Ha már olaj témánál vagyunk jelenleg 2t-s lettem én is egy 300as Ktm-el.
Kíváncsinl vagyok ki milyen olajjal keveri a benzinjét, ki mire esküszik?
Dew-et tudom vele beszéltem :)
Ezert kell a beta motorjat hamarabb...sokkal hamarabb szervizelni mint a ktm-et..tobb felolrol hallottam,hogy a beta motor fotengelycsapagyak 100 ora utan cseresek voltak...nekem a ktm-be 300+ ora utan is csak az egyik volt ami kieset..a masik meg ep volt..persze mindent csereltunk.
Nincs legjobb, vagyis van, attól függ ki nézi, szóval mindenkinek van legjobb, de globálisan nézve nemlétezik legjobb megoldás semmiben.
A kérdés is hülyeség, hogy 2T vagy 4T.
Dew. Mibt irtam a trial ossa most eppen wertigo. 5 eve megy kokusan injektorral. Hibatlanul. Nincs benne kevero rendszer. Bekevert benzinnel.megy. van hozza ho olaj si- 7 belray. 1:60 vagY 1:70 re kevergeti viktor. Fojton a netet bujod teszteket olvasol elemzel. Aztan bedobsz egy kersest valamirol mint ami nem.letezik.... Kozbe evek ota megY. Tudtad? Jart ember a holdon. Sot autot ia vittek fol!!
Végül oda jutunk, hogy a legjobb a négyütem, azért megy el dugó kopás nélkül több száz órát, a kétütemnél motocross verseny üzemmódban 30 óránként cserés.
Nem az iránt van nagy kétségem, hogy az injektor fog e működni, hanem pont a különolajzás bennem egy nagyobb kérdőjel, ettől tartanék jobban, hiába van meg az előnye amit írtam. Ha a KTM megcsinálja az inektort a külön olajzást is meg kell, s ez 2T nem pedig 4T.
S jönnek a kérdések, hány belépőjük lesz, hova, mennyire lesz jó a kenés, mennyire fog szarrá kopni minden e miatt, stb.
A BETA nal is bennem a nagy kérdőjel, vajon a külön olajzása miatt nem e kopnak sokkal jobban az alkatrészek odabent,
azaz szarrámegy a henger dugó jóval kevesebb idő alatt, míg egy bekeverősben jóval tovább bírja.
A külön olajzásnál még azt is figyelembe kellene venni hogy ez egy egyszerű szivattyú, elektromos vagy direktbe hajtott és nem porlasztja az olajat. Tehát az olaj keveredése kiszámithatatlan és egyenetlen. A legjobb megoldás erre, ha a benzinbe van keverve az olaj. Ezt maga a Beta cég is megerősíti azzal, hogy a racing változatból kihagyja a különolajzást. A robogó vagy jet ski tuningolók első dolga hogy lekötik az ilyen rendszereket, pedig évtizedek óta működnek.
Én nem mesélem el hogyan szoktam bekeverni az olajat, megtették mások helyettem, de a nyolc év endurózás (ebből kb. 7 év 2t) alatt soha nem felejtettem el beletenni az olajat a benzinbe. Volt, hogy a Bakonyban elfogyott a benzin, volt nálunk vagy 2000 Ft, kigurultunk a kútra, ott vettünk fejenként 2l üzemanyagot meg a legolcsóbb fűnyíró olajat aztán hazáig lépésben haladva imádkoztunk, hogy elég legyen. Azóta felkészültebbek vagyunk.
Én soha nem értettem hogy valakit (Zsírferit) ha utál egy közösség, (Gas gas fórum) elküldenek több százszor a fenébe és ennek ellenére mindig visszaoldalog. Lepereg róluk minden és az ismertséget összekeverik a népszerűséggel. Ismert a móri mészerásos is de kétlem hogy népszerű lenne... Ezerszer leköpik lehugyozzák őket és ennek ellenére mindig itt van, újra és újra hozzászól írogat. Annyira szánalmas az ember, sehogy máshogy nem tud tiszteletet kivívni magának a saját környezetébe. Az általa barátoknak mondott emberek, pár évente cserélődnek körülötte és nem veszi észre hogy vele van a baj, mert a többiek ugyan úgy barátok.
Ügyes kibeszélő művész vagy te ..tudom tudom te ezzel haladsz előre,én meg a tapasztalataimmal. Rád hagyom inkább mert sosem fogod elfogadni hogy valami lehet másként mint ahogy te azt olvastad.
Kíváncsinl vagyok ki milyen olajjal keveri a benzinjét, ki mire esküszik?
Dew-et tudom vele beszéltem :)
tömegelj fel 130-140 kilóra és sikerélményed lesz
A kérdés is hülyeség, hogy 2T vagy 4T.
Szerintem.
Mindenhol menj egy fokozattal magasabban, mint tennéd, nem fog annyira pörögni
S jönnek a kérdések, hány belépőjük lesz, hova, mennyire lesz jó a kenés, mennyire fog szarrá kopni minden e miatt, stb.
A BETA nal is bennem a nagy kérdőjel, vajon a külön olajzása miatt nem e kopnak sokkal jobban az alkatrészek odabent,
azaz szarrámegy a henger dugó jóval kevesebb idő alatt, míg egy bekeverősben jóval tovább bírja.
Majd kiderül.
Ez a 4t-nél is megvolt mert rövid volt a váltója és kicsi a tankja (cross motor) így az összekötő szakaszokon nyakalt rendesen.