Csak szerelni ne kelljen addig minden jó rajta de ha hozzá kell nyúlni, vannak rajta nagyon hülye megoldások.
Nem tudom milyen évjáratod van, lehet már korrigáltak.
A motor egyébként tényleg jó, meglepően nyomatékos alul is.
Jó motorozást kívánok hozzá!
Kiprobaltam! Es jo! Ami meglepett. 1 honap allas utan hozaertem az inditogombhoz es pocre indult de ugy! Hogy egybol tokeletesen jart mintha mar jart volna. Ereje hibatlan.kormanyt keskenynek erzem. Valtoja is fasza. Ami nem terszik .azok az ostoba megoldasok mibt a legszurohaz. Akumlator helye. Legszuro megoldas. Anyagminosegek. Varom nar a rendes probat. Szerintem nagyon jo kis motor! Ar ertek aranyban tokeletes . A hangja iszonyat tetszik . Nem csak az fmf miatt. Kicsit megami nem.tetszik mi den be van szoritva. Vagy hozzaer vagy epp nem. Venti a tankhoz .stb... Gyari minden.
Mire jo ez? Azon kivul hogy erdekes. Erdore draga. Utcara ökörség. Hetvegi berugasokra tudom elkepzelni a birtokon esti tàbortüz körül örjöngeni a porban reszeg idiotaknak. :) Raadasul màsfél uj.motor àra.
a vége felé már mi is inkább csak vasárnap délután-este jártunk ki, nekünk csendes motorok voltam messziről nem hallotta senki, ekkor a java nép már nem "edzett" így nem volt se másik motoros csapat se erdőőr meg ilyenek( volt olyan akit simán elgázolt a az erdőőr)
múlt évben voltam ara amerre régen mászkáltunk alig van nyom, úgy tűnik túl sok basztatás volt
de egy csomó rész természetvédelmi terület lett, olyanok ahol gyerekkorunktól kezdve kijártunk szánkózni most meg zárt területek lettek még gyalog se lehet bemenni és 50-100 méterenként vannak táblák.......
amúgy volt amikor olyan időben toltuk hogy még az árnyékban délután is megmaradt a dér, és senki sem fázott, vittem oda embereket szegedről-makóról is mindenkinek tetszett volt aki többször is visszajárt
amúgy komolyan nem értem miért nem lehet ott motorozni, egy emberrel beszéltünk hogy az a rész ahová jártunk az egy közös tulajdonú erdő (vagy valami ilyesmi a megnevezés) van vagy 10 tulaj, meg egy erdőgazdálkodó na ez kötekedik a néppel a tulajok leszarják mi van ott hiszen nem tudnak semmit se csinálni a fákkal mert papírnak lett ültetve és nem kell senkinek sem
szóval kb tökmindegy mi van a területtel, egyedül valami támogatást kapnak érte és semmi egyébre nem jó
Kurvajokat motoroztunk.ott regebben! Inkabb nem.irok.helyeket. par idiota azt is elbaszta hogy edzotaborokat szerveztek oda. Keresztbe kasul kanyart gyakoroltak. Holott el volt pofazva ha a regi nyomon.megyunk jarhatunk.oda. erre ezek szetkurtàk. El is lettunk zavarva. Pedig egesz telen idealis edzo terep a homok. 5 foknal.mar fullosat lehet motorozni. Motort mosni se kell se a ruhat. Na de ez is multido. Pedig ha a palyan mennek.ugyanugy kifaradnak es kanyar is volt benne epp eleg. De nekik 3 metetenkent kellett keresztbe motorozni kanyarteknikat venni. Mikor meglattam.nem.hittem a szememnek. .. Inkabb fociztak volna helyette. Kanyarodni.igy se tanult meg de legalabb mar oda se kell jarnunk. Annyi szerencse van benne ha a homokot nem.bolygatjak par honapig, visszatoltodnek a nyomok es még a növény is jobban nő utàna! Ami szar hogy a foldtulajdonost ez mar nem erdekli...
azért felénk össze lehetne hozni nyáron egy-egy jobb "sivatagi" nyomvonalat
50km körben pár akár 40-50km nyomvonalakat is meg lehetne tervezni, mellé egy kis laza veretős maxigázas földutas összekötőt
az más kérdés mennyire lenne népszerű a verseny, az őstermelők tuti ottállnának mindenfél szerszámokkal és vernék le a népet a motorokról na de ez is belefér az "afrikai" típusú versenybe, csak itt gyorsabb lenne az ellátás
ahol meg nincs őstermelői jelenlét a zöldek baszakodnának, mert ugye a homokdombnak nem mindegy hogy mennyi nyom van rajta és merre van barázdálva hiszen az első szél után arra megy amerre épp akar
pl: http://www.origo.hu/tudomany/2...
amúgy ettől vannak "jobb" helyek is szar telepített fenyvesek között amik semmire sem jók van aki inkább felégeti lábon mert eladhatatlan semmire sem jó, de ugye motorozni itt sem lehet hivatalosan
Furcsa világban élünk az igaz, de nem ezek miatt. Pontos szabályozása van ezeknek amiről írsz, max nem ismered a szabályokat. Extrém sportnál nem lát el a tb, nem pedig úszásnál. Még jó hogy tiltás vann az illegális motorozásra, hiszen alig van erdőterület. Ami kevés van, azt meg sűrűn behállózzák a települések. Olyan mintha sivatagi versenyeket szeretnél, de nics sivatagunk. Versenyeken lehet indulni, endúrókrossz, vagy endúró. Kevés a verseny Mo-n, ami az érdeklődés hiányából fakad. Egyszerűen nem éri meg rendezni, mert ráfizetéses.
Mégegyszer: legelőször pályán való motorozásról volt szó, amire írtam hogy oda külön biztosítása van a versenyzőknek, ennél félreértettük egymást, mert én eleve úgy gondoltam hogy pályára versenyzés céljából megy az ember (főleg endúró pályára). A másik dolog pedig hogy ha magyar tb kártyád van és fizetve van a tb-d akkor tökmindegy hogy az erdőben vagy hol szenvedsz balesetet akkor ingyen ellátnak, legalábbis a saját és ismerőseim példája ezt mutatja. Részemről a témát lezártam , mindenki hagyatkozzon a saját tapasztalatára.
Nagyon fura világban élünk. Az aki sportol, úszik, fut, kondizik stb. mert motorozáshoz kell az állóképesség és így egészségesen él, baleset esetén a csillagok állásán múlik, hogy korházi ellátás után kap-e és mekkora csekket. Ellenben az alkoholista májcseréjét, a dohányos daganatos kezelését, stb. gond nélkül állja a tb!? Holott az egyik szándékos önpusztítás a másik véletlen baleset.
Ugyanígy fura amiŕől már volt szó, hogy rendeznek versenyeket amihez megalkotnak motorkerékpárt. A gyártók szekere nem kicsit szalad holott az árult termék, bár közuti felhasználásra alkalmas a vásárlók 99% nem ott használja, hanem ott ahol versenyek is zajlanak ahova és amilyen körülményekre végül is kitalálták ezt a fajta motort, és ahelyett, hogy lehetővé tennék haszñálatát, csak falak, tiltások vannak. Ha pedig versenyzésre használod a gyártó által versenyre fejlesztett motort, akkor új motor vásárlása esetén sincs rá garancia
Palyan rengeteget motoroznak/ motorozunk versenyen kivul is. Sot ugy sokkal tobbet es tobben. Itt az uj sracok is hobbirol irtak.
A nem fognak vagy nem tehetnenek az ket kulon. Illegalis tevekenyseg kozben ha megserulsz a tb siman kifizettetheti veled. Miert? Mert a biztositas sosem arrol szol hogy te lehetsz felelotlen, hanem arrol hogy felelossegteljesen is erhet baleset. (Pl ittas, drogos befolyas alatti balesetnel is behajthatnak a delikvensen az ellatas koltseget) Ugyan akkor a magyar tb eleg elnezo (vagy csak nemtorodom) de nem latom hogy foglalkoznanak ezzel.
Eleg sok teves elkepzeles van ez ugyben. Azert irtam hogy nem erdemes ezen rugozni mert bonyolult nagyon (ahogy minden magyar jogszabaly) ugyan akkor mind ket felnek megfelel ha jotekonyan elsiklunk a baleset korulmenyei felett.
Korhaza valogatja!!!! Pl szegeden a klinikan engem.kurvajol ellattak tavaly a szemklinikàn.mikor egy àg beleallt a szemembe. Még hetekig jartam.utokezelesre is. Kukdték a szamlat a biztositomnak. Par szar ft ot fizettem adminisztraciora. Na hodmezon mar ugyanazt a kartyat nem tudtàk elfofadni. Kp ban ki kellett fizetnem a vizsgalatokat es a kezeleseket egy masik baleset miatt. Még be is ismerték hogy az ő rendszeruk nem tudja kezelni a kàrtyam. Ezen is mulhat hogy jarnak el vagy hogy fizetned kell e esetleg baleset eseten. Hogy hova kerulsz. Nem egyseges a rendszeruk! Ez van. Tehat elifordulhat hogy bp en fullisan ellatnak es minden rendezve van. Mig ha egy videki korhazba szallitanak .fizezned kell! Es nem fogsz ra kapni jogorvoslatot esetleg ha perre viszed.
A pályán való motorozást én eleve versenyre értettem. De szerintem akár az erdőben motorozás közben, akár közúton autóban ér baleset, ha fizetve van a tb-d nem fognak különbséget tenni közte.
Az eddig olvasottakból, még az a gondolat fogalmazódott meg bennem, hogy az Enduro motor gyártók drága pénzért árulnak speciális, csak erre a célra alkalmas gépeket sorozat gyártásban, miközben az átlag motoros azt nagyrészt illegálisan tudja csak használni.
Gondolom eu-ban van kb 1000 versenyző aki, versenyekre veszi, ami nem lenne mennyiség sorozat gyártás szintjén, és vannak az amcsik aki produkálják a megfelelő eladási számokat, mert gondolom ott legális.
Pl. a gokartozás, vagy dragster-ezés hasonlóan utcán nem engedélyezett sport, de ott nincs is ekkora sorozat gyártás és csak zárt pályán művelik.
Kb. Mintha a ktm eladná a vadásznak a vadász puskát, meg amugy bárkinek még csak fogyon.
Félre értés ne essék én is örülök, hogy vehettem ilyen gépet, de az lenne fasza, ha lenne mód jó körülmények között használni legálisan. És szerintem ezt a lobbit a gyártóknak kellene meglépniük, vagy gyári támogatást adni pályák létesítésére, hisz olyat gyártanak aminek a zárt pályán kívüli használata 99%-ban tilos az EU-ban.
Talán streetfightereseket. De ismerek sok olyan motorost akikat baleset ért, akár versenyen is, de nem kellett saját zsebből fizetni a műtétet vagy orvosi ellátást. Vagyis mindent fedezett a társadalombiztosítás.
Nem tudom milyen évjáratod van, lehet már korrigáltak.
A motor egyébként tényleg jó, meglepően nyomatékos alul is.
Jó motorozást kívánok hozzá!