Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

olaj
látom utánna jártál..
azéret nekm ami volt 20w-50 LM racing 4t az bebizonyitotta hogy a büdösrothadt életbe nem veszek semmilyen egyszerű olajat ásványi olajat.
hály skacok..
motorozás nem volt csak szálykarate.. semmi motoros történet
hát majd lesz..csak meg kell eröltetnem magam...

mert volt akció meg minden lófasz..de főleg az első nap a romaniax pro-expert fel lejárók egymás után össezkötöket meg kihagytuk mert csak az időt rabolná...
k2, kambodzsa..betongátról leugrás , elektrik lájn..stb...
majd ha lesz időm rittyentek ide kis tündérmesét amint a nagylófaszú hercegek a fehér narancssárga lovakkal+a füstölgő berg ..meghóditja a hegyet
t
Üdv szakik!

Volt ma időm visszakeresni és látom innen indult az olajvita.
Mivel nem szeretem a félmunkát, ezért utána kerestem azokra a részletekre amikre nem, vagy rosszul emlékeztem, bár a fő irányt tekintve jól írtam mindent, amit a végén összefoglalok újra.
Aki elég fejlődőképes, az megszívleli a következőket, aki nem, az azt csinál amit akar

Tehát az egyik KTM-es profi szakember elmondása alapján (akivel pár éve vitába keveredtem mert határozottan kijelentettem, hogy mindent csakis oda kell alkalmazni ahová kifejlesztették, és közben azt hittem milyen okos vagyok mert sokat olvastam utána a hivatalosan leírt anyagokból...) sok gyári cross csapat is (erre rosszul emlékeztem) használ Shell Rotella egyfokozatú diesel olajat!
De csak ezt, mert ennek az adalékolása és a tulajdonságai oda megfelelőek (és ezt az olajat a specifikációi alapján komoly szakemberek választották ki, nem csak úgy betévedtek a boltba), de ez nem feltétlen igaz minden más diesel olajra, sőt, ellenkezőleg!

Részletezve : Az olaj egyfokozatú, ásványi, a viszkozitás index módosító adalékolása minimális, semmi olyan adalékot (vagy csak keveset) tartalmaz, amelyek extrém olajhőfoknál esetleg elbomlanak, savasítják az olajat vagy bármilyen csapadékot képeznek, de dízel olaj lévén nagy a hőstabilitása és DD (detergens és diszpergens) adalékoltsága magas. Ez lefordítva azt jelenti, hogy ha pl. lokálisan egyes kenési helyeken nagyon megnő az olaj hőfoka (pl. a dugattyútető túlhevül és a gyűrűk bekokszosodnak), esetleg megindul a kokszképződés, akkor azt jól tudja "kezelni", lebegtetni és a szűrőbe szállítani. Az olaj általános kenőképessége, hidegindítási tulajdonságai, időbeni kémiai stabilitása lehet, hogy nem annyira jó, de ez pont nem érdekeli a versenycsapatot.
Versenyenként olajat cserélnek, és a 10 órát futott blokkok mennek edzőmotorba...

Részletek a vitánkból : "Teljesen igazad van a dízel kontra benzines dologban, mégis a versenysportban azokat a tulajdonságokat fontosabbnak ítélik meg egyes csapatok amelyeket a dízel olaj nyújt. Itt elsősorban a jobb termikus stabilitásra gondolok...és pl. a Rotella elég alacsony adalékoltságú olaj, nem összehasonlítható egy szintetikus mai, korszerűnek mondott olajjal, amiben sok olyan adalék van, ami viszont semmire sem jó egy motokrossz motorban, mert pl. a hamuképződést csökkentik, hogy a katalizátort óvják, stb."

"Amikor a gyár ajánl egy olajat, akkor az átlag felhasználót veszik figyelembe, aki esetleg nem tartja be a 10-15 órás csereperiódust, néha hetekig nem indítja be, nem melegíti és mindenképpen bírnia kell a 40-60 órás szervizintervallumokat. - Persze van benne egy adag marketing is, de általában szeretik is túlspecifikálni a követelményeket. - A verseny felhasználás más követelményeket támaszt, mint a hobbi vagy amatőr használat, ezért a versenyzők nem biztos, hogy azt az olajat használják, ami a legoptimálisabb a számunkra. - Pl. azért nem szeretik korunk magasan adalékolt szintetikus bázisú olajait, mert a magas adaléktartalom miatt extrém terhelésnél van egy pont, egy hőküszöb, ahol az adalékok nagyon gyorsan vesztik hatásukat ("letörnek, breaking point") és ezzel az olaj tulajdonságai erősen leromlanak, szinte minden tekintetben, akár kopásvédelem, akár viszkozitás, akár felülethez tapadás és hőelvonás."

Fogaskerekes témát is rosszul írtam pár napja, mert ott állítólag nem nyírásra van igénybe véve az olaj hanem nyomásra, aminek elviselését az EP adalékok javítják, amit a JASO-MA felirat garantál.

A tanulság az lenne, hogy ha nem vagyok olajszakember akkor maradjak a gyár által ajánlott teljesítményszintű és viszkozitású olajnál, vagy ha mások bevált példáját követem, akkor minden apró részletben kövessem!
Pl az RMZ 450-be nekem a gyár a (kereskedelmi forgalomban az akkor kapható legjobbat) Motul 300V-t ajánlja.

A kopások mérésével megint csak nem kellene példálózni, főleg ha nem tudjuk mit, hol és miként kell pontosan mérni. Az megint külön szakterület, ami szintén nem annyiból áll, hogy nekiesünk 1 érettségivel

Shalom
Sziasztok
Csika
Köszönöm a segítséget! Kocsival vitték haza a motort. Sajnos nem lett padig nagyon nem akartunk mentést hívni! 1 motort találtunk de nem akarta eladni róla a gazdája...

Zsirtvnek pedig köszönök mindent nagyon szép helyekre jutottunk el!
Gearne !
tod írtam csak akkor adtam volna el ha megvettem volna a gizgaz 300-ast....
de különben szép állapotban van...

csak a 450-es eladó...
ja....és jó moci sztem....nem volt még semmi baja...
gondolom te is tudod....öhlins telok....
itt van egy egerben eladó ha érdekel...
újonnan vette a gazdája....s merem szavatolni hogy jó tulaja volt....
most eladná...mert vagy egy 450-es exc-je is...
bár neki mindegy azt mondja h melyiket adja el...
bár nem gas-gas de itt van sok világlátott vérprofi
a sherco se 450i-ről milyen vélemények vannak?
olyan kb 1/3 résszel olcsóbb mint egy hasonló korú exc
nemküldessz képet a mociról?
vannak bajok
komoly ?
megnezted ? le van lakva ?
csak ott a baj hogy nem ilyen állapotban van!
itt van a motor amit kerestetek a ktm gödölönél

Rátgéber István ismerösömé

https://www.facebook.com/group...
Rendben
szóval akkor mindegy.
majd amikor generálozzák a motorját akkor elküldöm a cuccot, előtte írok majd
köszi!
Pfú mesterem Folyamatos,amikor a gazdi nem használja kikapja,eljuttatja és igyekszem minél előbb.Ha kifogja,és nem kell rendelni külön semmit,mert van hozzá minden, akkor 2 nap.Évszak nem számít évek óta előre semmit nem tudok.
gratula nekik......birom nagyon a Gyuszót....
meg mindenkinek...
nem volt ez olyan eccerű...
látod,én mindent tudok
télen melyik hónapban van kb legkevesebb meló?
elküldeném az xr4 első lábait repairra, meg a rugóstagot is mert kissé elgyengült
Szerintem igen Lemenő nappal szemben,meg a szembejövők fényével egyben rendesen vakon mentem egy darabig,a sok dög takart mindent,annyi volt a plexin.Felnyitni meg nem akartam,me leszakad a retinám a huzattól.
tényleg valami katicabogár-invázió van odahaza?
Jó nektek MA nekem is jól esett,csak már nem láttam a sok bogártól
holnap majd kirándulunk egy nagyot,amúgy imádom az őszt
holnap hetek óta először lesz egy szabadnapom
Nem madár Ő,hogy tolla legyen amivel írni tud