Ezen a turbo teman kar vitatkozni,mert egyik sem forog 200 e t,mar 150 e ford nal levalnak a reszecskek ,azaz hangsebesseg feletti allba kerul.Ha esetleg lattal mar wrc turbot,azon meg egy szenzor is figyel a tulporgetesre.
Az ,h a nyirasi tulajdonsagoknak megfelel a lassu ford diesel olaj,az valoszinu,de a hoterhelesnek nem hinnem.Egy dieselnel sincs akkora kipu ho,m a benzinesnel.
nix hari..
remélem...
csak szítom a feszültséget.,..illetve szigetelem a két pólus közti potenciál különbséget..mond6nám oltom tüzet de az még munkának is hülyeség vóna
mert én is úgy gondolom hogy azért egy 5ezer ft olaj kicsit sok nekem..de ha moto GPbe nyomnám..lehet hogy bevállalnám...
azt azért pl tudni kell ..múltkor mikor bontósnál voltam akkor hallottam hogy valami úlyfajta TD pdctfts dizel gyári olaja 5w-30as full szinti olajkell neki!..és 300ezer km enként behal..csapágyas esz.. de ha 10w-40 félszinti olajjal járnak vele..akkor meg 500ezer felet is jól elmendegélenk..pedig mondom a gyár 5w-30 ir elő!full szintit...
szóval azért az olaj nem baj ha vastag...ez a 40...jó a kocsikba..is..enek ellenére úgy gondolom a legalsóbb árkategóriából való...castrol power 1..vagy elf bőségesen jobb mint egy 10w-40 diesel olaj...és annyival meg nem rossza a motul 7100 10w-60tól hogy azért kiadjak 5ezret literenként...
+ elf 10w-50 már bizonyitott...
ami kocsit furi hogy 10w-60 full race 100%szinti olaj erősebb mégis olcsób... ez mér van
de én már látiom..olyan les znekem mint a régi honda olaj se ilyen se olyan.. csendes mégis hidegen kellően vékony 10w-55
qrwa élwr..qÚrva élet koorva(két oo angolban Ú )
megelőzteél...
de én nem macisajtal növeltem a viszkozitást .. én keményebbel..nem maci hanem a durvább változat..a macósajt...és egy egészet ..mert ez nem félmackósajt hanem 100%mackósajt dupla-ételtechnika
nekme nagyobb hŐŐre sem ál le a gép..nem úgy mint a az a racekocsi ami hőre megáll...
mert a székelyracekocsi.. extrém end foreszter...az hŐre megáll..ha nem is álla meg hŐŐŐre akkor még hozzáteszi.. hély állyá memeg ha azt mondom hŐŐ..hÓÓ
qrwa élet be ne sérwtőggyetek
csak vick vót...
ez az olj téma pont ugyanolyan szerintem mint a dugó téma...fogod a 1,5 millás motorot oszt itthon a kisgéza lyózskáéknál öntetsz bene dugó..az is csak alu mi a fasznak 40ezred dugó ha 4ezerbŐ is kilyön gyűrűt is csinál hozzá kafit...az meg acélbó van az is jó...
há ugyan azt tudja ..nEEm?
kb csak annyi a különbség mint a diesel olaj és a racing olajok közt...kis terhelésen 5-6ezeres fordig simán lyók...csak mivan ha kicsit megforgatoid ..kicsit megterheled
mert ezek alapján a zx 10be is jó az a 10w-40 diesel olaj..nem? mert az sem keményebb mint egy 500 Le rönó magnum bitúRóval ja lés 2ezer..mondom két1000 nyúton ...és még méter is az a nyomaték..ami a ktmbe 50 is alig
Nem akarok én kenéstechnikai szakember lenni,de amiket leírtam azok tények! :D
Elvileg minden motorgyártónak van egy kritériuma hogy az ő motorjába milyen szintet kell megütnie az olajnak hogy jó is legyen,a dobozon rajta van hogy az az olaj milyen szintnek felel meg,így könnyedén kisakkozható hogy elég e bele az ezerforintos olaj vagy olyan kell bele ami csak 4e ért kapható.
De úgy gondolom hogy egy 80e km es longlife vagy 30e km es olajjal azért el lehet pötyögni 10 üzemórát és még versenytempóban sem nem okoz gondot neki...
Amúgy kicsit túl van misztifikálva ez az olaj kérdés,van a bolygón 10 alatti olajfejlesztő labor akitől a teljes olajpaletta származik,csak az adott cég,mindegy hogy castrol vagy elf,megveszi az alapformulát,hangyakukinyit biszbaszt tesz hozzá és kész is az 500 ft os olajból pikkpakk 3800 ért megvető akármilyen oil...
tibi..azért ne mgyőztek meg ne szarj...
én maradok a 4t olajnál ami jaso MA 2 legyen..(castrol power1 10w-50 is ilyen)...és abból is a race olajlál...
valahogy úgy érem a marketingen kivül..rengeteg nagy olajtesztelő egység van...pl az összes nagyobb race csapat tesztel..mert az olajcserét azt olajból vet mintavétel alapján állapitják meg!és abból megállapitják hogy milyen anyagok is vannak benne ergó ely alakatrészek kopása hogy alakul!
és az sem véletlen hogy egy 2t pben pl nem mindegy hogy alrol 2t rakna e vagy castrol 2t..mert ha meég ezt is megmagyarázzátok..kimék és mostmár arol 2t vel fogmo járatni a sx 525 mert oloaj olaj oszt a ha kx 500 70le elviseli..olajgőzben a ktm 525sx olajszivattyűval kent hajtókarjának jének is jónak kell lenni.nEEm..és nem is kell od annyi elég ha néha ráködöl egyet kettőtt..mert a kétté is csak olajködöt kap..akkor meg az is jó ha csak néha rápippant az a szivattyú
az össze olaj okos elmehet a faxba...mert itt ..it sokkos okosabb fórumozóink vannak
na olaj alvásárlás előtt vagyok... ez a mann oil ez nem irja hogy benzines vagy dizel..de mind a kettőbe jó!turbó nem túró mind1...
sl/cf mint mondom mindenbe jó..olyan mint a libazsir...
akkor ez mehet bele a kötöebme is egy az egyben . és a jasó emély..aza MA az már lófasz..ami a kupli miatt van kifejlesztve
igy szopatják ki az agyunkat...
akkor egy turbős ralli racer autóba is jó a simán a 800ft olaj..akkoe ezt szoplyanak le.. bő nyállal...
amúgy ugy ahogy mondos.. mikor a 10w-40 illetve 20w-50 olajat meg mertem kavarni..3 lépcsőben 1/3 1/2 2/3 arányban csináltam..13w..15w..17w...43..45...47 olaja letek látszott széepn hogy nem válnak el...schufni tunnyinglaboratóriumba lett nézve..szemmel láthatóan lett vizsgálva... és kenéstechnikailag lett a sűrűség is nézve
de tényleg hozta azt hogy az adalékok nem váltak ki..az olaj fullosan úgy változott hogy csak a sűrűségi dolgai változtak..
és nagyon előnyös lett mondom...
Egy korszerű Diesel vagy Otto motorhoz való motorolaj hőterhelése nem igazán tér el egymástól,függetlenül hogy mit éget el,mindkettőnek 220ˇC felett van van a lobbanáspontja,ergo piszkosul túl vannak biztosítva,mivel 100ˇC körül van az üzemi hőmérsékletük.
A turbinatengely több 10e/percet forog alapjárat közelében,amikor a turbo elkezd tölteni akkor 200e/perc felett van az üzemi fordulatszáma.
Mivel a diesel motor sűrítési végnyomása kényelmesen 35bar felett van,szemben az Otto motor kb 10 bar os végnyomásával szemben így belátható hogy a dinamikus terhelése is nagyobb egy Diesel motornak,így a benne lévő olajnak jóval magasabb feltételeknek kell megfelelnie mint egy Otto motorhoz ajánlott olajnak.
Szted egy kihegyezett Dieselmotorban milyen nyomások alakulnak ki és mekkora erő ébred a hajtókaron ami a főtengelycsapot taszigálja? Ami ott megfelel az kényelmesen elbír az 50le teljesítményt leadó 8-9e/percet forgó 4T vel is...
nekem pár éve azt mondta egy olajos szaki hogy szinte minden olajban van újrafeldolgozott olaj
a teszkósba is meg a kurva drágába is. csak az adalékok mennyisége-minősége az eltérő
aztán ameddig az adalék bírja addig jó az olaj
amúgy ezeket úgy keverik mint a kajákat, vannak kész adalékok aztán ebből ennyit abból annyit csorgatnak bele
háááááát én inkább olyan csóró jómunkásember pálya mellől szedegettem
majd kiderül, ingyen volt, nem is volt olyan nehéz összerakni, még kifutja a készlet 2 cserére
a kutya percek alatt szétszedte 2 félre, én ugráltam rajta egy darabig nem jött szét
lehet hogy vannak nálunk ILYEN! témában okosabb emberek és ezzel nekünk nem is kell foglakozni csak beleöntni a fullszinti vagy minimum félszinti olajat ami 10w-50 és csak az olajcserékre kell odafigyelni
nem is tudom...
amúgy meg...
miletőtt elfes elttem..előtt volt nagyon érdekes olaj téma...az volt a neve hogy honda pro racing oil...10w-40 volt meg 20w-50
és nem volt ráirva semmi sem az hogy fészinti sem semmi..de az volt hogy a honda összes motorjába..all modell !kwad 4t egyhengeses 4 henegres mind!be
a 20wara is ...csak az sűrűbb volt...aztán ezzel ment 2 évwet a berg...10w-40 télire...aztán szereztem 20w-50nyárra.. de kiderült hogy a 20w-50 az hagyományos.. a 10w-40 fészinti...
de mind a kettővwel olyan szép hangaj volt mint az elf 10w-50nel most van...annyi hogy a 20w-50 az hasonlóü volt mint a minerva 10w-60 10w-40 meg mint a sima 10w-50 elf...aztán lekezdtem okoskodni ahogy fogyott az olaj..mert 4literesbe(3,87 liter= 1 gallon) volt egy doboz...5750ft...és elkezdett fogyni aztán már nem lehetett kapni honda kereskedésbe sem...és elkezdtem keverni..és a 15w-45 fele fel..az volt az ami legszebb hang párosult egy már nem annyira visszafogott hideginditási motorjárással...
szóval......de aztán a szép idők elmentek.. és a 1500ft/ liter olajból elfogyott az utolsó doboz is.. na akkor jöt az elf..ami pontossan mindenben olyan volt mint a 10w-40 olaj... hibátlan minden szinten...
pedig mondom...az a gyári olaj kiderült hagyományos volt a 20w-50 és félszinti a 10w-40...
a szűrő illetve a olaj mind a kettőnél mindég full tiszta és forgácsolás mentes volt...csak mondopm honda olajat nem forgalmazzák és ezért lett az átállás 2 év után...
nehogy az elf is igy járjon..hogy se ilyen se olyan mégis point az ideális hang párosul az ideális ellenállással.. .
Köszi, majdnem minden ok, motor megy még, bár felújításra már kéne annyi zsé, amennyit adnának érte Renicasil+dugó+hajtókar az egy százas min, kuplung csere a másik 100 meg a maradék "apróságok" lenne a 3. százas, s akkor gyári
A szemem terhelhetősége nem az igazi még, azért fórumozok csak ritkán, meló aztán gép kikapcs
térlyé észhez...megmondták és kész..te amúgy milyen olajat hsználsz..nem a konyhában ..hanem a ktm exc 450ben vagy a bergben?