A wössner és a gyári dugó összehasonlító elemzése érdekel?
Konkrét okot nem tudok a csörgésre, csak feltételezni tudok :
Az meg röviden leírva kb ez, oka a wössner dugattyúcsapszeg dezaxiálása (és valószínű a hordósra kopott hengerem párosa), másként fogalmazva a dugó billegés/oldalváltás terheletlenről terheltre adta a hangot a hengerben.
Szavak félreérthetőek
A gyári dugóval és csapszeggel nyilván nem volt gond, hiszen a gyár azt a csapszeget tette bele, olyan falvastágsággal.
Úgy értem, proxék csapjával lehet valami szilárdságtanilag, ha ők vastagítanak a falon.
Feltételezem:
PROX-ék azért vastagították meg, mert rosszabb a szilárdságtani adata, s ha vékonyabb lenne a fala nagyobbat hajlana, a dugójukat kivégezné.
A hajláshoz pár kezdő adat:
Vegyük 67mm átmérőjű dugótető(legyen egyenes az egyszerűség kedvéért) égési csúcsnyomásban (legyen a példa kedvéért 40bár)
1 bar = 0,1 N/mm2 azaz 40 bár=4 N/mm2
A 67mm nek a felülete r*r*pi azaz 35*35*3.14=3523,865 mm2
Ha ezt a kettőt összeszorzom, akkor kijön 14095,46 N ami terheli a dugótetőt.
Ha ezt nem ebben a rendszerben nézzük, hanem másutt és átszámolom kgra, akkor ez kb. 14095/9.81= 1436 kg kb 1,5 tonna
Lehet elszámoltam, bár átnéztem párszor
Szerintem hajlik igen, még ha fantasztikumnak is tűnik, s természetesen ne mm nagyságrendekben gondolkodj, hanem sokkal kisebb értékekben.
Szerintem hajlik a hajtókar, csavarodik, de még valószínűsítem a henger ilyen jellegű mozgását is hangsúlyozom az 1mm nagyon kicsi törtrészére gondolok ezen adatoknál.
Eladni szeretnék. Az ebayen már hirdetek de sajnos nagyon sok a részesedés, feltöltés és persze a paypal díja is.
Ezért keresek olyan külföldi oldalakat ami a képesmotorhoz hasonlóan sokat látogatott és ingynes a hirdetés.
janek szerintem itt a gasgas-ban pont senkit nem érdekel milyen motorod van...
alapvetően terepmotorosok és azt kedvelőket fuj ide a szél.... régen az endurocross-ba firkáltunk, csak azt teliszarta pár ember és lassan átszoktunk ide...
de még régebben vagy 7-8 éve meg a kék-sárga husaberg topikba irkáltunk,jo sokan erröl patyi bátyánk, meg szalajtos, vagy viktor tudna mesélni ... és igen oda is irtuk a szakmai dolgokat meg a sok faszságot is... szoval nincs uj a nap alatt...
Sziasztok
Nem tud valaki külföldi ingyenes motor alkatrész hirdetési oldalakat?
Elsősorban Német, Osztrák, Cseh, Szlovák, Románia, Olasz, Francia oldalakat keresek.
Sok minden lehet, az is lehet a csap és dugó illesztése más,
s azért vastagabb a csap PROXnál, hogy ne tudjon akkorát hajlani és a dugót ne feszegesse, s ne törje el, stb. Ezt csak a PROXnál tudják, miért vastagított az ő csapjuk.
Az így hülyeség volt korábbi leírásban, hogy csaptörés, csap hajlás a jobb szó
de mivel nem tudom az anyagukat se, meg az egyéb szilárdságtani tényezőket, így szinte semmit nem tudok a csapról, csak azt hogy vastagabb a fala és súlyosabb.
Azt se tudom a PROX minek vastagította meg a csapot, de csak erre tudok gondolni, hogy nem akarják, h eltörjön nekik
Nem a PROX a suzuki gyári dugója, csak a PROX stimmel rá jobban, mint a wössner, legalábbis méretben, súlyban meg a wössner
Hangsúlyozom, aki ilyenbe merülne, ne tegye, magáról a Wössner dugókról összességében levonni bármi következtetést, a 8022-es dugójuk alapján, szerintem nem mérvadó. Továbbá nekem semmilyen élettartam adatom nincs, s ha kifelejtem a csapeltolás bibit, nekem maga a dugó szimpatikusabb, mint a PROX, mivel súlyban közelebb van a gyárihoz, a gyűrű lejjebb van hozva, vékonyabb, a dugótetőn a felső gyűrű felett olajtartó esztergálások, maga a teflon bevonat, bár a tűgörgőnek hagyott marha nagy játék oldalra a dugó belsejében annyira nem szimpi.
A mostani tapasztalat alapján 100% többet nem veszek wössnert a jelenlegi motoromba hajtókart se de ez a kijelentésem csak az RMX250SW(98) re áll.
Azt is hozzáteszem, hogy nekem speci RMX-em van, suzuki is csak 98 és 99 ben gyártotta RM250 ből és RMX ból összehozott versenyváltozat, RMXben egyedi AETC2 powerrel, stb.
Lehet másik RMXbe jó a wössner dugó is, nem tudom, valaki írta volt neki és neki nem szólt, de ki tudja, az is lehet neki másik méretekkel rendelkező dugója volt, ez sose derül már ki.
üdv mindenkinek!
szeretnék erről a motorról egy kis információt, mivel ezt a típust nem ismerem! http://www.gerecsemotor.hu/has...
előre is köszönöm!
üdv!
Konkrét okot nem tudok a csörgésre, csak feltételezni tudok :
Az meg röviden leírva kb ez, oka a wössner dugattyúcsapszeg dezaxiálása (és valószínű a hordósra kopott hengerem párosa), másként fogalmazva a dugó billegés/oldalváltás terheletlenről terheltre adta a hangot a hengerben.
A tényeket sok nézőpontból össze lehet szedni