Sziasztok Kedves motoros kollégák.
Titok olvasóként hozzászolnék a témához. Sajnos amit írtok, hogy inteligencia és hozzáállás, ismerettség, ismertség és egyéb dolgok kérdése az erdőben való motorozás nem állja meg a helyét.
Amit csináltok az bárhogyis csűrjük csavarjuk illegális tevékenység. 30 éve motorozok és jelenleg is van terep motorom, amivel csak és kizárólag pályán motorozom, illetve szervezett versenyeken. Ez az egyetlen legális megoldás.
Beszúrnék pár dolgot:
1. A védett természeti területeken, valamint a Natura 2000 hálózatba tartozó területeken a szakterületi jogszabályok alapján tilos, illetve engedélyhez kötött a járművel történő közlekedést. Fontos tudnivaló még az is, hogy az erdőtörvény alapján erdőterületen (a természetvédelmi oltalomtól függetlenül) kerékpározni és lovagolni, motorral, illetőleg gépkocsival közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad.
2.Forgalmi rendszám természetesen csak közúti közlekedés esetén kötelező. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény szerint "út: a járművek és a gyalogosok közlekedésére, vagy csak a járművek, illetve csak a gyalogosok közlekedésére szolgáló, e célra létesített vagy kijelölt közterület, illetőleg magánterület (közút, magánút)". Emellett kimondja a jogszabály azt is, hogy a "közforgalom elől elzárt magánút: a sorompóval, kapuval vagy más fizikai eszközzel lezárt, vagy mindkét irányból behajtani tilos jelzőtáblával és a magánút feliratot tartalmazó kiegészítő táblával jelzett út, amely az ingatlan-nyilvántartásban magánútként van bejegyezve". Tehát, ha az út kezelője nem jelzi, hogy a tulajdonában levő út közforgalom elől le van zárva, azt a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok figyelembe vételével bárki használhatja, amennyiben az tényleg bejegyzett, helyrajzi számmal rendelkező út. A forgalmi rendszám azonban minden közúton, vagy a közforgalom elől le nem zárt magánúton (földúton is) kötelező!
3.92. § (1) Az erdőben lovagolni, illetőleg járművel közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad. Itt nagyon fontos az arra szócska... Tehát nem az a lényeg, hogy az úton, hanem az, hogy az úton legyen az is megjelölve, hogy ott pl. lovagolhat, vagy motorozhat... Ilyen út alig-alig létezik.
Tehát a lényeg, erdőben nem bóklászhatsz amerre akarsz, csak az arra kijelölt úton, arról letérni nem szabad. Ha viszont kijelölt úton közlekedsz, akkor közúti forgalomnak megfelelő gépjármű kell rendszámmal érvényes forgalmival és vezetői engedéllyel.
Hát ennyi. Az erdőben legfeljebb megtűrnek, ha szerencséje van az embernek és kerüli a feltűnést azzal, hogy nem csordában motorozik és nem túrja szét a hegyet, de semmi esetre sem legális.
Menjetek kijelölt zárt pályára motorozni, hogy aki csinál, karbantart pályát legyen bevétele és ne szüntesse meg, mert nem éri meg vele foglalkozni. Valamint, hogy legyen benne biznisz épüljenek új pályák. Menjetek enduro/endurocross versenyekre szintén ugyanezen okból, hogy az a néhány lelkes ember aki még szervez versenyt, legyen bevétele, hogy a jövőben is legyenek versenyek és az egyetlen legális módon motorozhassunk erdőben.
Baráti üdvözlet.
Mór jó, hívd fel a facebookon lévő számon a srácot hogy mikor mennétek. Tamási még jobb, ott nagyon szépen karban tartják a krossz részt. Ehhez is van a facebookon telefonszám.
off road intelligencia nincs, csak sima intelligencia, ami ha van akkor fel fogod hogy mit lehet és mit nem (ahogy az életben bárhol) Pl.: hogy a vetett földre nem hajtasz be, hogy a legelemibbnél kezdjem. Vannak akik már ezen elvéreznek.
Motorozz még pár évet és akkor majd nem kell leírni, hogy miért kevés a zárt enduró pálya.
A legtöbb krossz és enduró pálya nyomvonala csak részben legális, sokszor belenyúlik a körülötte lévő területekbe is (Pannonhalmán is van ilyen rész).
Eddig Ajkarendek-et és Panonnhalmát láttuk. Most Mórra szeretnék menni, ha használható a pálya.
Egy rendszer elméleti kérdés, ha az illegális mellett, a jól karbantartott pályák elterjednének, akkor lehet az ilyen pályák látogatottsága is megnőne és fejlődésnek indulna.
Üdv.
Előre leírom tavaly ősszel próbálkoztam először offroad-al. Ismerősi körben sincs offroad-os.
Fél éve egy barátommal pont ezeken a legal/illegal dolgokon dilemáztunk mielőtt meg vettük a GasGas-t újonnan. Az a 2.1mFt nem kevés pénz, és szeretnék kihasznalni amiért ennyit ki fizettünk,, háborgás, feszko nélkül, élvezni a motorozást.
Mi arra jutottunk, hogy zárt pálya, Endurocross nyomvonalak.
Hozzá teszem nincs annyi tapasztalatom erdőben, hogy különbséget tudjak tenni a két környezet előnyei, feeling-je közt.
A mi igényünket maximálisan kiszolgálják a körülöttünk 100km-es körzetben levő pályák.
Én a mi megoldásunkat látom gyedül, elfogadhatónak. A többi amit leirtatok, számomra nem tiszta. Pl. Nem értem, hogy mi az az offroad intelligencia. Az én helyzetemben egy Enduro protokoll/szabály könyvre lenne szükség, hogy meg szerzhessem a kellő intelligenciát. Bár gyanús, hogy ilyen esetben a megszerzett tudás ami lényeges és nem az intelligencia.
Egyébként kössz mindenkinek az alábbiakért. Az első alkalommal sikerült hasznos tartalommal tölteni a topicot az elmúlt félévben. Bár kevés köze a Gasgashoz.
Pont igy jartam a bringaval (nem versenyeztem, hanem egyeb sport celokhoz volt kiegeszito), jott egy olyan bringaut amit leirsz aztan a zsaruk elvettek a kedvem az egesztol. Nem buntettek meg csak majd minden nap b.sztattak. kepesek voltak utam fordulni csak h elmomdhassak hol tekerjek. Akkoriban 10baros kerekeim voltak, valahogy nem vagytam a nehol terkoves, nehol gyokeres, strandra is bekanyargo, 50 meterenkent derekszogben fordulo stb. bringautra.
Szoval nagyon egyet ertek veled ebben a temaban. Ez a hirveres amit feri csinal nem segit. Az meg hogy ö csinalja plane nem.
Nem lehet hivatalosan kivitelezni...!!! Van a kerékpározás.. Nem a bringával fagyizni járok fajta, hanem van aki edzéseket végez vagy 70-200 kilómétereket teker.. Nem lehet betiltani a bringázást, ezért hivatalosan bringautakat csinálnak. Ahol elkészül a bringaút, ott kitiltják a főutakról a bringásokat. A bringaúton viszont nem lehet edzeni, mert vagy nagyon tagolt, vagy szar a minősége, de a legnagyobb gond hogy az összes babakocsit toló, kutyasétáltató, vagy sétáló úgy érzi hogy ott kell tekernie és még nem beszélek a hétvégi bringásokról akik egymás mellett mennek, beszélgetve. Tehát lett hivatalosan bringázási lehetőség, de aki komolyabban gondolta az be is fejezhette ezáltal az edzéseit, vagy maradt a főúton, kockáztatva a büntetést. Magyarul, sokkal jobb volt amíg nem volt bringaút (nem volt hivatalos) mert addig bárhol lehetett bringázni. Gondolom nem kell magyarázni, hogy milyen helyek lennének kijelölve, ha a motorozás is hivatalos lenne.. Én (és mondhatom az egész környezetem) ezért ellene vagyok minden hivatalossá tételnek és minden olyan dolognak, ami felhívja ránk a figyelmet...
Jo.meglátàs. ....ezekre a kerdesekre nem fogsz valaszt kapni. Egy kibaszott nagy kamugyàros. Beszel itt hulyesegeket. Ezzel.meg azzal targyal. Nagy lofaszt tàrgyal. Hazudozik ossze vissza amit par ovodas talan elhisz. Kozbe meg reg be van.mar kulàzva hogy elkapjak valahol aztan.kiderul itt az igazsag mi denkiről. Meg szep lassan elfogynak a helyek ahova meg lehet mennie .milyen célok ???? Hagyuk.mar a faszba. Tàn endúro igazgató es uzletvezető? Vagy mi ?
Sajnos nem értem... Ahogy fogalmaztok hivatalos szerv -et ki vehetné elő? Hiszen azért hivatalos mert az ő a felhatalmazott bármilyen paktumot kötni ezügyben... Lehet én vagyok érthetetlen,de cipő ügyben cipőboltba megyek... Mikor azt írtam hogy tényleg érdekel nem jutott eszembe hogy államtitkot fog bárki is kifecsegni,de számítok arra hogy egy olyan"hivatalos szerv" felsorolást kapok, amiből látszik az hogy komoly a terv... Mert hogy megbeszélem xy helyen a polgárőrrel, körzeti megbízottal,mezőőrrel és ne adj isten egy mezei ker.vez. erdésszel hogy pl.csütörtökön csapathattok fiúk, ez azért lássuk be hogy nem kivitelezhetetlen,de konkrétan felesleges.... Minden eljárásnak van menete,minden szervnek van felügyelete...nagyon nem mindegy hogy milyen sorrendben próbálkozol! Nyilván van olyan ember akinek akkora kapcsolati tőkéje van hogy szinte bármit át tud vinni, bármilyen hatóságon,minisztériumon,de nem gondolnám hogy ezt a próbálkozást kivitelezhetőnek lehetne mondani...rengeteg a buktató,de még több a motorsport ellenes mindenre elszánt sötétzöld... Rengeteg olyan dolgot akasztottak már meg ami az államnak is komoly profitot hozott volna,régiók felvirágzását tette volna lehetővé,de ez sem hatott meg senkit a " hivatalos szervnél". Akkor gondolod az a párezer lúzer hobbimotoros valakit is érdekelni fog? Én mindenesetre kétlem... De várom a fejleményeket bizakodva... Hátha van olyan aki ezt el tudja fogadtatni... Hajrá( szintén irónia nélkül)
nálunk már összefogdosták egyszer a hülyegyerekeket a yardok utána évekig csend volt
most ismét kezdenek szaporodni.......ahogy nézem a rézbőrűeknek is megtetszett a motorozás.
kíváncsi leszek mi lesz a vége
erre nem fogsz választ kapni szerintem.
Gondolj bele, ha lenne is hivatalosan akármilyen szerv, s kikerülne egy publikus fórumra, hogy XY hivatalos szerv fű alatt egyeztet a Ferivel,
mindjárt kérdőre vonnák azt a hivatalos szervet.
Szerintem nem fog ez működni hivatalosan globálisan (lokálisan lehet ,megoldható), mert ha netát képesek átvinni az akaratot sokmillió akadályon, s ki is jelölnek XY útvonalakat, nem fogják betartani a motorosok, mert nem lesz elég az a lehetőség amit kapnak...
Működött szépen ez a hobbi amíg normális motorosok jártak az erdőbe kevesen és nem volt meg a kritikus tömeg, most már hogy a sok "ismeretterjesztő anyagnak" köszönhetően sokan kipróbálják és hobbiból mindenki hard endúrózni akar és eszetlenül semmire nem figyelve kapartatják szét a hegyet, azóta vannak gondok.
Részemről reálisabbnak vélem azt (a megegyezés helyett) hogy majd valaki jól berág, akinek megvannak a kapcsolatai és nem a határra vezénylik ki a rendőröket, hanem az erdőbe/starthelyekre, aztán szépen meg lesz fogdosva mindenki, aki ki mer menni.
Nincs már endurós "kultúra", ami arra oktat, hogy figyelj másokra, szavakban lehet van, de nem a szavakkal foglalkoznak a fiatalok, hanem azzal amit látnak a videókban, s ott teljesen más történik...
Szerintem megoldás sincs, mert már megjelent a kritikus tömeg, nem mondhatod azt senkinek, te most ne motorozz, mert már sokan vagyunk itt.
Talán majd idővel kikopik a "dizájn motors" s lecsökken a létszám, aztán kezdődhet minden elölről.
Ferinek ez szerintem szórakozással egybekötött "biznissz", szerintem megvannak a céljai, amiket próbál elérni, valószínű el is fogja, többetek ellenére, én úgy látom nem hülye,
s ez nem a védelmére szólt, csak megállapítás volt részemről, szubjektív véleményem, az más dolog, hogy nem értek egyet, azzal amit/ahogy csinál, mert tönkre vág más dolgokat, amik nem tartoznak a céljaiba, de amit csinál és ahogy csinálja, az valószínű célba juttatja.
Fura... Pl mifelénk senki nem ismer.. Itt az erdészetre,azon belül a kerületvezető erdészre,vagy akár az erdőrendészre gondolok.... Mégis idejársz úgy mintha otthon lennél....attól hogy a videóidban azt írod hogy a festői romániát koptatod,még a helyi hülyék(pl.mintÉn) látjuk hogy a pilis....biztos ezt is irígységből írom,meg büdös is vsgyok mint a szar..foglalkoznod sem kell a véleményemmel,csak azt áruld el hogy miért érzed magad jobban attól ha bizonygathatsz olyan dolgokat amiben nemhogy nincs igazad,de te magad vagy az elrettentő példa...Talán hogy legyen kire irígykedni?!
Túràzgatsz....... Én is készülök hasonlót venni. 10 éve robogózok elòtte , csak nagy mototjaim voltak.... De a turàzàs kimaradt. Balaton ahol leggmesszeb jàrtam. Bàr tőlem az is messze....
Értelek. Abban igazad van, hogy bármit csinálsz, lesz egy réteg, akinek nem lesz jó. Csak nálad az a réteg elég nagy, de ezt megbeszéltük. Én is mutatok képet, amire büszke vagyok, egy hete készült.
Az a baj tv vel .hogy mar elfelejtette hogy kerult be az aramlatba. Olyan mint egy gyerek akinek.kimaradt az allalanos es a kozep iskoka aztan meg betették egy munkahelyre főnöknek
Az erdőben való motorozáshoz nem kapcsolatok kellenek, hanem inteligencia. Nem számít hogy kit ismersz, kihez mész, ha nem tudod felmérni a következményét annak amit csinálsz. Írok 1-2 alap dolgot...
1. Nem megyünk 20-an motorozni, mert az még ott is kiveri a biztosítékot ahol lehetne motorozni..
2. Nem basszuk szét télen szögessel a fokozottan védet területet, hanem hagyjuk az erdőt regenerálódni..
3. Nem basszuk szét a kilátóponoktó 2 (azaz kettő) méterre az erdőt..
4. Nem járunk ki feljárókat a főbb utak szélére, mert akkor is árulkodik az ottjártadról, mikor már hetek óta nem voltál arra..
Még sorolhatnám a végtelenségig, de amíg ezeket az alap dolgokat nem tudja a "helyi" vezető se, addig felesleges bármiről is beszélni..
Titok olvasóként hozzászolnék a témához. Sajnos amit írtok, hogy inteligencia és hozzáállás, ismerettség, ismertség és egyéb dolgok kérdése az erdőben való motorozás nem állja meg a helyét.
Amit csináltok az bárhogyis csűrjük csavarjuk illegális tevékenység. 30 éve motorozok és jelenleg is van terep motorom, amivel csak és kizárólag pályán motorozom, illetve szervezett versenyeken. Ez az egyetlen legális megoldás.
Beszúrnék pár dolgot:
1. A védett természeti területeken, valamint a Natura 2000 hálózatba tartozó területeken a szakterületi jogszabályok alapján tilos, illetve engedélyhez kötött a járművel történő közlekedést. Fontos tudnivaló még az is, hogy az erdőtörvény alapján erdőterületen (a természetvédelmi oltalomtól függetlenül) kerékpározni és lovagolni, motorral, illetőleg gépkocsival közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad.
2.Forgalmi rendszám természetesen csak közúti közlekedés esetén kötelező. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény szerint "út: a járművek és a gyalogosok közlekedésére, vagy csak a járművek, illetve csak a gyalogosok közlekedésére szolgáló, e célra létesített vagy kijelölt közterület, illetőleg magánterület (közút, magánút)". Emellett kimondja a jogszabály azt is, hogy a "közforgalom elől elzárt magánút: a sorompóval, kapuval vagy más fizikai eszközzel lezárt, vagy mindkét irányból behajtani tilos jelzőtáblával és a magánút feliratot tartalmazó kiegészítő táblával jelzett út, amely az ingatlan-nyilvántartásban magánútként van bejegyezve". Tehát, ha az út kezelője nem jelzi, hogy a tulajdonában levő út közforgalom elől le van zárva, azt a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok figyelembe vételével bárki használhatja, amennyiben az tényleg bejegyzett, helyrajzi számmal rendelkező út. A forgalmi rendszám azonban minden közúton, vagy a közforgalom elől le nem zárt magánúton (földúton is) kötelező!
3.92. § (1) Az erdőben lovagolni, illetőleg járművel közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad. Itt nagyon fontos az arra szócska... Tehát nem az a lényeg, hogy az úton, hanem az, hogy az úton legyen az is megjelölve, hogy ott pl. lovagolhat, vagy motorozhat... Ilyen út alig-alig létezik.
Tehát a lényeg, erdőben nem bóklászhatsz amerre akarsz, csak az arra kijelölt úton, arról letérni nem szabad. Ha viszont kijelölt úton közlekedsz, akkor közúti forgalomnak megfelelő gépjármű kell rendszámmal érvényes forgalmival és vezetői engedéllyel.
Hát ennyi. Az erdőben legfeljebb megtűrnek, ha szerencséje van az embernek és kerüli a feltűnést azzal, hogy nem csordában motorozik és nem túrja szét a hegyet, de semmi esetre sem legális.
Menjetek kijelölt zárt pályára motorozni, hogy aki csinál, karbantart pályát legyen bevétele és ne szüntesse meg, mert nem éri meg vele foglalkozni. Valamint, hogy legyen benne biznisz épüljenek új pályák. Menjetek enduro/endurocross versenyekre szintén ugyanezen okból, hogy az a néhány lelkes ember aki még szervez versenyt, legyen bevétele, hogy a jövőben is legyenek versenyek és az egyetlen legális módon motorozhassunk erdőben.
Baráti üdvözlet.