"nagy elonyet a hosszu cickicakis izmosabb feljarokba ereztem a injektorosnak,vagyis a kis gazakra is reagall es nem dusul be nagyon,erobol tol " Én ezt is hátránynak éltem meg. Gyökeres vizes köveken folyamatosan kapargatott a TPI, túl tiszta volt, míg a karbissal simán jött mögöttem, egy kevésbé tapasztalt motoros. Ő mármint a TPI tulaj is azt mondta, hogy kurva jó a karbis..
Eggy igen nagy elonyet a hosszu cickicakis izmosabb feljarokba ereztem a injektorosnak,vagyis a kis gazakra is reagall es nem dusul be nagyon,erobol tol a motor es annyit megy amennyire huzod a gazt.A legfontosabb az volt nekem,hogy nem erobol lerurgja magat hanem inkabb tol mindt egy villanymotor,finoman erzessel.Ha meg kelll inditani meg viccsantod es az tuti,hogy a kezed kitepi ha nem vigyazol a kormanyrol.
A karbisba az nem tetszett,hogy valamilyen gaztartomanyba jo volt es volt ahol szar,volt mikor szepen tudtal maszni vele de volt mikor a dusulas miatt elerotlenedett es inkabb porgott.A nagy feljarokba meg kozel sem lehetett ugy menni mindt egy tpivel.
A jo dolog,hogy biztos meg lehet ugy csinalni,hogy sokkal erotelyesebben menjen,szebben pattogosabban mindt a Jarvisz vagy a tobbiek motorja mert azok total maskepp es total szebben mennek.
Tenyleg nagyon jo a filing rajta,egy jobb futomuvel egyenesen szuper motorocska..kissebb faragasokkal a motor nyomatekan is lehet jatszani,lehet az eus normakon butitani es morgosabb izosabba valik ami ilyen cikicakis reszen igazi maszo muvessze valik a kezessege miatt..nekem egy race terkep van rajta es igy sem eszik sokkal kevesebbet egy karbisnal,sot a Szilardka 17 es ktm-jen Lektron van es az meg anyit sem eszik mindt az enyem..A naagy feljarokba ahol nyelezni kell ott sokkal jobban megy miindt egy karbis,az injektor nagyon megbocsajt fullgazon de meg marad a nagy ero es szepen linearisan tol.
Aztan a tartossagra vagyok kivancsi,mi lesz ha meg all az erdobe valamiert,vagy beverem a susnyasba es valami szalacska leszakad innen onnan..akkor aztan lehet beleverni a faszod...de addig is eddigi legjobb motoromnak titulalom.
Sajnos igy is keves a 4 t beta az mx gp n. Nem.utu.meg a limitet. Vagy miertnem.probaljak raültetni Herlingset pl? A kis kinai hoppa!! Lehetlenyomja a piroskaticat ? Kinaiak haakarnak valamit azt elerik. Mocsok kis sargàk. Megesznek.mindent es mindenkit.
Én nem hasonlítottam össze, hanem leírtam hogy mi a cél a Ktm-nél és hogy miért tart ennyi ideig kifejleszteni. Véleményem szerint a 2019-es modellek már elég jók lehetnek..
Én sor 4es sport motor benzin/levegő keverékét állítottam be teljesitménymerő padon. Volt egy 20 éves karbisom ahhoz vásároltam dynojet fúvóka és shuber tű kittet. Sok próbálkozással jobb lett mint volt, de sajnos a kehejcső vége amibe a tű mozog, oválisra kopott. Ez az ovalitás elrontotta a tű adott magasságon lévő átmérőjének és a furat átmérő közti lineárisan változó arányát. Emiatt nem lehetett beállítani. Aztán vettem egy injektoros 2010es gépet. Ebbe tettem egy powercommandert, amivel módosítható a gyári ecu által adott injektálási idő. Ezzel pontosan és nagyságrendekkel egyszerűbben beállítottam a keveréket.
A gyártónak, sokkal egyszerűbb injektorral tervezni, mint karburátorral. Egy fuel map csere, pár pillanat. És ami még fontos különbség, hogy a környezeti tényezőkkel könnyedén eltolható az alap térkép.
Van még tapasztalatom kétütemű, Diesel kis ccm-es alkoholos autó modell motor karburátor beállítással. Ott érzékelhető csak igazán a környezeti tényezők változásának hatása a keverék képzésre.
Én meg vagyok elégedve a karburátorral szerelt EC300-al. Azt gondolom, hogy az euro5-nek már nem biztos, hogy megtud majd felelni, mert pl. bele írják a szabványba, hogy a károsanyag kibocsátást viszacsatolt szabályzó rendszerben kell mérni, és a keverék képző módosításával beavatkozni.
Ez olyan bonyolult, mint ahogy hangzik. De pl. ki jár ma mechanikus adagolós szívó Diesel-el!?
Ferenc ahogy látom ebbe bele keveredtél rendesen! Szerintem osztogasd inkább a szponzori gumikat motorokat! Mert a lóvé nem egyelő a tudással!! Meg hát az se hülye aki hallgat!!!
Persze. Nem tudom erted e mire gondolok?! Igy nem szabad ossze hasonlitani a ktm tpivel. Nem gondolnam hogy barmelyik kinai gyarto akar csak a toredeket koltene fejlesztesre mint ktm ezert meg merem tippelni, hogy wzok milyen minosegu injektoros 2t-k.
Nincs ketsegem hogy 1-2 even belul a toi jo lesz, hibatlan lesz.
En nem ertek hozza de amirol te beszelsz..viszonylag egy fordulat tartomanyban jar. Nem.kel neki.varialni. beinditja es kb azonos fordulaton.lehozza. namost a tpi eseteben szelsosegesebb tartomanyokban kell hasznalhato.legyen.
Sok robogó meg kis cégek is gyártanak és kínálnak is működő 2t injektort, tizen éve legalább. Ez nem új és még csak nem is érdekes. Max az az érdekes, hogy a Ktm miért nem tud elsőre jót.. Mert attól hogy injektoros valami, még nem eszik sokkal kevesebbet,(egy jól beállított karbisnál) csak pár decivel, így a környezetvédelmi normáknak ugyan úgy nem felelne meg mint a karbis. A cél az lenne, hogy bezárt kipufogó nyílásnál fecskendezze be az üzemanyagot, így nem vész kárba semmi, de ez sajnos nem kivitelezhető, jelenleg.. Így marad a kisérletezgetés.. Minél távolabbi befecskendezés a kipu nyílástól (annál kevesebb megy kárba) hátsó felömlőbe fecskendezéssel, meg az időzítések tologatása. Ez meg hűtési problémákat vet fel. Itt tartanak ma és ki lehet jelenteni, hogy lassan egész jók a TPI-k..
Gondolj bele, hogy az altalad emlitett felhasznalasnal mire van szukseg illetve egy enduroban mire van szukseg. Raadadul itt mar az euro normak is szamitanak.
Amennyi penzt a ktm ebbe beletol szerintem nem kezdo mernokok fejlesztik.
Na mar talaltam is. Nemetorszagban van egy disztributor. 1dl kb 25e forint...rohadt szep meg tartos, de azert ez komoly osszeg kuplung deklire. Marad a szinterezes vagy epoxi festes
Az indiai nagyon okos? Lehet van köztük olyan is, de a többség akivel én találkoztam (és akadt jónéhány sajnos) az annyira sötét volt hogy az ajtón alig talált be...
A karbisba az nem tetszett,hogy valamilyen gaztartomanyba jo volt es volt ahol szar,volt mikor szepen tudtal maszni vele de volt mikor a dusulas miatt elerotlenedett es inkabb porgott.A nagy feljarokba meg kozel sem lehetett ugy menni mindt egy tpivel.
A jo dolog,hogy biztos meg lehet ugy csinalni,hogy sokkal erotelyesebben menjen,szebben pattogosabban mindt a Jarvisz vagy a tobbiek motorja mert azok total maskepp es total szebben mennek.
Aztan a tartossagra vagyok kivancsi,mi lesz ha meg all az erdobe valamiert,vagy beverem a susnyasba es valami szalacska leszakad innen onnan..akkor aztan lehet beleverni a faszod...de addig is eddigi legjobb motoromnak titulalom.
En most akarok karbist kiprobalni :))
A gyártónak, sokkal egyszerűbb injektorral tervezni, mint karburátorral. Egy fuel map csere, pár pillanat. És ami még fontos különbség, hogy a környezeti tényezőkkel könnyedén eltolható az alap térkép.
Van még tapasztalatom kétütemű, Diesel kis ccm-es alkoholos autó modell motor karburátor beállítással. Ott érzékelhető csak igazán a környezeti tényezők változásának hatása a keverék képzésre.
Én meg vagyok elégedve a karburátorral szerelt EC300-al. Azt gondolom, hogy az euro5-nek már nem biztos, hogy megtud majd felelni, mert pl. bele írják a szabványba, hogy a károsanyag kibocsátást viszacsatolt szabályzó rendszerben kell mérni, és a keverék képző módosításával beavatkozni.
Ez olyan bonyolult, mint ahogy hangzik. De pl. ki jár ma mechanikus adagolós szívó Diesel-el!?
Nincs ketsegem hogy 1-2 even belul a toi jo lesz, hibatlan lesz.
Amennyi penzt a ktm ebbe beletol szerintem nem kezdo mernokok fejlesztik.