Viktor! Szeretik felénk is a RMZ- 450 est,ezért van tapasztalat is róla. Krossz pályán az injektoros technika,nagyon jó,adagolható az erő,nem torpan a levegőben sem,ha hirtelen húzol neki egy kövéret. A futómű,,,na azt nem szeretik. Az elsőt,még meg is lehet szelepelni,hogy használható legyen,sőt még jó is lesz. De a hátsó az csere. Semmire nem jó. De ha te néha elakarsz vele endurózni menni,,,oda ahova most jársz,,,,akkor felejtős. Nem fogod bírni berugni. Mert ez olyan jószág,hogy ha csak 95% erősen rugod,,,az neki kevés. És lesz olyan,hogy nem álsz stabilan,és estére azért a mi akkumlátorunk is lemerül...
a motorcserébe...
az van hogy ezzel a géppel tudom hogy mi merre hogy még 3-4 évig gond nélkül (széthúzás felújitás baxtatás nélkül!)szaladni fog
a másik gép...az csak is akkor játszik ha gyakorlatilag .. úly kroccgép lesz..
ugyhogy végül is olyan nem is tudom érzésekkel vagyok...
mert csapat nélkül...
de pályázás mindég élvezhető....mig az endúró..az nagyon csapatos dolog de mikor mg van csapat..(már rajtam kivül 1 fő az már nekem csapat )
akkor meg az extra jó
hály kolbik...
lyódos ne aggódj...
megyek neked egyel..
nem véletlen igértem azt hogy megyek veled még egyet a héten.. ha összejön...
és mással nem tudnál menni...dont wörri...rajta vagyok...
a motorról annyit...
én 4t párti vagyok és az is maradok..
az innyetor az minden 4t óta ott van...
ugyhogy ha véletlen el is adnám kedvensz lyószágom
mert már kissé belefáradam ebbe az endúró összejön nem jön mindenki másfele kutyázik...a csapat kezd széthullani.. mert hol eső zavar be az egyiknek ..és egyéb gondok..
sokszopr eszembe jut hogy milyen jó is az a pályázás.. mint a legutóbb is.. és oda csak egy könnyebb rmz 450 ..csak az a 10 kiló...
ugyhog csak ezen oknál fogva...már jópárszor megfordult a fejembe a csere az utobbi hónapokban...
ennek ellenére azért mindég összejött valahogy...
mondjuk szégyenletes hogy 200 meg 700km-ről kell várjam az hogy jöjjön valaki ..mert igy napsütés mntes időben a napsugártímünk.(mit imádok )
mindég behülyézik..
ugyhogy ilyenkor meg .
magi...
látod ez van..
én mikor vettem a berget kifejezetten nyűgnek vettem a papiros gépet.. mertt még mire kivonta ma forgalomból(mert hegyekbe nem kell a műszaki átiratás biztositás súlyadó.. nem kis költségei..)
é meg mit kavratam hog kivonahattam a gépet úgy hogy nem kellett átirni..de kivonták a forgalomból ..ugyhogy meg tudtam venni..biztonsággal a tulajdoni dolgok lerendeződtek..
de bár mikor visszarak6om a fogalomba mert magyar papíros törzskönyves a gépem
csak egy úly eredetviszga kell hozzá meg egy friss műszaki és már szalad6t is a rendszámmal amerre akar..
ugyhogy van akinek a nyűggel volt a papír van akinek meg az kéne...
a lyan gépe is papirozható.. pikk pakk...
csak azért úgy látom van az a pénz amiért megvállna tőle..
az viszont nem csekély..
én ahoz képest közel 2kilóval alatta árulnám.. ha mégis a pályázás mellett állna az a rúd.. ami mostanság... . ..
Azokat kérdezném akiknek a motorjukon (legyen az bármilyen márkájú) van műszerfal. Az enyémről hiányzik, mert az előző gazdájánál lelopták róla és a felújítás alkalmával gondoltam ennek pótlására is. Magyarországon drága és csak 1-2 funkciót lehetne rajta bekötni, így megnéztem az ebay-on is. Ott fele annyiba kerül mint itthon és egyes hirdetéseknél adnak hozzá mindent, ami a teljes bekötéshez kell. Vízcsövet beépített jeladóval a vízhőmérsékletért, meg tényleg mindent. Éppen nincs ráírva Gas Gas, de valami trail tech vapor / striker neve van. Ugyanaz a műszerfal (más motorokra is rá teszik) csak éppen nincs ráírva a márka. Valószínűleg ez kerül rajta 20 ezer forintba, de van itthon jófajta alkoholos filc . Igazából csak az üzemóra érdekelne, hogy legközelebb mikor kell felújítani a motort az meg már kapható itthon pár ezer forintokért.
Volt közületek olyan, akinek hasznos volt a műszerfal többi funkciója is? A motorom nem szokott megfőni, a sebességet nem lesem, hogy mennyivel megyek, mert egy vízmosás vagy farönk hamar le tudja rontani. Fordulatszám se nagyon érdekelne. Az idő sem hogy éppen ebédelni kéne.
De van e olyan határozott eset, amikor tényleg jól jön és emiatt érdemes venni egyet? Mert ha nem akkor inkább vennék egy üzemóramérőt csak meg egy karórát, ami rászijjazok a kormányra. Az egyik a motor számára mutatja az időt, a másik meg számomra.
Papíros, patika és niksz típushiba igaz a fagyizó előtt nem mutat olyan jól mint az újabbak! http://www.hasznaltauto.hu/motor/ktm/ktm_450_exc_factory-8523641
sajnos ennyire nem követtem a kiszemelt 2tipus műszaki múltját ,
crf 450 van ,az is kapott hideget meleget ..
papirosat szeretnék mindenképp ,ez még bonyolítja a vásárlást
vegyél már egy jo 300 ast viktor. keell afenének az a hülye injektor. meg öninditos motor.
rendes motor 2 ütemű és berugokaros. jövőre veszek egy uj 125 ös exct bizisten .
hály..
nem az a lényeg hogy innector vagy sem..
a 2008-211 exckkelsok volt a gond olajzásilag..
ezeknél az énfajtáimnál a benyapupuval votak gonok.. kb 100 órát bir a gyári..
de ha 10 rugóért vesz az ember egy autóét.. 3 bárossat akkor az a gond megoldódik..kb örökre
mig az ktmnél ugyan zok az alkatrészek..de a blokk kenéstechnikai dolgai miatt.. nagyon soknál hallottam hogy tönkrement ..
minden ugyan ..de a berg egy olajtérrel hibátlanul keni.. amott meg
mennek tönkre a gépek.. hiába az üzemóra odafigyelése.. a kis olajtér a henger alattt... elfolyik vagy a szimeringen átjut.. ez tipushiba kb mit a berg benya pumpu....
csak az egyik orvosol6ó.. egy 10esből..
a másik az léptem nyomon előjöhet! .. és ott több száz a rátolandusz..
de te tudod..
méert amúgy meg a ktm is jó..csak ne legyene ezzel a gyári hibával összetűzésed
Dew te tudod mik a lehetőségeid meg h mit költöttél rá,mi éri meg mi nem stb.. Sztem ha régi motort használsz és bejön tetszik akkor telibe ráncba kell szedni mehanikailag,és használni...
Én fasz voltam az rmxel mert úgyvolt néhány évig használom és ráncbateszem,aztán elkezdtem locsolni bele a pénzt,új dugó,himbafelújítás csapágyak fékek stb...csak amikor tudatosult bennem hogy a power sehogy se lesz jó...és az új még hetvenezer, és ránéztem h minden idom szarrá törve(első enduróm volt)és még simán rálocsolhatnám a motor árát...plusz lett egy kis felesleges pénzem..elmentem beszámíttattam és elhoztam eddigi legjobb motoromat...
Az bassa a csőrömet hogyaha úgy ahohy volt használtam volna és szartam volna rá úgy is ugyanannyiba számolták volna be mint miután ráköltöttem vagy 150 ezret.
ZARI Köszi a választ ...nézegetem ,szagolgatom teccik ,,,
az 530 exc vel versenyeztetem a berg vezet ,,2009 es már injektoros,
a labanc tesó csak 12től ,, meglátjuk
Olvass utána, a Mahle dízel acél dugók a leírások szerint könnyebbek az alunál. Van amelyiknek asszem habosított acél az anyaga, de amelyik nem ilyen, azoknak is mindenképpen valami speckó anyag.
A képen lévő dugók nem azonos kategóriák.
Én az ebayen turkálva találtam egy német csávót aki foglalkozik nicasilozással.Kiküldtem neki a régit és helyette küldte a felújítottat wössner dugóval,gyűrűvel csapszeggel tőmítésekkel együtt.(a galériámban megnézheted).Azt hogy meg lehetne e oldani hogy a saját hengeremet kapjam vissza ezt nem kérdeztem tőle mivel annyira rossz állapotban volt nemcsak a nicasil réteg hanem más részei is hogy jobbnak láttam a cserét.Nagyon korrekt volt,nem bántam meg.Még nem érkezett el a dugócsere ideje de egyszer-kétszer leszedtem a kipufogót és belenéztem a hengerbe és teljesen rendben van minden. http://www.skybikershop.com/
igen,kevesen használják az "eredeti" nicasil technológiát pont a liszensz miatt. ezért kiataláltak mindenféle okosságot amit úgy hirdetnek hogy mennyivel job mint a NICASIL. Valójában fene tudja.
Nekem azt mondták hogy a csehekhez semmiképpen ne küldjem mert nagyon vékony a NICASIL amit felvisznek, az angolok és az olaszok jöhetnek szóba. És a powerseal hollandiában meg az über!
Árakat tekintve is valahogy így.
Közvetlenül is meg lehet keresni ezeket a cégeket, meg is csinálják de nem fogsz sokkal olcsóbban kijönni mintha valamelyik Magyar "gyűjtő"cégnek adnád és ők intéznék. Csak idő meg energia megy el vele.
A Powerseal amikor bevonatolta a hengert szépen járatgattam és pár óra múlva már olyan nyomok voltak a hengeren hogy majdnem elsírtam magma. Ezután hónolás majd pár óra járatás és ismét ugyanaz.
Ezután kb 20 óra belement majd eladtam a gépet..... Ennyit a hollandokról
Elmondhatjuk, hogy igazi dugattyút a Mahle-n kívül nem sok cég gyárt, a többiek többnyire csak próbálkoznak
Ha találnál náluk dugót akkor pár gondod megoldódna... Sőt, ha netán vas hüvelyezés lesz a dologból, abba meg a Mahle acél dugó lenne az ütős, de az már csak megrendelős buli lehet, mert tudtommal azokat csak dízelekbe készítik.
Amit olvastam.
Mahle Corporation védjegye az eredeti NIKASIL. Googleban is így érdemes elindulni "mahle corporation nicasil" így viszonylag értelmes témába vágó oldalakat dob ki.
Pl innen el lehet indulni van bővebb infó(angolul), akit érdekel, ide már írogatnak olyan szakik akik álíltólag jobban benne vannak a témában, tőlük lehet kérdezni, meg van több link bedova, ami részletesebben foglalkozik magával a folyamattal, az eljárással http://www.finishing.com/2800-...
S az is kiderül, nem csak egy NIKASIL eljárás létezik, hanem vannak úgymond "másolatok" is, gondolom nem vették meg a Mahle tól a jogot az alkalmazásra, hanem "szépítettek" rajta, s úgy csinálják, de hogy hol kinél mit alkalmaznak az nem tudom.
Kíváncsi lennék, pl az S3 mit felelne, egy olyan levélre, hogy ők az eredeti Mahle eljárást alkalmazzák-e vagy mást, vagy írják már részletesebben
Meg amit ki kéne még nyomozni tőlük, hogy mi az egyedi azonosítójuk a hengeren, hogy mondjuk biztosra tudjam, hogy ők csinálták...geci a feltételezés, de simán el tudom képzelni azt is, hogy valaki felveszi, hogy elviszi az S3 hoz nikasziloztatni, majd kiköt valami gagyi műhelyben, s visszajön, mint S3 nikaszilozott henger.
Nem csípem ezt a sok közvetítősdit semmiben, de ez van, ha más út nincs
Vagy akár nagyobb dugóval, lenne 2T 300ccm RMX
bár akkor már hajtókart is valószínű cserélni kéne a löket miatt, meg jönnének a feltöltési problémák, stb
2014 MELÓNAK vége