgok a minden napokban. Ami jó érzés. Az én szememmel a kijelölt pálya élhető. Bőségesen lefáraszt, és az adrenalin is meg van, és ha valami nem adja ki, akkor nem az erdő mélyéről kell menteni..
Valóban nem írta senki, hogy legális lenne az erdei motorozás csak szabályokról volt szó amik betartásával nem lehet gond ez a fajta tevékenység. Mielőtt az erdőbe szaladna a "szabályok" betartásával néhány titokolvasó, gondoltam rávilágítok, hogy a törvény tiltja, és próbáltam alternatívát ajánlani amivel mindenki jól jár.Pl. én azt sem tudtam, hogyha a közelben van egy kijelölt pálya ami tőlem 1km közút használatával megközelíthető, nem tolhatom ki oda a motoromat, mert megbüntet a rendőr. Ez van sajnos. Egyébként nyilt fórumon szoltam hozzá egy engem érdeklő, érintő témához normális stílusban.
Köszi a kigyűjtést,korrekt és megfogadandó...próbáltam hasonlót sugallni abban az írásomban mikor a szervekről volt szó..sajnos vagy nem, sokáig fojtattam szélmalomharcot a külömböző hatóságokkal szemben a sport( akkor mx) mellett,vagy érte,de folyton falakba ütköztem.. Úgyvélem hogy elég jó kapcsolatokkal rendelkezem,sokan ismernek(akik számítanak)de hidd el az ember beleun egy idő után abba hogy próbálkozásaid ellenére nem látod a végét a csatározásnak..mindíg előkerül még egy hatóság,aztán valami szervezet,s mikor már ezek is kellőképp aládvágnak becsatlakozik a sorba valami polgári szerv. Vagy mozgalom.. Eszméletlen.... De valahol érthető...a probléma sokrétű,de nekem elég lett belőle egy életre... Mindezt úgy hogy a kilátogató vendégektől is csak azt kapod hogy poros a pálya,meg gödrös, meg úgy ahogy van szar... Ezért aztán leadtam az mx motort és beálltam én is a sötét oldalra.....de látom itt sincs másként. Mindíg van olyan aki megbassza a fizikát,és leszarja hogy a másik(ottani) balek játékát teszi tönkre önös érdekből meg ismertséghajhászásból... Kb ennyi...
Ausztriaban se mukidik az enduros palya. Egy. Mert az erdei enduropalyakat nem.lehet kezelni ellentetben egy mx palyaval. Par het alatt hasznalhatatlanna valik.2 . Az osztrakok es mas nyugati orszagokbol.mind mennek illegalisan vagy felig legalisan szervezett enduroturakra. Olaszorszag kozkedvelt. Spanyolba.bosniiaba.romanba. horvatba. mx elni a nyugat Mo i palyakra jarnak tomegesen. Illetve olaszba es slovakiaba.... Itt olyan sose lesz hogy erdobe lagalisan endurozgatni kedvedre. Ha eddig nem valosult meg ...az egyre szigorodo eu szabalyrendszerek.miatt ezutan megugyse fog. Vasarolhatsz te 10000 hektar magan erdot. Ott sem fogsz engedelyt kapni erre a celra!!! Sziklas teruletek szerencsesebbek. Kissebb az erozio veszelye. Kiskunsagban lehetne komoly enduropalyakat a tiszta homokon. Azt gyakorlatilag nem.lehet tonkretenni. Jon egy nedvesebb idoszak es megujul. Sajnos ott sem engedik... Versenyekrol. A hazai ec k szinvonala sajnos nagyon gyatra. Porolni a mezon nem mindenki szereti. Par keresztbe rakott fadarab es betontormelék nem helyettesitheti a rendes enduro adta elmenyeket. Lehetett volna ez maskepp is ha par szellemi fogyAtekos nem.pakokja teli a yutubot es az enduros oldalakat a tetves videoival. Igazabol ki lehet jelenteni hogy 2-3 emberrol beszelhetunk. Akik ebben aktiv szerepet vallalnak a nai napig! Ez egy fajta kenyszerbetegseg. Àsóval gyógyithato.
Azert azt vegyetek eszre kedves endurokrossz rajongok (en is szeretem), hogy az egy tevkepzet, hogy ha kimesz egy palyara akkor minden sima (irtam mar h a palyak tulnyulnak a sajat teruletukon, itt ez a tb kerdes, nem beszelve a fogalmatlanakrol akik keresztbe kasul mennek).
En tojok ezekre, tisztaban vagyok vele hogy az off road kockazatkkal jar minden szempontbol. Epp csak annyira jartam korbe a temat hogy nagyon ne fazzak ra ha esetleg...
En mindenhol a tb rol irtam csak. A maganbiztositokkal kotott biztositasok mas teszta.
Ahogy nezem azert a palyahasznalatnal a felelossegi szabalyok eleg erdekesek. A palya uzemeltetoje a felelos ha baleset van. Ez alol nem bujhat ki, tehat hiaba iratna ala veled hogy te felelsz akkor is rajta kerik szamon anyagilag a dolgot. Viszont azt mar nem zarja ki semmi hogy ezt rajtad szamon kerje a palya. Nem emlekszem mit szoktunk Piliscseven vagy Ajkan alairni, de ott is valami felelosseg rol van szo.
Az se veletlen, hogy a versenyen csak ugy indulhatsz ha van kulon biztositasid. A sportszovetseg felelos ugyanis a szovetseg kereteiben vegzett tevekenyseg soran okozott karert.
Szoval a korhazban, ha nem a mento visz akkor jobb ha a bicajrol estel le a haz elott mint ha a krossz palyan, mert a tarsadalom biztosito is tud zavarosban halaszni.
Ha mar szoba hoztam az alabbiakat viszont nem fizeti
217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet
a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról
5/B. § * (1) * Az Ebtv. 18. §-a (6) bekezdésének e) pontja alkalmazásában különösen veszélyes (extrém) sportnak, szórakoztató-szabadidős tevékenységnek minősül: *
a) vízisízés,
b) jet-ski,
c) vadvízi evezés,
d) hegy- és sziklamászás az V. foktól,
e) magashegyi expedíció,
f) *
g) bázisugrás, mélybe ugrás (bungee jumping),
h) falmászás,
i) roncsautó (auto-crash) sport, rally,
j) hőlégballonozás,
k) félkezes és nyílttengeri vitorlázás,
l) sárkányrepülés, ejtőernyőzés, paplanernyőzés, műrepülés.
A sport költségei mellett elenyésző összeg aztán kap rendes ellátást
Nekem valami évi 14 ezres van aztán egy csomó mindent áll ami már évi 50 felé van ott már lényegesebben magasabb térítések vannak
Ami a lenyeg szerintem: mindenki csak a sajat szemuvegen at hajlando nezni a vilagot, ezert csak azt tartja jo/elfogadhato/kovetendo peldanak amit o csinal. Hiaba irod le tizedszer a palyazast ha az a masiknak nem tetszik, nem orom es persze forditva is igaz. Ettol meg persze irjad csak, csak ne vard hogy mindenki egyetertoen bologat majd.
A hardenduro es az endurocross ket kulon sport. Mas tudas es mas fizikai allapot kell hozza. (Meg mas motor beallitas is)
Visszakanyarodva az eredeti témához én pont ezért pályázok, mert kifizetem az 1500- 2500 forintot és nem kell küzdenem senkivel, hogy mit keresek ott és biztonságos. Nem iratlan, hanem írott szabályok vannak és ha felborulok, nem kell törött testrésszel eljutnom haza és onnan a korházba nehogy kiderüljön merre jártam, mert akkor megbüntetnek, hanem helybe hívják a mentőt. Versenyekre pedig oda kell elmenni ahol normális, élvezetes a nyomvonal. Sík terepen porban kanyarogni valóban semmi értelme. Vannak 2 napos enduro versenyek is nem csak EC, ott lehet azért még erdőben kanyarogni. Azért kelle ezt népszerűsíteni, mert hazai enduro versenyt már nem rendeznek itthon csak a környező országokban. Haza kellene hozni ezt a sportot, ha valaki munkálkodik valamin hát ezen lehetne.
főleg a mostani motorokkal
sok évvel ezelőtt a régi 600as vasakkal szerintem tized annyi fűrészelés sem volt a hegyen mert nem mentek olyan helyekre mint most hiszen nem is bírtak volna felmenni
és most vonatkoztassunk el a tarra vágott erdőktől, a munkagépekről stbstb a motor nagyon sok kárt tud csinálni, nem csoda hogy nem kedvelnek minket
Van ismerős aki a felfedezés, kalandozást, motoros természet járást látja bele az endurozásba. Más a hard-ot élvezi. Én rengeteget mentem aszfalton (120eKm+), élvezetes tempóban az Alpokban (50eKm+). Mivel a közúti túra tempom felgyorsult úgy 15 év után, elkezdtem 3 éve pálya motorozni. Nekem az offroad motorozás sport értéke miatt tetszik. Mióta csinálom lazábban mozgok a minden napokban. Ami jó érzés. Az én szememmel a kijelölt pálya élhető. Bőségesen lefáraszt, és az adrenalin is meg van, és ha valami nem adja ki, akkor nem az erdő mélyéről kell menteni..