Sosem értettem a beképzelt, fellengzős embereket miért jó ez nekik...
A te filozófiádat valamennyire sejtem, úgy és olyat írsz amit csak te értesz, így kevésbé tudnak ellent mondani és a hülyék közt így még okosabbnak tűnsz...
Ez tényleg nem a te fórumod
Bocs a véleménykinyilvánításért, de ezt nem bírtam bent tartani.
úgy csinálod ezt a motor szerelést, mint ha az on any sunday című filmben szerepelnél
60-as hetvenes évek amcsija...
veszel saját pénzen motort...
vannak amatőr (mert akkor még csak inkább az volt...) versenyek...
benevezel. elmész. tapasztalsz. hazamész, elemzel, tuningolsz. egy idő után egyre jobb vagy! egy idő után egyre jobb a géped. IS! míg fel nem figyel rád egy gyári csapat és szponzorál. minden ugyan úgy megy tovább mint eddig. vagyis nem... már semmi nem lesz a régi!
"...időben cserélje az olajat, jobban megéri, de ez igaz a váltóra is, meg a motorolajra is, igaz utóbbi esetben nem is a csere, hanem a minőség a lényeg..."
bocsánatot kérek DEW helyett , de ez a mondat úgy hangzik, hogy:
...nem is csak a csere, hanem a minőség is lényeg...
Nem tudom, hogy milyen az EBC, nem volt alapos a vizsgálat, ez most csak egy állapot képe.
Gazdasági szempontból az lenne a legjobb, ha azzal foglalkozok szabadidőben is, amihez értek és ebből lesz pénzem, aztán azt odaadom olyannak, aki ért a motorszereléshez és ő csinálja a motorom
Ha a célomnak is teljesülnie kéne, akkor valóban gazdaságosabb amit írsz, mivel csak azt a tudást kell elsajátítanom, ami szükséges.
Pl. a MAMIban rengeteg jelenleg számomra még haszontalan infót is be kéne vágni, vagy akár egy másik "kötött" képzésben, ráadásul rengeteg zsé.
Jártam egyetemre saját szakmámban, ott is hagytam a picsába 3év után, még annyi hülyeséget, amit meg kellett volna tanulni 10évet melóztam előtte(hobby), most már plusz 10 éve csinálom(munkahely), előtte se kellett, amit belém akartak nyomni, meg azóta sincs szükségem rá.
Persze kivétel biztos van ilyen kötött formájú képzésben is.
Ez mindenben így van, ami egyik nézőpontból jobb, az a másikból rosszabb, a kérdés az, neked melyik nézőpont mennyire fontos
A teló olajoknál attól tudom a hajam tépni, hogy a valós viszkozitásuk 40C olyan a szórása, hogy nem igaz, nem is tudom mi a fenének írják rá SAE szabvány alapján
A másik szépség, hogy a "gyári olajoknak" a valós viszkozitási és egyéb technikai adatit beszerezni nem egyszerű.
Sose találtam még pl. a SHOWA SS-05 vagy SS-25 technikai adatlapját a neten, ilyen olyan forrásokban a valós viszkozitását már igen, ami nagyjából mindben ugyanaz, de hogy az igaz-e valójában, vagy egymásról másolták
Mondtam, hogy egy ideje szar a kuplungom, ma szétszedtem.
űjabb móka képekben
Sajnos nem mértem meg berakás előtt a rugó szabad hosszát
Ez most vagy ilyen volt előtte is szándékosan h az előfeszítés ne legyen akkora, vagy már ennyire kipurcant a 30 üzemóra alatt, amit ment. Maga a fém lamella nem kopott, a kopó az lement 0.01-ot ez a 30 óra alatt.
Bal oldali kép a "gyári (vagy lehet nem nem) ezer üzemórás" kuplung rugóm, ami még mindig szervíz limit felett 46.8mm (szervíz 45.5). A jobb oldali EBC erősített rugója, ami 44.8 mm szabadon jelenleg.
Kicsit eltér a rugó előfeszítés
Más mérőeszköz hiányában szobamérlegen azért megmértem hidegen nagyjából a rugóerőt, 30mmre összenyomásnál(ahol dolgozik a nyomólap) nem tapasztaltam nagy eltérést. mind2 kb. 15 kg al. nyomható össze, ok az EBC 2mm el kevesebbet kellett nyomni. Azaz kb. elvileg 6*15=90kg-al nyomja össze a lamellákat a lap, ha nem néztem be semmit
Jelenleg én nem, más biztos tudja ez sok vagy kevés
Most nézhetek utána a rugóknak is elméletben, tekercsek száma, anyagminőség, erők, melegedés hatására erőváltozás.
Plusz annak is, hogy mekkora erő is kéne, ami át tudja vinni a motor nyomatékot csúszás nélkül, hogy jön képbe kopó lamella anyag, meg az olaj, stb. szépségeknek
Mind a kopó mind a fém lamellák is érdekesek a tourmax meg az EBC esetében van eltérés bőven, majd felrakom képekben azt is.
Most már csak kíváncsiságból is lehet rendelek egy PROX kuplung rugó szettet, az vajon mit tud, de ezt már leméricskélem rendesen.
Igazi az lenne, ha mindenféle kapható szettet, meg a gyárit elvinni egy hőterheléses rugóerő mérést végző laborba.
Na ott kiderülne a tuti a rugókról ebből a nézőpontból
Persze nem ártana egy kifáradás és élettartam vizsgálat se
Az összes olajteszten, -amit olvastam- az előírásokat teljesítő olajok, a castroltól a mol-ig, gyakorlatilag azonos jó teljesítményt nyújtottak. Ami eltérés volt az egyik tulajdonság előnyére, az a másik tulajdonság hátrányára vált, de ez is 5% körüli volt.
Szóval olajcserénél szerintem inkább a csere az elsődleges. Jobb egy 5 óránként cserélt MOL olaj, mint egy 10 óránként cserél Castrol.
Enyémbe már kéne egy kész vagyon, csúszóperselyek, krómszár hátulra. Plusz olajcsere ismét a mostani olaj túl vastag bele ehhez a lemezeléshez.
Ez pont így van, amit írsz . Elhanyagoltat nem lehet már rendbe rakni, csak sok zséért, s ha ezt nem fizeti ki a tulaj, nem lesz megcsinálva rendesen.
Ilyenkor tök felesleges köpködni, nem a mester tehet róla, hogy nem lett rendbe rakva.
Az is nagy igazság, inkább időben cserélje az olajat, jobban megéri, de ez igaz a váltóra is, meg a motorolajra is, igaz utóbbi esetben nem is a csere, hanem a minőség a lényeg.
Idővel majd rájön mindenki, motor belében a spórolás, az mindig drága. Lehet spórolni külső kacatokon, de a belén sose szabad.
Tudom, bagoly mondja
Bocs a véleménykinyilvánításért, de ezt nem bírtam bent tartani.
A te filozófiádat valamennyire sejtem, úgy és olyat írsz amit csak te értesz, így kevésbé tudnak ellent mondani és a hülyék közt így még okosabbnak tűnsz...
Ez tényleg nem a te fórumod
Bocs a véleménykinyilvánításért, de ezt nem bírtam bent tartani.
úgy csinálod ezt a motor szerelést, mint ha az on any sunday című filmben szerepelnél
60-as hetvenes évek amcsija...
veszel saját pénzen motort...
vannak amatőr (mert akkor még csak inkább az volt...) versenyek...
benevezel. elmész. tapasztalsz. hazamész, elemzel, tuningolsz. egy idő után egyre jobb vagy! egy idő után egyre jobb a géped. IS! míg fel nem figyel rád egy gyári csapat és szponzorál. minden ugyan úgy megy tovább mint eddig. vagyis nem... már semmi nem lesz a régi!
a munkád a hobbid! csak már kötöttségekkel.
ha ott kedvet kapsz, menj el a suliba
és az egész gasgas fórumot kiokosítod
még janekot is
bocsánatot kérek DEW helyett , de ez a mondat úgy hangzik, hogy:
...nem is csak a csere, hanem a minőség is lényeg...
Gazdasági szempontból az lenne a legjobb, ha azzal foglalkozok szabadidőben is, amihez értek és ebből lesz pénzem, aztán azt odaadom olyannak, aki ért a motorszereléshez és ő csinálja a motorom
Ha a célomnak is teljesülnie kéne, akkor valóban gazdaságosabb amit írsz, mivel csak azt a tudást kell elsajátítanom, ami szükséges.
Pl. a MAMIban rengeteg jelenleg számomra még haszontalan infót is be kéne vágni, vagy akár egy másik "kötött" képzésben, ráadásul rengeteg zsé.
Jártam egyetemre saját szakmámban, ott is hagytam a picsába 3év után, még annyi hülyeséget, amit meg kellett volna tanulni 10évet melóztam előtte(hobby), most már plusz 10 éve csinálom(munkahely), előtte se kellett, amit belém akartak nyomni, meg azóta sincs szükségem rá.
Persze kivétel biztos van ilyen kötött formájú képzésben is.
Jó éjt mindenkinek!
http://youtu.be/wEOtvJJub_o
A teló olajoknál attól tudom a hajam tépni, hogy a valós viszkozitásuk 40C olyan a szórása, hogy nem igaz, nem is tudom mi a fenének írják rá SAE szabvány alapján
A másik szépség, hogy a "gyári olajoknak" a valós viszkozitási és egyéb technikai adatit beszerezni nem egyszerű.
Sose találtam még pl. a SHOWA SS-05 vagy SS-25 technikai adatlapját a neten, ilyen olyan forrásokban a valós viszkozitását már igen, ami nagyjából mindben ugyanaz, de hogy az igaz-e valójában, vagy egymásról másolták
Látod, ilyen egyszerű portékánál, mint a rugó, is a gyári a legjobb, pedig az ebc nem egy noname cég.
űjabb móka képekben
Sajnos nem mértem meg berakás előtt a rugó szabad hosszát
Ez most vagy ilyen volt előtte is szándékosan h az előfeszítés ne legyen akkora, vagy már ennyire kipurcant a 30 üzemóra alatt, amit ment. Maga a fém lamella nem kopott, a kopó az lement 0.01-ot ez a 30 óra alatt.
Bal oldali kép a "gyári (vagy lehet nem nem) ezer üzemórás" kuplung rugóm, ami még mindig szervíz limit felett 46.8mm (szervíz 45.5). A jobb oldali EBC erősített rugója, ami 44.8 mm szabadon jelenleg.
Kicsit eltér a rugó előfeszítés
Más mérőeszköz hiányában szobamérlegen azért megmértem hidegen nagyjából a rugóerőt, 30mmre összenyomásnál(ahol dolgozik a nyomólap) nem tapasztaltam nagy eltérést. mind2 kb. 15 kg al. nyomható össze, ok az EBC 2mm el kevesebbet kellett nyomni. Azaz kb. elvileg 6*15=90kg-al nyomja össze a lamellákat a lap, ha nem néztem be semmit
Jelenleg én nem, más biztos tudja ez sok vagy kevés
Most nézhetek utána a rugóknak is elméletben, tekercsek száma, anyagminőség, erők, melegedés hatására erőváltozás.
Plusz annak is, hogy mekkora erő is kéne, ami át tudja vinni a motor nyomatékot csúszás nélkül, hogy jön képbe kopó lamella anyag, meg az olaj, stb. szépségeknek
Mind a kopó mind a fém lamellák is érdekesek a tourmax meg az EBC esetében van eltérés bőven, majd felrakom képekben azt is.
Most már csak kíváncsiságból is lehet rendelek egy PROX kuplung rugó szettet, az vajon mit tud, de ezt már leméricskélem rendesen.
Igazi az lenne, ha mindenféle kapható szettet, meg a gyárit elvinni egy hőterheléses rugóerő mérést végző laborba.
Na ott kiderülne a tuti a rugókról ebből a nézőpontból
Persze nem ártana egy kifáradás és élettartam vizsgálat se
Szóval olajcserénél szerintem inkább a csere az elsődleges. Jobb egy 5 óránként cserélt MOL olaj, mint egy 10 óránként cserél Castrol.
Szerintem.
Erre mosolyogva annyit tudok megjegyezni, hogy sajnos nem vagyunk egy kasszán dr xy kollégával.
Ha újra kezdhetném, csak futóművesnek mennék..............:-)
Egyszer sziklafalról estem vissza ilyen miatt, az elég csúnya volt
Jól bírja az kuplung a GASon!
Ez pont így van, amit írsz . Elhanyagoltat nem lehet már rendbe rakni, csak sok zséért, s ha ezt nem fizeti ki a tulaj, nem lesz megcsinálva rendesen.
Ilyenkor tök felesleges köpködni, nem a mester tehet róla, hogy nem lett rendbe rakva.
Az is nagy igazság, inkább időben cserélje az olajat, jobban megéri, de ez igaz a váltóra is, meg a motorolajra is, igaz utóbbi esetben nem is a csere, hanem a minőség a lényeg.
Idővel majd rájön mindenki, motor belében a spórolás, az mindig drága. Lehet spórolni külső kacatokon, de a belén sose szabad.
Tudom, bagoly mondja