Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ne azt írd mennyi, hanem mit mértél hogyan és hol?
Egyébként ha te századon belül mérsz már, akkor kiérdemled tőlem a "profi szakember" nevet, de előbb győzz meg, hogy tudod mit hol miért kell mérni...
A sixday után ez a legjobb választás mischelin s 12 xc.. utána a mitas nagybütykös puha ...valami
lya.
emlékszem rály
ez egy olajteszter gép...ami úgy működik hog yvan egy kis tégely..és abba beleér az a forgó heneger ..ami valami csapágynak a gyűrűje..szóval kemény mint a 60 rc( rokkvell ) aztán erre merőleges en van egy csapágygörgő..ami nem forog..csak erre merőlegessen befogja kis karba...és az ott tisztán súrlódik...
az olaj meg úgy keni hogy a henger alja beleér és az hordja fel magának..felül meg ez a kopó csapágygörgő...
ez azért jó mert állandóan ugyna olyan keménységű a tsztelt acél -acél kopása..csak a kenőanyag tulajdonságától függ a próbadarab kopásának mérete...
a kis csapágygörgő karja egy erőkarhoz csatlakozik ami egy egyszerű rugós erőmérős órával van ahoz a karhoz csatolva amit a paraszt húz kézzel..amilyen erőssen épp szeretné..
+a villanymotorrra van kötve egy ampermérő ami villanymotort terhelő erőt mutatja...

teszt a következő:
tégelyt kitörli..nagy hengert csiszolóvászonnal megcsiszolja!(ezzel az előző olajból felrakodott adalékot 120%eltávolitja)
úly kis csapágygörgőt befogja...
motort elinditja...gyakorlatilag szinte nulla erővel kicsit járatja...felkeni az olaj magát ...
aztán elkezdi terhelni...szépen lassan...2-3 kilóval terheleve felmelegiti.....és a üzemmeleg olaj munkadarab állapotát 20-30 secig csinálja...aztán elkezdi terhelni...
hallatszik hogy a gép..dolgozik olaj dolgozik...egyenletesen terheli...4-5kiló megint 10sec krül ott tartja...na 5 kilónál sima diesel olaj...ower
aztán ha jobb az olaj akkro 2-3 kilónként növeli a terjhelést és vár...egészen addig csinálja hogy megáljon a villanymotor..felengedi pár kilóval újra elindul ..de megint ugyan ott megáll...
elég jól tisztán elolvas6ó hogy az az olaj mennyit bir...
ez egy viszonyitási alap..ezen a gépen!a többi olajhoz képest...
+a kis csapágy görgőn a kopást is meg tudja nézni!
disesel olaj...
5kilóvége megáll...
10 kiló egy átlagos szinti 4t olaj!
elf szinti autóba való motor olaja...11,5-12kiló körül...eléri a végét..de a hang és a kopás nagyon alacsony marad..
akor hozta az öreg a metabondot...beleönti...és elment 22kilóig óra kiakad.. de meg állt a villanymotor...
na veri a mellét...metabond az isten...
jön bontós meg zari...piros kis szörp..kitörli a tégelyt az öreg...
belerakja...(fuch pro 4 15w-50)
ez is megált 11 körül...aztán furcsa erős hang mikor felengei és úlyra rámér..majd a gép tovább megy...14...15...16..17..18..19..öreg egyre idegessebb gép egyre csak megy...20...21..22...óra kiakad motor nem áll meg ..már irdatlan a visitás..de megy...még 3-4 szer ráhúzta a kart...és az óra kiakadt de a motort nem fujtotta meg..nem állt le...
mondom metabondos téma az megált...

öreg ideges lett...kibaszta az olaja a tégelyből..törölgette veszettül...és kérdi mi ez a kotyvasztott szemét ..vigyük is innen ezt a mau olaja a picsába..mert ilyen..nix
annyi hogy a kopás a görgőn az nagyon dúrva volt..sokkal dúrvább mint az elfen..ami igaz hogy megállt 12 nél...de az meg szinte ott még meg sem kopott..emez meg engedte hogy járjon ..de szétkoptatta...

viszont a bergben a fuch pro 4 olyan hangot adott nekem 30 perc hegyi menet után...és ahogy telt múl ta za idpő ez csak romlott..avégén már azt hittem széthullik..nyüszitett visitott...
konkréten...de csak a 450 be ...a 650be nem volt ilyen..!meg régebbi sx 525..520saimban sem volt baja...

de mondom fc 450 azt hittem ..over van...
aztán lett tesztelve a a önni hagyományos szint olaj....azokkal már nem visitozz úgy..(tipikus berg visitás nem volt vészes..)motorex 10w-50...repsol racing 10w-50..minerva 10w-60 race...és utána 2 évet ment a honda racing pro 4 sj olajával4 liter 6000ft!
aztán mikor elfogyott akkor jött elf aniti slippage 10w-50 4xt..amit még annó pap józsi...aki azóta britt szupermotó válogatott kerettag..ha jól tudom mutatott be...neki jó volt a 10w-50 is meg a versenyeken a 10w-60 is.. pedig az a exc 525 az nagyon meg volt tuningolva..

na mindegy ..kinek mi...
de mondom a pro 4 az nagyon sokat birt...visitott nyüszitett de nem állt meg!
Köszi az infót , utánanézek, még nem tartok ott, csak infót gyűjtök.
Estét
Nekem volt nemrég,jó volt nagyon, de a laza ,vagy saras, vagy homokos talajon a legideálisabb mert a nagy bütykök fognak mint állat. Nem volt rossz, de mindíg minden gumicserénél váltok hogy kipróbáljam mindet,és minden gumiváltásnál azt hiszem hogy na ez biztosan jobb lesz mint a többi, DE rá kellett jönnöm hogy a sixdaytől nincsen jobb
te zsir minek szidod a magyarokat és miért általánosítasz?

ez olyan kijelentés mint, hogy az összes enduros egy fasz. és lám tényleg van fasz közöttük
de ettől még nem mindegyik az
köszi....
haver most rendelt.....
Zoozee isteníti és szinte csak avval jár az a társaság, tudomásom szerint!
gearne !

2008-as 450 exc nem érdekel ?
gumi kérdés !

mischelin s 12 xc.....

ki mit tud róla ?
2010 12 havi...
40 üzemóra....
kép nincs de majd csinálok...
Megyek aludni emberek, holnap hajnali 5 kor gyakorlati helyen kell már legyek....

További szép estét !
2T a moci, de hajtóműolajnak ilyet rakok bele. Megjegyeztem, köszönöm szépen mégegyszer !
Persze csak akkor ha 4t a mocid
Vémpusz! FONTOS! Figyelj oda pontosan a címkére írt dolgokra mert SOK FÉLE van és csak ez a jó! FUCHS SILKOLENE PRO 4 plus (5w-40) (10w-40) (10w-50) (15w-50)
Kb. 3.400ft de holnap megkérdezem hogy mennyiért van. Akkor szoktam rá erre az olajra, mikor supermoto versenyzést csináltam,és husaberg FS650E és állandóan olajhiszti volt mert nagy fordulat+nagy hőmérséklet és folyamatos motorgenerál! Ekkor elmentem 1 metabond forgalmazó ügynökhöz (ha jól emlékszem még VIK.-Zari is ott volt) és beteszteltük a gépével az olajakat. Kb. 3-4 olajat teszteltünk és csak ennél a fuchs olajnál voltak olyan adatok ami megegyezett 1 metabonddal kezelt alajjal! Azóta ezt használom a 4T-be!
Mennyiért szerzed be?
Igen, néztem én is. 3600 volt, asszem az 1 literes kiszerelése.
Kipróbálom, úgy is elfogyott a mostani olajam. Köszönöm az infókat ! !
A 2T-ben is ugyan ezt tudja http://www.silkolene.hu/produc...
Itt a 2T-be való
Ezt a leírást találtam még róla! Az Electrosyntec technológia alkalmazásával elektrosztatikusan kapcsoljuk az alacsony súrlódású molekulákat az erős igénybevételnek kitett fémfelületekhez. Ez biztosítja, verseny körülmények között a termék kimagasló teljesítményét. Ideális nagyteljesítményű motorokba és sebességváltó egységeikbe. Versenyeken bizonyította kopáscsökkentő és súrlódás módosító teljesítményét még extrém üzemelési hőmérsékleteken is. Az alkalmazott szintetikus észter technológia a repülőgép ipari kenéstechnikából származik, így biztosítva a kiváló kopáscsökkentő tulajdonságokat, széles alkalmazási hőmérsékleteken. A felületen kialakuló kémiai réteg kiváló védelmet biztosít a dugattyúk, furatok, vezérműtengelyek és csapágyak részére hidegindításkor, amikor a folyamatos kenőfilm még nem épül fel.
Kiváló hő és nyírás stabilitás az olajcsere periódus teljes időtartama alatt. A kialakuló nyírás stabil kenőfilm biztosítja a súrlódás és kopáscsökkentést a motorban és a sebességváltóban, valamint az alkatrészek hosszú élettartamát.
Magas detergens tulajdonságának köszönhetően tisztán tartja a motor belsejét és javítja annak hatékonyságát.
Gyors levegőelváló képessége csökkenti az olaj nélküli üzemelés kockázatát.
Van 2T be is