Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

En nem vagyok ebbe biztos.Sot biztos!Miert?Mert mielott feloltoztetem volna sujokkal meg enyire sem ment.Nem akart kiporogni.Igy a sok szereles es valtoztatas utan a hatso dob 11 cm levagasa valtoztatott a legjobban.Ki tudja fujni magat,es a nyomatek az megmaradt alol.Most motorozhato ahoz kepest milyen volt.
A suj pedig csak kiegyenliti azt a parasztsagat a motornak,nem lesz olyan hirtelen,nem lerugja magat hanem kitol.Ha ki kell porgetni,PL banya akkor van a kuplung.A sujoknak olyan a szerepe mint egy puffer tartajnak...megtratja az erot,kiszabajozza a vadsagot.
Hogy hol rossz a lendkereksuj...Cross pajan,mert a nagy inercia tomegnek koszonhetoen ha gazolsz akkor esel hatra,ha meg megfekezed a motort a levegobe akkor buksz orra.Ezt tanitjak crossba is.Ezert lessz jobb,ugymondjak hogy crosszosabb.
Az ero sem veszik el,hanem atalakul nyomatekka.Sokkal motorozhatobb sokkal jobb hard enduroba.Tiszta kivancsisagbol le fogom kapni a gyujtas felolo sujt es meghagyom a sajatjaval,de tudom,hogy idegbeteg lesz..:)
A pijos az magasabb...erosebb de gyakrabb a spiralozada is....azt raktam be...es megvalik...puhabb is a kuplungom mint a regivel.....erdekes...es a tanyert egyforman emeli ki..ami fontos.....koszi bendo ...ugyeskedunk
Mit látok? Ennyit: pijos jugó kék jugó

Nem mernék fogadni, hogy melyik mit tudhat
Sokat nem fog rajta látni, maximum azt, hogy a kék az erősebb.
Jók voltak a videók Jaxy fiam. Ügyes vagy még mindig, csak így tovább
Dewo...mit latsz..
Igen, de alátétezni lehet, mint a kopott cuccoknál.
Látszik, de nem mond sokat a rugókarakterisztikáról. Rugók is külön tudományág sajnos.

Önmagában a szabad hossz kevés infó.
Lehet a hosszabb is bénább, mint a rövidebb.
Ezeknél a hengeres nyomó csavarrugónál fontos, a menetek száma, az acélhuzal átmérője, anyaga, hőkezelése, a tekercs átmérő.

Nem mindegy melyik milyen pelenka anyagból készült, hogy volt hőkezelve, egyik lehet kipuhul az első motorozás és kuplung főzés után, más lehet tartja a rugalmasságát.
A karakterisztika se mindegy milyen hőmérséklet függvény tartományban tudja, pl. a pelenka kuplungrugók egy kemény zikizaki alatt a forró olajban elvesztik erejüket és csúszik a kuplung, érezhetően fel is puhul, csak az nem mind1, menyire.

Érdemes őket végigpróbálgatni, mert másként úgy se tudod meg a lényeget, minden gyártó titkolja a lényeges szakmai infókat az alkatrészekről

Ezt is csak fenntartással olvasni, még ez se állt össze fejben nálam, csak infó, amit leírok.
Fingom sincs az araval kapcsolatba..a szabad hosszat megmerem mikor rakokm be es leirom....amugy ezeket a rekluse-ba rendelte plusz tuningolasi lehetoseg..Patrick bacsi...es ideadta,hogy kiserletezzek ,probalgassam..Most minden uj lesz benne..kiveve a kosar.De ha csak fog vacakolni akkor belerakom az s3 tol a kosarat..azzal allitolag megszunnek a nyikorgos problemak.
Mennyi volt a szett?a szabadhosszukat meg tudod mondani?
Szóval ha a nyomólapot és az agyat felszabályoztatod akkor csökken a rugóelőfeszítés, függően hogy mennyit kell szabályozni.
Uj rugok....latszik a diff..egyik tipus erisebb mint a masik.Most arra vagyok kivancsi mekkora ami benne van..ezek tuning verziok..rekluse bol...
Megnéztem a GAS kuplung robbantott ábrát, ugyanaz mint az RMX (RMXben 6 rugó) csak más a kiemelője, szóval itt sem igaz, hogy ugyan akkora erővel szorítja, mert a kopott nyomólapnál a rugó előfeszítése kisebb lesz és a nyomásponton már kisebb a kifejtett rugóerő. Nem csak a kopó kopik, hanem a belső tányér felület is.
Minél beljebb van esve a nyomólap a kopások miatt, annál kisebb az előfeszítés és kifejtett rugóerő.

Ha a kopószett is kopik és vékonyodik és esik össze az egész a kopások miatt a rugóerő így még drasztikusabban csökken, még jobban csúszik.
Ha kopott a felület annyival beljebb kerül a nyomólap de a rugó ugyan olyan erővel szorítja nem?
Ha a belső tányér vagy a nyomólap felületed kopott, akkor már az új szettel sem ad akkora nyomóerőt a rugót, ami kéne.
Feszítsd jobban elő a rugót alátéttel, akkor még kevésbé tud megcsúszni magától.

Lényegében úgy is csúszik, hiszen mi magunk szoktuk csúsztatgatni, emelkedőben, amikor rányúlsz, s amíg összefog újra, addig csúszik, na itt nem mindegy, hogy meddig, s milyen gyorsan tud újra összetapadni csúszás nélkül, stb, stb.
Köszi a segítséget
Nem igazán ismerem a GAS kuplung kiemelő szerkezetet, így passz.
Ha szimmetrikus minden, nem tapad/szorul és egyforma erősek a rugók, akkor elméletben szerintem nem mehet félre, de ha forog a cucc, ott centrifugális erők hatnak a nyomólapra is, ami miatt tuti más a helyzet, mint így állóban nézve.

Az mondjuk biztosan nem jó, ha nem egyforma erővel van nyomva minden részen a szett.
Én most tettem bele a vadi új lemez,és rugó szettet,Azthittem megoldja a csúszás de hallom így is megnyikkan,de jobb sokkal.Jövő héten rendelem a kopót,addíg nem használom.3liter benzint nyomtam el vele h leteszteljem...
Jobbulást!

Nem kéne neked már egy kicsit visszavenni a tempóból?
A hengerfejjel csináld meg amit demzsolti mondott.
A súlyt egyenlőre hagyd, kell neked az alulra, hogy ne böffenjen le.
Az hogy lehet h a frissen cserélt rugókkal is enyhén ferdén emelte ki a nyomólapot?
Úgyis nemsokára veszek kopót gerecsétől megkérdezem milyen a gyári,meg h mért az utángyártottat használják helyette ha ugyan annyiba kerül.ki tudja talán tartósabb
Jót is rosszat is ki lehet hozni a nem összeillő(gyártó által párosított) kopó és fém lamella cserélgetésekkel. Nem javaslom csak a kopó cserét, inkább szettben.

Nekem komplett EBC szett volt bent, fém, kopó, rugó.

Rugókat gyorsba kinyírtam, van amelyik szabad hossza már 2mm el eltér a másikhoz képest, ezek kuka.

Az EBC parafa alapú, kovácsolt alura van felhordva, sajnos nem a legjobb hőelvezetési horony kialakítással, hajlamos csúszni, ez a parafa alu kompozit miatt van a karbon alapúakhoz képest alacsonyabb a statikus súrlódási együtthatója.
Én azért vettem ki, mert túlságosan felmelegedtek, nagyot tágultak és beesett a karom állandóan, de még nincs kizárva, hogy 92-93 as RMX belső kosarat rakok be és berakok plusz egy kopó és acélt ebből a szettből, abba belefér, s így lehet jó lenne.

Az acél tárcsájuk viszont tetszik(olajszétterítős), nekem most az van bent, s egy karbon alapú kopó szett a tourmaxtól.

Az én kuplungom is megvinnyog, de nem érdekel egyenlőre, a folyton csúszó és túlmelegedési problémák megszűntek.

EBC is csinál többfélét, lehet nem ugyanarról a szettről beszélünk.

Egy biztos, a komplett gyári szettől jobb nemigen van, ha minden nézőpontból nézzük, persze egyes nézőpontokból lehet jobb más szett, de másikból tuti rosszabb, a kérdés persze az, hogy neked melyik nézőpont mennyire fontos.

Ha szétveszitek a kuplungot, figyeljetek oda, hogy rakjátok vissza, az acél tárcsáknál nem mindegy, melyik irányba van berakva, egyik fele sima, másik lekerekített az olajvezetés miatt.
Némelyik kopó szettnél is külön számozások vannak, melyik hova és hogy kerüljön bele.
Adott típusnál kell utánajárni, az acél általában mindegyiknél ilyen asszimetrikus kialakítású.
Szerezz még infót mind2 ről, írd le az igényeid a kuplunggal szemben, segítek dönteni.

Valószínűnek tartom ez a tuning karbon statikus súrlódási együtthatója nagyobb lehet mint a gyárié, azaz ugyanazzal a rugóval ez kevésbé csúszik meg. Cserébe ezek a lamellák jobban "harapnak", azaz kevésbé tudod vele csúsztatni a kuplungot,
a harapás jelenséget(nem csúsztatható) valamennyire az olajjal lehet kiküszöbölni.

Az alumínium alap tárcsa anyaga(amire felhordják a kopó anyagot), elkészítési eljárása, formája is sokat számít. Bovdenes kuplungoknál még fontos az is mennyit tágul a tárcsa, mert némelyikkel nagyon be tud esni a kar. A GAS hidros kiemelőjénél ez már mind1. Itt fontosabb a profil, azaz a köröm vastagsága nem mind1, a kosárba a vékonyabb jobban be tud verődni.

Érdemes megnézni a kopón a horony kialakításokat, a mintát, olaj áramlást és így a kopó felületek hűtését befolyásolja.
Sokan azt hiszik, ha nagyobb a kopó felület, akkor az majd kevésbé csúszik, de NEM, teljesen mind1 ebből a szempontból, hogy mekkora a felület. 1x1mm is képes átvinni ugyanazt az erőt, mint a 10x10mm, ha ugyanaz a statikus súrlódási együttható és nyomóerő.
Olajáramlás/hővezetés és kopás miatt nem mind1, mennyi és hogy
van rajta.

A hő meg kurvára fontos, ez nyírja ki a kuplungot, ez vág oda a rugóknak, az acél tárcsáknak meg a kopót is ez gyilkolja, a magas hőmérséklet.

Ami még számít itt, hogy milyen átmérőn vannak fent a kopók, a forgatónyomaték szempontjából nem mind1, de ez általában mindegyiken ugyan ott van egy típuson belül, motorok között már lehet eltérés, melyiknek mekkora átmérőn helyezkedik el a kopó.

Amit JAXY írt, hogy félre megy neki a nyomólap, az azért van, mert a rugóit már sokszor megfőzte a forró olajban és nem egyformán veszítették el az erejüket. Ha kivenné és szabad hosszt mérne, tuti eltérnének. Aki gyakran főzi a kuplungot, a sűrű olajcserén kívül a rugó szettet is érdemes cserélni időnként, még a kopó szett csere közben is, mert ha szar a rugó, hiába kap új szettet, a gyenge rugó nem ad elég nagy nyomóerőt, az új szett is csúszik, jön a hő, meg gyorsba megy tönkre az új szett is.

Nagyon fontos az olaj ami a csúszást illeti, nem mind1, hogy mennyi idő, míg kipréselődik az olaj a kopó és az acél tárcsa közül, persze nézőpont kérdése ki mit akar, csúsztatható kuplungot vagy harapósat, az olaj belepofázik a dinamikus súrlódási együtthatóba erősen, ha nem préselődik ki, akkor a statikusba is, igaz ekkor már nemigen beszélhetünk statikus állapotról. Ezzel kapcsolatban szoktak variálni az acéltárcsával is, van olyan, amin van olajszétterítő mintázat, ezeknél előbb ki tud préselődni, de cserébe, mindig marad egy kis olaj a barázdákban, ami bele tud égni.

Sokat olvastam már ezekről, írtam magamnak már rengeteg oldalt, de még mindig nem állt össze, s állandóan bele kell merülni más elméletekbe is, ami alapjául szolgál valaminek
Fenntartással olvasni, amiket írtam!
Majd ha összeáll és megértem, megosztom. bár gyanítom ugyan úgy információ áradat lesz másnak is, amíg nem érti meg, mint nekem az, amiket olvastam.

Azt még mindig nem írta le senki, hogy a GASban gyárilag milyen kopó szett van. Tudja valaki?
Reggelt.Hallod te Ebc kopó lamellát vettél?Most találtam 15ért...
Jó reggelt!
Úgy legyen. Gerecsénél van valami tuning karbon kopó lamella amit ők is használnak meg van a gyári,ugyan annyiba kerül mind a 2.Azon agyalok melyiket vegyem...