Kéttében nincsenek csodák, a gyár is tudja. A megoldás pedig ott volt előtted...vagy azt akarod mondani, hogy még a karbihoz sem nyúltak?
Nekem az inerciával kapcsolatban vannak más elméleteim, ha jöttél volna börzére láthattad volna, hogy a kéthengeresemen elég jól működik... De ha a köv hetekben bármikor erre jársz valszeg meg tudom mutatni. A többi csak szó cséplés.
Írtam előbb kiszálltam az elméleti vitából! (valójában fingfűrészelés)
Majd megmutatom a 95-ös RM250 motor karakterisztikáját ha átrittyentettem közepes fordszám tartományra pár paraméterét.
Nem lesz rajta egyáltalán lendkerék és a "power" már évek óta be van csavarozva és ragasztva felső állásban. A dugó- gyűrű kopott, a hajtókar már le -fel is érezhetően mozog. Ezekhez nem nyúlok, mert kb 50 ezerből ki kell jönnie az komplett átalakításnak (plusz saját 3-4 napi 5-6 órás munkám). Többet nem költök az öregre egyelőre, pedig megszolgált rá
Ha kész, majd kipróbálhatjátok (ideális esetben ősz környéke).
Tudom, hogy a Zoli pajtájából ki van tiltva a kétéemm, de volt ott még bő 100 nevező akik közül fele jó haver...
Mindegy, ezt tech sport és hidd el azért vagyunk ezekben a sor végén mert a műszaki hátterünk (magyarságra gondolok) nagyon kaki. (a néhány csókos, akár államilag is támogatott bibsi csak erősíti a szabályt)
Ezért is "harcolok" a fórumokon (igaz újabban egyre kisebb hévvel, mert a hülyeség hatalmas erőt képvisel), hogy ne az legyen már az elfogadott ha a kóklerek összefognak és jól érzik magukat a tudatlanságban, másokat is lerántva magukhoz...
Az én elméletem az, hogy adott műszaki témára mindig megkeresni az optimális megoldást félretéve az egót!
Mert az egó az ilyenkor többnyire sérül ha kiderül, hogy a tulaj valami orbitális bénasággal idézte elő a problémát, vagy, hogy még nagyon sokat kellene tanulni mert béna fasz, stb, stb...
Ismered jól ezt a témát
Ne kerüld ki a kérdést, vagy te olyan szaki aki konkrét választ tud adni, hogy szerinted mit kellene változtatni a gyári 300-as ktm-en, hogy jobb legyen extrém enduróban.
Nem kell leírni töviről hegyire, csak a lépéseket, amiből a laikus is megérti, hogy mitől mi változik, mennyiben, és miért lesz jobb mint a gyári sorozat.
Én csak azt látom, hogy a környezetemben vett új bolti ktm-ek mennyire elnagyoltak. Más márkáknál más kategóriákban tudom, hogy létezik a tuning, nem is kis mértékben.
Meg tudom azt, hogy pl akár én is még kisebb csodát tudnék kihozni a széria kétté krosszokból...
Ezek szerint a ktm gyár hozzám képest trehány és beleszarik? Ugyan már, náluk a legkomolyabb a marketing (átbaszás). Nagyon jól tudják, hogy ilyen derbiken a depójuk tele lesz száját tátó emberekkel akik majd elmesélik mindenkinek, hogy majdnem bolti motorral nyert a kátéjemm, mi is olyat kell vegyünk...
Aztán meg szétszeded és látod, hogy néhány részlet kivételével kalap szar, de semmi gond, hisz vehetsz hozzá jobbat felárért...
Ebbe vagytok "ti" is, csak sokan nem akarják ezt látni.
Én azt láttam, hogy bolti motorokat kaptak. Chris Birch-el beszélgettünk is erről, épp magának szerelte ki a telókat. Ő mondta, hogy széria gépekhez, mindenki azt szerel fel amit akar. Beszéltünk a futóművessel is, ő is azt mondta, hogy behozzák a versenyzők a telókat, mindenkinek megvan a maga szelepelése, rugóerősséggel, megcsinálja, adja vissza. Ott ténferegtem közöttük 5 napig, senki sem szerelte belülről a technikát.
Tudom, hogy szerinted már azt a gyárban előkészítették.
Szerinted mit csinálnak a gyárban egy 300-as kétűteművel, hogy profi legyen egy extrém enduro versenyre?
Vladáréknál biztos nem volt, és nincs KTM mert mióta elment a motor miatt egy bajnoksága, azóta nem bírja.
Eszemben sem volt,ha így érzed elnézést is kérek.Én úgy gondolom hogy ezen a szinten amiről beszélgetünk igen is vannak túlzások mégpedig nem is kicsik.Számunkra felfoghatatlanok azok a pénzek amik a sportban vannak,a presztizsről már ne is beszéljünk.Egyik gyártó sem kockáztathatja meg hogy egy világszintű versenyen 1cerű technikával álljon rajthoz.De mindenki gondoljon erről a témáról amit akar,én senkit nem akarok meggyőzni semmiről.
Ezek szerint az enduro egy rendhagyó szakág a technikai sportok között,ahol a világ első számú versenyzőjének gyári motorjában,egy széria blokk dübörög!Biztos van itt olyan fórumozó is akinek a Kevin Schwantz annak idején a Pepsi Suzuki manuálját a rendelkezésére bocsájtotta,a Jarvis meg a pinkmotorstól rendeli az NGK-t!A forma 1-es Ricardo meg a Deichmann-ban veszi a cipőjét amivel a gázt tapossa.Ugyan már!
Múlthéten az extrémen láttam menni kornélt.Olyan helyen ahol mindenkinek felcsapkodta a hátulját,ott úgy ment át,hogy talán észre se vett semmit.Persze igaz hogy "másképpen" is megy mint a többiek,de látszott hogy a futómű rengeteget dolgozik helyette (persze a helyette,csak képletesen mondva,mert én fél kört se tudtam volna menni),pedig a nagypetinek sincs szar futóműve.Annak sincs szerintem sok köze a gyárihoz.
Kadosa, te elhitted, hogy bolti sorozatmotorokat visznek versenyekre a gyári menőknek? Ha már te is így állsz itt hozzá akkor az már a világvége
Írd úgy, hogy gyárilag felkészített sorozat versenymotorokat kaptak, és a saját gátló meg a kezelőszervek/beállítások (rezó csere a profi karburálás része) voltak a "személyre szabás"...
Valszeg igazad van, de a Vladár Zoli szerint nem mondta ezt így ki konkrétan, bár szerintem ha nagyon utána néznek lett volna a ott KTM is.
Ezt a bolti motor vs személyre szabott gép témát inkább hanyagoljuk mert aki azt állítja, hogy jó a bolti motor is, az olyan szinten nem ért hozzá, hogy felesleges bárminemű párbeszéd vele.
Az pont eleg hogy kicserelik a gyari fos tellokat speci cuccokra.Egy versenyzo tudja a legjobban,hogy a futomu tobbet szamit mint a motor ereje.Na de az erzberg is egy nagy penz zabalda,es akinek kell nyerni annak egy busznyi ember megy es segit minden hol,mindenbe....
Monoron egy kawát ajánlottak fel Kornélnak vladárék, valószínűleg a szponzora miatt nem fogadta el. Nem befolyásolt neki semmit a verseny, akitől meg a fizetését kapja az meg érzékeny lett volna ha egy konkurens márkával versenyzik.
zsírnak igaza van,alapelemek gyáriak az enduróban. Erzbergen voltam 3 éve. Már szerdán ott voltunk. Blasusiaktól Chris birch ig mindenki sorozatmotort kapott, a versenyre kicserélték a rugóstagokat, vagy átszelepelte a wp helyszínen lévő szerelője. Felrakták a védőelemeket, kipuffogót. Meg egy kapcsolót a ventillátornak. Ennyi.
MOndd meg NEKI hogy vegyen erőt magán és NE haggyon ELFONNYADNI...