Pedig tök egyszerűen megoldható a dolog: kell egy (vagy két) pici műanyag flakon (én anno anyámtól kunyeráltam másféldecis körömlakk-lemosóst), egyszer neki kell állni és szépen bejelölgetni az oldalán féldecinként, utána motorozásra csak bedobod a teli üvegcsét az övtáskádba/hátizsákodba, a kúton megtankolsz, aztán rövid fejszámolás után utánaöntöd a tankba a megfelelő mennyiségű olajat. Nincs mit, ötezer
Olyankor a Zsír beleköpi a turhát a Beta hengerbe és nem sül be a motor! Direkt neki gyártották ilyenre. Én ezt tanultam a videóiból, nem pedig vb szinten menni...
Én sem gondoltam eddig a demzsolt álltal írt keveredési problémára, de ha a gázsebességet nézzük mondjuk 6000 fordulatnál, akkor nem sok ideje van a homogén keveredésre amíg a főtengely alsócsapig megteszi azt a 15 centimétert.
Miért lehet változó, attól függően, hogy ki nézi azt, hogy jobb az az olajozási rendszer, ami harmadárú olajjal, négyszerannyit üzemel, és ezzel a drágább olajjal üzemelt elkopott, míg az olcsóbb olajjal futott nem kopott.
a dt olajzó olyan hogy a főtengely fordulat adja azt hogy milyen gyakran nyomjon be olajat, a gázállás meg a lökethosszt állítja szóval ha nagyobb a gázállás akkor 2x-es a biztosítás hogy elegendő mennyiséget kap amikor jobban kell az olaj
amúgy a dt alig füstölt kis fordulaton, a robogó jobban tolja a füstöt
én szedtem már szét sokféle 2t motort eddig mindegyiknek csucsogott az olajtól minden csapágy része, nem olyan könnyű ám azt olaj nélkül hajani
Nem érted teljesen ezt a pumpa dolgot. Ahogy Demzsolt is írta, nem porlaszt a pumpa mint egy karburátor, csak a karterba vagy a szívó traktusba adagolja (befolyatja) az olajat, ami reményeink szerint minél hamarabb keveredik a beszívott üzemanyag keverékkel. Ennek a keveredésnek a mértéke közel sem azonos azzal mintha a benzinbe lenne keverve. A utlsó mondatbeli példád meg akkor igazolnának hogyha konkrétan leírnád hogy milyen versenymotoron nincs alapjárat vagy önindító, mert a mostani trendet követő terepmotorokon inkább a berúgó kart hagyják el, vagy négyütemnél, elektronika emeli az alapjáratot, hogy kssebb legyen a motorfék. Amúgy én sem gondolom hogy rossz dolog a különolajzás, városi robogóknál, vagy esetleg pizzás doboz, de terepmotornál nekem ezek felesleges dolgok. Nem vagyunk egyformák.
Így már értem miért nem értettem, nem nézek TV-t így gőzöm sem lehetett róla.
Lehet félreérthető vagyok, nem állítom, hogy rossz szerintem vannak előnyei és hátrányai, a hátrányait boncolgatom, ebből jön le, hogy rossznak gondolom?
A kopás terén részemről kíváncsi vagyok egy 100 üzemórás(vagy amikor szétszedik) különolajzós rendszerben mekkora kopások vannak,
az csak feltételezés részemről, hogy ez jobban kophat, s nyilván lehet tévút is.
Már sokszor írtam, hogy nem vagyok szerelő, nem értek a motorokhoz, csak kísérletezgetek, sőt amióta egyre jobban belelátok, annál jobban azt érzem, szart se tudok.
A tudás/tapasztalat nélküli próbálkozásokba/elméletekbe meg szerintem beleférnek a téves feltételezések/tanuló tévutak is.
Ha lenne valaki, aki tutinak gondolja, amit írok, ne tegye, de ezt leírtam már sokszor!
Ez a gyerek kérdezi folyton a reklámban, hogy "De miért?"
A kulon olajozoval kapcsolatban kissé tevuton jársz, mert az nem rossz dolog...nincs benne semmi ördöngösség. Jellemzően egy mechanikusan hajtott pumpa, ami a fotengellyel van közvetlen kapcsolatban. Annyit csinál, hogy mindig a megfelelő fordulathoz tartozó mennyiségét nyomja...ezért nem baj, ha egy külön olajozos 2t-nel "motorfekezel", mert nem lesz neki keves az anyag...míg egy előre bekevert benzinnel üzemeltetett 2t-t orbba szajba oblogetned kell, ha nem akarsz gubancot ;)
A kopást sem értem...ha nem kopik annyit egy elore kevert, akkor az azt jelenti, hogy tul van furdetve az olajban, ergo butábbnak is kell legyen...
Az meg, hogy versenymotorra nem raknak, az nem tudom miért jelenti azt, hogy az rossz...
Versenymotoron az alapjárat is felesleges, nektek mégis kell...önindító sincs, megis milyen jó a szopóban gombrol indítani, stb...
Köszi az infót, de
OSSAnak 5 éve injektoros 2T is volt, tudom, láttam, beszéltünk is róla a fórumban, az egész blokk fordított volt, hátrafelé jött ki az eldugott rezo stb.
A Holdról nem tudok semmit
Szerintem a KTM ha injektoros is lesz enduróban, lesz benne különolajzás.
A miértekbe való találgatásokat nem boncolgatom itt.
Szóval ha lesz akkor meg fennállnak amiket írtam.
Kezdj el forgalmazni használt BETA-kat az osztrákoktól, ahol írtad van egy csomó, marketinget csináltak neked, biztos lenne egy csomó emberke, akinek nincs pénze újra, de venne használtat.
hály kolbik...
Gonzó úr...
vedd tudomásul.. hibbant al ezért sem érdemess semmit kezdeni mert ilyen.. elvárja hogy meghallgasd aztán viszont válasz az nincs...
osztja az észt veszettül...és pont úgy is van ahogy Szali is irja ..meg Adrián is....
1szerűen szóra sem érdemes az ember...nem kell hogy valósan megbántsd.. úgy megsértődik fele olyan köcsög bezóláson mint amikoet ő ir másikról mint egy 6 éves elkényztetett kislány....nem véletlen .. mert azon a szinten van...
láto.. hirdeti a bétát veszettül meg hogy nagykerárban.. de sem elérhetőég sem alkatrszsem semmire válasz nincs.. pont annyit ér ez mint maga tv
de ez az utolsó vidi ez a joés...
ez karaj...
lásd szerkó hángerit.. na úgy már lehet motort forgalmazni
Szali..
készülj dévára.. innen megyünk 134en.. ...
Nem kell nekem elnézni semmit, nem vagyok szent tehén. Inkább tisztáztuk a problémát.
Másold már be a hozzászólásomnak azt a részét aminek a stílusát nem érted, vagy negatív, hogy el kelljen nézni. Vagy azt a mondatomat amivel megkérdőjeleztem valamit, vagy a zavaró reakciómat, vagy amivel hitetlenkedtem volna.
jó a szivó oldali a terhelt.. de sűrítéskor meg ez :-)
viszont ez az oldal a nagyon meleg...ugyogy ezért is ezt gyilkolja le hamarabb..a másik oldalt a keés is és a hűtés is a hellyéne van.. de akipufogó oldalt ez nem a legtkéletessebb..
mer.. kétté :-)
ez a különolajzós téma .. eddig mes gesm fordult a fejembe hogy ilyen hátulütője van.. mint pl a sűrűség és a a keveredés a homogén szétszóródás,ez azért .. kemény...
bár tudni kell azt is...ez ott csapódik minden feleé mint a takony.. szóval... csak működhet azért rendessen nem??
megint bántsátok azt a szent embert..pedig sok követője van meg tisztelje.. nem látjátok.. hát leirta ide ..fehéren ..feketén
én is rákerestem erre a béta hangerire.. hát nem nagyon dob ki a gógle semmi haszsnál6ót....
és láttam hogy románban több menő is kapott bétát.. ami dícséretes..viszont ha itthon az alkatrészt beszerezni lutri.. akkor az a márka nem ér egy fabatkát sem..
világbajnok motoros idő volt ma fél kettőtől háromig.. ...ugy lehet +2 fok is volt ...de a gyári ktm es gatya alá a cicamica nadrág sok volt..azt a bemelegíő 15 perc után le kellett vetni...
szar cucos ez a ktm-es gyári gatya.. ez +38 foktól +2 fokig ugyan azt a konfortot nyujtja ..tiszta hülyék talál6ták ki
és a dupla tallon papuccsal.. a 0,4 báros 19es kerék hozta ami a dolga..+ nem is fordzult el.. semmennyit...
jó mondjuk az első körben 3szor azért ránéztem hogy beigazodott e rendessen a gumiva.. de ez valahogy nem olyan mint a sima gyári.. ez... ez egyből beigazodott 3 kanyar után, akkor még uána lehetett húzni.. de aztán... már nem is lehetett utána húzni.. és el sem fordult.. pedig nem a gumi volrdul hanem a belső.. de most az sem.. de miéért?? mert fluimucil??
ilyet is láttam már.....aztán ami a hátizsákban volt az minden 2t olajos lett
Versenymotorokhoz, meg teljes gázhoz, nagy fordulatra van belőve a fix keverék.
Hard endúróban, meg használnak minden tartományt, ezért van túltolva a kis fordulati olaj, ami megy ki a csövön.
amúgy a dt alig füstölt kis fordulaton, a robogó jobban tolja a füstöt
én szedtem már szét sokféle 2t motort eddig mindegyiknek csucsogott az olajtól minden csapágy része, nem olyan könnyű ám azt olaj nélkül hajani
Lehet félreérthető vagyok, nem állítom, hogy rossz szerintem vannak előnyei és hátrányai, a hátrányait boncolgatom, ebből jön le, hogy rossznak gondolom?
A kopás terén részemről kíváncsi vagyok egy 100 üzemórás(vagy amikor szétszedik) különolajzós rendszerben mekkora kopások vannak,
az csak feltételezés részemről, hogy ez jobban kophat, s nyilván lehet tévút is.
Már sokszor írtam, hogy nem vagyok szerelő, nem értek a motorokhoz, csak kísérletezgetek, sőt amióta egyre jobban belelátok, annál jobban azt érzem, szart se tudok.
A tudás/tapasztalat nélküli próbálkozásokba/elméletekbe meg szerintem beleférnek a téves feltételezések/tanuló tévutak is.
Ha lenne valaki, aki tutinak gondolja, amit írok, ne tegye, de ezt leírtam már sokszor!
A kulon olajozoval kapcsolatban kissé tevuton jársz, mert az nem rossz dolog...nincs benne semmi ördöngösség. Jellemzően egy mechanikusan hajtott pumpa, ami a fotengellyel van közvetlen kapcsolatban. Annyit csinál, hogy mindig a megfelelő fordulathoz tartozó mennyiségét nyomja...ezért nem baj, ha egy külön olajozos 2t-nel "motorfekezel", mert nem lesz neki keves az anyag...míg egy előre bekevert benzinnel üzemeltetett 2t-t orbba szajba oblogetned kell, ha nem akarsz gubancot ;)
A kopást sem értem...ha nem kopik annyit egy elore kevert, akkor az azt jelenti, hogy tul van furdetve az olajban, ergo butábbnak is kell legyen...
Az meg, hogy versenymotorra nem raknak, az nem tudom miért jelenti azt, hogy az rossz...
Versenymotoron az alapjárat is felesleges, nektek mégis kell...önindító sincs, megis milyen jó a szopóban gombrol indítani, stb...
OSSAnak 5 éve injektoros 2T is volt, tudom, láttam, beszéltünk is róla a fórumban, az egész blokk fordított volt, hátrafelé jött ki az eldugott rezo stb.
A Holdról nem tudok semmit
Szerintem a KTM ha injektoros is lesz enduróban, lesz benne különolajzás.
A miértekbe való találgatásokat nem boncolgatom itt.
Szóval ha lesz akkor meg fennállnak amiket írtam.
Kezdj el forgalmazni használt BETA-kat az osztrákoktól, ahol írtad van egy csomó, marketinget csináltak neked, biztos lenne egy csomó emberke, akinek nincs pénze újra, de venne használtat.
Gonzó úr...
vedd tudomásul.. hibbant al ezért sem érdemess semmit kezdeni mert ilyen.. elvárja hogy meghallgasd aztán viszont válasz az nincs...
osztja az észt veszettül...és pont úgy is van ahogy Szali is irja ..meg Adrián is....
1szerűen szóra sem érdemes az ember...nem kell hogy valósan megbántsd.. úgy megsértődik fele olyan köcsög bezóláson mint amikoet ő ir másikról mint egy 6 éves elkényztetett kislány....nem véletlen .. mert azon a szinten van...
láto.. hirdeti a bétát veszettül meg hogy nagykerárban.. de sem elérhetőég sem alkatrszsem semmire válasz nincs.. pont annyit ér ez mint maga tv
de ez az utolsó vidi ez a joés...
ez karaj...
lásd szerkó hángerit.. na úgy már lehet motort forgalmazni
Szali..
készülj dévára.. innen megyünk 134en.. ...
Nem kell nekem elnézni semmit, nem vagyok szent tehén. Inkább tisztáztuk a problémát.
Másold már be a hozzászólásomnak azt a részét aminek a stílusát nem érted, vagy negatív, hogy el kelljen nézni. Vagy azt a mondatomat amivel megkérdőjeleztem valamit, vagy a zavaró reakciómat, vagy amivel hitetlenkedtem volna.
Köszönöm
viszont ez az oldal a nagyon meleg...ugyogy ezért is ezt gyilkolja le hamarabb..a másik oldalt a keés is és a hűtés is a hellyéne van.. de akipufogó oldalt ez nem a legtkéletessebb..
mer.. kétté :-)
ez a különolajzós téma .. eddig mes gesm fordult a fejembe hogy ilyen hátulütője van.. mint pl a sűrűség és a a keveredés a homogén szétszóródás,ez azért .. kemény...
bár tudni kell azt is...ez ott csapódik minden feleé mint a takony.. szóval... csak működhet azért rendessen nem??
megint bántsátok azt a szent embert..pedig sok követője van meg tisztelje.. nem látjátok.. hát leirta ide ..fehéren ..feketén
én is rákerestem erre a béta hangerire.. hát nem nagyon dob ki a gógle semmi haszsnál6ót....
és láttam hogy románban több menő is kapott bétát.. ami dícséretes..viszont ha itthon az alkatrészt beszerezni lutri.. akkor az a márka nem ér egy fabatkát sem..
világbajnok motoros idő volt ma fél kettőtől háromig.. ...ugy lehet +2 fok is volt ...de a gyári ktm es gatya alá a cicamica nadrág sok volt..azt a bemelegíő 15 perc után le kellett vetni...
szar cucos ez a ktm-es gyári gatya.. ez +38 foktól +2 fokig ugyan azt a konfortot nyujtja ..tiszta hülyék talál6ták ki
és a dupla tallon papuccsal.. a 0,4 báros 19es kerék hozta ami a dolga..+ nem is fordzult el.. semmennyit...
jó mondjuk az első körben 3szor azért ránéztem hogy beigazodott e rendessen a gumiva.. de ez valahogy nem olyan mint a sima gyári.. ez... ez egyből beigazodott 3 kanyar után, akkor még uána lehetett húzni.. de aztán... már nem is lehetett utána húzni.. és el sem fordult.. pedig nem a gumi volrdul hanem a belső.. de most az sem.. de miéért?? mert fluimucil??
kb egy súlyban vagyunk munkatársannal ő 2 mázsát nyom fekve én meg 60 kilót......
szóval lehet izmot is felhalmozni de az a munkásabb